Torna

BOLETÍN OFICIAL DE LAS ISLAS BALEARES

Sección V. Anuncios

Subsección segunda. Otros anuncios oficiales

AYUNTAMIENTO DE SON SERVERA

Núm. 425704
Aprobación inicial de las bases reguladoras del procedimiento de concesión de ayudas para el inicio de curso dirigida al alumnado empadronado en el municipio de Son Servera y escolarizado en el curso 2021-2022, en educación infantil, de segundo ciclo, educación primaria, educación secundaria obligatoria, bachillerato, formación profesional o universitario

  • Contenido, oficial y auténtico, de la disposición: Documento pdf  Versión PDF

Texto

El Pleno del Ajuntament de Son Servera, en la sesión ordinaria de 16 de septiembre de 2021, adoptó el siguiente acuerdo:

"Primero. - Aprobar de forma inicial las bases reguladoras del procedimiento de concesión de ayudas para el inicio de curso dirigida al alumnado empadronado en el municipio de Son Servera y escolarizado en el curso 2021-2022, en educación infantil, de segundo ciclo, educación primaria, educación secundaria obligatoria, bachillerato, formación profesional o universitario, que a continuación se transcriben:

“BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ D'AJUDES PER A L'INICI DE CURS DIRIGIDA A L'ALUMNAT EMPADRONAT EN EL MUNICIPI DE SON SERVERA I ESCOLARITZAT EN EL CURS 2021-2022, EN EDUCACIÓ INFANTIL DE SEGON CICLE, EDUCACIÓ PRIMÀRIA, EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA, BATXILLERAT, FORMACIÓ PROFESSIONAL O UNIVERSITAT.

1.Finalitat i Objecte

1.1. L'Ajuntament de Son Servera és conscient de la dificultat econòmica que suposa per a algunes famílies del municipi l'inici del curs escolar. L'absència de tots els elements bàsics que per això es requereixen, pot provocar dificultats en el desenvolupament de les activitats educatives.

Per això, l'Ajuntament pretén facilitar ajudes econòmiques a la població del municipi destinades a l'adquisició dels instruments necessaris per al curs acadèmic 2021-2022, especialment en el moment actual en el qual s'ha generat una situació de vulnerabilitat econòmica a causa de la pandèmia.

1.2. L'objecte d'aquestes bases reguladores és oferir ajudes per cobrir les despeses relacionades amb l'inici de curs escolar 2021-2022 per a l'alumnat empadronat en el municipi de Son Servera, que estigui matriculat en un centre públic o concertat d'Educació Infantil de segon cicle, d'Educació Primària, d'Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional o Universitari.

1.3. A l'efecte d'aquestes bases reguladores es consideren despeses subvencionables la despesa o despeses per part de la persona beneficiària en la compra del següent material per al curs 2021/2022 fins al límit fixat en aquestes ajudes per a cada curs escolar:

a) Llibres de text: material imprès amb caràcter de llarga durada en el qual es recullen els continguts corresponents al currículum vigent d'una àrea, àmbit, matèria o mòdul per a un determinat curs, cicle o nivell.

b) Llibres de text digitals susceptibles de ser reutilitzats: es podrà incloure el material digital amb llicència limitada a un curs escolar. També s'inclou el material informàtic, de caràcter no inventariable, que es requereixi per al desenvolupament de les activitats derivades del currículum en el centre i que reculli els continguts corresponents al currículum vigent d'una àrea, àmbit, matèria o mòdul per a un determinat curs, cicle o nivell.

c) Material curricular: el material que, sense tractar-se de llibres de text, en té un caràcter complementari i es requereix per al desenvolupament de les activitats derivades del currículum al centre. A l'efecte d'aquestes bases reguladores també es consideraran material curricular els quaderns de l'alumne/a associats al llibre de text.

d) Material complementari destinat a activitats de caràcter escolar: equipament per a esport, material fungible com ara bolígrafs, retoladors, quaderns, llapis, etc., llibres de lectura, diccionaris, motxilles o maletes escolars, cadires i taules d'estudi. Altres que siguin necessaris per a l'inici i seguiment del curs escolar.

e) Infraestructura informàtica destinada a l'estudi: tabletes, ordinadors portàtils o de taula, ratolins, pendrives, impressores, altres materials informàtics complementaris.

f) Els llibres i materials impresos o en suport digital destinats a afavorir el desenvolupament del procés d'ensenyança i aprenentatge adaptat a l'alumnat amb necessitats educatives específiques.

1.4. Aquestes ajudes són incompatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

2. Normativa reguladora.

La Constitució configura l'educació com un dret fonamental bàsic, tal com estableix l'article 27, que assenyala en l'apartat 1 que “tots tenen dret a l'educació”, especificant en l'apartat 4 que “l'ensenyament bàsic és obligatori i gratuït”.

L'article 1 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), estableix com un dels principis del sistema educatiu la qualitat de l'educació per a tot l'alumnat, independentment de les seves condicions i circumstàncies; l'article 83.1 estableix que, per garantir la igualtat de totes les persones en l'exercici del dret a l'educació, els i les estudiants en situacions socioeconòmiques desfavorables tendran dret a obtenir beques i ajudes a l'estudi. En aquest sentit, en l'art. 80 de la citada llei s'estableix que les administracions públiques desenvoluparan accions de caràcter compensatori en relació amb les persones que es troben en situacions desfavorables i proveiran els recursos econòmics i els suports precisos per fer-ho.

La Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE) en la seva disposició addicional quinta sobre el sistema de préstec de llibres de text estableix que “El Ministeri d'Educació, Cultura i Esport promourà el préstec gratuït de llibres de text i altres materials curriculars per a l'educació bàsica en els centres sostinguts amb fons públics, en el sí de la Conferència Sectorial d'Educació”.

En tot allò no previst en aquestes bases reguladores serà d'aplicació l'Ordenança municipal de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reglament general de subvenció 887/2006, aprovat el 21 de juliol; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial decret legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals i la normativa per a la concessió de subvencions públiques, així com la resta de normativa que sigui d'aplicació.

3. Aplicació pressupostària.

El pressupost total de les ajudes econòmiques que regulen aquestes bases és de cent vint mil euros (120.000,00 €) amb càrrec a la partida 2021/3200/48001 del pressupost per al 2021, dels qual cent mil euros (100.000,00 €) es destinaran als beneficiaris matriculats en educació infantil de segon cicle, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat o formació professional, i vint mil euros (20.000,00 €) als beneficiaris matriculats en formació universitària.

4. Import de l'ajuda

La quantia de les ajudes és la següent:

  • Import de 150 € per alumnat matriculat en

    • educació infantil segon cicle

    • educació primària

    • educació secundària obligatòria

    • batxillerat

    • formació professional

  • Import de 200 € per alumnat matriculat en un centre de formació Universitària.

5. Requisits exigits a les persones sol·licitants.

Podran ser beneficiàries de les ajudes les unitats familiars que compleixin els següents requisits:

5.1. La persona sol·licitant i l'alumnat haurà d'estar empadronat en el municipi de Son Servera amb una antiguitat mínima de dia 1 de gener de 2021.

5.2. L'alumnat haurà d'estar matriculat, en el curs 2021-2022, en un centre públic o concertat d'Educació Infantil segon cicle, d'Educació Primària, d'Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional o Universitari.

5.3.  La unitat familiar no pot superar els següents límits d'ingressos anuals

Nombre de membres de la unitat familiar

Límit d'ingressos anuals

2 membres

18.000 €

3 membres

24.000 €

4 membres

30.000 €

5 membres

36.000 €

6 membres

42.000 €

7 membres i més

48.000 €

Es consideren unitat familiar convivent per al còmput d'ingressos la integrada per als pares/mares o tutors/es legals i els/les fills/es, així com els/les menors a càrrec en acolliment familiar, degudament acreditat. Únicament es computaran els ingressos del pare i la mare, o del tutor/a.

Si la persona sol·licitant és l'alumne/a, està en edat laboral i té ingressos per compte propi o d'un altre, seran computats els ingressos de l'alumne/a sol·licitant i dels membres de la seva unitat familiar de convivència.

En els casos de separació matrimonial, divorci o separació de fet els ingressos es quantificaran de la següent forma:

  • Quan la guarda i custòdia sigui compartida, es computaran els ingressos d'ambdós progenitors. Només podrà sol·licitar l'ajuda una de les persones que ostenti la guarda i custòdia.

  • Quan la guarda i custòdia no sigui compartida, es computaran els ingressos del progenitor o progenitora que ostenti aquesta guarda i custòdia que serà qui tengui la condició de sol·licitant.

D'acord amb el previst a l'article 4.3 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses, cada fill/a amb discapacitat, o incapacitat per fer feina, computarà com a dos membres de dita unitat.

5.4. No haver estat beneficiari de cap altra ajuda atorgada per l'Ajuntament de Son Servera o una altra administració dins l'exercici 2021, per sufragar les despeses subvencionables establertes en el punt 1.3 d'aquestes bases.

5.5. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb l'Ajuntament de Son Servera i també al corrent d'obligacions econòmiques amb la Seguretat Social.

No poden tenir la condició de beneficiàries les persones en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5.6. La persona que presenti la sol·licitud de forma presencial, acreditarà la seva identitat mitjançant el DNI/NIE en vigor. En el cas de no disposar de NIE, s'acreditarà mitjançant el passaport.

La presentació de la sol·licitud implica, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, que la persona sol·licitant accepta que l'Ajuntament de Son Servera accedeixi a les dades següents, necessàries per resoldre l'ajuda:

  • Consulta de dades d'identitat.

  • Consulta de dades de convivència i consulta d'històric de Padró municipal.

6. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds.

6.1. La sol·licitud es podrà presentar a partir del dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins a l'exhauriment del crèdit pressupostari que estableix el punt 3 de les bases reguladores.

Un cop exhaurit el crèdit pressupostari, es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears aquesta situació i la presentació de les sol·licituds no donarà cap dret a l'obtenció de l'ajuda.

6.2. Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, estaran disponible a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera. La presentació de la sol·licitud d'ajuda fora de termini i la no utilització dels formularis establerts, seran causes d'inadmissió de les sol·licituds d'ajuda.

La simple presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir amb les obligacions i deures que en deriven.

6.3. La presentació de les sol·licituds es farà de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera o de manera presencial al Registre General de l'Ajuntament, i han d'anar adreçades a la Batlia Presidència i acompanyades de la documentació indicada en el punt 7 de les bases. La presentació de la sol·licitud i de la documentació que s'acompanya també es pot fer en les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Documentació a aportar amb la sol·licitud

  • DNI o NIE. En el cas de no disposar de NIE, s'acreditarà mitjançant el passaport.

  • Sol·licitud i declaració responsable (Annex 1).

  • Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. Quan la persona sol·licitant sigui el tutor/a legal ha de presentar el document que ho acrediti expedit per l'organisme corresponent.

  • Document acreditatiu del pagament de la matricula escolar.

  • Certificat expedit per l'entitat bancària de titularitat bancària. No s'admeten altres documents per acreditar la titularitat de compte bancari com poden ser un rebut, un document elaborat per l'interessat, etc.

  • Declaració de la renda de l'exercici 2020 de cada un dels integrants de la unitat familiar.

Per el càlcul dels ingressos anuals es sumarà la base imposable general (casella 435) amb la base imposable de l'estalvi (casella 460) i es restarà la quota resultant de la declaració (casella 595).

- Fórmula per al càlcul de la renda: casella 435 + casella 460 - casella 595

  • En el cas de que algun dels membres de la unitat familiar no hagi fet la declaració de la renda en l'exercici 2020, haurà de presentar el Certificat tributari de IRPF expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, i es tendrà en compte per sumar-los a la renda familiar total.

  • En el cas de percebre renda social garantida haurà de presentar el justificant que ho acrediti.

  • La persona sol·licitant podrà presentar qualsevol altra documentació que consideri necessària per a l'acreditació de la seva situació socioeconòmica.

  • En els casos de separació matrimonial, divorci o separació de fet, el sol·licitant haurà de presentar l'acord de mediació signat per totes les parts, la sentència judicial o el conveni regulador ratificat judicialment, tot això referit a qui té la guarda i custòdia.

  • Si és el cas, document acreditatiu del grau de discapacitat.  

D'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, la falsedat o l'omissió de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment que es tingui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a què hi hagués lloc.

Així mateix, la resolució de l'Administració Pública que declari tals circumstàncies podrà determinar l'obligació de l'interessat de restituir la situació jurídica al moment previ al reconeixement, així com la impossibilitat d'instar un nou procediment amb el mateix objecte durant un marc temporal determinat per la llei, tot això conforme als termes establerts en les normes sectorials d'aplicació.

L'Ajuntament de Son Servera pot sol·licitar qualsevol altra documentació complementària a la prevista en aquestes bases, per completar o aclarir el dret a l'ajuda o la documentació presentada. En el cas que no s'aporti la documentació establerta o la sol·licitada posteriorment, s'entén que la persona sol·licitant desisteix del procediment, amb l'obligació de reintegrar l'ajuda percebuda, si és el cas.

8. Règim de concurrència

El procediment és de concurrència no competitiva, les sol·licituds es resoldran de forma individual, seran estudiades per ordre de presentació i es concediran les ajudes en el mateix ordre a totes aquelles que compleixin els requisits i les condicions  previstes  a  les bases reguladores,  fins  a  l'exhauriment  dels  fons  destinats.  Aquelles sol·licituds  que  complint  els  requisits  per  adquirir  la  condició  de  beneficiari  els  falti  algun document  preceptiu  o  d'acreditació  se'ls  concedirà un  termini  de  10  dies  hàbils  per  poder presentar  en  un  sol  cop  tota  la  documentació  que  els  manqui;  en  aquest  cas,  la  data  de presentació  que  es  tindrà  en  compte  serà  la  de  la  presentació  de  tota  la  documentació completa.

9. Obligacions de la persona beneficiària.

L'obtenció de les ajudes regulades per aquestes bases reguladores comporta les següents obligacions:

a) No falsejar les condicions requerides per a la concessió de la subvenció i no ocultar les que l'haguessin impedit o limitat.

b) Comunicar les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i requisits objectius i subjectius tenguts en compte per concedir la subvenció.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que se‘ls requereixi.

d) Cooperar amb l'Administració en totes les activitats d'inspecció i verificació que es duguin a terme, per assegurar la correcta destinació de l'ajuda.

e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts (tiquets i/o factures), inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. És per aquest motiu que les persones beneficiàries hauran de tenir a disposició de l'administració aquests documents justificatius perquè se'ls hi podrà requerir la seva aportació en qualsevol moment.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable, o la no-presentació davant l'Ajuntament de la documentació que, si s'escau, sigui requerida per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determinarà l'inici del procediment de reintegrament de la subvenció rebuda a la qual haurà que sumar l'interès de demora aplicable des del dia de la recepció de la subvenció fins que s'acordi el reintegrament, que serà l'increment legal dels doblers incrementat en un 25%, en base a l'establert en l'article 38.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i com a conseqüència de tot l'exposat, i després de la instrucció del corresponent expedient sancionador, la persona infractora, durant un termini de fins a quatre anys, no podrà obtenir subvencions, ajudes públiques i avals de l'Ajuntament de Son Servera o d'altres ens públics.

10. Procediment, resolució i pagament de l'ajuda

10.1. L'òrgan competent per ordenar i instruir el procediment de concessió de les ajudes previstes en aquestes bases reguladores és Batlia. Rebudes les sol·licituds, l'òrgan competent ha d'instruir els procediments, comprovar el compliment dels requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria corresponent i, si escau, requerir a les persones sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils. A més, aquest òrgan pot realitzar d'ofici totes les actuacions que estimi necessàries i convenients per determinar, conèixer i comprovar les dades que figurin en les sol·licituds, en virtut de les quals s'han de valorar les sol·licituds per tal de resoldre l'expedient de concessió d'ajuda.

10.2. D'acord amb el que disposa l'article 71 de la Llei 39/2015, en la tramitació de sol·licituds s'ha de guardar l'ordre estricte de presentació. La persona tècnica instructora designada ha d'emetre un informe proposta de resolució respecte de la totalitat o un nombre determinat de sol·licituds, indicant les persones beneficiàries i les quanties de les ajudes corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin estat desestimades. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

10.3. L'òrgan competent per resoldre i concedir l'ajuda és Batlia, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal. La resolució de concessió ha de determinar la quantia concedida i ha d'incorporar, si és el cas, les condicions i obligacions a què està subjecta la persona beneficiària. La resolució l'ha de dictar l'òrgan competent i l'ha de notificar a les persones beneficiàries mitjançant un anunci publicat en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/dossier). Els terminis de recurs es compten a partir de l'endemà en què es produeix aquesta publicació.

10.4. La resolució també ha de servir per entendre justificada l'ajuda, reconèixer l'obligació (import justificat) a favor de les persones beneficiàries i ordenar el pagament de les obligacions reconegudes mitjançant transferència bancària, en el compte corrent que hagi indicat la persona beneficiària. 

10.5. El pagament d'aquestes ajudes s'ha de fer en un pagament únic a cada persona beneficiària per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió, sense que sigui necessària la constitució de garanties.

10.6. La persona sol·licitant pot desistir de la sol·licitud, o renunciar al dret a l'ajuda, en qualsevol moment i mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de Son Servera. L'Ajuntament de Son Servera ha de dictar una resolució en què expressi les circumstàncies que concorren, amb indicació dels fets produïts i les normes legals, així com, si és el cas, la concessió de l'ajuda a la persona o a les persones sol·licitants següents en l'ordre del registre d'entrada.

11. Publicitat

D'acord amb el previst a l'article 20.4.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Departament d'Intervenció enviarà informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessió que en derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

El text íntegre d'aquestes bases reguladores, la convocatòria corresponent i les resolucions de concessió de les ajudes es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes, al tauler d'edictes de las Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera i en la Base de Dades Nacional de Subvencions.

12. Reintegrament

L'incompliment de les condicions imposades en aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes que preveu l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161/2004, de 6 de novembre.

13. Infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

També seran d'aplicació qualsevol normativa sancionadora administrativa o penal que sigui aplicable quant a la falsedat de les dades incloses dins les declaracions responsables.

 

14. Tractament de dades de caràcter personal

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

a) El responsable del tractament de les dades de les persones interessades és l'Ajuntament de Son Servera (CIF P0706200C, plaça Sant Ignasi, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.

b) La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de l'ajuda directa per atenuar l'impacte econòmic de la COVID-19 al terme municipal de Son Servera.

c) El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. No obstant això, les dades es conserven amb finalitat d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.

d) L'Ajuntament de Son Servera té legitimació per tractar les dades en l'exercici dels poders públics o competències pròpies.

e) Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Son Servera, llevat que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

f) La persona interessada pot  exercir  els seus  drets  d'accés, rectificació,  oposició, supressió, cancel·lació. Per a això, ha de formular sol·licitud d'Exercici dels Drets de Rectificació, Supressió, Limitació, Portabilitat o Oposició en relació amb Dades de Caràcter Personal, o sol·licitud d'Exercici del d'Accés (Dades de Caràcter Personal).

Les sol·licituds s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament de Son Servera, plaça Sant Ignasi, 1 - 07550 - Son Servera, o bé mitjançant la seva seu electrònica https://sonservera.eadministracio.cat/.

Així mateix, la persona interessada té dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control (www.aepd.es) si considera que el tractament no s'ajusta a la normativa vigent.

15. Recursos

La resolució que recaigui en aquest procediment posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu, recurs contenciós administratiu.

Contra les presents bases, en tant disposició administrativa de caràcter general, no cap recurs en via administrativa, sinó directament recurs contenciós-administratiu davant la Sala Contenciosa-Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en aplicació de l'article 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El recurs s'haurà d'interposar en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació d'aquestes Bases en el BOIB, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

Tot això sense perjudici de que pugueu interposar qualsevol altre recurs que pogueu estimar més convenient al vostre dret.

 

Son Servera, 17 de septiembre de 2021

La alcaldesa

Natalia Troya Isern

 

SOL·LICITUD I DECLARACIÓ RESPONSABLE D'AJUDA D'INICI DEL CURS ESCOLAR 2021-2022

DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT

(Pare, o mare o tutor/a o alumne/a major d'edat no depenent de pares o tutors/es)

*Nom                                                                        *Primer llinatge                                                                         Segon llinatge

 

 

 

*DNI/NIF/passaport                                                    Adreça de correu electrònic                                                          Telèfon

 

 

 

Adreça postal                                                                                                                    Número                                          Pis

 

 

 

Municipi                                                                      Província                                              C. Postal                                 País

 

 

 

 

                                    DADES DE L'ALTRE/A PARE, MARE, TUTOR/A CONVIVENT O AMB GUARDA I CUSTÒDIA COMPARTIDA O PARELLA CONVIVENT SI EL/LA SOL.LICITANT ÉS MAJOR D'EDAT I NO DEPEN D'ALTRES ADULTS.

*Nom                                                                             *Primer llinatge                                                              Segon llinatge

 

 

 

*DNI/NIF/passaport                                                      Adreça de correu electrònic                                                             Telèfon

 

 

 

Adreça postal                                                                                                                                                           Número                Pis

 

 

 

Municipi                                                                         Província                                            C. Postal                               País

 

 

 

 

*DADES DE L'ALUMNE/A O ALUMNES

Alumne/a 1: Nom

Primer cognom

Segon cognom

Data naixement

Centre educatiu 2021-2022

Estudis 2021-2022

Alumne/a 2:

Nom

Primer cognom

Segon cognom

Data naixement

Centre educatiu 2021-2022

Estudis 2021-2022

Alumne/a 3:

Nom/

Primer cognom

Segon cognom

Data naixement

Centre educatiu 2021-2022

Estudis 2021-2022

Alumne/a 4:

Nom

Primer cognom

Segon cognom

Data naixement

Centre educatiu 2021-2022

Estudis 2021-2022

Els camps marcats amb * són obligatoris

COM A SOL·LICITANT DECLARO SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

Que la informació de la meva unitat familiar és la següent:

(    ) Persona sola de 18 anys o més

(    ) Parella convivent o matrimoni

(    ) Nucli familiar monoparental

(    ) Separació amb guarda i custòdia ostentada per la persona sol·licitant

(    ) Separació amb guarda i custòdia compartida

(    ) Nombre de menors a càrrec en la unitat familiar:

(    ) Nombre de fills/es majors d'edat en la unitat familiar:

(    ) Persones amb discapacitat en la unitat familiar. Nom i cognoms i DNI:

D'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre,  del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques,

DECLAR, sota la meva responsabilitat:

- Que tenc el consentiment dels altres membres de la unitat familiar per presentar en el seu nom aquesta sol·licitud i per consentir l'accés a les dades que se requereixen per resoldre l'ajuda.

- Que tenc poder suficient per actuar

- Que totes les dades de la sol·licitud i de la documentació que adjunt són certes.

- Que no he estat beneficiari de cap altra ajuda atorgada per l'Ajuntament de Son Servera o una altra administració dins l'exercici 2021, per sufragar les despeses subvencionables establertes en el punt 1.3 d'aquestes bases.

- Que el sol·licitant i l'alumnat estan empadronats en el municipi de Son Servera amb una antiguitat mínima de dia 1 de gener de 2021.

- Que l'alumnat està matriculat, en el curs 2021-2022, en un centre públic o concertat d'Educació Infantil segon cicle, d'Educació Primària, d'Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional o Universitari.

- Que estic al corrent de les obligacions tributàries amb l'administració pública i també al corrent de les obligacions econòmiques amb la Seguretat Social.

-  Que la unitat familiar no supera els següents límits d'ingressos anuals

 

 

Nombre de membres de la unitat familiar

Límit d'ingressos anuals

2 membres

18.000 €

3 membres

24.000 €

4 membres

30.000 €

5 membres

36.000 €

6 membres

42.000 €

7 membres i més

48.000 €

- Que complesc les obligacions previstes a l'article 14 i requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

-  Que em sotmet a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la normativa de subvencions vigent.

- Que em compromet a col·laborar i facilitar tota la documentació que l'Ajuntament de Son Servera em requereixi en relació a les seves funcions de control i fiscalització d'aquesta subvenció. I per tal de dur-les a terme, autoritz expressament a l'Ajuntament de Son Servera perquè, en tot el temps que duri la tramitació, pugui sol·licitar informació a altres administracions per poder fer  les comprovacions oportunes.

Documentació que adjunt:

(    ) Còpia DNI/NIE o passaport (en el cas de no tenir NIE).

(    ) Còpia DNI/NIE  de la persona que signa.

(    ) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

(    ) Sol·licitud i declaració responsable complimentada.

(   ) Certificat expedit per l'entitat bancària de titularitat bancària. No s'admeten altres documents per acreditar la titularitat de compte bancari com poden ser un rebut, un document elaborat per l'interessat, etc.

(    ) Declaració de la renda del exercici 2020 de cada membre de una unitat familiar.

(    ) Certificat tributari de IRPF expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària dels membres de la unitat familiar que no van realitzar la declaració de la renda de l'exercici 2020.

(    ) Ingressos per renda social garantida. Documentació de l'assignació o altre que el  justifiqui.

(    ) Acreditació de tutoria legal del/de la menor

(    ) Acord de mediació, sentència judicial i/o conveni regulador de separació/divorci amb indicació del règim de guarda i custòdia

(    ) Document acreditatiu del grau de discapacitat. 

DOCUMENTACIÓ QUE S'APORTA DE L'ALTRE PARE, MARE, TUTOR/A CONVIVENT O NO CONVIVENT AMB GUARDA I CUSTÒDIA COMPARTIDA, O DE LA MEVA PARELLA PERQUÈ SOM ALUMNE MAJOR DE EDAT I NO DEPENC D'ALTRES ADULTS:

(    )  DNI o NIE. En el cas de no disposar de NIE, s'acreditarà mitjançant el passaport.

(    )  Declaració de la renda del exercici 2020.

(    )  Certificat tributari de IRPF expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària

(    )  Ingressos per renda social garantida. Documentació de l'assignació o altre que el justifiqui.

 

Son Servera,    d          de 2021

(Signatura persona sol·licitant)

 

ANNEX 2

Declaració responsable de traducció del contingut de sentència de divorci/separació

Sr/Sra..................……………………………………………………………, major d'edat, titular del DNI/NIE/Passaport núm. ….……………………, amb domicili als efectes de notificacions situat a ………………………………………………………………….

MANIFESTA

Que aporta sentència de divorci/separació perquè s'adjunti a la sol·licitud d'ajuda d'inici de curs escolar. Aquesta sentència es troba redactada en el següent idioma:

DECLARA SOTA LA SEVA RESPONSABILITAT QUE:

El contingut de la sentència en relació a la guarda i custòdia dels/les menors referits en la sol·licitud és el següent:

 

Son Servera,    d          de 2021

(Signatura persona sol·licitant).”

Segundo. - Autorizar el gasto que se destinará a estas actuaciones por un importe de 120.000,00 euros a cargo de la aplicación presupuestaria 2021/3200/48001.

Tercero. - Publicar el presente acuerdo de aprobación inicial en el tablón de edictos de esta Corporación y en el BOIB, para que, en un plazo de treinta días, los vecinos y las personas legítimamente interesadas puedan examinar el expediente y formular reclamaciones, reparos u observaciones.

Cuarto. - Conceder audiencia previa a las asociaciones vecinales y de defensa de las personas consumidoras y usuarias establecidas en el ámbito territorial del municipio de Son Servera que estén inscritas en el registro municipal de asociaciones vecinales y los fines guarden relación directa con el objeto de la disposición, por un plazo de diez días a contar a partir del día siguiente de la notificación del presente acuerdo.

Quinto. - En caso de presentarse reclamaciones, reparos u observaciones serán resueltas por el Pleno. Si no se presentan, se entenderá que las bases quedan aprobadas definitivamente y se publicarán íntegramente en el BOIB, así como a la Base de Datos Nacional de Subvenciones. "