Torna

BOLETÍN OFICIAL DE LAS ISLAS BALEARES

Sección III. Otras disposiciones y actos administrativos

ADMINISTRACIÓN DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA

CONSEJERÍA DE SERVICIOS SOCIALES Y COOPERACIÓN

Núm. 12022
Resolución de la Consejera de Servicios Sociales y Cooperación de corrección de errores de la resolución de 7 de julio de 2016 por la cual se convoca el concierto social de los servicios de desarrollo infantil y atención temprana de la red pública y concertada de atención temprana en el ámbito de servicios sociales de las Illes Balears, en la isla de Mallorca

  • Contenido, oficial y auténtico, de la disposición: Documento pdf  Versión PDF

Texto

Fets

1.- Mitjançant resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 7 de juliol de 2016 es va convocar el concert social dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit de serveis socials de les Illes Balears, a l’Illa de Mallorca (BOIB núm. 90 de 16 de juliol).

2.- S’ha advertit una errada en la publicació en el BOIB de la resolució abans esmentada, concretament no es va publicar com annex 2 el Plec General de condicions tècniques per a la concertació dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit de serveis socials de les Illes Balears, a l’illa de Mallorca.

Fonaments de dret

1.- L’article 105.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú estableix que “així mateix, les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes”.

2.- L’ article 56.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears  estableix que “la revocació dels actes de gravamen o desfavorables i la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l’òrgan que hagi dictat l’acte o la disposició·”

Per tot això dict la següent

Resolució

1.- Rectificar l’errada observada a la resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 7 de juliol de 2016, per la qual es va convocar el concert social dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit de serveis socials de les Illes Balears, a l’Illa de Mallorca (BOIB núm. 90 de 16 de juliol).

2.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 20 d’octubre de 2016

La consellera

Fina Santiago Rodríguez

ANNEX 2

Plec general de condicions tècniques per a la concertació dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit de serveis socials de les Illes Balears, a l’illa de Mallorca

Introducció

L’atenció primerenca fa referència al “conjunt d’actuacions que es porten a terme en la primera etapa de la vida de l’infant, amb l’objectiu que la població infantil que presenta trastorns en el seu desenvolupament o amb riscs de patir-los, per causa orgànica, psicològica i/o social, rebi tot allò que des d’una vessant preventiva i assistencial pugui potenciar la seva capacitat de desenvolupament i de benestar, possibilitant de la forma més completa la seva integració en el medi familiar, escolar i social, així com la seva autonomia personal” (Llibre blanc de l’atenció primerenca).

Des de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es presten serveis d’atenció primerenca per a nins amb trastorns en el seu desenvolupament o amb risc de patir-ne, un recurs social considerat fonamental per a l’atenció de les persones en els primers anys de l’etapa infantil de 0 a 6 anys.

En conseqüència, s’elabora aquest Plec general de condicions tècniques per a la concertació dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca en l’àmbit territorial de l’illa de Mallorca, d’acord amb el que estableix el Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 99, de 3 de juliol).

La disposició addicional tretzena de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència estableix l’atenció primerenca com a servei al que tenen dret els infants que neixen amb problemes de desenvolupament o amb risc de patir-lo com a prevenció de la dependència.

1. Objecte

L’objecte del concert és la cobertura de les necessitats en el camp dels serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca de caràcter generalista de la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca de serveis socials de Mallorca adreçats a l’atenció integral dels infants de 0 a 6 anys que ho requereixin, de l’àmbit territorial de l’illa de Mallorca.

Aquest concert vol complementar el nombre de les sessions ja existents segons la comarca i amb la mateixa proporció de cobertura existent ja que, actualment, a Palma i comarca es té contractat aproximadament un 66 % del total de Mallorca; a Manacor i comarca, un 19 %, i a Inca i comarca, un 15 %.

El total de sessions d’aquest concert (12.720) es distribuiran d’acord amb la llista d’espera que gestiona el Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència.

2. Definició i prestació del servei

2.1. Definició

Els serveis socials d’atenció primerenca són serveis que incideixen en els trastorns del desenvolupament infantil i les situacions de risc que puguin provocar-los, d’acord amb les següents característiques:

1. Els serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca (SEDIAP) són els dispositius específics per prestar atenció terapèutica interdisciplinària i transdisciplinària a l’infant i a la seva família.

2. Els serveis per al desenvolupament infantil i atenció primerenca han de disposar de professionals dels àmbits de la psicologia, la logopèdia, la fisioteràpia i el treball social, especialitzats en desenvolupament infantil i intervenció familiar.

3. Els i les professionals de cada servei formen un equip interdisciplinari que coordina un responsable tècnic o una responsable tècnica.

4. Els establiments específics on es presten els serveis d’atenció primerenca que formen part de la xarxa pública de serveis socials, a més de suport administratiu, han de disposar dels i les professionals que estableix l’apartat 3.2.

5. Per prestar el servei públic, els serveis han d’estar autoritzats i inscrits en el Registre Unificat de Serveis Socials, estar en tràmits de l’acreditació que estableix el Decret 85/2010, i garantir una prestació adequada de serveis.

6. L’Administració de la Comunitat Autònoma ha de garantir el principi de proximitat territorial dels serveis de desenvolupament infantil i el principi de lliure elecció.

7. Els serveis de desenvolupament infantil han de prestar l’atenció terapèutica a la població destinatària d’atenció primerenca de l’illa de Mallorca, en coordinació amb la UDIAP del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat i Dependència.

2.2. Destinataris del servei social d’atenció primerenca

Els destinataris són els infants de 0 a 6 anys amb trastorns en el seu desenvolupament o amb risc de patir-ne, i llurs famílies residents a l’illa de Mallorca. Es prioritzarà sempre l’atenció als infants més afectats i als de menor edat en un mateix nivell d’afectació, especialment al col·lectiu de 0 a 3 anys.

S’entén per trastorn en el desenvolupament la disfunció transitòria o permanent, ja sigui de caràcter neurològic, psicològic o sensorial, que presenta un infant en el seu procés de maduració.

S’entén per risc de patir trastorn en el desenvolupament quan l’infant està en una situació de caràcter biològic, psicològic o social que li dificulta el desenvolupament.

La durada serà la que precisi cada infant d’acord amb el seu Programa d’Atenció Individual aprovat per la Direcció General de Dependència, i s’estendrà fins que les necessitats d’atenció puguin ser cobertes pels serveis de caràcter general, ja siguin educatius, sanitaris o socials o, en tot cas, quan compleixi l’edat de sis anys.

2.3. Pautes metodològiques d’atenció

La metodologia d’atenció sempre serà participativa, amb implicació activa dels pares/mares en el procés de tractament i evolució del seu fill. Sempre hi haurà d’haver coordinació constant amb els recursos de la zona: serveis socials d’atenció primària, escoletes i centres educatius, centres de salut i hospitals de referència.

L’atenció directa a l’infant es concretarà en un abordatge global del cas que comprèn el diagnòstic, la intervenció terapèutica i l’avaluació i el seguiment. Formen part d’aquest abordatge global l’atenció a la família i el suport a l’escola.

Les sessions de treball tindran una durada de 60 minuts. Distribuïts en 45 minuts d’atenció presencial directa amb l’infant i la seva família i 15 minuts d’atenció indirecta (coordinacions, registre, documentació, preparació, reunions, etc.). En situacions que per a la millor atenció a l’infant s’hagin de fer sessions de durada menor, es podran fer sessions de 40 minuts (30 d’atenció presencial  amb 10 minuts més d’atenció indirecta).

Les sessions de treball preferentment es realitzaran a la seu de l’entitat concertada, però caldrà fer-ne al domicili o al centre educatiu si la situació de l’infant ho requereix i es necessita fer un treball dins el propi entorn i la xarxa de l’infant per tal de treballar habilitats i pautes a seguir en el propi domicili, donant també un paper protagonista a l’entorn més proper de l’infant.

Cada infant ha de disposar d’un pla individual d’atenció (PIA) que podrà incloure sessions periòdiques d’atenció psicològica, atenció de fisioteràpia, atenció de logopèdia i atenció de treball social.

Cada infant/família ha de disposar sempre d’un/a professional de referència del SEDIAP.

Cada infant ha de tenir un dossier propi, que cal que estigui informatitzat. En el dossier en qüestió hi constarà la documentació següent: full de sol·licitud d’orientació i valoració complimentat i signat, i la documentació acreditativa corresponent; el full de derivació, la clàusula de protecció de dades, els informes, les avaluacions, la resolució d’alta i baixa del servei i el programa d’atenció individual. També hi figuraran totes les incidències referents al cas.

Totes les actuacions seran realitzades amb la metodologia de treball interdisciplinari i transdisciplinari, comptant amb la coordinació amb els recursos de la zona de residència habitual de l’infant: de salut, educatius i socials.

Es contemplarà el treball intern de l’equip orientat a la planificació terapèutica individual de tots els infants i familiars atesos, a la valoració precisa dels diagnòstics i pronòstics, a la planificació de noves estratègies d’abordatge, a l’organització de grups de treball específics, a la supervisió clínica, i al desenvolupament d’altres funcions que són pròpies del treball interdisciplinari.

2.4. Tipus d’intervenció terapèutica vinculada al Pla Individual d’Atenció

El tipus d’intervenció terapèutica a realitzar amb cada infant i família vindrà determinat per l’aplicació dels criteris que es detallen a continuació, que seran els que determinaran la tipologia i intensitat de les intervencions vinculades al Pla Individual d’Atenció.

2.5. Criteris per determinar la tipologia i intensitat de la intervenció

Les necessitats assistencials dels infants i la seva periodicitat vindran determinades per l’observació de sis variables:

1. La pròpia afectació de l’infant, que determinarà la freqüència de les sessions de treball i la indicació d’un o més professionals.

2. El moment evolutiu en el que es troba el procés i el pronòstic de millora i possibilitat de canvi de la situació.

3. La situació sociofamiliar i la necessitat de suport.

4. L’assistència a les escoles infantils i els suports que disposi dels equips d’atenció primerenca (EAP), o l’assistència en el cicle d’educació infantil dels centres d’educació infantil i primària (CEIP) i els suports que disposi dels equips d’orientació educativa (EOEP), del programa de fisioteràpia educativa, dels suports dels especialistes docents en audició i llenguatge (AL), en pedagogia terapèutica (PT) i en atenció a la diversitat (AD).

5. Els antecedents de risc biològic, psicològic i social.

6. La possibilitat d’intervenció dels serveis sanitaris d’hospitals i d’atenció primària de salut (pediatria de centres de salut/unitats bàsiques de salut), i dels serveis socials comunitaris dels municipis.

Tipologia d’intervencions i intensitats

El pla individual d’atenció a l’infant i a la seva família ha de ser integral i unitari, detallant els objectius a treballar, les diferents tipologies d’intervenció i intensitats. També especificarà el treball conjunt amb altres serveis no socials: educatius (escoletes infantils i EAP, EOEP i centres educatius) i sanitaris (centres de salut/unitats bàsiques de salut i hospitals -Servei de pediatria, Unitat de neuropediatria, Unitat de neonatologia, UCIN, Servei de rehabilitació i Servei de neurologia-).

a. Tipologia d’intervencions directes amb l’infant i la seva família, a través de sessions:

1. Al SEDIAP amb atenció psicològica, atenció de fisioteràpia, atenció de logopèdia i suport transdisciplinari.

2. I sessions al domicili amb atenció psicològica, atenció de fisioteràpia, atenció de logopèdia i suport transdisciplinari i atenció de treball social.

b. Intensitats de les intervencions, que detallaran diferents graus de dedicació i atenció setmanal presencial amb el menor i la família, de tal manera que es classificaran en:

1. Atenció intensiva: entre 2-3 sessions setmanals directes amb l’infant-família, excepcionalment podran ser 4 sessions setmanals.

2. Atenció bàsica: una sessió setmanal directa amb l’infant-família, amb un mínim de 4 sessions mensuals.

3. Atenció de seguiment: una o dues sessions mensuals directes amb l’infant-família.

2.6. Horari

El servei restarà obert, els dies feiners, matins i tardes durant tot l’any, excepte el mes d’agost, al llarg del qual no es prestarà el servei.

Durant els mesos d’estiu (juny i juliol) es podrà fer jornada intensiva.

3. Condicions funcionals, mitjans personals i materials que ha d’oferir el SEDIAP

3.1. Condicions funcionals

a. Atendre la població infantil des del naixement fins a sis anys pel que fa a la prevenció, la detecció, el diagnòstic i el tractament.

b. Fer la intervenció terapèutica interdisciplinària a l’infant i al seu entorn immediat de forma ambulatòria i periòdica, d’acord amb un pla d’intervenció individual.

c. Elaborar un informe dels casos i trametre a la UDIAP els expedients d’atenció primerenca perquè els valori i els resolgui.

d. Col·laborar i cooperar amb els serveis socials, sanitaris, educatius i altres que desenvolupen tasques en l’àmbit de la prevenció, la detecció primerenca i la intervenció dels trastorns del desenvolupament i situacions de risc en la població infantil fins a sis anys.

e. Coordinar-se amb els centres i els serveis d’orientació (equips d’orientació educativa psicopedagògica generals i d’atenció primerenca), amb els dispositius de salut que corresponguin i amb la UDIAP.

f. Facilitar suport i acompanyament a la família en l’atenció que cal prestar per al desenvolupament integral de l’infant.

g. Orientar i ajudar les famílies, i facilitar-los la participació en les sessions de treball de l’infant.

h. Formar les famílies com a agents principals de l’atenció primerenca.

i. Prevenir situacions de risc de trastorns en el desenvolupament per antecedents personals, familiars o socials, o intervenir en aquestes situacions.

j. Participar en activitats de formació permanent i actualització científica.

k. Participar en projectes d’investigació.

l. Col·laborar en la planificació de l’atenció primerenca: presentar al Centre Base el pla d’actuació anual i la memòria de gestió del SEDIAP.

3.2. Mitjans personals, materials i d’informació i documentació

Per poder prestar el servei a les persones interessades, tots els serveis de desenvolupament infantil i atenció primerenca prevists en els articles 7 i 9 del Decret 85/2010, de 25 de juny, han d’estar autoritzats, i inscrits en el Registre Unificat de Serveis Socials i tenir sol·licitada o haver obtingut l’acreditació prevista en el Decret una vegada es dicti la normativa de desenvolupament, i complir amb el disposat en la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 89, de 18 de juny), reformada recentment per la Llei 10/2013, de 23 de desembre, de modificació de la Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (BOIB núm. 181, de 31 de desembre), i restant normativa pertinent quant a les funcions inspectores i sancionadores en matèria de serveis socials.

Els requisits dels equipaments, dels equipaments tècnics, d’informació i documentació, on es prestarà el SEDIAP estan descrits en els articles 17, 18, 19 i 20 del Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears.

Pel que fa a requisits de personal, els SEDIAP, com a mínim, hauran de complir amb les ràtios per a cada grup professional que marca l’article 20 del Decret 85/2010, de 25 de juny, pel qual es regula la xarxa pública i concertada d’atenció primerenca en l’àmbit dels serveis socials de les Illes Balears, per garantir una atenció suficient, continuada i adequada a la tipologia de persona usuària.

Les figures professionals de pedagog/a, psicomotricista i terapeuta ocupacional, tot i no ser obligatòries, poden ser complementàries per atendre els problemes de desenvolupament dels infants atesos. El professional de psicomotricitat sempre haurà de tenir, com a mínim, una titulació universitària de grau mig, a més de formació específica acreditada oficialment en intervenció psicomotora. Com el fet de poder disposar de personal facultatiu de suport: metge/essa neuropediatre i metge/essa rehabilitador/a.

L’entitat titular del servei ha de complir les condicions de contractació que estableixen la Llei 13/1982, de 7 d’abril, d’integració social dels minusvàlids i la resta de normativa aplicable a la contractació del personal. L’entitat garantirà i es responsabilitzarà de les condicions laborals dels treballadors/ores contractats/ades.

El servei es comprometrà a efectuar la substitució per baixa a partir dels 30 dies d’absència del professional afectat o de la professional afectada.

Per tal de facilitar i agilitzar la comunicació amb la UDIAP del Centre Base, cal disposar de connexió a Internet i d’adreça electrònica.

3. Assegurances

L’entitat titular del servei està obligada a contractar una pòlissa d’assegurances que cobreixi la seva responsabilitat civil i la del personal al seu servei.

4. Obligacions de l’empresa concertada

4.1. Obligacions de caràcter general

a. El concert social obliga l’entitat concertada a prestar gratuïtament els serveis a la persona usuària. No es pot percebre cap quantitat que, directament o indirectament, suposi una contrapartida econòmica pels serveis objecte del concert.

b. Mitjançant el concert social, l’entitat d’iniciativa privada titular del servei s’obliga a complir els plecs tècnics, així com les normes establertes en el títol VII de la Llei 4/2009 i en els corresponents decrets de desplegament i d’aplicació d’aquesta Llei i disposar de local del SEDIAP ubicat a l’illa de Mallorca i segons la seva distribució de comarca a la qual es concerten les sessions.

c. L’entitat concertada s’obliga a tenir en funcionament el nombre total de places objecte del concert, durant el període de vigència d’aquest.

d. L’entitat concertada s’obliga a atendre els usuaris que siguin derivats per part de la Direcció General de Dependència.

e. Utilitzar la “Organització diagnòstica de l’atenció primerenca” de la Federació Estatal d’Associacions d’Atenció primerenca i del Reial Patronat sobre Discapacitat.

f. Formar part de la Taula de coordinació tècnica de la Xarxa d’atenció primerenca de serveis socials de les Illes Balears, realitzant les funcions, les activitats i les tasques concretes que se’n derivin o s’encomanin sobre aquesta matèria.

g. Aportar la informació funcional, metodològica, assistencial, de qualitat, econòmica, estadística i els indicadors de gestió, que sol·liciti la Direcció General de Dependència.

h. Comunicar mensualment al Centre Base mitjançant un document en format digital la relació nominal dels infants atesos, amb el nombre de sessions -tipologia i intensitat de tractament- rebudes per infant durant el mes.

i. Prestar el servei en les millors condicions possibles amb els principis de bona fe i diligència, ajustant-se estrictament a les condicions i a les disposicions legals que li són aplicables i als termes del contracte.

j. Presentar, abans de la finalització del concert, la memòria anual d’activitats, on es reculli la gestió realitzada, els objectius assolits, la tipologia dels usuaris, la metodologia del treball, els recursos materials i humans i les activitats de formació del personal. Hi adjuntarà el pla anual del SEDIAP per al nou any en curs.

k. Tenir a disposició de les famílies dels usuaris/àries els fulls de reclamació i donar resposta escrita a les queixes o suggeriments.

4.2. En relació amb la protecció de dades

L’empresa concertada i el personal que tingui relació amb la prestació de l’atenció prevista en aquest Plec, guardaran secret professional sobre totes les informacions, documents i assumptes als quals tinguin accés o coneixement durant la vigència del concert, estant obligats a no difondre aquestes dades fins i tot una vegada finalitzat el termini de concertació.

L’empresa concertada es compromet expressament al compliment del disposat en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i formar i informar el seu personal en les obligacions que de tals normes dimanaran.

4.3. En relació amb el personal

El personal dels serveis que aporti o utilitzi l’entitat concertada no tindrà vinculació jurídica alguna amb l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest personal dependrà única i exclusivament de l’entitat concertada, la qual assumirà la condició d’empresari amb tots els drets i deures respecte a dit personal, sense que en cap cas, resulti responsable l’Administració de les Illes Balears de les obligacions de l’entitat concertada i els seus treballadors, encara quan els acomiadaments i mesures que adopti siguin com a conseqüència directa o indirecta de l’incompliment, rescissió o interpretació del concert.

L’entitat concertada es compromet a mantenir durant la vigència del concert la plantilla de personal necessària per a l’adequada atenció als usuaris i el correcte funcionament del servei. Aquesta plantilla de personal mai serà inferior a la requerida en la normativa vigent. Així mateix, s’obliga a cobrir les absències de personal, de manera que es mantinguin permanentment, com a mínim, el nombre de persones de la plantilla oferta. A l’efecte del còmput de les ràtios de personal, es tindran en compte totes les places ocupades del servei, es trobin o no concertades.

L’entitat concertada resta obligada, pel que fa al personal que designi per a l’execució del concert, al compliment de les disposicions vigents, especialment de legislació laboral, Seguretat Social i fiscal, sanitàries i de seguretat i salut laboral, com també de les que es promulguin durant la seva execució, així com de la resta de condicions que s’especifiquen en el present Plec general de condicions tècniques.

Així mateix, l’entitat concertada es compromet sobre això i l’aplicació efectiva quant a les obligacions derivades del Conveni laboral sectorial aplicable que hi regula les relacions laborals del personal ocupat en el servei objecte d’aquest Plec, així com la resta de normativa aplicable.

El personal contractat per l’entitat concertada haurà de comptar amb la qualificació professional requerida per la normativa vigent i en nombre suficient, així com la cobertura de possibles baixes i períodes de permisos, sense que això repercuteixi en l’organització i qualitat de l’atenció als infants i famílies.

L’entitat concertada garantirà la capacitat i el manteniment de les aptituds dels professionals contractats, mitjançant la realització de cursos de formació.

5. Coordinació, seguiment, supervisió i informació de la prestació del servei

L’entitat gestora designarà una persona responsable del SEDIAP, la qual ha de coordinar i supervisar la prestació. Aquesta persona responsable ha de rebre i executar les indicacions que la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació estimi oportunes en relació amb la prestació del servei, i ha de tenir les atribucions suficients per adoptar, de manera immediata, les decisions necessàries per assegurar el seu bon funcionament.

De manera periòdica, es realitzaran seguiments entre la persona responsable de l’entitat gestora i el personal tècnic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació per tal de valorar el compliment dels objectius fixats en relació amb la prestació del servei.

L’entitat gestora col·locarà en un lloc visible de les seves instal·lacions la indicació “Servei de desenvolupament infantil i atenció primerenca concertat amb el Govern de les Illes Balears” amb el corresponent logotip, que li proporcionarà la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. Així mateix, en les comunicacions i en les relacions que estableixi per escrit amb les persones usuàries de les places concertades, s’haurà de fer referència a aquesta circumstància.

6. Règim econòmic

El preu per sessió directa realitzada amb l’infant i els seus pares, que és d’una durada de 60 minuts, s’estableix en 33,27 €/sessió (IVA, exempt).

La durada de la sessió és de 60 minuts, que es distribuirà en un mínim de 45 minuts d’atenció presencial directa amb l’infant i pares, i 15 minuts d’atenció indirecta.

Si la idoneïtat del tractament fa necessari que el temps d’atenció presencial sigui sols de 30 minuts, es comptabilitzaran cada 3 sessions presencials de 30 minuts com a 2 sessions presencials de 45 minuts.

Aquest servei no comporta per a les persones usuàries cap forma de copagament i l’entitat concertada no pot facturar als usuaris cap quantitat addicional per la prestació dels serveis que es preveuen en aquest concert.

6.1. Justificació econòmica

a. La justificació econòmica consistirà en la presentació, per part de l’entitat concertada, d’una factura en la qual ha de constar l’import de la liquidació de les sessions realitzades corresponent al mes anterior per a cada servei. A aquesta factura s’ha d’adjuntar, degudament signada pel representant legal de l’entitat concertada, una relació detallada dels usuaris, en suport paper i també mitjançant arxiu informàtic, segons model facilitat per la Conselleria.

La justificació haurà de contenir els conceptes següents: relació nominal dels infants atesos, amb el nombre de sessions realitzades -tipologia i intensitat de tractament- rebudes per l’infant durant el mes.

b. Les justificacions mensuals s’han de presentar durant el mes següent al període al qual correspon la liquidació.

6.2. Forma de pagament

a. La Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, mitjançant la Direcció General de Dependència, tramitarà mensualment la proposta de pagament en concepte de cost del servei de les sessions realitzades. El pagament de la quantitat que correspongui es durà a terme en el compte corrent que indiqui l’entitat concertada.

b. L’empresa concertada no podrà cobrar cap quantitat suplementària per sessions o per qualsevol altre servei o prestació que hagi de ser atesa en virtut del concert subscrit.

c. L’execució de les propostes de pagament s’ha de fer d’acord amb el Pla de Disposició de Fons de la Tresoreria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per Acord del Consell de Govern de 16 de març de 2012.

d. La percepció indeguda de quantitats per part de l’entitat concertada, suposarà l’obligació de reintegrament d’aquestes quantitats, prèvia la tramitació del procediment que correspongui, amb audiència de la persona interessada.

e. Sens perjudici del que disposa l’apartat anterior, els serveis concertats queden subjectes al control de caràcter financer, i a les funcions inspectores i sancionadores de les administracions competents en la matèria.

 

7. Termini del concert

El règim de concert s’iniciarà l’1 de setembre de 2016 o en la data que es formalitzi i finalitzarà 12 mesos més tard, tenint en compte que el mes d’agost no es prestarà el servei.

Palma, 6 de juliol de 2016

La directora del Centre Base

Isabel Oliver Payeras