Sección III. Otras disposiciones y actos administrativos
ADMINISTRACIÓN DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA
CONSEJERÍA DE SERVICIOS SOCIALES Y COOPERACIÓN
Núm. 5246
Resolució de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, de 2 de maig de 2016, per la qual es publica l’Acord d’encomana de gestió al Consorci de Recursos Sociosanitaris de les Illes Balears de la gestió de les obres de reforma i ampliació del centre socioeducatiu Es Pinaret
L’article 30.3 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que l’eficàcia dels encàrrecs de gestió queda condicionada a la publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per això, dict la següent
RESOLUCIÓ
Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l’Acord d’encomana de gestió al Consorci de Recursos Sociosanitaris de les Illes Balears de la gestió de les obres de reforma i ampliació del centre socioeducatiu Es Pinaret de 29 d’abril de 2016.
Palma, 2 de maig de 2016
La secretària general
Isabel E. Nora del Castillo
Acord d’encomana de gestió al Consorci de Recursos Sociosanitaris de les Illes Balears de la gestió de les obres de reforma i ampliació del centre socioeducatiu Es Pinaret
Parts
Fina Santiago Rodríguez, consellera de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears en virtut del Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol de 2015), en representació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l’exercici de les atribucions que li confereixen els articles 11 c i 84.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Patricia Gómez Picard, vicepresidenta del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears d’acord amb l’article 14 dels seus Estatuts i el Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol de 2015), en representació del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials i en virtut de l’article 18 en relació amb la lletra l) de l’article 15 dels seus Estatuts.
Antecedents
1. La Direcció General de Menors i Famílies, d’acord amb el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, exerceix les competències, entre d’altres, en aplicació de mesures de justícia juvenil. Dins d’aquestes competències s’integra el centre socioeducatiu Es Pinaret, situat al Pont d’Inca, a fi de donar resposta a les mesures judicials en règim tancat que han de complir els menors o joves a les Illes Balears.
2. Actualment aquest centre està essent gestionat per la Fundació Institut Socioeducatiu S’Estel per l’Acord de 15 d’abril de 2015 d’encàrrec de gestió de la Conselleria de Família i Serveis Socials a aquesta Fundació de diverses actuacions derivades de l’execució de la normativa vigent en matèria de justícia juvenil, protecció de menors i família, en les quals s’inclou la gestió del centre socioeducatiu Es Pinaret (BOIB núm. 67, de 2 de maig de 2015). No obstant això, l’abast d’aquest encàrrec de gestió no suposa la realització d’obres en els espais gestionats atès que les finalitats de la Fundació no inclouen aquesta funció.
3. La Fundació Institut Socioeducatiu S’Estel és un organisme de titularitat pública de naturalesa institucional que es troba adscrita a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. D’acord amb l’article 7 dels seus Estatuts (BOIB núm. 94, de 12 de juliol), aquesta Fundació té com a objecte i finalitats principals desenvolupar programes i actuacions en aplicació de mesures en matèria de justícia juvenil, en matèria de protecció de menors, en matèria de la dona i en matèria de família i unitats de convivència, i en especial, entre d’altres, gestionar els centres i els serveis i desenvolupar els programes necessaris per garantir l’execució correcta de les diferents mesures judicials que preveu la legislació reguladora de la responsabilitat penal dels menors.
4. Per altra banda, el Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears, d’acord amb l’article 5 dels seus Estatuts, aprovats per Consell de Govern dia 23 de desembre de 2010 (BOIB núm. 190, de 30 de desembre de 2010), té entre les seves finalitats programar, impulsar, executar, promoure i finançar, entre d’altres, la rehabilitació, la modificació i l’adaptació d’immobles i d’altres edificacions per destinar-los a usos sociosanitaris, assistencials o socials. Per aconseguir aquestes finalitats, el Consorci està facultat per dur a terme totes les actuacions que siguin necessàries i, entre d’altres, encarregar, aprovar i contractar tot tipus de projectes, construccions, obres, reformes, instal·lacions, equipaments, subministraments, serveis, consultories i assistències tècniques, així com dur a terme la tramitació de tot tipus de contractes necessaris per a la consecució dels seus fins.
5. D’acord amb l’annex I del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears està adscrit a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
6. L’article 15 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, disposa que la realització d’activitats de caràcter material, tècnic o de serveis de la competència dels òrgans administratius o de les entitats de dret públic es pot encarregar a altres òrgans o entitats de la mateixa administració o d’una altra, per raons d’eficàcia o quan no es tenguin els mitjans tècnics idonis per dur-la a terme. També disposa que l’encàrrec de gestió entre òrgans administratius o entitats de dret públic que pertanyen a la mateixa administració s’ha de formalitzar en els termes que estableixi la normativa pròpia i, si no n’hi ha, per acord exprés dels òrgans o les entitats que hi intervenen, i que, perquè l’encàrrec tengui eficàcia, l’instrument de formalització i la resolució s’han de publicar en el diari oficial corresponent.
7. D’altra banda, la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l’article 30 preveu que les activitats de caràcter material, tècnic o de serveis es poden encomanar a altres òrgans de la mateixa administració, inclosos altres ens públics dependents, per raons d’eficàcia o quan no es posseeixen els mitjans tècnics apropiats per dur-les a terme.
8. Aquest encàrrec de gestió que fa l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a través de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears queda exclòs de l’àmbit d’aplicació del Text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP), aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre.
9. L’informe de la directora general de Menors i Famílies, de 12 d’abril de 2016, justifica la necessitat de la reforma i ampliació de la zona de separació de grup que actualment existeix en el centre socioeducatiu Es Pinaret a fi de millorar-lo. Així es preveu millorar les condicions d’habitabilitat, tant per ampliar la seva superfície útil com per millorar les condicions de ventilació i il·luminació a més de la creació d’un espai exterior annex al mòdul i exclusiu per l’ús d’aquest.
Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest acord, d’acord amb les següents
Clàusules
1. L’objecte d’aquest Acord és l’encomana al Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears per part de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació de la gestió per dur a terme les obres de construcció i reforma que resultin necessàries en el centre socioeducatiu Es Pinaret a fi de millorar i actualitzar les seves instal·lacions.
2. Les despeses que es derivin de l’exercici d’aquesta encomana són a càrrec del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears. Per atendre aquestes despeses, la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació ha d’incloure en els pressuposts generals de cada exercici les aportacions que farà al Consorci a aquests efectes.
3. Aquesta encomana no suposa, en cap cas, la cessió de la titularitat de la competència ni dels elements substantius del fet d’exercir-la.
4. El termini de vigència de l’encomana de gestió és de cinc anys comptadors des de la data de la publicació d’aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, prorrogables per acord mutu de cinc anys més, sempre que cap de les parts no comuniqui la voluntat de resoldre l’acord.
5. L’eficàcia d’aquesta modificació està condicionada a la publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6. Correspon a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació la interpretació de les previsions d’aquest Acord, així com la resolució dels dubtes que poden sorgir durant la seva vigència.
Palma, 29 d’abril de 2016
Per la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació |
Pel Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears |