Torna

BOLETÍN OFICIAL DE LAS ISLAS BALEARES

Sección III. Otras disposiciones y actos administrativos

AYUNTAMIENTO DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 10516
Convocatoria de concesión de ayudas Programa de reutilización de libros curso 2016-2017

  • Contenido, oficial y auténtico, de la disposición: Documento pdf  Versión PDF

Texto

La Junta de Govern Local, en sessió ordinària feta el dia 9 de setembre de 2016 va aprovar la següent:

Convocatòria de concessió d’ajudes per als centres que imparteixin educació primària i secundària que tenguin alumnat adherit al Programa de reutilització de llibres, empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, curs 16-17

1. JUSTIFICACIÓ

1.1. Per ordre de la consellera d’Educació i Cultura, de 2 de juny de 2008, publicada en el BOIB 05-06-08, es regula la implantació del Programa de reutilització de llibres de text i material didàctic per a l’educació primària en els centres docents sostinguts amb fons públics de les Illes Balears.

1.2.  Segons l’article 3.2 c) altres persones o entitats públiques o privades podran fer aportacions als fons de llibres  dels centres.

1.3.  De les aportacions esmentades se’n beneficiarà l’alumnat adherit al Programa de Reutilització.

1.4. Per ordre de la consellera d’Educació i Cultura, de 24 d’abril de 2009, publicada  en el BOIB 29-04-2009, es regula la implantació del programa de reutilització i la creació d’un fons de llibres de text i material didàctic per a l’alumnat d’educació secundària obligatòria en els centres educatius sostinguts amb fons públics de les Illes Balears.

1.5. Segons l’article 4.1 de l’esmentada ordre, el programa es podrà implantar a partir del curs 2009-2010 en els cursos de primer, segon, tercer d’educació secundària obligatòria.  El curs 2010-2011 es podrà implantar a quart d’educació secundària obligatòria.

1.6.  Aquest Ajuntament, des del curs 08-09, concedeix ajudes de 80,00 €, per alumne/a empadronat/da i adherit/da al programa de reutilització de llibres.

1.7. L’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, en relació amb la reutilització de llibres de text per al curs 2016-2017, ofereix ajudes econòmiques de 80,00 per infant als centres que tenguin infants empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia, distribuïdes de la següent manera:

a) Centres de Primària del municipi de Sant Josep

b)  Centres de Primària de fora del municipi de Sant Josep

c)  Centres de Secundària del municipi de Sant Josep de sa Talaia

d)  Centres de Secundària de fora del municipi de Sant Josep

2. CONVOCATÒRIA I OBJECTE

2.1. La present convocatòria se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, aprovada definitivament pel Ple de 25 de febrer de 2010 ( BOIB núm. 87, de 10-06-2010), d’acord amb l’establert a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament que desenvolupa l’anterior.

En cas d’haver-hi més sol·licituds que ajudes, l’import total es repartirà de forma proporcional entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits

2.2. Aquesta convocatòria s’exposarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, i serà publicada al BOIB i al BDNS.

2.3. L’objectiu d’aquesta convocatòria és la concessió d’ajudes als centres que imparteixen educació primària i secundària  que tenguin alumnat adherit al Programa de reutilització de llibres, empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, curs 16-17

3. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 51.400,00 € amb càrrec a la partida 326 480 18.

4. CONDICIONS GENERALS DELS  SOL·LICITANTS

Podran acollir-se a aquesta convocatòria els centres que imparteixin educació Primària i Secundària que tenguin alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2016-2017  estigui adherit al Programa de reutilització de llibres de text. Els centres que vulguin acollir-se a aquesta convocatòria hauran de complir  els següents requisits:

a) Tenir alumnat de Primària o Secundària, empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, adherit al Programa de reutilització de llibres de text.

Les ajudes es concediran segons la següent distribució:

1) Centres de Primària del municipi de Sant Josep:

Per al curs escolar 2016-2017, atès que en principi no es renoven els llibres de text de cap curs, es vol concedir l’esmentada ajuda als centres de Primària del municipi en funció dels lots de llibres de text de qualsevol curs que hagin hagut de renovar i dels lots nous de llibres també de qualsevol curs que s’hagin hagut de comprar per augment de ràtio, incorporacions tardanes i/o ampliació de grups. 

En el cas de comprar de llibres per renovació de lots, es subvencionarà amb 80,00 € cada lot nou comprat i en cas que la compra de llibres s’hagi dut a terme per ampliació de grups, augment de ràtios o incorporacions tardanes, es donarà una ajuda de 80,00 € per alumne empadronat al municipi i adherit al Programa de reutilització de llibres. En el cas que s’hagi produït una ampliació de grups o augment de ràtio de determinats grups en relació amb el curs anterior, es farà constar el nombre d’infants empadronats que hi havia el curs 15-16 en l’esmentat grup i els que hi ha en l’actual curs 16-17. La comprovació de l’empadronament la farà d’ofici l’Ajuntament. En el cas de compra de lots de llibres a alumnat d’incorporació tardana, els centres hauran de passar les dades dels infants d’incorporació tardana.

2) Centres de Primària de fora del municipi de Sant Josep: 80,00 € per infant empadronat al municipi de Sant Josep, adherit al Programa de reutilització de llibres del centre, que no hagi rebut ajuda per aquest concepte en cap ocasió anterior.

3) Centres de Secundària del municipi de Sant Josep de sa Talaia: 80,00 € per infant empadronat al municipi de Sant Josep adherit al Programa de reutilització del centre que cursi 1r o 2n d’ESO.

4) Centres de Secundària de fora del municipi de Sant Josep: 80,00 € per infant empadronat al municipi de Sant Josep, adherit al Programa de reutilització de llibres del centre, que no hagi rebut ajuda per aquest concepte en cap ocasió anterior.

b) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social.

c) No trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. RÈGIM DE LES AJUDES

5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

5.2. S’estableix com a únic mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i de les oficines municipals de Sant Jordi i Cala de Bou i la pàgina web de l’Ajuntament (www.santjosep.org).

5.3. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i un cop revisades aquestes per la Comissió d’Avaluació, s’exposarà, segons s’estableix a la base 5.2,  la llista provisional d’admesos per participar en el procediment així com les sol·licituds que tenguin algun defecte o hagin de ser esmenades.

Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte, manca alguna documentació o es volen fer al·legacions, l’entitat interessada disposarà d’un termini de 10 dies naturals, comptats a partir del dia següent de la publicació de la llista provisional, per fer les esmenes que corresponguin. Transcorregut aquest termini sense haver efectuat les esmenes o haver-hi adjuntat  la documentació requerida, es considerarà desestimada la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 71.1 de la LRJ-PAC.

Un cop passat el termini per a l’esmena de documentació o  presentació d’al·legacions i un cop resoltes aquestes, la Comissió d’Avaluació publicarà la llista definitiva d’admesos i exclosos per participar en el procediment.

5.4. Només podran obtenir subvenció aquells centres que, reunint els requisits exigits, acompleixin les condicions assenyalades a la base 4.

5.5. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada, si bé el total dels ajuts no podrà superar el cost total de l’activitat subvencionada.

5.6. En cas que el total d’ajudes que s’hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment  les quantitats concedides, sense perjudici de l’establert a l’article 34 del reglament que desenvolupa la Llei 38/2003 de subvencions.

6. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

6.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia  o a les dependències municipals de Cala de Bou i Sant Jordi o  en la forma establerta en l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJ-PAC). En aquest cas s’haurà de passar avís per fax a la Secretaria de l’Ajuntament (fax: 971 80 16 28) abans d’acabar el termini de presentació de sol·licituds.

Si l’últim dia del termini de presentació de sol·licituds fos dissabte o festiu, s’entendrà prorrogat al següent dia hàbil.

6.2 Tots els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud la següent documentació (originals o fotocòpies compulsades):

a) Sol·licitud per participar en el procediment de concessió d’ajudes per reutilització a centres de fora el municipi (vegeu annex 1).

b) Identificació del representant del centre que subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia compulsada del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.

c) CIF/NIF del centre

d) Declaració del representant legal del centre de no estar inhabilitat per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció, d’estar facultat per actuar en nom de l’entitat i de no concórrer-hi cap de les causes de l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions (vegeu annex 2).

e) Factura original justificativa d’haver abonat els llibres de text. En el cas de centres que no utilitzin llibres de text i així ho facin constar a la instància, s’admetrà la factura justificativa de compra de material didàctic.

En el cas de centres que no puguin acreditar la compra directa dels llibres de text o material didàctic (només en el cas de no fer servir llibres de text) perquè implanten el Programa de reutilització en aquest curs escolar, la direcció del centre haurà de presentar certificat en què s’expliquin els compromisos adquirits per la direcció del centre pel que fa a sufragar la despesa de compra de llibres dins el curs 16-17 per formar el banc de llibres del centre. S’haurà d’adjuntar a aquest certificat tota la documentació justificativa de què es disposi pel que fa al cas (factures justificatives d’adquisició de llibres de text, etc.)

f) Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat  amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions,  no serà necessari tornar-lo a presentar (vegeu annex 3)

g) Declaració  de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat  i compromís de comunicar a l’entitat local les que s’obtenguen en el futur (annex 4)

En el cas dels centres de Primària i Secundària de fora del municipi i els de Secundària del municipi de Sant Josep:

h) Certificat del centre escolar que acrediti que la llista dels infants que s’adjunta al certificat  correspon a alumnat adherit al Programa de reutilització (curs 16-17), empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia.

i) Llista dels infants, empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia, adherits al Programa de reutilització, en què consti el curs que realitza cada infant, el seu DNI (en cas de tenir-ne) i, si és possible,  la data de naixement. Aquesta llista s’adjunta al certificat

En el cas dels centres de Primària de del municipi de Sant Josep:

j) Certificat del centre escolar que acrediti:

-nre. de lots de llibres renovats.

-nre. de lots de llibres comprats per augment de ràtio en determinats grups d’infants adherits al Programa de reutilització (en aquest cas s’ajuntarà al certificat la llista dels infants empadronats al municipi de Sant Josep que componien els esmentats grups en el curs 15/16 i l’actual llista d’aquests grups corresponent al curs 16/17)

-nre. de lots de llibres comprats per incorporacions tardanes (en aquest cas s’adjuntarà al certificat la llista dels infants de nova incorporació)

k) Llistes dels infants que s’adjunten al certificat en què es fa constar el curs que realitza cada infant, el seu DNI (en cas de tenir-ne) i, si és possible,  la data de naixement. Aquesta llista s’adjunta al certificat

NOTA. En qualsevol moment posterior a l’atorgament de la subvenció, l’Ajuntament de Sant Josep podrà requerir als seus beneficiaris que acreditin estar al corrent de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. En cas de no poder-ho acreditar, això serà motiu de revocació de la subvenció amb la consegüent obligació del beneficiari de reintegrar-la.

6.3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà d’un mes des de la publicació de l’extracte de la present convocatòria en el BOIB.

7. COMISSIÓ D’AVALUACIÓ 

7.1. La comissió d’avaluació realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds.

Aquesta comissió és l’òrgan col·legiat que elaborarà la proposta de resolució  de concessió, la qual, a través de l’òrgan instructor, s’elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.

7.2. Estarà formada pels següents membres:

Presidència:  la regidora de Governació o persona en qui delegui.

Vocals:

- la regidora de Cultura o persona en qui delegui.

- un/a tècnic/a de la Regidoria d’Educació.

- un/a personal administratiu del Departament d’Educació i Cultura.

- Secretari/ària: la de la corporació o persona en qui delegui.

7.3. La comissió d’avaluació té atribuïdes les següents funcions:

a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.

b) Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb l’establert a les bases 4 i 6.

c) Requerir als sol·licitants la correcció o millora de les seves sol·licituds.

d) Formular l’informe d’avaluació i elevar-lo a l’òrgan instructor.

e) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.

8. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ

8.1. L’òrgan instructor del procediment serà la regidora d’Educació, que té atribuïdes les funcions establertes a l’article 24 de la Llei general de subvencions.

L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional concedint un termini de 10 dies naturals, comptats a partir del dia següent de la publicació de la proposta, perquè els interessats puguin presentar-hi al·legacions, si és el cas.

Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si és el cas, haguessin presentat els interessats, l’òrgan instructor, amb l’informe previ de la Comissió d’Avaluació, formularà la proposta de resolució definitiva que dirigirà a l’òrgan competent per resoldre, que  dictarà resolució definitiva amb la llista de sol·licitants als quals s’hagi concedit l’ajuda, la qual es notificarà de conformitat amb l’exposat a la base 5.2.

8.2. L’òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l’alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sense perjudici que pugui ser assistit per la Junta  de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l’article 23.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l’article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

L’òrgan competent per resoldre, a proposta de l’instructor, resoldrà el procediment de concessió de les ajudes econòmiques segons l’article 89 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, en un termini màxim de tres mesos des de la finalització del termini per a presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria.

La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l’article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

9. RÈGIM DE RECURSOS

Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:

- El recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del  dia següent de la notificació de l’acord.

El que es fa públic perquè tothom en prengui coneixement.  

   

Sant Josep de sa Talaia, 12 de setembre de 2016

  

L’alcalde

Josep Marí Ribas

ANNEX 1
SOL·LICITUD D’AJUDES PER ALS CENTRES DE PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA AMB  ALUMNAT, EMPADRONAT AL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA,  ADHERIT AL PROGRAMA DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES, CURS 16-17. 

Centre:.....................................................   amb CIF/NIF:................... representat per:................................................... DNI:.........................................,

càrrec:..........................................................., adreça a efecte de notificacions:......................................, codi postal:.........., telèfon:.....................,

fax:............................., correu electrònic: ........................................................

EXPÒS:

1.Que m’he assabentat de la convocatòria pública de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia de concessió d’ajudes per als centres de primària i secundària amb alumnat adherit al Programa de reutilització de llibres, empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, curs 16-17.

2.Que l’ajuda que sol·licit és per al següent tipus de centre (marcau l’opció que pertoqui):

□ Centres de Primària del municipi de Sant Josep

□ Centres de Primària de fora del municipi de Sant Josep

□ Centres de Secundària del municipi de Sant Josep

□ Centres de Secundària de fora del municipi de Sant Josep

3. Que em compromet a complir les condicions de l’esmentada subvenció, d’acord amb el que es preveu a les bases,

SOL·LICIT:

Una ajuda econòmica per la quantitat d............................................euros, en concepte d’ajudes per als centres de primària i secundària per infants adherits al Programa de reutilització de llibres, empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia, curs 16-17.

Així mateix, adjunt:

Documentació que han d’aportar tots els centres:

( ) Identificació del representant del centre que subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia compulsada del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu

( )  CIF/NIF del centre

( )  Declaració del representant legal del centre de no estar inhabilitat per contractar amb les administracions públiques o per obtenir la subvenció, d’estar facultat per actuar en nom de l’entitat i de no concórrer-hi cap de les causes de l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions (annex 2).

( ) Factura original justificativa d’haver abonat els llibres de text. En el cas de centres que no utilitzin llibres de text i així ho facin constar a la instància, s’admetrà la factura justificativa de compra de material didàctic.

En el cas de centres que no puguin acreditar la compra directa dels llibres de text o material didàctic (només en el cas de no fer servir llibres de text) perquè implanten el Programa de reutilització en aquest curs escolar, la direcció del centre haurà de presentar certificat en què s’expliquin els compromisos adquirits per la direcció del centre pel que fa a sufragar la despesa de compra de llibres dins el curs 16-17 per formar el banc de llibres del centre. S’haurà d’adjuntar a aquest certificat tota la documentació justificativa de què es disposi pel que fa al cas (factures justificatives d’adquisició de llibres de text, etc.).

( ) Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat  amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions,  no serà necessari tornar-lo a presentar ( annex 3)

(  )Declaració  de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat  i compromís de comunicar a l’entitat local les que s’obtenguen en el futur (annex 4)

Documentació que han d’aportar els centres de Primària i Secundària de fora del municipi i els de Secundària del municipi de Sant Josep:

( ) Certificat del centre escolar que acrediti que la llista dels infants que s’adjunta al certificat  correspon a alumnat adherit al Programa de reutilització (curs 16-17), empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia.

( ) Llista dels infants, empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia, adherits al Programa de reutilització, en què consti el curs que realitza cada infant, el seu DNI (en cas de tenir-ne) i, si és possible,  la data de naixement. Aquesta llista s’adjunta al certificat

Documentació que han d’aportar els centres de Primària del municipi de Sant Josep:

( ) Certificat del centre escolar que acrediti:

-nre. de lots de llibres renovats.

-nre. de lots de llibres comprats per augment de ràtio en determinats grups d’infants adherits al Programa de reutilització (en aquest cas s’adjuntarà al certificat la llista dels infants empadronats al municipi de Sant Josep que componien els esmentats grups en el curs 15/16 i l’actual llista d’aquests grups corresponent al curs 15/17)

-nre. de lots de llibres comprats per incorporacions tardanes (en aquest cas s’adjuntarà al certificat la llista dels infants de nova incorporació)

( ) Llistes dels infants que s’adjunten al certificat en què es fa constar el curs que realitza cada infant, el seu DNI (en cas de tenir-ne) i, si és possible,  la data de naixement. Aquesta llista s’adjunta al certificat

I perquè així consti, sign la present sol·licitud.


Sant Josep de sa Talaia, ....d....................de 2016

(signatura)

ALCALDIA DE L’AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

 

ANNEX 2
DECLARACIÓ DEL REPRESENTANT DEL CENTRE PER A LA SOL·LICITUD D’AJUDES PER ALS CENTRES DE PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA PER ALUMNAT ADHERIT AL PROGRAMA DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES, EMPADRONAT AL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA, CURS 16-17.  

NOM I LLINATGES _______________________

DNI núm.                 ____________________

CÀRREC DINS EL CENTRE ____________________

DECLAR:

Que el centre que represent no està inhabilitat per  contractar amb les administracions públiques ni tampoc per obtenir subvencions.

Que estic autoritzat per  realitzar sol·licituds i tramitar subvencions.

Que no  hi concorre cap de les causes de l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

I perquè així consti, sign la present declaració.

 

Sant Josep de sa Talaia           d                             de 2016

(signatura)

ANNEX 3 (veure al final del document)

 

ANNEX 4
Declaració de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur.

Jo...................................................................................................amb DNI núm..........................................................................en representació de l’entitat................................................................................. amb NIF núm. ........................................................,

DECLAR:

1. ( ) que fins a la data NO he obtingut subvenció d’altra entitat per a la mateixa finalitat i que, en cas de rebre’n alguna en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.

2. ( ) que es preveu que rebi o he rebut les següents ajudes per a la mateixa finalitat d’altres entitats:

Entitat

Ajudes per infant concedides o que es concediran

Observacions

( ) que el total dels ajuts percebuts o pendents de percebre no superaran el cost total de l’activitat subvencionable.

( ) que en cas de rebre alguna ajuda més en el futur, em compromet a comunicar-ho a aquest Ajuntament.

Sant Josep de sa Talaia,               d                    de  2016

(Signatura)

ANNEX 3

Documentos adjuntos