Torna

BOLETÍN OFICIAL DE LAS ISLAS BALEARES

Sección II. Autoridades y personal

Subsección segunda. Oposiciones y concursos

AYUNTAMIENTO DE SA POBLA

Núm. 8974
Aprobación bases y convocatoria plazas establiziación policia local

  • Contenido, oficial y auténtico, de la disposición: Documento pdf  Versión PDF

Texto

Per fer constar que mitjançant acord de la Junta de Govern de dia 10 de setembre de 2019, s'han aprovat les bases i convocatòria per cobrir dues places de policia local, funcionari de carrera, mitjançant procediment extraordinari, conforme segueix:

MODEL DE BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR COM A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA  DUES PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SA POBLA MITJANÇANT EL PROCEDIMENT   EXTRAORDINARI.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de selecció i normativa

1.La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 2 places de la categoria de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, ocupades per personal funcionari interí, corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2018 (BOIB núm. 41, de 3 d'abril), pel sistema  d'accés de torn lliure. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe  policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament de sa Pobla.

2.El procediment de selecció serà el de concurs-oposició mitjançant el procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears previst a la disposició transitòria primera del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

3.S'aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases; de forma prevalent el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals, així com la Llei 4/2013,de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears en tot allò que no contradigui el Decret llei 1/2017; L'annex 3 « proves físiques» del Decret 28/2015 de 30 d'abril, pel qual s'aprova el reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Decret   11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.

4.Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.

SEGONA. Requisits dels aspirants.

Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir devuit anys complits.

c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.

e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019 de 24 de maig

f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

h) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

i) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.

j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

a. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex 5)  s'hauran d'adreçar a la batlia i es presentaran al Registre  de l'Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d'aquest Ajuntament, i a la pàgina web https://sapobla.eadministracio.cat/transparency/2193d41b-8a49-44f3-b946-bbffa587d587/, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

També podran presentar-se per les formes previstes  en l'article 16 de la  Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, en les formes previstes en  l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.

2.El termini general de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3.Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar :

a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

b) Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen en l'article 165.3 del Decret 40/2019  a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.

En el cas de que la persona aspirant sol·liciti l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat en els termes establerts a l'annex 1 punt 3 del Decret Llei 1/2017, s'haurà de fer constar i presentar l'acreditació corresponent  juntament amb la sol·licitud.

No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament convocant.  

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

4.Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

5. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Admissió i exclusió de les persones aspirants.

1.Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament  i a la pàgina web https://sapobla.eadministracio.cat/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/ una resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió. En la resolució en que es publiqui la llista provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si  s'han de dur a terme en una o més sessions, i amb l'interval mínim entre exercici i exercici.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud  es considerarà  no presentada.

3. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació

CINQUENA. El tribunal qualificador. ( art. 183 Decret 40/2019)

1. L'òrgan de selecció és col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.

2. La composició dels Tribunals ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.

3. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

Les persones representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i vetlla, han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10 % de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.

4. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.

5. El Tribunal Qualificador s'ajustarà en la seva constitució i composició al que estableix l'article 183 del Decret 40/2019, de 24 de maig que aprova el Reglament Marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. La designació del Tribunal correspon a la presidència de la Corporació. La composició del Tribunal es publicarà oportunament al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Ha d'estar ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:

a) President o Presidenta: Designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda)

b) Vocals:

- Un vocal proposat per la Direcció General  Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals , nom de la persona titular i suplent)

- Un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública, nom de la persona titular i suplent)

- Un vocal designat per l'ajuntament convocant (nom de la persona titular i  suplent).

c) Un secretari o secretària: ( persona designada per l'ajuntament convocant amb veu i vot ,nom de la persona titular i suplent)

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.

6.El tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.

7.Els membres del Tribunal i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8.Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.

 

SISENA. Fases del sistema de selecció

1.El procediment de selecció és el de concurs oposició. El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.

2.La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs.

3.La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.

4.La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60 % de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40 % del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.

SETENA. Proves de la fase d'oposició:

Totes les proves d'aquesta fase són de caràcter obligatori i eliminatori. És necessari superar la prova anterior per poder passar a la següent.

L'ordre d'actuació dels aspirants en totes les proves selectives, conforme a la Resolució de 15 de març de 2019, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es publica el resultat del sorteig a què es refereix el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració de l'Estat, s'iniciarà per aquells aspirants els quals el primer llinatge comenci per la lletra “Q”, atenent aquests efectes a l'ordenació alfabètica resultant del llistat d'aspirants admesos.

En el cas que no hi hagi cap aspirant el primer cognom dels quals comenci per la lletra «Ñ», l'ordre d'actuació s'iniciarà per aquells el primer cognom dels quals comenci per la lletra «O», i així successivament.

Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista provisional de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu i que han d'ésser nomenats funcionaris en pràctiques.

Prova d'aptitud física

Té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat, flexibilitat i resistència dels aspirants. Aquesta prova consisteix en la superació de les cinc proves parcials que es determinen en l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (annex 3). Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que assenyala el dit annex. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de quatre de les cinc proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de la EBAP indicat a l'article 163.3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril resten exemptes de fer les proves físiques.

Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del Tribunal Qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves.

Si se superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament. El Tribunal pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzar les proves físiques ajornades.

En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit a aquest dret.

Prova de coneixements

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases.

La primera fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50  preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que s'assenyala en  l'annex 3.

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

    A-(E/4)} x 20

Q = ————————

    P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

El temps per realitzar aquest exercici és de 120 minuts.

b) La segona fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta,  de coneixement del terme municipal i de les ordenances municipals segons el programa de temes que s'indica en  l'annex (3).  Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a la  pàgina web

https://sapobla.eadministracio.cat/transparency/2193d41b-8a49-44f3-b946-bbffa587d587/

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts; les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

    {A-(E/4)} x 20

Q = —————————

 P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma d'ambdues fases; la puntuació de cada fase suposarà  el 50 % de la puntuació total de la prova.

Per aprovar aquest exercici serà necessari obtenir-ne 20 punts com a mínim.

En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

El temps per realitzar aquest exercici és de 120 minuts.

Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptituds i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policial.

L'exercici consisteix a respondre una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud, dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del treball policial proposades per professionals de la psicologia que faran d'assessors del Tribunal Qualificador.

El resultat d'aquesta prova és en termes d'apte o no apte.

Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat.

VUITENA. Qualificacions dels exercicis

La qualificacions dels exercicis s'haurà de fer pública el  dia que s'acordin i s'hauran de publicar en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament així com a la pàgina web https://sapobla.eadministracio.cat/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/

Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de l'Ajuntament en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.

Relació provisional de persones aprovades  i revisió d'exàmens

Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web https://sapobla.eadministracio.cat/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/ la llista provisional de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició serà determinada  per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris.

En el cas que dos o més aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total, es desfarà l'empat successivament, els criteris següents: En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició d'algunes de les persones aspirants, el desempat s'haurà de resoldre atenent a la major puntuació atorgada en la fase d'oposició. Si persisteix l'empat, es tindrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a funcionari interí i, si encara persisteix l'empat, es dirimirà segon el major nivell de català acreditat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment el Tribunal resoldrà l'empat per sorteig.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació de les llistes provisional, per fer reclamacions. Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de deus dies hàbils per resoldre'n les reclamacions.

Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició

Resoltes les reclamacions, el Tribunal publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web

https://sapobla.eadministracio.cat/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/ les llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició.

NOVENA.  Fase de concurs

La fase de concurs constituirà un 40 % del procés selectiu. El barem de mèrits de la fase de concurs del concurs oposició és el que figura en l'annex 4.

Al·legació i acreditació dels mèrits

Dins el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que en formin part han d'al·legar i acreditar davant el Tribunal Qualificador, segons el model de l'annex 6, els mèrits que s'indiquin en l'annex 4, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades en el registre de l'ajuntament o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds en el procediment selectiu. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.

En cas que algun dels mèrits estigui en poder de l'ajuntament convocant, els aspirants poden sol·licitar que s' incorporin d'ofici a la sol·licitud, un extracte dels que figuren en l'expedient personal amb referència al darrer dia del termini de presentació de la sol·licitud en el procediment selectiu. Els mèrits al·legats que no constin en l'expedient personal hauran de ser presentats mitjançant documents originals o còpies compulsades en el registre de l'ajuntament.

Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.

DESENA. Relació d'aprovats

Llistes d'aspirants seleccionats del concurs oposició

Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats  es faran públiques en el

tauler d'anuncis de l'ajuntament i  a la pàgina web de l'ajuntament https://sapobla.eadministracio.cat/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/ les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per fer reclamacions, comptadors des de la publicació de les llistes provisionals.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de 7 dies hàbils.

Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà al tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web de l'ajuntament https://sapobla.eadministracio.cat/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/

La relació contindrà, com a màxim, tantes persones  aprovades com places es convoquen. Aquesta relació serà elevada a l'òrgan competent perquè l'aprovi.

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de l'ajuntament https://sapobla.eadministracio.cat/board/9753e838-f59b-11de-b600-00237da12c6a/

Això no obstant, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el Tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.

Presentació de documentació de les persones que han superat el procés selectiu

Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies vint dies hàbils, des de la data de publicació de l'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu, per presentar en l'ajuntament els documents que acrediten que compleixen els requisits que  exigeix la convocatòria.

L'incompliment d'aquest termini o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris en pràctiques i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.

ONZENA. Fase de pràctiques en l' ajuntament

La persona/les persones que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenades funcionàries en pràctiques de la categoria  de policia local pel batle/batlessa a l'inici d'aquest període. En cap cas no pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades per l'ajuntament.

El període de pràctiques tendrà una durada de 6 mesos.

Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst en la convocatòria, perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de l'autoritat que hagi fet la convocatòria, a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.

Els funcionaris en pràctiques rebran les retribucions que corresponguin a la categoria de les pràctiques d'acord amb el que disposa l'article 34 bis de la Llei 4/2013, modificada per la  Llei 11/2017,de 20 de desembre.

El tribunal qualificador elevarà al batle/batlessa la llista definitiva de la persona/ les persones aspirants declarades aptes i no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

En el cas que alguna de les persones aspirants sigui qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà a les persones aspirants  resultant del procés selectiu, que hagin aprovat totes les proves, i no hagin obtingut plaça per ordre de puntuació del concurs oposició, per a ser nomenat funcionari o funcionària en pràctiques. L'esmentada resolució que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

 

DOTZENA. Valoració de la fase de pràctiques al municipi

Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria de policia. L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019.

 

ANNEX 3

Temaris i exercicis de les proves selectives del procés per cobrir les places corresponents a l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local, de l'ajuntament de sa Pobla.

Primer. Temari de la prova de coneixements

A) Programa de temes de la fase de la primera prova de coneixements

1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.

2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El defensor del poble.

3. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. La potestat reglamentaria municipal. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació

4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.

5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.

6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.

7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.

8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.

9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.

10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.

11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.

12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.

13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.

14. Decret 28/2015, de 10 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.

15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.

16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.

17. El Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. La policia judicial.

18.- La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes comesos amb motiu de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució.

19.- La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.

20. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.

B) Temes de la segona fase de la prova de coneixements:

1. Coneixement del terme municipal:

1.1 Geografia del terme municipal.

1.2 Nuclis de població.

2. Ordenances municipals:

2.1 Ordenança de Bon Govern:

Capítol I: Disposicions Generals.

Capítol II: Espais i béns públics.

Capítols III: La via pública.

Capítol IV: La circulació.

Capítol V: La convivència ciutadana.

Capítol VI: Els serveis municipals.

Capítol VII: La protecció del medi ambient.

2.2 Ordenança Publicitat Dinàmica.

Capítol I: Disposicions Generals.

Capítol II: Exercici de l'activitat.

Capítol III: Infraccions i sancions.

2.3 Projecte Ordenança Municipal de circulació.

Títol Preliminar: Objectiu i àmbit. Disposicions generals.

Títol Primer. Competències de la Policia Local.

Títol Segon. Normes generals de comportament en la circulació.

Títol Tercer. De la circulació dels vehicles.

Títol Quart. Parades i estacionaments.

Títol Cinquè. Transports. Càrrega i descàrrega.

Títol Sisè. Ordenació de circulació especial.

Títol Setè. Circulació de vehicles de dues rodes.

Títol Vuitè. Infraccions, sancions i altres mesures cautelars.

Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a la pàgina web

​​​​​​​https://sapobla.eadministracio.cat/transparency/2193d41b-8a49-44f3-b946-bbffa587d587/

 

Segon. Exercicis

Primer exercici. Prova de coneixements

De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases.

a) La primera fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic

entre 2 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 3 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que s'assenyala en l'apartat primer, lletra A, de l'annex 3.

El temps per realitzar aquest exercici és de 120 minuts.

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

{A-(E/4)} x 20

Q = —————————

P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

b) La segona fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta,  de coneixement del terme municipal i de les ordenances municipals segons el programa de temes s'indica en l'apartat primer, lletra B, de l'annex 3.

Aquest temari està a disposició de les persones aspirants a la  pàgina web

https://sapobla.eadministracio.cat/transparency/2193d41b-8a49-44f3-b946-bbffa587d587/

Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts; les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en què figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:

        {A-(E/4)} x 20

Q = —————————

    P

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l'exercici

El temps per realitzar aquest exercici és de 120 minuts.

La valoració d'aquesta prova (primer exercici, o sigui dues foses) ha de ser el resultat de la suma d'ambdues fases; la puntuació de cada fase suposarà  el 50 % de la puntuació total de la prova. ( com a suggeriment: No se sumaran les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 8 punts).

​​​​​​​Per aprovar aquest exercici serà necessari obtenir-ne 20 punts com a mínim.

En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.

 

​​​​​​​Segon exercici. Prova d'aptitud física

De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen en l'annex 3 del Decret 28/2015. Per fer aquesta prova, la persona aspirant ha de lliurar al Tribunal un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.

Si alguna de les persones aspirants en la data de realització de les proves físiques està en situació d'incapacitat temporal per malaltia professional o accident laboral, o bé en estat d'embaràs, part o puerperi, risc per a l'embaràs, degudament acreditat mitjançant certificat mèdic, i sempre que aquesta circumstància es posi en coneixement del Tribunal Qualificador amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici, durà a terme la resta de les proves, i la qualificació quedarà pendent, en el cas que superàs totes les altres, condicionada a la superació de les proves d'aptitud física, en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament. Aquest termini no podrà superar la data de publicació provisional d'aspirants seleccionats que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques.

Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.

Les proves que s'han de fer són les assenyalades en l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP resten exemptes de fer les proves físiques en aquesta convocatòria. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat, amb una validesa de dos anys comptador des de la data de finalització d'aquest curs bàsic.

Tercer exercici. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat

De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policíac.

L'exercici consisteix a respondre una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d'assessors del Tribunal Qualificador. El resultat d'aquesta prova és en termes d'apte o no apte.

Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els darrers tres anys han superat una prova igual a l'exigida en aquest apartat.

 

ANNEX 4

Barem de mèrits de la fase de concurs de les proves selectives del procés per a cobrir les places corresponents a l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de policia local.

La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 40 punts.

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

Només s'han de valorar els cursos expedits o homologats per l'EBAP que estiguin en vigor. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts.

La valoració del Curs bàsic de capacitació es valorarà multiplicant la nota obtinguda per un coeficient de 0,8.

2. Valoració dels serveis prestats ( 60 % de 40 punts)

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en el municipi de sa Pobla: 0,50 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic d'un altre  municipi: 0,25 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Valoració estudis acadèmics oficials

Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, se n'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell a la que s'exigeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s'han d'acumular.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.

f) Per a cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.

4. Coneixements de llengües

a) Coneixements orals i escrits de llengua catalana

Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, i els que es declarin equivalents o siguin reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica amb una puntuació màxima de 0,5 punts:

a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts

b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,40 punts

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,10 punts

S'ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només s'han de valorar els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix i el de llenguatge administratiu. En cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s'ha d'atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

b) Coneixement d'altres llengües

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent :

Nivells del Marc comú europeu

EOI

Universitats, escoles d'Administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalent als nivells del Marc comú europeu

Altres nivells EBAP

Puntuació

 

 

 

1r curs de nivell inicial

0,02

 

 

 

2n curs de nivell inicial

0,04

A1

0,07

0,06

1r curs de nivell elemental

0,06

A2

0,11

0,07

2n curs de nivell elemental

0,07

B1

0,15

0,11

1r curs de nivell mitjà

0,11

B1+

0,19

0,15

2n curs de nivell mitjà

0,15

B2

0,22

0,19

1r curs de nivell superior

0,19

B2+

0,26

0,22

2n curs de nivell superior

0,22

C1

0,30

0,26

 

 

C2

0,33

0,30

 

 

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

5. Valoració dels cursos de formació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP, les universitats, les escoles universitàries i les entitats promotores de formació contínua, i també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol Administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat corresponent.

a) Formació relacionada amb l'àrea professional

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça a què s'accedeix. Concretament, només s'han de valorar els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.

Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.

No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.

No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.

En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.

Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.

Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat

a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.

b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits  ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit  ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits  ECTS no es valoren en aquest apartat.

b) Formació no relacionada amb l'àrea professional

La puntuació màxima d'aquest apartat es d'1,5 punts.

Es valoraran les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En tot cas, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques dels plans de formació general de l'EBAP, que són:

- Àrea de comunicació i habilitats personals

- Àrea economicopressupostària

- Àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans

- Àrea de gestió d'organització i innovació

- Àrea juridicoadministrativa

- Àrea de tecnologies de la telecomunicació i la informació

a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora

b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora

Formació universitària no oficial no relacionada

a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits  ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.

b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,025 per crèdit  ECTS, fins a un màxim d'1 punt.

 

ANNEX 5

Els impresos de sol·licitud per participar en la convocatòria estaran a la disposició de les persones interessades a l'Ajuntament i a laseu electrònica de l'Ajuntament (http://sapobla.eadministracio.cat, Transparència, 1. Institucional, 1.7. Personal, 1.7.2 Oferta Pública d'Ocupació, 2018, Oferta Pública d'Estabilització, Policia Local).

La persona interessada ha d'emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat i, a continuació, l'ha de signar i l'ha de presentar, juntament amb la documentació requerida) en el Registre de l'Ajuntament, o d'acord amb alguna altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En cas que la sol·licitud es presenti en algun registre distint al Registre de l'Ajuntament, és convenient que avanci la sol·licitud registrada al correu electrònic recursoshumans@sapobla.cat .

2.4. La no presentació de la sol·licitud dins el termini establert i en la forma escaient suposarà l'exclusió de la persona aspirant.

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A LES PROVES SELECTIVES DEL PROCÉS PER A LA PROVISIÓ DE PLACES DE POLICIA LOCAL A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT DE SA POBLA

DADES PERSONALS

Llinatges i nom:__________________________________________________________

DNI:______________________  Sexe: _____________________

Data naixement: _____________________

Nacionalitat:________________________

Telèfon 1: ______________________  Telèfon 2: ________________________

Adreça: __________________________________________ Núm. ______ Pis_______

Municipi:________________________ Illa:______________________

 

Provincia:_______________________  Codi Postal: _________________

Correu electrònic:________________________________________________________

DOCUMENTACIÓ QUE ADJUNTA.

a) Una declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.

b) Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen en l'article 165.3 del Decret 40/2019  a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.

c) En el cas de que la persona aspirant sol·liciti l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat en els termes establerts a l'annex 1 punt 3 del Decret Llei 1/2017, s'haurà de fer constar i presentar l'acreditació corresponent  juntament amb la sol·licitud.

REQUISITS DE PARTICIPACIÓ AL·LEGATS

  • Ha de realitzar la prova d'aptitud física?  __Sí 

__NO (Ja s'ha acreditat anteriorment).

  • Sol·licito l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat en els termes establerts en l'annex 1 punt 3 de la Llei 1/2017, i aporto acreditació corresponent.

DECLARACIÓ RESPONSABLE

El sotasignat/La sotasignada declar que complesc els requisits que exigeix la base segona la convocatòria, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.

L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

.Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.

Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

......................., a .............., de ........................... de 2019.

Sr. Batle-President de l'Ajuntament de sa Pobla.

 

ANNEX 6

Model al·legació de mèrits

 

MODEL NORMALITZAT DE PRESENTACIÓ DE MÈRITS

DADES PERSONALS

PRIMER LLINATGE

SEGON LLINATGE

NOM

DNI

 

 

 

 

DENOMINACIÓ DE LA PLAÇA

POLICIA LOCAL

S'adjunten els originals o les fotocòpies compulsades que es consignen a continuació perquè puguin ser valorats en la fase de concurs.

1. Valoració del curs bàsic de capacitació

Nivell

Nota

Curs bàsic de capacitació

 

2. Valoració dels serveis prestats

Administració

Anys

Mesos

 

 

 

3. Valoració estudis acadèmics oficials

Titulació

Crèdits ECTS (si escau)

 

 

4. Coneixements de llengües

4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana

 

4.2 Coneixements d'altres llengües

Idioma

Nivell assolit

 

 

5. Valoració dels cursos de formació

5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional

Acció formativa rebuda

Hores d'aprofitament

Hores d'assistència

 

 

 

Acció formativa impartida

Hores

 

 

Formació universitària no oficial relacionada

Crèdits ECTS (si escau)

 

 

5.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional

Acció formativa rebuda

Hores d'aprofitament

Hores d'assistència

 

 

 

Formació universitària no oficial no relacionada

Crèdits ECTS (si escau)

 

 

Sa Pobla,         de                de  2019

Signatura de la persona sol·licitant”

  

Sa Pobla, 13 de septiembre de 2019

El Batle,

Llorenç Gelabert Crespí