Sección III. Otras disposiciones y actos administrativos
AYUNTAMIENTO DE PALMA
Núm. 14273
Regiduría de Modelo de Ciudad. Urbanismo y Vivienda Digna, Gerencia de Urbanismo. Acuerdo Junta de Gobierno de 22 de noviembre de 2017
Des de la Regidoria de Model de Ciutat, Urbanisme i habitatge s’han de dur a terme determinats projectes què es consideren molt favorables per a la millora de la Ciutat, i es considera que el Patronat Municipal de l’Habitatge i de rehabilitació integral de barris, adscrit a aquella àrea pot col·laborar en fer-les possibles.
Es tracta d’actuacions molt concretes a les zones següents:
*Camp Redó.
*Solars buits a Ciutat, què s’identifiquen a la memòria tècnica.
*Son Sardina.
*Bosc Canòdrom.
*Edifici Balanguera
*Es Temple.
*Edifici Gesa
*Barri Sant Jordi
*Zona pública a S’arenal.
*Can Ribas.
*Génova.
El Patronat té com a funcions, entre d’altres, gestionar i prestar els serveis de competència municipal que li encomani l’Ajuntament de Palma, dins el què constitueix l’objecte social bàsic, entenent, per tant el caràcter de mitjà propi d’aquell organisme respecte de l’Ajuntament de Palma. Igualment, per l’Ajuntament de Palma és imprescindible maximitzar els recursos i estructures públiques existents.
En aquests moments es considera oportú, per raons d’eficàcia, encarregar al Patronat la realització de determinades actuacions què complementen altres què s’estan realitzant des de l’Àrea a la què està adscrita i/o d’altres serveis municipals, amb la finalitat de fer possible dur a bon termini determinats projectes.
Per ordenar aquest encàrrec de gestió, a continuació s’incorpora una memòria tècnica de les actuacions concretes a realitzar, i també a continuació una memòria econòmica.
Memòria tècnica.- Les tasques a realitzar i què queden incloses en l’objecte de l’encàrrec, i l’extensió que se indica, són:
*CAMP REDÓ |
Redacció d’una proposta de nova ordenació de la zona. |
|
Col·laboració amb IBAVI i elaboració d’una proposta d’actuació conjunta en relació als habitatges. Estudi social dels moradors dels habitatges del bloc VIII, actualment en tràmits d’expropiació, així com cerca de sol·lucions habitacionals pels ocupants legals afectats per dita expropiació. |
*SOLARS BUITS |
Adaptació de determinats solars buits de Ciutat per fer-los més amables a la ciutadania: a) C/ Caracas/Bogotà; b) Passatge Son Real a Can Capes; c) C/ Cap del Pinar de Son Ximelis; C/ Aragó 246 al Rafal Nou. |
*SON SARDINA |
a) Col·laboració amb el Departament d’expropiacions en relació a les zones de Pere Sans i carrer d’Agustí. |
|
b) Realitzar una proposta de disseny del carrer Passatemps, amb l’objecte d’escometre la seva remodelació. |
*BOSC CANÒDROM |
Redacció del projecte d’execució. |
|
Elaboració del plec de condicions tècniques per a contractar la realització de les obres. |
|
Direcció de les obres, una vegada adjudicades pel departament corresponent. Mesures mínimes d’assegurament de la zona. |
*Edifici Balanguera. |
Direcció de les obres de rehabilitació de l’edifici del Carrer Balanguera, la gestió del qual correspon al Departament d’Igualtat. |
*Es Temple |
Estudis previs per a determinar les actuacions a realitzar. |
*Plaça Sant Jordi |
Redacció de l’Avantprojecte |
*Plaça Des nins (S’arenal) |
Redacció de l’Avantprojecte. |
*CAN RIBAS |
Anàlisis de les actuacions a realitzar i adopció de les mesures corresponents en relació als contractes vigents per a la redacció dels projectes pendents. |
|
Control, seguiment i direcció de les obres. |
*GÈNOVA |
Plantejament de diferents opcions i estudi comparatiu de les mateixes, per a la construcció del nou centre cívic per el barri. |
Memòria econòmica.-Quan al cost de l’encàrrec per part de l’Ajuntament, les actuacions encarregades es realitzaran per part del personal del Patronat. En cas què fora necessari alguna o algunes intervencions per part de personal especialitzat, el Patronat n’assumirà el cost, amb el vistiplau de l’àrea a la què s’adscriu, sense perjudici de què si es generessin costos de naturalesa extraordinària i d’import rellevant, el Patronat ho posi en coneixement de l’Ajuntament, que haurà de decidir sobre la procedència d’aquesta despesa i sobre l’habilitació, si s’escau, dels fons necessaris.
Per això, vist el Decret de batlia d’organització dels Serveis Administratius de l’Ajuntament de Palma, i atesos tots aquests antecedents, l’article 11 de la Llei 40/2015 de’1 d’octubre, de Règim jurídic del Sector Públic, i l’article 26.4 del REL 3/ 2011, de 14 de novembre, que aprova el Text Refús de la llei de contractes del sector públic, cal proposar a la Junta de Govern la següent proposta d’
ACORD
PRIMER.- Aprovar l’encàrrec de gestió de l’Ajuntament de Palma al Patronat Municipal de l’Habitatge i de rehabilitació integral de barris, la realització de les actuacions que es delimiten a la memòria tècnica recollida a l’expositiu del present acord.
Aquest encàrrec de gestió no suposa la cessió de la titularitat de les competències que puguin correspondre a l’Ajuntament. Per tant, haurà de ser l’Ajuntament qui dicti els actes o les resolucions d’ordre jurídic que considerin escaients i que es derivin de l’activitat material objecte d’aquest encàrrec.
Els termes d’aquest encàrrec de gestió són els següents:
a) Activitats encomanades.- Les indicades anteriorment a l’expositiu.
b) Mitjans adscrits a l’encàrrec.- El Patronat s’obliga a assistir l’Ajuntament adscrivint els mitjans que en cada moment s’entenguin oportuns per a executar les funcions objecte d’aquest encàrrec.
c) Poder de direcció.- El poder de direcció i supervisió sobre les tasques que resulten d’aquest encàrrec corresponen a l’àrea de model de ciutat, urbanisme i habitatge.
d) Duració de l’encàrrec.- Les parts estableixen que aquest encàrrec tindrà una durada d’un any comptats des de la data d’aprovació per la Junta de govern, podent ser prorrogat.
e) Finançament de l’encàrrec.- El Patronat assumeix els costs ordinaris íntegres que es generin per a executar aquest encàrrec, sense que l’Ajuntament n’hagi d’assumir cap, amb excepció dels què li corresponen, en tant què l’encàrrec què aquí es fa serveix per complementar actuacions municipals.
Si es generen costos de naturalesa extraordinària i d’import rellevant, el Patronat ho posarà en coneixement de l’Ajuntament, que haurà de decidir sobre la procedència d’aquesta despesa i sobre l’habilitació, si s’escau, dels fons necessaris.
f) Revocació de l’encàrrec.- Sense perjudici del que preveu el punt anterior, l’Ajuntament es reserva el dret a revocar l’encàrrec. Aquesta facultat es podrà exercir en qualsevol moment i s’haurà de comunicar de manera expressa al Patronat.
SEGON.- Notificar el present acord a l’àrea de model de ciutat, urbanisme i habitatge digne i al Patronat municipal de l’habitatge i de rehabilitació integral de barris.
TERCER.- Publicar el present acord al BOIB
Palma, 18 de desembre de 2017
El Tinent de Batle de l´Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne
José Hila Vargas