Torna

BOLETÍN OFICIAL DE LAS ISLAS BALEARES

Sección II. Autoridades y personal

Subsección segunda. Oposiciones y concursos

ADMINISTRACIÓN DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA

FUNDACIÓN DE ATENCIÓN Y SOPORTE A LA DEPENDENCIA Y PROMOCIÓN DE LA AUTONOMÍA PERSONAL DE LAS ILLES BALEARS

Núm. 4767
Resolución de la gerente de la Fundación de Atención y Apoyo a la Dependencia y de Promoción de la Autonomía Personal de las Illes Balears por la cual se aprueban las bases y la convocatoria de una bolsa de trabajo para cubrir temporalmente puestos de trabajo de la categoría de AUXILIAR DE RECEPCIÓN para los centros de Ibiza

  • Contenido, oficial y auténtico, de la disposición: Documento pdf  Versión PDF

Texto

S’ha constatat la necessitat de constituir una borsa de treball per tal de cobrir les necessitats de contractació, amb caràcter temporal, de personal de la categoria d'AUXILIAR DE RECEPCIÓ per als centres de la Fundació a Eivissa.

Els apartats i i j de l’article 28.1 dels Estatuts de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears (en endavant, la Fundació) estableixen que correspon al gerent o la gerent, entre altres funcions, “desenvolupar la política de personal dissenyada pel Patronat i, amb aquesta finalitat, concertar o rescindir relacions laborals, seleccionar el personal laboral, acordar les sancions i executar les actuacions que, en aquesta matèria, li siguin encomanades”, així com “exercir la direcció superior del personal al servei de la Fundació”.

Per tot això, amb l'informe favorable de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques de data 9 d'abril de 2018, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria pública d’una borsa de treball per a la contractació, amb caràcter temporal, de personal de la categoria d'AUXILIAR DE RECEPCIÓ per a Eivissa.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten com a annex 1 d’aquesta resolució, d’acord amb el barem de mèrits que s’especifica en l’annex 2.

3. Ordenar la publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Fundació.

Palma, 3 de maig de 2018

La gerent

Alexandra Pavlovic Djurdjev

Bases de la convocatòria d’una borsa de treball per cobrir temporalment llocs de treball de la categoria d’AUXILIAR DE RECEPCIÓ de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears

1. Objecte

L’objecte d’aquesta convocatòria és constituir borses d’aspirants per cobrir, com a personal laboral, les necessitats de contractació temporal de personal de la categoria professional d’AUXILIAR DE RECEPCIÓ per als centres gestionats per la Fundació a Eivissa.

2. Forma de selecció

La selecció s’ha de fer mitjançant el procediment de concurs de mèrits, de conformitat amb el barem que es detalla en l’annex 2. Els empats en la puntuació s’han de dirimir aplicant successivament els criteris següents:

a. D’acord amb el que preveu els punts 5.1.5, c i 5-3.3, a del Pla d’Igualtat entre Dones i Homes 2016-2019 de la Fundació, aprovat en la sessió del Patronat de data 14 de desembre de 2016, en el cas que hi hagi una infrarepresentació de dones en la categoria professional, si hi ha una puntuació final igual entre dos candidats o més, s’ha de seleccionar la dona, llevat que concorrin en l’altre candidat circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe, i que justifiquin que no s’apliqui la mesura, com ara la pertinença a altres col·lectius amb dificultats especials d’accés al treball, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes; en el cas que siguin dues dones o  més, s’ha d’atendre a la resta de criteris que s’enumeren a continuació.

b. La major puntuació obtinguda en l’apartat d’experiència professional.

c. La persona de més edat.

d. La persona amb majors càrregues familiars.

e. El sorteig.

3. Reserva per a persones amb discapacitat

S’ha d’oferir a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33% el 7% del total dels llocs de feina de la Fundació i, a aquests efectes, se’ls han d’oferir les vacants que corresponguin. No obstant això, se’ls han d’oferir també els llocs de feina no reservats que, segons la puntuació obtinguda en el procés selectiu, els corresponguin.

En tot cas, l’oferiment se supedita al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de feina.

4. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per poder formar part de la borsa, les persones aspirants han de complir en la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds els requisits següents:

a. Tenir la nacionalitat espanyola o la d’un estat de la Unió Europea, o ser nacional d’altres estats amb les condicions que estableix l’article 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.

b. Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l’edat de jubilació.

c. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents a la categoria d’AUXILIAR DE RECEPCIÓ.

d. No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions similars a les de la categoria corresponent. En cas de persones nacionals d’un altre estat, no haver estat inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

e. Estar en possessió d'un títol de graduat en educació secundària obligatòria  o títol en graduat escolar  o títol de tècnic/a de grau mitjà corresponent a cicles formatius de grau mitjà o títol de tècnic/a especialista corresponent a formació professional de primer grau o títol equivalent

f. Estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana nivell B2.

En el supòsit de titulacions expedides a l’estranger, s’ha d’aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació.

5. Sol·licituds i documentació

Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s’han de presentar en el model normalitzat que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de la Fundació a l’adreça d’Internet <http://fbd.caib.es>.

El termini de presentació de les sol·licituds és de vint dies naturals, comptadors des del dia següent a la data de publicació d’aquesta convocatòria al BOIB. Si el darrer dia del termini fos inhàbil (dissabte, diumenge o festiu), el termini finalitzarà el dia hàbil immediatament posterior. Les sol·licituds que es registrin fora de termini s’exclouran i s’arxivaran.

Les persones aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud, emplenada correctament i signada, una fotocòpia del DNI i també l'original o fotocòpia de la documentació següent (sense perjudici que en el moment de la contractació hagin de presentar els documents originals per tal de comprovar la seva autenticitat):

a. La documentació acreditativa de la titulació exigida.

b. La documentació acreditativa dels mèrits al·legats.

c. Per a les persones aspirants amb discapacitat, el certificat acreditatiu del grau de discapacitat, així com el certificat d’aptitud expedit per la Direcció General de Dependència o per un organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria professional a què la persona candidata opta i que ha d’expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de feina, mitjançant, si escau, les adaptacions adients.

d. La indicació d’una adreça de correu electrònic o un telèfon a efectes de notificacions i comunicacions amb la Fundació.

La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds.

Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè la Fundació tracti les seves dades personals als efectes que se’n deriven.

6. Lloc de presentació de les sol·licituds.

Les sol·licituds s’han de presentar, de dilluns a divendres, de les 9:00 hores a les 14:00 hores, als llocs següents:

  • Seu de la Fundació: Avinguda Gabriel Alomar, 33, 1er, 07006, de Palma.
  • Residència i Centre de dia Can Blai, rotonda carretera de Sant Carles s/n, 07840 Santa Eulària des Riu (Eivissa).
  • Residència i Centre de dia Can Raspalls, carrer Can Raspalls s/n, 07817 Sant Jordi de Ses Salines, Sant Josep de Sa Talaia (Eivissa).
  • Residència i Centre de dia Sa Serra, carrer Oronella, 4, 07280, Sant Antoni de Portmany.
  • Oficines del Centre Base d'Eivissa: carrer d'Abad i Lasierra, 47, 07800 Eivissa.
  • Oficines del Centre Base de Menorca: avinguda Vives Llull, 42, 07703, Maó.

Les sol·licituds també es poden trametre per correu ordinari a la seu de la Fundació (Avinguda Gabriel Alomar, 33, 1er, 07006 Palma), complint el que estableix l’article 14 de la Llei 43/2010, de 30 de desembre, del servei postal universal, dels drets dels usuaris i del mercat postal. 

Si es necessita un justificant de la presentació de la sol·licitud, la persona interessada n’ha de dur una fotocòpia. 

7. Llistes de persones admeses i excloses

En el termini màxim de dos mesos des de la data d’acabament del termini de presentació de les sol·licituds, s’ha de publicar en el tauler d’anuncis de la Fundació i a la pàgina web la relació provisional de persones admeses i excloses, amb la indicació de les causes d’exclusió. Les persones interessades disposen d’un termini de deu dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de l’exposició de les llistes, per esmenar els defectes o aportar els documents preceptius.

Una vegada esmenades les deficiències i examinades les al·legacions, s’ha de publicar la llista definitiva de persones admeses i excloses, de la mateixa manera que la provisional.

8. Comissió tècnica de valoració

La comissió tècnica de valoració està formada per les persones següents:

  • President: Jaume Estrany Sastre, director de la Residència Son Güells. Suplent: Mª Jesús Fullana Villalonga, coordinadora de Programes.
  • Vocal: María Jesús Martín García, tècnica en relacions laborals de l’Àrea de Recursos Humans de la Fundació. Suplent: Irene Amengual Ovín, treballadora social de la Unitat de Qualitat i Seguiment.
  • Secretari: Pedro Codes Pericás, responsable del Centre Ocupacional Sa Riera. Suplent: Sira Fiz Vozmediano, adjunta a Direcció de Serveis Residencials.

Els membres de la comissió tècnica de valoració s’han d’abstenir d’intervenir-hi si hi concorren els motius que estableix l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

A les reunions de la comissió pot assistir amb veu però sense vot un membre del comitè d’empresa. A aquest efecte, s’han de comunicar als comitès d’empresa, amb una antelació suficient, les dates de les reunions.

Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:

a. Comprovar que les persones aspirants compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria.

b. Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, de conformitat amb el barem establert en aquesta convocatòria.

c. Confeccionar la borsa per a les contractacions temporals.

9. Valoració dels mèrits:

Els mèrits al·legats s’han de valorar d’acord amb el barem que s’adjunta com a annex 2. Tant l’experiència professional com els mèrits acadèmics i la formació han d’estar directament relacionades amb la categoria professional.

Els mèrits esmentats s’han d’al·legar a la sol·licitud i s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original, còpia compulsada o fotocòpia de la documentació següent:

a. Experiència professional relacionada amb la categoria professional

  • Serveis prestats a l’Administració pública (incloent-hi les entitats autònomes): mitjançant un certificat acreditatiu dels serveis prestats, amb la indicació de la categoria.
  • Serveis prestats en entitats de dret públic sotmeses al dret privat, consorcis i fundacions, empreses societàries del sector públic instrumental i empreses privades: a través d’un certificat de la vida laboral i l’acreditació de la categoria mitjançant el contracte laboral o certificat de l’empresa.

b. Coneixements i formació

  • Certificats o diplomes acreditatius dels cursos, seminaris, etc. realitzats. Només es valoren les accions formatives relacionades directament amb les funcions de la categoria professional. Els cursos de contingut igual o similar només es computen una vegada. A tal efecte, s’ha d’estar als programes de les accions formatives.

c. Coneixements d’idiomes i de llengua catalana

  • Certificats, diplomes o títols acreditatius.

Les persones que hagin prestat serveis a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears poden acreditar els mèrits amb un certificat dels mèrits que figuren en el Servei del Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, sempre que la persona interessada els hagi al·legat en la sol·licitud.

Els mèrits s’han d’acreditar amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de les sol·licituds. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada i en el termini assenyalat implica que aquest mèrit no es valora.  

10. Publicació de les valoracions

Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, la comissió tècnica ha de fer pública, en els taulers d’anuncis de la Fundació i a la pagina web esmentada abans, una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants. Aquesta llista s’ha de publicar per ordre de major a menor puntuació total.

Les persones aspirants disposen d’un termini de quinze dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits.

Una vegada resoltes les al·legacions sobre la valoració dels mèrits, s’ha de publicar la llista definitiva de les valoracions al tauler d’anuncis de la Fundació i a la pàgina web d’aquesta en el termini de dos mesos des de la data de finalització del termini de presentació d’al·legacions.

11. Crida de les persones aspirants

La crida a les persones aspirants s’ha de fer de conformitat amb les normes de gestió de les borses de treball de la Fundació, aprovades per Resolució de la Gerència de 12 de maig de 2011.

No obstant això, en el cas de substitucions de durada curta i de caràcter urgent (que s’hagin de cobrir en un termini de 24 hores o inferior), s’han de realitzar un màxim de dues cridades, amb un interval mínim de 15 minuts entre ambdues i s’ha de deixar constància de la data i les hores. 

Si la persona interessada no manifesta la conformitat amb la contractació en el termini d’un dia hàbil (o en el dia hàbil següent, si la crida es fa en divendres) i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, perdrà el seu lloc de prelació a la borsa i se l’ha de passar el darrer lloc.

En cas que la persona aspirant no es pugui incorporar al lloc de treball degut a alguna de les causes establertes a les normes de gestió de les borses de treball de la Fundació, ha de presentar la documentació acreditativa de la no disponibilitat en el termini de deu dies. En cas contrari perdrà el seu lloc de prelació a la borsa i se l’ha de passar a darrer lloc.

12. Vigència de la borsa de treball

Aquesta borsa de treball estarà vigent durant un termini de tres anys des de la data de publicació de les valoracions definitives, llevat que s’esgoti abans de finalitzar el termini esmentat.

Transcorreguts devuit mesos des de la data de publicació de les valoracions definitives, s'obrirà un termini de deu dies naturals perquè les persones incloses en les borses puguin actualitzar els mèrits, aportant la documentació acreditativa corresponent, que haurà de ser objecte d'una nova valoració per part de la comissió tècnica. Una vegada revisada la documentació, la comissió haurà de fer pública a la pàgina web de la Fundació, per ordre de major a menor puntuació total, les noves puntuacions provisionals obtingudes per les persones aspirants.

   Les persones aspirants disposen d’un termini de quinze dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits.

Una vegada resoltes les al·legacions sobre la valoració dels mèrits, s’ha de publicar la llista definitiva de les valoracions al tauler d’anuncis de la Fundació i a la pàgina web d’aquesta en el termini de dos mesos des de la data de finalització del termini de presentació d’al·legacions.

13. Règim de recursos

L’ordre jurisdiccional social és el competent per resoldre les controvèrsies derivades d’aquestes bases, d’acord amb la Llei 36/2011, de 10 d’octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que s’hi pugui interposar cap recurs en via administrativa ni cap reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que s’hi pugui presentar una reclamació davant l’òrgan que dicta aquestes bases.

ANNEX 2

Barem de mèrits

Puntuació total: La puntuació màxima és de 100 punts.

a. Experiència professional relacionada amb la categoria professional (50%)

  • Experiència en l’Administració pública o en qualsevol ens del sector públic instrumental com a personal funcionari o personal laboral per compte d'altri: 0,40 punts per mes treballat.
  • Experiència en l’empresa privada: 0,15 punts per mes treballat.

Els treballs realitzats en règim de treballador o treballadora autònoma per a una administració publica o un ens del sector públic instrumental en virtut d'un contracte de serveis o assistència tècnica es computaran com a experiència a l'empresa privada.

S’ha d’atorgar la puntuació que proporcionalment correspongui a la jornada quan aquesta és inferior a l’ordinària.

Per valorar l’experiència laboral, les fraccions inferiors al mes s’han de prorratejar, si escau. En cap cas, l’ocupació d’un lloc reservat a personal eventual o alt càrrec constituirà un mèrit. Si l’aspirant ha desenvolupat simultàniament dues o més ocupacions, només s’ha de valorar una ocupació a l’efecte de valoració, que ha de ser la que atorga la puntuació mes alta.

b. Mèrits acadèmics i formació (40%).

  • Formació reglada (15%):

S’han de valorar les titulacions acadèmiques oficials de nivell igual o superior a les exigides en la convocatòria i relacionades directament amb les funcions de la categoria que és objecte de la borsa de treball, independentment del que s’exigeix com a requisit per participar en el procés selectiu.

No s’han de valorar el títols acadèmics que han servit per obtenir la titulació acadèmica superior que ja s’ha valorat o que s’han presentat com a requisit.

La formació reglada s’ha de valorar de la forma següent:

  • Tècnic de grau mitjà corresponent a cicles formatius de grau mitjà, tècnic auxiliar corresponent a formació professional de primer grau, o títol equivalent: 4 punts per títol.
  • Batxillerat, tècnic superior corresponent a cicles formatius de grau superior, tècnic especialista corresponent a formació professional de segon grau, o títol equivalent: 5 punts per títol.
  • Diplomatura universitària o equivalent: 7 punts per títol.
  • Títol de grau, llicenciatura universitària o equivalent: 8 punts per títol.
  • Màsters oficial: 5 punts per títol.
  • Doctorat: 6 punts per títol.
  • Títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari i cursos d'actualització universitària), 0,05 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i 0,125 per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim de 4 punts.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o l’equivalent.

  • Formació no reglada (25%):

Només es valoren les accions formatives (cursos de formació i de perfeccionament, jornades, seminaris i congressos) relacionades directament amb les funcions de la categoria professional.

Els cursos de l’àrea jurídica administrativa, els de qualitat, els d’igualtat de gènere, els d’aplicacions informàtiques a nivell d’usuari (tractament de textos, full de càlcul, bases de dades, correu electrònic i intranet) i el curs bàsic de prevenció de riscs laborals es valoren en tot cas.

En els casos de cursos d’aplicacions informàtiques només es valora el nivell més alt o certificat amb major número de crèdits o d’hores de cada una de les aplicacions.

Es valoren els certificats i diplomes d’accions formatives impartides o promogudes per l’Administració pública, per les universitats, les escoles universitàries, col·legi professionals o altres centres de formació oficial; les impartides en el marc dels acords de formació contínua amb l’Administració, independentment de qui sigui el promotor; els cursos promoguts per una administració pública o que estiguin homologats per l’EBAP o per una altra escola d’administració publica; els de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), la conselleria competent en matèria de treball i per altres organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

En tot cas, s’han de valorar d’una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut, per a la qual cosa s’han de tenir en compte els programes.

La ponderació és la següent:

  • Formació relacionada amb el lloc de treball: 20%. S'atorgaran 0,05 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i 0,125 per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim de 25 punts.
  • Cursos jurídic administratius, d'igualtat, qualitat, informàtica a nivell d'usuari i de prevenció de rics laborals: 5%. S'atorgaran 0,05 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i 0,125 per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim de 5 punts.

En el supòsit que el diploma o el certificat no indiquin els crèdits o no s’especifiqui si es tracta de crèdits LRU, CFC o ECTS, s’entén que són LRU i s’han de computar a raó de 0,05 punts per cada 10 hores lectives o proporcionalment, si la durada és inferior. En el supòsit que figurin simultàniament crèdits i hores, cal atenir-se als crèdits.

Els cursos amb el mateix contingut, només es valoraran una vegada i puntuarà aquell que tingui més crèdits o més hores.

c. Docència (3%).

  • Docència impartida de cursos acadèmics (3 %):
  • Per cada crèdit LRU o per cada 10 hores de docència: 0,10 punts.
  • Per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores de docència: 0,25 punts.

La docència d'una mateixa matèria o contingut només es valorarà una vegada.

d. Publicacions (1%).

Es valoraran les publicacions amb ISBN o ISSN sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb les funcions de la categoria.

  • Per articles en revistes i publicacions periòdiques: 0,02 punts per coautoria i 0,05 punts per autoria individual.
  • Per autoria de llibres o recopilacions normatives comentades o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,02 punts per coautoria i 0,05 punts per autoria individual.

e. Idiomes (1%).

Per estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements d’idiomes. Es valoraran els coneixements d'anglès, alemany o francès:

  • Certificat B1: 0,5 punts.
  • Certificat B2 o superior: 1 punt.

En cas de tenir més d’un certificat es valora únicament el del nivell màxim acreditat.

f. Coneixements de català (5%):

Per estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements de llengua catalana:

  • Certificat C1: 3 punts.
  • Certificat C2: 4 punts.
  • Certificat LA: 1 punt addicional.

En cas de tenir més d’un certificat es valora únicament el del nivell màxim acreditat.