DOSSIER
Els portafolis han d'incloure activitats diverses que mostrin el que l'alumne/-a va aprenent al llarg del curs.
Un Portafolis plurilingüe, per exemple, ha d'incorporar exemples de les diferents habilitats comunicatives (parlar, escoltar, conversar, llegir i escriure), i exercicis d'aula que contenguin aspectes curriculars d'altres àrees (matemàtiques, ciències naturals, etc.).
L'atenció a la diversitat és una estratègia d'inclusió que correspon de ple amb la metodologia reflexiva del Portafolis -reflexions del propi alumne sobre-:
- Tractament de la diversitat d'estils d'aprenentatge: auditius, visuals o cinestèsics...
- Reconeixement de les intel·ligències múltiples (Howard Gardner) -valorització de la diversitat comunicativa, cultural i lingüística dels alumnes de famílies immigrants.
- Atenció a necessitats educatives especials, per a alumnes concrets.
- Accions d'inclusió per a alumnat d'habilitats i talents diferenciats (superdotació, talentosos, artistes, esportistes, etc.).
En aquest dossier podeu trobar models de tasques per treballar les habilitats comunicatives i per reflexionar sobre els diferents estils d'aprenentatge i la valorització de la diversitat comunicativa, cultural i lingüística dels alumnes i de les seves famílies.