Torna

BOLETÍN OFICIAL DE LAS ISLAS BALEARES

Sección III. Otras disposiciones y actos administrativos

ADMINISTRACIÓN DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA

CONSEJERÍA DE MODELO ECONÓMICO, TURISMO Y TRABAJO

Núm. 727718
Resolución de la presidencia de la AETIB por la que se da cumplimiento al Acuerdo del Consejo de Dirección de día 3 de noviembre de 2022 por la que se aprueban los criterios comunes y las convocatorias específicas de la oferta pública de estabilización mediante procedimiento concurso oposición para el acceso como personal laboral fijo de la Agencia de Estrategia Turística de las Islas Baleares, de acuerdo con el artículo 2.1 de la Ley 20/2021, de 28 de diciembre, de medidas urgentes para la reducción de la temporalidad en el empleo público

  • Contenido, oficial y auténtico, de la disposición: Documento pdf  Versión PDF

Texto

Fets

1. El Decret 18/2018, de 22 de juny, pel qual es reorganitza, reestructura i regula l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (en endavant, AETIB), modificat pel Decret 4/2022, de 28 de febrer, en l'article 28 disposa que el personal laboral al servei de l'AETIB es regeix per les disposicions contingudes a l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic que li sigui d'aplicació, per les normes laborals aplicables al personal d'aquesta naturalesa, així com l'Estatut dels Treballadors. La contractació i selecció del personal es realitzarà mitjançant el procés selectiu que ha de respectar en tot cas els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, d'acord amb els criteris establerts per la normativa vigent, i d'acord amb les directrius de la direcció general competent en matèria de funció pública.

2. Segons l'article 14.k) del Decret 18/2018, de 22 de juny, pel qual es reorganitza, reestructura i regula l'AETIB, modificat pel Decret 4/2022, de 28 de febrer, correspon al Consell de Direcció de l'AETIB aprovar l'oferta d'ocupació pública de l'AETIB, a proposta de la Direcció. A la sessió del Consell de direcció de l'AETIB, de data 24 de maig de 2022, es va aprovar l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de l'AETIB (BOIB núm. 68, de 26 de maig).

3. L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que representen una taxa addicional:

Article 2. Processos d'estabilització d'ocupació temporal.

1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]

2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització s'han d'aprovar i publicar en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]

3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per sota del vuit per cent de les places estructurals. [...]

Així, dins de l'oferta pública es van aprovar 3 places de personal laboral provinent del consorci de borsa d'allotjament turístic i que va ser declarat indefinit no fix per interlocutòria del Jutjat núm. 2 social, d'homologació d'acord extrajudicial. Aquestes són:

Cos facultatiu (1 arquitecte i 1 enginyer de camins, canals i ports) i 1 administratiu.

Encara que d'acord amb l'article 10.s del Decret de l'AETIB li correspon a la direcció de l'AETIB aprovar els criteris de selecció del personal, d'acord amb els criteris d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en el marc de la normativa vigent, tanmateix es troba adient que l'aprovació d'aquesta convocatòria per la transcendència que comporta s'aprovi per Consell de Direcció de l'AETIB. Per tot això, amb l'aprovació del Consell de Direcció de data 3 de novembre de 2022, condicionat a l'informe favorable de la Direcció General de Funció Pública, el qual s'ha emès en data  18 de novembre de 2022 es proposa la següent

 

Resolució

Primer.- Aprovar els criteris comuns que han de regir les convocatòries específiques de les diferents places de personal laboral de l'AETIB i que consten com a Annex A.

Segon.- Aprovar les convocatòries específiques per a cada categoria professional i que figuren en els annexos I i II.

Tercer.-Aprovar els temaris i els exercicis de la fase d'oposició que figuren en l'Annex B.

Quarta.- Fer públic el model de presentació de documentació per acreditar els requisits, l'Annex C.

Cinquena .- Fer públic el model de sol·licitud d'autobaremació de mèrits, l'Annex D.

Sisena .- Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recurs

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'AETIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri escaient.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (5 de diciembre de 2022)

El president de l'AETIB Rubén Castro Ortega (Per delegació de signatura del president de data 1 de desembre de 2022)

 

ANNEX A Criteris comuns que regiran en les convocatòries específiques de processos selectius d'estabilització mitjançant concurs oposició per a l'accés com a personal laboral fix de l'AETIB, d'acord amb l'establert en l'article 2.1 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública

1. Objecte.

L'objecte d'aquestes bases és l'establiment d'uns criteris comuns que regiran en els processos selectius d'estabilització que realitzi l'AETIB per a l'accés com a personal laboral fix d'aquesta sota la modalitat de concurs oposició d'acord amb l'establert en l'article 2.1 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

El procés selectiu objecte d'aquesta convocatòria ha de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

El sistema selectiu d'aquests procés d'acord amb l'article 2.1 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, i el Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears (BOIB núm. 78, de 16 de juny de 2022), modificat pel Decret llei 7/2022, d'11 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears (BOIB núm. 90, de 12 de juliol de 2022), serà el sistema de concurs oposició.

El tràmit mateix de presentació de sol·licitud inclou el model d'al·legació de mèrits (autobaremació) que té igualment la consideració de declaració responsable.

L'AETIB, d'ofici o a proposta de la persona que presideixi el tribunal, pot requerir en qualsevol moment que els aspirants aportin la documentació que acrediti el compliment dels requisits declarats, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagin d'aportar en aquest procés selectiu, i la persona interessada ha d'aportar-los. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable o la no presentació davant l'administració convocant de la documentació que, si escau, s'hagi requerit per acreditar el compliment d'allò declarat determina l'exclusió del procediment selectiu, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu implica el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.

L'AETIB pot desenvolupar procediments específics per detectar i sancionar els intents de les persones aspirants de falsejar els mèrits al·legats i accedir de manera intencionada a les compensacions econòmiques per cessament i assegurar-ne la transparència.

2. Requisits dels aspirants.

Per tenir la condició d'aspirant i ser admeses als processos selectius que es convoquin, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds de les convocatòries específiques i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015.

b. Tenir l'edat mínima establerta en la legislació bàsica estatal o l'establerta normativament per a determinades professions.

c. Estar en possessió de la titulació acadèmica que es requereix en cada cas en la convocatòria específica o estar en condició d'obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació.

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports (actualment, el Ministeri d'Universitats) o estar en condició de obtenir-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licitud de participació

d. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008, el Reial decret 967/2014 i altres normes de transposició i desplegament.

e. Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

f. No haver estat separades, mitjançant procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

g. No tenir la condició de personal laboral fix en la mateixa categoria professional a l'AETIB.

h. Acreditar el coneixement de la llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica.

D'acord amb la Disposició addicional tretzena del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, és a dir, que aquesta exempció del requisit del català només  és per a l'ingrés al cos o l'escala, l'especialitat, o l'escala, la subescala, la classe o la categoria, o la categoria professional, per a les persones aspirants que estiguin en servei actiu, en el moment de finalització de la presentació de sol·licituds, a la mateixa administració o ens públic, en el mateix cos, escala, especialitat, o escala, subescala, classe o categoria, o categoria professional objecte de la convocatòria, i no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés.

Aquelles persones que en el moment de la presentació de sol·licitud no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés i en el cas que obtinguin la condició de personal laboral fix queden obligades al fet que en el termini de dos anys des de la signatura del contracte han d'acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés. Si, transcorregut aquest termini, no s'acredita el nivell de català exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes del seu lloc de treball.

Aquest mèrit s'ha d'acreditar documentalment de la manera següent:

- Els certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).

- Els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública.

- Els certificats homologats que constin en la base de dades de l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014 per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost de 2014).

- Certificats equivalents segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

- Els certificats de català que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

i. Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal d'acord amb l'establert en l'article 59 bis de la Llei 11/1998, de 14 de desembre. La taxa per a la inscripció segons la tarifa vigent és:

1. Per a l'accés a places per a les quals s'exigeix el títol universitari de grau, un import de 28,89€.

2. Per a l'accés a places per a les quals s'exigeix altres titulacions de nivell inferior al títol universitari de grau, un import de 14,42€.

El model normalitzat es pot descarregar de la web de l'Agència Tributària de les Illes Balears

https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx?lang=ca


emplenar i imprimir el document model 046 i fer-ne el pagament en una de les entitats col·laboradores (Caixabank, Bankia, Banca March, BBVA, Banco Santander, Banco Popular, Banco Sabadell, Cajamar-Caja Rural, Deutshe Bank, Targobank, Colonya, Caixa de Pollença i IberCaja) que figuren en el model

j.  Emplenar la declaració responsable juntament amb el full d'autobaremació   dels mèrits, que es pot descarregar de la pàgina web de l'AETIB (https://www.caib.es/govern/organigrama/area.do?lang=ca&coduo=475)  i emplenar d'acord amb el model per categoria a la que s'opta.

k. Identificar a la sol·licitud el lloc concret al qual l'aspirant es presenta.

Els aspirants han de complir amb els requisits exigits a la convocatòria en el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i han de mantenir-los fins a la signatura del contracte.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

Els processos selectius tenen caràcter obert i garanteixen la lliure concurrència, sens perjudici del que estableixen la promoció interna i les meses de discriminació positiva previstes en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

3. Obligacions de l'AETIB per a l'accés a l'ocupació pública per als processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre.

Es garanteix l'expedició de la certificació de serveis prestats i de triennis tant a l'AETIB com els serveis prestats pel personal subrogat, integrat o procedent de fusió d'ens preexistents, dins el termini de presentació de sol·licituds.

a. Per a l‘elaboració d'aquests certificats es disposarà de la documentació de l'expedient de personal de l'AETIB. En qualsevol cas cal que l'aspirant aporti “vida laboral” per completar l'expedient.

b. També es disposarà, si escau, de la sentència judicial ferma, que reconeix la categoria de la plaça ocupada.

c. En el supòsit que, per motius aliens del treballador o treballadora, l'AETIB no emeti en el termini corresponent aquestes certificacions, el treballador sempre pot acreditar els triennis a l'efecte del present procés d'estabilització mitjançant l'aportació de la darrera nòmina o document justificatiu expedit per l'ens.

Amb aquesta documentació s'ha d'elaborar el certificat de serveis prestats i de triennis que han de fer constar el grup de classificació i la categoria professional, el nombre de triennis i el grup, i els períodes de temps treballat a l'AETIB i als ens que s'hagin integrat o fusionat amb l'actual. Que, en tot cas, es valoraran com a prestats a l'AETIB que emet la certificació.

4. Presentació de la sol·licitud.

4.1. Per ser admès, els aspirants han de presentar de manera presencial la sol·licitud que s'adjunta i que incorpora una declaració responsable en els termes de l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, relativa al compliment de tots i cada un dels requisits de participació exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de les instàncies. En aquesta sol·licitud els aspirants han de consignar les dades relatives al compliment dels requisits de participació i no les han d'acreditar fins una fase posterior amb l'excepció del pagament de la taxa corresponent que cal acreditar.

El mateix tràmit de presentació de sol·licitud inclou el model d'al·legació de mèrits (autobaremació) que té igualment la consideració de declaració responsable.

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu implica el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds té en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.

Si algun aspirant és nomenat personal laboral fix de la mateixa categoria i especialitat a què opti, si escau, durant el transcurs d'aquest procés selectiu, o bé ja té aquesta condició, en serà exclòs, amb la corresponent devolució de taxes.

En el full d'autobaremació els aspirants han d'al·legar, sota la seva responsabilitat, quins són els mèrits dels quals disposa d'entre els previstos en l'annex corresponent a la plaça a la qual concorren. Els mèrits s'han d'al·legar i, quan escaigui acreditar, en referència a la data que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. La falsedat en les dades consignades en l'al·legació de mèrits determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que es derivin per la falsedat en les dades.

4.2. Els aspirants queden vinculats pels mèrits que al·leguen dins el tràmit de sol·licitud, per tant, la puntuació resultant dels mèrits declarats determina la seva posició màxima en l'ordre de prelació del concurs. D'acord amb aquestes puntuacions, els tribunals conformaran una llista provisional de mèrits al·legats, que es publicarà segons la base 5, juntament amb la llista definitiva de persones admeses i excloses.

5. Fases del procediment.

5.1. El termini de presentació de sol·licituds és de trenta dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà que es publiqui aquesta resolució de convocatòria específica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. A l'efecte d'aquesta convocatòria tots els dies són hàbils.

a) En el termini màxim de dos mesos, comptador des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, la direcció de l'AETIB ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió. Aquesta relació s'ha de publicar al manco al taulell d'anuncis de l'AETIB i a la seu electrònica de l'AETIB, i si escau, en el BOIB i a la web dels processos selectius de la CAIB.

b) Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la seva publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En la publicació d'aquesta resolució se'ls ha d'advertir que l'AETIB considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment.

c) Finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la direcció de l'AETIB convocant ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'ha de fer pública en els mateixos llocs que s'han indicat per a la publicació de la resolució provisional.

d) En el procés pel sistema de concurs oposició, juntament en la llista definitiva de persones admeses i excloses, els tribunals publicaran la llista provisional de mèrits al·legats en la declaració responsable (autobaremació). Aquesta relació s'ha de publicar en la mateixa forma establerta anteriorment.

e) Les persones aspirants disposen d'un termini de set dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la resolució, per esmenar el defecte de la declaració responsable.

f) Pel sistema de concurs, finalitzat el termini al qual es refereix el paràgraf anterior i esmenades les al·legacions fetes en la declaració responsable, si escau, el tribunal publicarà la llista de les persones aprovades i l'elevarà a la direcció de l'AETIB perquè dicti una resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre dels aspirants d'acord amb la puntuació al·legada en la declaració responsable. Aquesta resolució s'ha de fer pública en els mateixos llocs que s'han indicat per a la publicació de la resolució provisional.

g) En la mateixa llista informativa es requerirà un nombre d'aspirants igual al 120 % del nombre de places convocades, per acreditar els mèrits al·legats en la declaració responsable. Si cal, es publicarà una llista addicional dels aspirants que poden ser requerits per acreditar els mèrits al·legats en la declaració responsable.

h) Finalitzada la valoració del concurs, es publicarà la data per a la realització de l'exercici de la fase d'oposició.

i) Un cop acabat l'exercici de l'oposició, cada tribunal ha de publicar, en els taulers d'anuncis i a la pàgina web i, si escau, la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb nom, llinatges i quatre xifres numèriques aleatòries del DNI, i amb indicació de la puntuació obtinguda.

j) Per fer una reclamació o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposen d'un termini de set dies hàbils des que es publiqui la llista provisional. El tribunal disposa d'un termini de set dies per resoldre'n les reclamacions i publicar la llista definitiva de persones aspirants que han superat l'exercici.

k) La direcció de l'AETIB ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista informativa de l'ordre dels aspirants d'acord amb la puntuació de la fase d'oposició més la puntuació al·legada en la declaració responsable. Aquesta resolució s'ha de fer pública en els mateixos llocs que s'han indicat per a la publicació de la resolució provisional.

l) En la mateixa llista informativa es requerirà un nombre d'aspirants igual al 120 % del nombre de places convocades, per acreditar els mèrits al·legats en la declaració responsable. Si cal, es publicarà una llista addicional dels aspirants que poden ser requerits per acreditar els mèrits al·legats en la declaració responsable.

m) La direcció de l'AETIB ha de dictar una resolució per la qual s'aprova la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu pel sistema de concurs oposició. Aquesta resolució s'ha de publicar en la mateixa forma establerta anteriorment.

n) El termini per a la formalització dels contractes laborals i per a la incorporació efectiva al lloc de treball s'inicia l'endemà de la publicació en el BOIB i és de tres dies hàbils.

6. Sistema selectiu de concurs oposició.

Els procediments selectius que s'han de dur a terme mitjançant el sistema de concurs oposició s'han d'ajustar a les indicacions següents:

a) La puntuació global del concurs oposició ha de resultar de les puntuacions en les fases d'oposició i concurs, essent d'un 60 % per a la fase d'oposició i d'un 40 % per a la fase de concurs, amb una puntuació final d'entre 0 i 60 punts per a la fase d'oposició i d'entre 0 i 40 punts per a la fase de concurs. La fase de concurs es farà prèviament a la fase d'oposició i no té caràcter eliminatori, ni es pot tenir en compte per superar les proves de la fase d'oposició.

b) Per agilitzar les fases de concurs, els aspirants han de presentar un full d'autobaremació, d'acord amb el model que s'ha d'incorporar a cada convocatòria. L'autobaremació té la consideració de declaració responsable. La falsedat en les dades d'autobaremació determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que derivin per la falsedat en les dades. Els errors materials es poden corregir en fase d'al·legacions, si queden acreditats.

L'AETIB pot desenvolupar procediments específics per detectar i sancionar els intents de les persones aspirants de falsejar els mèrits al·legats i accedir de manera intencionada a les compensacions econòmiques per cessament i assegurar-ne la transparència.

c) La fase d'oposició ha de constar d'un sol exercici, amb caràcter eliminatori, amb una prova tipus test d'un temari referit únicament a la part general, relacionat amb les funcions comunes pròpies de l'activitat administrativa, que serà el mateix per a cada grup de titulació, distingint els exercicis quan es tracti de places d'administració general i quan es tracti de places d'administració especial.

Les preguntes estaran distribuïdes de manera equilibrada entre els diferents temes. Cada pregunta tindrà quatre possibles respostes, i només una serà correcta. Les respostes correctes es valoraran en positiu, i les respostes no contestades o errònies no tindran cap penalització. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició. El contingut, el desenvolupament i la forma de superació de l'exercici s'especifiquen en l'annex 4.

d) S'han d'establir dos programes de temes (un per a cada grup ofert), amb el nombre de temes següent:

  • GRUP A: 30 temes
  • GRUP C: 15 temes.

El contingut del programa de temes s'especifica en l'ANNEX B.

e) S'utilitzarà la base de dades de preguntes que s'han de publicar per part de l'EBAP que serviran per confeccionar els exàmens tipus test de la fase d'oposició. Aquestes bases de dades constaran del nombre de preguntes següent:

  • GRUP A: 2.000 preguntes
  • GRUP C:    750 preguntes

El contingut del programa de temes s'especifica en l'annex B.

f) La fase de concurs ha de tenir establert un barem de mèrits estructurat en els blocs que s'indiquen a continuació, amb les puntuacions màximes que es poden assolir en cada un d'aquests, amb un màxim total de 40 punts:

❖ Mèrits professionals: fins a un màxim de 32 punts (80 %).

❖ Altres mèrits: fins a un màxim de 8 punts (20 %).

En aquest segon apartat es poden valorar els mèrits següents:

 • Formació acadèmica: fins a un màxim de 4 punts.

 • Coneixements de la llengua catalana superiors als establerts com a requisit d'accés: fins a un màxim de 4 punts.

 • Cursos de formació rebuts o impartits: fins a un màxim de 4 punts.

 • Triennis reconeguts: fins a un màxim de 3 punts.

g) En la fase de concurs, els mèrits es valoren amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.

h) En el cas de persones amb discapacitat física, sensorial o psíquica que no tingui l'origen en una discapacitat intel·lectual han de fer les mateixes proves que la resta de persones aspirants del torn al qual correspongui la reserva, en condicions d'igualtat, sens perjudici de les adaptacions que es puguin realitzar.

i) Així mateix, les convocatòries preveuen la possibilitat de realització de les proves de la fase d'oposició en una data posterior a les persones que justifiquin la no presentació a la primera data de la prova per motius de part o de força major.

S'entén per motius de força major:

a) Embaràs de risc, degudament acreditat.

b) Acreditar mitjançant certificat mèdic una malaltia greu o contagiosa.

c) També es poden considerar causa de força major les situacions declarades d'alerta o d'emergència per part d'una autoritat administrativa competent en matèria de protecció civil i emergències sempre que impliqui la recomanació o la prohibició de desplaçament o que afecti significativament els mitjans de transport.

Si la causa de força major concorre durant la fase d'oposició, s'ajornarà per a la persona aspirant afectada la realització de l'exercici, que en tot cas ha de tenir lloc com a màxim en els quinze dies hàbils següents al dia de la realització, i, en cas contrari, decaurà en el seu dret.

En cas d'admetre's la concurrència de causa de força major en una persona aspirant, que li impedeixi la realització de l'exercici, el tribunal qualificador ha de garantir que el contingut de l'exercici que s'hagi de fer posteriorment sigui diferent del realitzat per la resta de les persones aspirants. Correspon al tribunal qualificador en la fase d'oposició valorar i, si escau, admetre'n les causes de força major al·legades.

7. Òrgan de selecció.

7.1.  El tribunal és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme aquest procés selectiu. S'ha de constituir un tribunal per cada grup professional.

Els tribunals s'han d'ajustar, pel que fa a la constitució i la composició, al que estableix la lletra a) de l'article 9 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny.

Supletòriament i sempre que no contradiguin el Decret llei 6/2022 es poden aplicar les previsions contingudes en l'article 27.3 del 5è Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en els capítols V i VI del Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d'11 de març.

7.2. Composició:

S'ha de constituir un òrgan de selecció per a cada grup de titulació, per a la valoració dels mèrits per a l'accés a les diferents categories professionals. El tribunal és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme aquest procés selectiu, i cal constituir-ne un per a cada grup professional.

Els òrgans de selecció han d'estar constituïts per tres membres titulars, amb el mateix nombre de suplents. Tots els membres dels tribunals han de tenir una titulació acadèmica d'igual o de superior nivell que l'exigit als aspirants per a l'ingrés. La determinació de la composició dels òrgans de selecció s'ha de dur a terme d'acord amb les normes següents:

a) El president serà designat lliurement pel president de l'AETIB.

b) Els vocals han de ser nomenats per sorteig entre el personal laboral fix en situació de servei actiu a l'AETIB que pertanyin al grup de què es tracti. El sorteig es farà amb la participació del Comitè d'Empresa de l'AETIB i la direcció de l'AETIB.

c) La secretaria del tribunal correspondrà a la persona designada per votació d'entre les persones designades com a vocals dels òrgans de selecció.

La composició de la totalitat dels òrgans de selecció s'ha d'ajustar, llevat de raons fonamentades i objectives, degudament motivades, al criteri de paritat entre homes i dones, amb capacitació, competència i preparació adequades. Els òrgans de selecció encarregats de la selecció seran nomenats per la direcció de l'AETIB i tenen la consideració d'òrgans dependents de la seva autoritat. Aquesta composició es publicarà al BOIB, en els taulers d'anuncis de l'AETIB i a la seu electrònica de l'AETIB.

 

​​​​​​​7.3. Funcionament dels tribunals:

Les funcions bàsiques dels tribunals d'aquest procés selectiu són les següents:

a) Validar les preguntes dels models de prova que s'han de sortejar.

b) Valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants i acreditats en la forma que estableixen les bases de la convocatòria.

c) Revisar les preguntes de les proves i la valoració dels mèrits d'acord amb les al·legacions que presentin les persones interessades. El tribunal ha de fer constar en acta els fets i els resultats dels actes de revisió que hagi dut a terme.

d) Requerir les persones aspirants perquè aclareixin o esmenin els defectes de forma en l'acreditació dels mèrits, sempre que s'hagin acreditat dins termini (defectes de compulsa, d'indicació d'hores o de contingut d'una acció formativa o altres defectes similars).

e) Elaborar i aprovar les llistes provisionals i definitives de notes de l'exercici i les de mèrits comprovats dels aspirants, ordenades d'acord amb la puntuació que hagin obtingut.

f) Elevar la llista definitiva de persones que han superat el procés selectiu d'acord amb la puntuació que han obtingut a la direcció de l'AETIB, perquè dicti una resolució per la qual aprova les persones que han superat el procediment de concurs oposició.

g) La resta de funcions determinades en aquestes bases i en la normativa d'aplicació.

Al funcionament de l'òrgan de selecció li és d'aplicació el règim jurídic previst a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i a l'establert en el Decret Llei 6/2022 i a les bases d'aquesta convocatòria.

Els membres de l'òrgan de selecció poden fer constar en acta el seu vot contrari a l'acord adoptat, la seva abstenció o el sentit del seu vot favorable. L'abstenció únicament pot ser exercida i posteriorment recollida en l'acta corresponent quan estigui degudament justificada.

Els actes que derivin de les actuacions dels òrgans de selecció poden ser impugnats per la persona interessada en els casos i amb formes que preveu la  Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si en qualsevol moment l'òrgan de selecció té coneixement que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits que impossibilitin l'accés a la categoria i especialitat corresponent en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada feta l'audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió a la direcció de l'AETIB. En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud.

Correspon a l'òrgan de selecció, en el desenvolupament del procés selectiu, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases específiques, amb ple respecte al principi d'igualtat. També està habilitada per considerar i apreciar les qüestions d'ordre i les incidències que sorgeixin.

7.4. Garantia de transparència i objectivitat: anonimat de les persones aspirants

El tribunal ha de respectar els principis d'imparcialitat, professionalitat, independència, igualtat, objectivitat i transparència durant tot el procés selectiu, per la qual cosa ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat de les persones aspirants.

El tribunal ha d'excloure les persones en els fulls d'examen de les quals figurin noms, traços, marques o signes que en permetin conèixer la identitat.

Així mateix, el tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries per tal d'evitar que les persones aspirants utilitzin qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, en la realització de les proves, que puguin desvirtuar l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, així com per garantir la transparència de les proves selectives.

7.5.No poden formar part dels òrgans de selecció:

— Les persones que hagin realitzat en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent les tasques de preparació de persones aspirants a proves selectives per a la categoria de què es tracti.

— Les persones que tenguin la consideració d'alt càrrec de l'Administració del Govern de les Illes Balears o si fa menys de quatre anys del cessament d'aquesta condició. Tampoc no en poden formar part els funcionaris interins ni el personal eventual, ni personal laboral temporal.

— Tampoc no en poden formar part el personal laboral que tengui assignat un crèdit horari per realitzar funcions sindicals o de representació de personal.

8. Barem de mèrits de la fase del concurs.

8.1. Els mèrits es valoren amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu amb un màxim total de 40 punts.

8.1.1. Mèrits professionals fins un màxim de 32 punts.

8.1.2.  Altres mèrits fins un màxim de 8 punts.

La suma de tots aquests mèrits no pot superar els 8 punts, amb els màxims determinats als annexos corresponents:.

- Formació acadèmica.

- Coneixements de la llengua catalana superiors als establerts com a requisit d'accés.

- Cursos de formació rebuts o impartits.

- Triennis reconeguts.

- Altres mèrits.

8.2. Documentació que han de presentar els aspirants per acreditar el compliment dels requisits:

8.2.1. En el termini de deu dies els aspirants seleccionats han de presentar els documents següents:

a) Còpia del títol acadèmic exigit en cada convocatòria o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol.

b) Certificat acreditatiu dels coneixements de llengua catalana exigits en la convocatòria especifica de cada lloc de treball.

c) Declaració responsable de no haver estat separats mitjançant un expedient disciplinari del servei de cap administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitats de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per una resolució judicial per accedir al cos o l'escala del funcionariat del qual hagin estat separats o inhabilitats, segons el model que facilitarà la direcció general competent en matèria de funció pública.

En el cas de ser nacionals d'un altre estat, han d'acreditar no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d) Un certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala o especialitat quan es tracti de personal funcionari de nou ingrés.

e) Certificació acreditativa, si escau, del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 %.

8.3. Si no es presenta la documentació dins el termini establert, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'AETIB mitjançant una resolució motivada o, si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada personal fix i les seves actuacions quedaran anul·lades, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

9. Publicació de la llista d'aspirants que hagin superat el procés selectiu i adjudicació dels llocs de treball.

Un cop comprovat el compliment dels requisits per ser contractats com a personal laboral fix, seguint l'ordre de prelació calculat, i aplicats els desempats quan escaigui, el tribunal elevarà a la direcció de l'AETIB la proposta d'aspirants que han superat el procés selectiu del concurs oposició. Aquesta llista ha de contenir, com a màxim, tantes persones aprovades com el nombre de places convocades.

10.  Criteris de desempat.

En cas d'empat, aquest s'ha de resoldre atenent els criteris següents:

1r La major antiguitat a la mateixa categoria professional o especialitat acreditada a l'ens convocant.

2n La major antiguitat acreditada a l'ens al qual s'opta.

3r La major puntuació obtinguda en el mèrit de cursos de formació.

4t La major antiguitat acreditada en el conjunt d'entitats del sector públic.

5è Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el cos, l'escala,

la subescala, l'especialitat o la categoria de què es tracti.

6è No tenir la consideració de personal laboral fix de l'ens convocant

7è Les persones víctimes de violència de gènere.

8è La persona de més edat.

9è Si persisteix finalment l'empat, s'ha de fer un sorteig.

 

​​​​​​​11. Identificació dels aspirants en les publicacions dels actes administratius.

D'acord amb l'establert en la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, quan sigui necessària la publicació d'actes a la seu electrònica, la web o en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, els aspirants s'han identificar amb nom, llinatges i les xifres numèriques quarta, cinquena, sisena i setena del número del DNI o NIE i les xifres tercera, quarta, cinquena i sisena en el cas de passaports.

12. Publicació de la composició de les borses preferents de personal laboral temporal.

12.1. Les persones que hagin participat en aquest procediment selectiu i que l'hagin superat s'han d'incloure en borses de personal laboral temporal, específiques i preferents a les borses ordinàries i/o extraordinàries vigents de l'Ens. En aquestes borses s'han d'integrar els candidats que, havent participat en el procés selectiu corresponent i no havent-lo superat, sí que hagin obtingut la puntuació mínima de 5 punts en la fase d'oposició.

12.2. A l'efecte anterior, els tribunals requeriran a les persones que hagin obtingut un mínim de 5 punts en la fase d'oposició per tal que en el termini de deu dies hàbils acreditin els mèrits al·legats en la declaració responsable. Aquest requeriment es pot realitzar de manera parcial en un percentatge mínim corresponent al 120 % de places convocades i respectant la posició de la llista definitiva de mèrits al·legats.

El tribunal revisarà i baremarà els mèrits declarats segons el procediment establert, i conformarà una llista per ordre de puntuació d'acord amb la puntuació global establerta.

12.3. Un cop comprovats els mèrits de tots els aspirants que hagin obtingut la puntuació mínima de 5 punts en la fase d'oposició, s'ha de publicar la constitució de les borses de personal laboral temporal de cada categoria i especialitat corresponent, derivades d'aquesta convocatòria, segons el major nombre de puntuació obtinguda d'acord amb la puntuació global establerta.

13. Efectes de la no superació dels processos d'estabilització de l'ocupació temporal.

13.1. El personal laboral no fix que, estant en actiu com a tal, vegi finalitzada la seva relació amb l'Administració en el moment de la resolució dels processos d'estabilització regulats per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de les places d'estabilització derivades de l'oferta d'ocupació, per la no superació d'aquests, li correspon una compensació econòmica que consistirà en la diferència entre el màxim de vint dies del seu salari fix per any de servei, amb un màxim de dotze mensualitats, i la indemnització que li correspongui percebre per l'extinció del seu contracte, prorratejant-se per mesos els períodes de temps inferiors a un any. En cas que aquesta indemnització sigui reconeguda en via judicial, es compensaran les quantitats.

13.2. La no participació del candidat o candidata en el procés selectiu d'estabilització no dona dret a compensació econòmica regulada a la Llei 20/2021 en cap cas. A aquest efecte, s'entén que no han participat en les convocatòries les persones que no han presentat sol·licitud, que no han presentat la declaració responsable, o que no han al·legat la totalitat dels mèrits de què disposen, d'acord amb allò que ja consta en poder de les administracions o entitats. En tot cas, si dona dret a percebre la indemnització que li correspongui percebre per l'extinció del seu contracte d'acord a la normativa laboral.

14. Criteris de cessament.

Ates que l'AETIB no disposa d'acord propi en el seu àmbit, són d'aplicació els criteris següents, per aquest ordre:

1r Les persones que no s'han presentat al procés selectiu d'estabilització o de l'oferta d'ocupació ordinària.

2n Les persones que sí s'hi han presentat però no han acreditat els requisits.

3r Les persones que sí s'hi han presentat però no han acreditat tots els mèrits de serveis prestats.

4t Les persones que sí s'hi han presentat i no han superat el procés selectiu.

5è Les persones amb la menor puntuació a les borses de treball vigents.

6è Les persones amb la menor puntuació en la relació definitiva del sistema de concurs i, si escau, concurs oposició.

Tot i això, per les característiques del procés és possible que aquesta persona hagi pogut resultar adjudicatària d'una altra plaça, cosa que fa aconsellable que s'articuli prèviament que aquests cessaments i preses de possessió tenguin lloc de manera coordinada.

Si la persona contractada amb caràcter temporal no ha obtingut plaça en el procés, es recorda que el cessament ha d'anar precedit d'un termini de preavís.

 

 

​​​​​​​ANNEX I Convocatòria específica per cobrir mitjançant concurs oposició 2 places de personal laboral fix del Cos facultatiu

1.- Oferta de places:

Codi lloc a RLT

Categoria i requisit d'acord RLT

L0349000R

Arquitecte

L0349000T

Enginyer Camins, Canals i Ports

2.- Nivell de català: C1

3.- Barem de mèrits:

3.1. Mèrits professionals amb el màxim de 32 punts, s'han de distingir:

- Per cada mes treballat al mateix ens en la mateixa categoria professional o especialitat, si escau, o, excepcionalment, en el supòsit de no disposar-ne, en llocs de treball amb funcions i requisits anàlegs o a la que s'opta: 0,17777 punts per mes de serveis prestats.

- Per cada mes treballat al mateix ens en una altra categoria professional o especialitat, si escau, a la que opta o, excepcionalment, en el supòsit de no disposar-ne, en llocs de treball amb funcions i requisits diferents dels que s'opta: 0,07111 punts per mes de serveis prestats.

- Per cada mes treballat a una altre ens del sector públic autonòmic en una categoria professional equivalent amb anàlogues funcions i requisits a la que s'opta: 0,07111 punts per mes de serveis prestats.

3.2. Altres mèrits (màxim 8 punts).

La suma de tots aquests mèrits no pot superar els 8 punts.

  • Formació acadèmica (màxim 2 punts)

Quant a la formació acadèmica, s'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:

La titulació acadèmica ha de ser diferent a la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un de superior.

Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions de la categoria a la qual s'opta. A l'efecte, es consideren relacionades amb les funcions de totes les categories les titulacions de les branques de coneixement de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, relacions laborals i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, prevenció de riscos laborals, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències del treball i relacions laborals.

Sols es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'ha d'acumular a la d'altres titulacions que es tinguin.

Per a la valoració concreta, amb un màxim de 2 punts, s'ha d'atorgar la puntuació següent:

I.  Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4 (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior): 2 punts.

II. Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 1,8 punts.

  • Coneixements de llengua catalana (màxim 1,5 punts)

Pel que fa als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti.

En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim d'1,25 punts.

La puntuació que s'ha d'atorgar és la següent, valorant-se aquests certificats de coneixements de llengua catalana:

- Nivell C2: 1,25 punts.

- Llenguatge administratiu: 0,25 punts.

  • Cursos de formació (màxim 2 punts)

Es valoren els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques.

Es valoren tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial, escoles d'administració pública, ens del sector públic instrumental de la CAIB, Fundació Tripartita i universitats.

També es valoren en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració.

També es valoren en aquest apartat els cursos de formació impartits per l'ens del sector públic instrumental de la CAIB, realitzats en el marc de perfeccionament o aprenentatge per la utilització d'eines o sistemes de treball a l'Ens.

Es valoren els cursos d'experts universitaris i de postgrau certificats per universitats públiques.

Els cursos amb aprofitament o impartits es valoren a raó de 0,15 punts per hora. Els cursos amb assistència es valoren a raó de 0,10 punts per hora.

No es valoren en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valora a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entén que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoren a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevalen les hores.

En tots els casos, es valoren una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.

Només es valora el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.

  • Triennis reconeguts (màxim 1 punt)

Es valora cada trienni reconegut com a personal funcionari o com a personal laboral amb 0,2 punts per trienni, fins a un màxim d'1 punt.

  • Altres mèrits (màxim d'1,5 punts)

La suma de tots els mèrits d'aquest apartat no pot superar els 1,5 punts:

  • Permís de conducció (B), 0,2 punts.

Cal lliurar còpia del permís de conducció en vigor a data de la sol·licitud.

  • Coneixements acreditats de certes llengües estrangeres (anglès, alemany i/o francès), un màxim de 0,5 punts.

Es valoren els coneixements de certes llengües estrangeres: anglès, alemany i francès, a partir del nivell A1 acreditat mitjançant certificat de coneixement acreditatiu, emès per Universitat, Escola Oficial d'Idiomes o equivalent, segons la Instrucció 3/2021 de la directora general de Funció Pública, per establir les titulacions i certificats que, amb referència als nivells que estableix el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, acrediten el nivell de coneixement de llengües estrangeres en els processos de provisió de llocs de treball de l'Administració de la CAIB. Es valora de la manera següent (certificat / puntuació):

A1, 0,05 punts; A2, 0,1; B1, 0,2; B2, 0,3; C1, 0,4; C2, 0,5 punts.

  • Premis i mencions honorífiques acadèmiques o professionals, un màxim d'1,5 punts

Es valoren els premis i mencions honorífiques acadèmiques o professionals atorgats en relació directa amb les funcions dels requisits de la plaça a la qual s'opta. Cal lliurar el diploma del premi o la resolució oficial que així ho acrediti, o si escau, l'acta del jurat que atorga el premi o menció honorífica. 

 • Per premi atorgat, 1 punts.

 • Per menció honorífica rebuda, 0,5 punts.

  • Certificacions per a desenvolupar funcions corresponents a direcció de projectes, un màxim d'1,5 punts.

 

ANNEX II Convocatòria específica per cobrir mitjançant concurs de mèrits 1 plaça de personal laboral fix categoria d'administratiu a l'AETIB

1.- Oferta de plaça

Codi lloc a RLT

Categoria i requisit d'acord RLT

L0351000H

Administratiu

2.- Nivell de català: C1

3.- Barem de mèrits:

3.1. Mèrits professionals amb el màxim de 32 punts, s'han de distingir:

- Per cada mes treballat al mateix ens en la mateixa categoria professional o especialitat, si escau, o, excepcionalment, en el supòsit de no disposar-ne, en llocs de treball amb funcions i requisits anàlegs o a la que s'opta: 0,17777 punts per mes de serveis prestats .

- Per cada mes treballat al mateix ens en una altra categoria professional o especialitat, si escau, a la que opta o, excepcionalment, en el supòsit de no disposar-ne, en llocs de treball amb funcions i requisits diferents dels que s'opta: 0,07111 punts per mes de serveis prestats.

- Per cada mes treballat a una altre ens del sector públic autonòmic en una categoria professional equivalent amb anàlogues funcions i requisits a la que s'opta: 0,07111 punts per mes de serveis prestats.

3.2. Altres mèrits (màxim 8 punts).

La suma de tots aquests mèrits no pot superar els 8 punts.

  • Formació acadèmica (màxim 2 punts)

Quant a la formació acadèmica, s'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials i reconegudes pel Ministeri d'Educació, d'acord amb els criteris següents:

La titulació acadèmica ha de ser diferent a la que s'acredita com a requisit d'accés, i del mateix nivell o d'un de superior. Les titulacions acadèmiques han d'estar relacionades amb les funcions de la categoria a la qual s'opta.

A l'efecte, es consideren relacionades amb les funcions de totes les categories les titulacions de les branques de coneixement de ciències econòmiques, administració i direcció d'empreses, relacions laborals i recursos humans, ciències polítiques, sociologia, prevenció de riscos laborals, dret i especialitats jurídiques, informàtica i de sistemes, administració i gestió de la innovació, ciències del treball i relacions laborals.

Les titulacions d'ESO i batxiller s'entenen relacionades amb les funcions de totes les categories que exigeixen un requisit de titulació de nivell igual o inferior. Sols es valorarà la titulació de nivell més alt que s'acredita, la puntuació de la qual no s'ha d'acumular a la d'altres titulacions que es tinguin.

Per a la valoració concreta, amb un màxim de 2 punts, s'ha d'atorgar la puntuació següent:

I. Títol d'estudis oficials de doctor, reconegut com a nivell MECES 4 (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior): 2 punts.

II. Títol d'estudis oficials de màster, llicenciatura, grau, enginyeria o arquitectura reconeguts com a nivell MECES 3: 1,5 punts.

III. Títol d'estudis oficials de diplomatura, grau, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica reconeguts com a nivell MECES 2: 1,0 punts.

IV. Títol de tècnic superior de formació professional reconegut com a nivell MECES 1 o equivalent acadèmic: 0,5 punts.

V. Títol de batxillerat o de tècnic de formació professional o equivalent acadèmic: 0,25 punts.

  • Coneixements de llengua catalana (màxim 1,5 punts)

Pel que fa als coneixements de llengua catalana, només es valorarà el certificat de nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti.

En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés i amb un màxim d'1,25 punts.

La puntuació que s'ha d'atorgar és la següent: Es valoren els certificats de coneixements de llengua catalana següents:

- Nivell C2: 1,25 punts.

- Llenguatge administratiu: 0,25 punts.

  • Cursos de formació (màxim 2 punts)

Es valoren els cursos de formació rebuts o impartits certificats amb aprofitament o assistència, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques.

Es valoren tots els cursos de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial, escoles d'administració pública, ens del sector públic instrumental de la CAIB, Fundació Tripartita i universitats.

També es valoren en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració.

També es valoren en aquest apartat els cursos de formació impartits per l'ens del sector públic instrumental de la CAIB, realitzats en el marc de perfeccionament o aprenentatge per la utilització d'eines o sistemes de treball a l'Ens.

Es valoren els cursos d'experts universitaris i de postgrau certificats per universitats públiques.

Els cursos amb aprofitament o impartits es valoren a raó de 0,15 punts per hora. Els cursos amb assistència es valoren a raó de 0,10 punts per hora.

No es valoren en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius.

Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valora a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entén que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoren a raó de 10 hores per crèdit.

Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevalen les hores.

En tots els casos, es valoren una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.

Només es valora el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica com a usuari.

  • Triennis reconeguts (màxim 1 punt)

Es valora cada trienni reconegut com a personal funcionari o com a personal laboral amb 0,2 punts per trienni, fins a un màxim d'1 punt.

  • Altres mèrits (màxim d'1,5 punts)

La suma de tots els mèrits d'aquest apartat no pot superar els 1,5 punts:

  • Permís de conducció (B), 1 punt.

Cal lliurar còpia del permís de conducció en vigor a data de la sol·licitud.

  • Coneixements acreditats de certes llengües estrangeres (anglès, alemany i/o francès), un màxim de 0,5 punts.

Es valoren els coneixements de certes llengües estrangeres: anglès, alemany i francès, a partir del nivell A1 acreditat mitjançant certificat de coneixement acreditatiu, emès per Universitat, Escola Oficial d'Idiomes o equivalent, segons la Instrucció 3/2021 de la directora general de Funció Pública, per establir les titulacions i certificats que, amb referència als nivells que estableix el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, acrediten el nivell de coneixement de llengües estrangeres en els processos de provisió de llocs de treball de l'Administració de la CAIB. Es valora de la manera següent (certificat / puntuació):

A1, 0,05 punts; A2, 0,1; B1, 0,2; B2, 0,3; C1, 0,4; C2, 0,5 punts.

 

ANNEX B EXERCICIS, TEMARIS I DESENVOLUPAMENT DELS PROCESSOS SELECTIUS

B.1 EXERCICIS.

Grup A. Administració general i Administració especial o categories i especialitats equivalents de classificació per a personal laboral

És de caràcter obligatori i eliminatori, i consisteix a respondre per escrit un qüestionari de 130 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una és correcta. Les 120 primeres són ordinàries i avaluables, i les 10 darreres són de reserva. Totes les preguntes corresponen al contingut del temari complet de l'oposició.

L'exercici es qualifica de 0 a 60 punts. Cada pregunta resposta correctament es valora amb 0,5 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha senyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, o si s'ha senyalat una resposta incorrecta, no es valoren i no tenen cap tipus de penalització. El temps per desenvolupar aquest exercici és de 160 minuts.

Grup C. Administració general i Administració especial o categories i especialitats equivalents de classificació per a personal laboral

És de caràcter obligatori i eliminatori, i consisteix a respondre per escrit un qüestionari de 70 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una és correcta. Les 60 primeres són ordinàries i avaluables, i les 10 darreres són de reserva. Totes les preguntes corresponen al contingut del temari complet de l'oposició.

L'exercici es qualifica de 0 a 60 punts. Cada pregunta resposta correctament es valora amb 1 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha senyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, o si s'ha senyalat una resposta incorrecta, no es valoren i no tenen cap tipus de penalització. El temps per desenvolupar aquest exercici és de 90 minuts.

CRITERIS COMUNS

Per superar-lo cal obtenir una puntuació mínima del 35 % (21 punts) de la puntuació total.

La qualificació de l'exercici es fa de manera mecanitzada i garantint-ne l'anonimat.

En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions ofertes en les llengües oficials de la comunitat autònoma, el tribunal establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.

El tribunal pot acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici. Si una vegada duta a terme l'operació anterior el tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 60 punts. Les instruccions disposaran que els aspirants poden emportar-se el quadern de preguntes.

B.2. TEMARIS.

GRUP A. ADMINISTRACIÓ GENERAL I ESPECIAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els principis constitucionals i els valors superiors. Els drets i els deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 2. La Corona: funcions constitucionals del rei. Les Corts Generals: composició, atribucions i funcionament. El poder judicial: l'organització judicial espanyola. Altres òrgans constitucionals: el Defensor del Poble i el Tribunal de Comptes.

Tema 3. El Govern i l'Administració. Relacions del Govern amb les Corts Generals. L'Administració General de l'Estat: regulació i composició.

Tema 4. L'Estat de les autonomies: les comunitats autònomes. Funcions i competències de l'Estat i de les comunitats autònomes. Distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes.

Tema 5. La Unió Europea: els tractats. Les institucions: el Consell, el Parlament, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia. Les fonts del dret comunitari. Els fons estructurals i els seus objectius prioritaris.

Tema 6. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.

Tema 7. Institucions bàsiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El Parlament de les Illes Balears: composició, atribucions i funcionament. El Síndic de Greuges. La Sindicatura de Comptes. El Consell Consultiu. L'Oficina de Prevenció i Lluita contra la Corrupció a les Illes Balears.

Tema 8. El president o la presidenta de les Illes Balears. El Govern de les Illes Balears. L'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: les conselleries, les direccions generals i les secretaries generals.

Tema 9. L'Administració institucional. La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 10. Les fonts del dret administratiu (I). Concepte de dret administratiu. Jerarquia de fonts: La Constitució. La llei. Disposicions normatives amb força de llei. Els estatuts d'autonomia i les lleis de les comunitats autònomes.

Tema 11. Les fonts del dret administratiu (II). El reglament: concepte i classes. La potestat reglamentària: fonament, titulars i límits. Procediment d'elaboració dels reglaments.

Tema 12. Règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques: especial referència als òrgans col·legiats. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encàrrec de gestió delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.

Tema 13. L'acte administratiu: característiques generals. Requisits, validesa i eficàcia, inderogabilitat singular, classes. Nul·litat i anul·labilitat. La revisió dels actes administratius: recursos.

Tema 14. El procediment administratiu: concepte, naturalesa i principis generals. Fases del procediment: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Execució.

Tema 15. La potestat sancionadora de les administracions públiques: principis i procediment. La responsabilitat patrimonial de les administracions públiques: principis i procediment. Responsabilitat de les autoritats i del personal al servei de les administracions públiques.

Tema 16. Els recursos administratius: concepte i naturalesa jurídica. Classes de recursos i regulació positiva. Requisits subjectius i objectius. El procediment administratiu en via de recurs: especialitats. El recurs d'alçada. El recurs potestatiu de reposició. El recurs extraordinari de revisió. Els procediments alternatius d'impugnació.

Tema 17. Els contractes del sector públic. Concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Revisió de preus. Resolució, rescissió i denúncia dels contractes. Especialitats dels diversos tipus de contractes. L'encàrrec de gestió sotmès a la legislació de contractació.

Tema 18. Les subvencions públiques: concepte i naturalesa. Legislació bàsica nacional i autonòmica aplicable.

Tema 19. L'activitat administrativa de servei públic. Formes de gestió dels serveis públics. La gestió directa. Modalitats de gestió indirecta. La concessió.

Tema 20. Règim jurídic del personal al servei del sector públic instrumental. L'Estatut bàsic de l'empleat públic: Personal al servei de les administracions públiques. Drets, deures i codi de conducta. Adquisició i pèrdua de la relació de servei. La Llei de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: estructura i contingut.

Tema 21. L'Estatut dels treballadors. La negociació col·lectiva. El conveni col·lectiu. El règim d'incompatibilitats. Règim retributiu i classificació professional del personal del sector públic instrumental.

Tema 22. El pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: contingut i estructura. Criteris de classificació dels crèdits pressupostaris. El cicle pressupostari. Les modificacions pressupostàries.

Tema 23. El procediment general d'execució de la despesa pública: El Pla general de comptabilitat. Marc conceptual de la comptabilitat.

Tema 24. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: Portal de Transparència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dret d'accés a la informació publica: concepte d'informació pública i regles generals del procediment aplicable a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 25. La gestió de la qualitat en l'administració pública: conceptes generals. L'avaluació de la qualitat de les organitzacions i serveis: concepte i enumeració dels principals models. Compromisos de servei i cartes ciutadanes en la normativa autonòmica: contingut i procediment. Avaluació de les polítiques publiques: concepte i tipus. Gestió i millora contínua dels processos.

Tema 26. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registre en les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Assistència en l'ús de mitjans electrònics. Registre electrònic: normativa estatal bàsica i autonòmica. Sistema d'Interconnexió de Registres: concepte. Queixes i suggeriments.

Tema 27. Seu electrònica: concepte. La interoperabilitat a les administracions públiques: concepte i finalitat. La Plataforma d' Interoperabilitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PINBAL). Aportació de documents a càrrec dels interessats en el procediment administratiu.

Tema 28. Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat, no-discriminació i violència de gènere. Els plans d'igualtat.

Tema 29. La Llei de prevenció de riscos laborals. Riscos i mesures preventives associades al lloc de treball.

Tema 30. Marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques. Principis de la protecció de dades personals. Drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.

TEMARI GRUP C. ADMINISTRACIÓ GENERAL I ESPECIAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i contingut. Els principis constitucionals. Els drets i els deures fonamentals: garantia i suspensió. La reforma de la Constitució.

Tema 2. L'Estat de les autonomies: les comunitats autònomes. Funcions i competències de l'Estat i de les comunitats autònomes. Distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes.

Tema 3. La Unió Europea: els tractats. Les institucions: el Consell, el Parlament, la Comissió Europea i el Tribunal de Justícia. Les fonts del dret comunitari.

Tema 4. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: estructura, contingut bàsic i principis fonamentals. Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La reforma de l'Estatut d'autonomia.

Tema 5. Institucions bàsiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El Parlament de les Illes Balears.

Tema 6. El president o presidenta de les Illes Balears. Govern de les Illes Balears. L'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: les conselleries, les direccions generals i les secretaries generals.

Tema 7. Les fonts del dret administratiu. Jerarquia de fonts. La llei. Concepte i classes. El reglament. Fonament i límits de la potestat reglamentària. Classes de reglaments.

Tema 8. L'acte administratiu: característiques generals. Requisits, validesa i eficàcia. Nul·litat i anul·labilitat. Fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Execució.

Tema 9. L'Estatut bàsic de l'empleat públic. Drets, deures i codi de conducta. El conveni col·lectiu. Règim retributiu i classificació professional del personal del sector públic instrumental. El règim d'incompatibilitats.

Tema 10. Transparència: concepte i tipus. Publicitat activa: el Portal de Transparència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Dret d'accés a la informació pública: concepte d'informació pública i regles generals del procediment aplicable a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 11. Drets i obligacions de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. Canals d'atenció a la ciutadania: presencial, telefònic i electrònic. Transformació de les oficines de registre en les oficines d'assistència en matèria de registre: noves funcions. Registre electrònic: normativa estatal bàsica i autonòmica. Queixes i suggeriments.

Tema 12. Seu electrònica: concepte. La interoperabilitat a les administracions públiques: concepte i finalitat. La Plataforma d'Interoperabilitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PINBAL). Aportació de documents a càrrec dels interessats al procediment administratiu.

Tema 13. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals. Riscos i mesures preventives associades al lloc de treball. Tema 14. Normativa en matèria d'igualtat, no-discriminació i violència de gènere. Els plans d'igualtat.

Tema 15. Marc normatiu relatiu a la protecció de dades de les persones físiques. Principis de la protecció de dades personals. Drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Règim sancionador. Autoritats de control. Drets digitals.

 

 

ANNEX C SOL·LICITUD DE PARTICIPACIÓ EN EL PROCÉS D'ESTABILITZACIÓ DE L'AGÈNCIA D'ESTRATÈGIA TURÍSTICA DE LES ILLES BALEARS (AETIB) DERIVAT DE LA LLEI 20/2021, DE MESURES URGENTS PER A LA REDUCCIÓ DE LA TEMPORALITAT EN L'OCUPACIÓ PÚBLICA. MODALITAT: CONCURS OPOSICIÓ

S'han de presentar dos exemplars d'aquest imprès degudament emplenats junt amb la documentació adjunta de manera presencial a les oficines de l'AETIB al Carrer Rita Levi, 4, Parc Bit, 07121, Palma. Horari: de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres 

Llinatges:

Nom:

DNI:

Data de naixement:

Adreça:

Localitat:

Codi postal:

Telèfon fix:

Telèfon mòbil:

Correu electrònic:

Categoria a la qual s'opta:

Reservat per a persones amb discapacitat:

Codi lloc al qual opteu:

Ordre de prelació, si escau:

DECLARA

Marqueu amb una X els requisits indispensables per participar en el procés selectiu de la convocatòria a la qual us presenteu:

( ) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir permís de residència o permís de treball en vigor en el moment de la incorporació a l'empresa.

( ) Tenir 18 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

( ) Estar en possessió de la titulació acadèmica que es requereix en cada cas en la convocatòria específica. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

( ) No sofrir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'exercici de les funcions del treball a desenvolupar.

( ) No tenir la condició de personal laboral fix en la mateixa categoria professional a l'AETIB.

( ) Acreditar el coneixement de la llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Aquelles persones que en el moment de la presentació de sol·licitud no puguin acreditar el requisit exigit per a l'ingrés i en el cas que obtinguin la condició de personal laboral fix queden obligades al fet que en el termini de dos anys des de la signatura del contracte han d'acreditar el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit per a l'accés. Si, transcorregut aquest termini, no s'acredita el nivell de català exigit per a l'accés, aquestes persones seran remogudes dels seus llocs de treball.

( ) S'adjunta a aquesta sol·licitud:

( ) Vida laboral actualitzada

( )  Full d'autobaremació emplenat

( ) Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal davant l'ATIB

Aquesta sol·licitud te caràcter de declaració responsable i la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori o la no presentació davant l'AETIB de la documentació que, si escau, es requereixi per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tengui constància d'aquests fets, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin.

 

​​​​​​​Palma, 

Signatura

 

 

De conformitat amb el que estableix el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, s'informa del següent: Les dades que figuren en aquesta sol·licitud són recollides i tractades sota la responsabilitat de l'AGÈNCIA D'ESTRATÈGIA TURÍSTICA DE LES ILLES BALEARS, amb domicili al carrer Rita Levi, 4, Parc Bit, 07121 Palma. Les dades són recollides amb la finalitat exclusiva de formar part en el procés de selecció de personal i de la contractació que es dugui a terme. Totes les dades són obligatòries i la negativa a proporcionar-les implica la impossibilitat de participar en el procés de selecció. Mitjançant l'acció expressa de presentació de titulacions per part de la persona sol·licitant s'entén prestat el consentiment perquè l'AGÈNCIA D'ESTRATÈGIA TURÍSTICA DE LES ILLES BALEARS pugui tractar les dades personals que conté aquesta sol·licitud. Les dades proporcionades no es comunicaran a cap tercer i es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual s'hagin sol·licitat, és a dir, fins a l'adjudicació del lloc de treball i, una vegada adjudicat, durant el temps necessari per complir les obligacions laborals, d'arxiu i documentació, de transparència o, en cas necessari, per determinar les possibles responsabilitats que puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. En qualsevol cas, l'interessat pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació o portabilitat per comunicació escrita a la seu del carrer Rita Levi, 4, Parc Bit, 07121 Palma, o posar-se en contacte amb el nostre Delegat de Protecció de Dades a dpd@aetib.caib.es