Torna

BOLETÍN OFICIAL DE LAS ISLAS BALEARES

Sección III. Otras disposiciones y actos administrativos

AYUNTAMIENTO DE ALARÓ

Núm. 2065
Convocatoria subvenciones asociaciones culturales, sociales y juveniles

  • Contenido, oficial y auténtico, de la disposición: Documento pdf  Versión PDF

Texto

Convocatòria de subvencions de l’Ajuntament d’Alaró a les associacions culturals, socials i juvenils inscrites al registre municipal per a l'exercici 2016

Per Resolució de Batlia núm. 188-2016, de 15 de febrer de 2016, modificada per Resolució de Batlia núm. 199-2016, de 19 de febrer de 2016, s'ha aprovat la següent Convocatòria de subvencions de l’Ajuntament d’Alaró a les associacions culturals, socials i juvenils inscrites al registre municipal per a l'exercici 2016:

1. Bases reguladores

Aquesta convocatòria es regeix pel Reglament de subvencions de l’Ajuntament d’Alaró a les associacions culturals, socials i juvenils inscrites al registre municipal, aprovat per acord de Ple de 29 de gener de 2015 (BOIB núm. 17, de 3 de febrer de 2015).

2. Quantia i crèdit pressupostari

La present convocatòria està finançada per l'aplicació pressupostària 334.48901 del Pressupost prorrogat per a 2016, amb un import màxim de 22.000,00 €.

3. Objecte, condicions i finalitat

La present convocatòria de subvencions té per objecte:

  • Fomentar i impulsar les diferents activitats culturals, lúdiques, educatives i socials, de les diverses associacions inscrites al registre municipal.
  • Fomentar la participació ciutadana al municipi d’Alaró.
  • Fomentar el teixit associatiu al municipi d’Alaró.

4. Règim de concessió

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats d'acord amb els criteris establerts a l'apartat 8.

5. Beneficiaris, requisits i forma d'acreditar-los

Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria les associacions culturals, socials i juvenils del municipi d’Alaró legalment constituïdes, sense finalitat de lucre, inscrites al registre municipal, que projectin realitzar les activitats o programes objecte de la subvenció.

Per poder ser beneficiari les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:

  • No estar afectades per cap de les prohibicions de l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
  • Estar al corrent pel que fa a les obligacions tributàries i econòmiques, amb la Seguretat Social, l’Agència Tributària i amb l’ajuntament d’Alaró.
  • No tenir pendent de justificació cap subvenció, llevat de que s’hagués concedit una pròrroga a aquest efecte, ni ser deutores per resolució en què es declari que és procedent reintegrar una subvenció anterior.

El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat següent.

6. Lloc, termini i formes de presentació de les sol·licituds

Lloc:

Oficines municipals, C/ Petit, núm. 1, Alaró, en horari d'atenció al públic:

 

 - De dilluns a divendres, de 8 a 14.30 h

 - Dissabtes, de 9 a 13 h

 - Dimarts i dimecres, de 16 a 18.30 h

Termini:

D'acord amb l'article 7 del reglament de subvencions, el termini de presentació de sol·licituds és d'un mes comptador a partir de la publicació d'aquesta convocatòria en Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Formes de presentació:

Les sol·licituds s'hauran de presentar d'acord al model establert a l'annex I d'aquesta convocatòria, juntament amb la següent documentació:

  • Relació de membres directius.
  • Certificat de l’entitat bancària en la que es farà constar el numero de compte i el seu titular.
  • Declaració responsable de:

− Trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

− Les subvencions rebudes i ingressos generats per l'activitat.

− No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

  • Projecte detallat de l’activitat o programa per al qual es sol·licita la subvenció, on consti: justificació, objectius, població a la qual va adreçada, número de beneficiaris, metodologia, activitats a realitzar, mitjans tècnics, personals i materials necessaris, calendari de realització, avaluació i pressupost desglossat (ingressos previstos i depeses). Relació contractual en el cas de subvencions de millora de béns immobles.

7. Despeses subvencionables

D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionables:

  • Despeses derivades de la realització d’activitats culturals, educatives, socials dins el terme d’Alaró, o fora d’Alaró en cas de representació del municipi.
  • Despeses derivades de l’adquisició i millora de béns mobles i immobles inventariables i en locals on es desenvolupi l’activitat, necessaris per a l’execució de les activitats descrites, degudament justificades.
  • Despeses derivades del pagament de monitors i professionals necessaris per al desenvolupament de les activitats descrites al projecte.
  • Les despeses subvencionables s’hauran d’haver efectuat en el període comprés entre el dia 1 de desembre de l’any anterior al de la convocatòria, i el dia 30 de novembre de l’any en curs.

No seran subvencionables les despeses de combustible, telèfon i subministraments, sempre que l'entitat no justifiqui que corresponen a local on es desenvolupen les activitats, mitjançant document de cessió, contracte de lloguer o escriptura de propietat. Tampoc ho seran els programes que promoguin qualsevol forma de discriminació o amb finalitat lucrativa.

Les despeses d'aliments i begudes podran suposar, com a màxim, un 20 % del total de despeses justificables.

8. Criteris de valoració de les sol·licituds

Per a la concessió de subvencions es tendran en compte els següents criteris fins a obtenir un màxim de 12 punts.

  • Es valorarà de 0 a 5 punts l’adequació a les finalitats de la convocatòria del projecte presentat, l’amplitud de la població destinatària i el nombre d’activitats proposades.
  • Es valorarà de 0 a 3 punts aquells projectes que fomentin la participació ciutadana i de les associacions.
  • Es valorarà de 0 a 3 punts l’adequació del pressupost a l'activitat a realitzar.
  • Es valorarà de 0 a 1 punt l’originalitat i la novetat del projecte.

9. Determinació de l'import individual de les subvencions

El total de la subvenció resultarà de l’aplicació dels següents criteris:

1. La comissió tècnica d’avaluació valorarà cada projecte presentat d'acord amb els criteris de l'apartat 8.

2. Es dividirà el total de la dotació econòmica d’aquesta convocatòria entre la suma de les puntuacions obtingudes conforme el punt anterior, així s’obtindrà el preu per punt.

3. L’import de la subvenció serà la multiplicació del preu per punt pel total de punts de cada projecte aprovat.

4. Si de l’aplicació del punt tercer resulta que l’import obtingut supera el 100% del projecte presentat aquest romanent passarà a una bossa comú reiterant les passes establertes des del punt segon, tenint en compte que en aquest cas la dotació econòmica serà la bossa comú de romanent.

5. En tot cas, l’import de la subvenció no pot superar el pressupost d’execució del projecte, aïlladament o conjuntament amb altres ajudes, subvencions, ingressos o altres recursos obtinguts per dur a terme el mateix projecte subvencionat.

10. Òrgans competents

La Comissió tècnica d'avaluació, integrada per dos membres nomenats per la Batlia, valorarà les sol·licituds. En base a l'informe formulat per la comissió tècnica d'avaluació, la regidoria de Cultura emetrà una proposta provisional de concessió, que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.

En cas que hi hagi al·legacions, la Comissió tècnica d'avaluació es reunirà per valorar-les i emetrà un altre informe.

L’òrgan competent per dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva de la regidoria de Cultura.

11. Justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l'aplicació dels fons

Les associacions i entitats beneficiaries de les subvencions hauran de presentar justificació de les activitats realitzades i de la destinació dels fons obtinguts abans de dia 30 de novembre:

La justificació constarà de:

  • Certificat d’haver realitzat les activitats subvencionades, signat pel secretari i el president de l’associació i de no haver imputat les despeses a cap altra subvenció.
  • Memòria descriptiva de les activitats subvencionades.
  • Balanç econòmic de l’activitat realitzada: desglossament d’ingressos i despeses generades pel projecte.
  • Factures i nòmines corresponents a l’activitat o projecte subvencionat en aquesta convocatòria.

12. Pagament

Una vegada justificat, en el termini corresponent, la realització de les activitats i l'aplicació dels fons obtinguts, es reconeixerà l’obligació i es proposarà el pagament de l’import concedit.

A proposta de la regidoria de Cultura es podran concedir bestretes.

13. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria estan obligades a:

  • Respondre de la veracitat de les dades donades i del desenvolupament del projecte o activitat subvencionada.
  • Comunicar qualsevol eventualitat que es produeixi en el projecte o activitat desenvolupada.
  • Fer constar en la difusió que es faci, la col·laboració de l’ajuntament d’Alaró. Els cartells, díptics o anuncis s'hauran d'editar, almanco, en llengua catalana.
  • Justificar la concessió de la subvenció en els terminis establerts en les clàusules corresponents.
  • Retornar l'import de la subvenció quan no es realitzi l’activitat per la qual fou atorgada o no es justifiqui en termini i forma. El procediment de la devolució es determina segons l’art. 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

14. Revocació i reintegrament

En el cas que l’entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions i els compromisos establerts en aquesta convocatòria i en la Llei 38/2003 general de subvencions, es procedirà a la revocació de les subvencions atorgades. El reintegrament es regirà pel procediment que estableix la mateixa llei.

 

Alaró, 23 de febrer de 2016

La batlessa
Aina Maria Munar Isern

ANNEX I
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A ENTITATS CULTURALS, SOCIALS I JUVENILS

El Sr./Sra.___________________________________________________________ amb DNI núm. _____________ i resident al C/ _________________ núm. ____ del municipi _____________ i CP __________ en representació de l’entitat denominada_______________________________________ amb CIF ________________ i domicili social C/ ________________ núm. _____ del municipi d’Alaró i CP 07340. Telèfon, fax i e-mail de contacte ____________________________.

EXPÒS:

Que volem ser beneficiaris de les subvencions econòmiques que atorga l’Ajuntament d’Alaró, d’acord amb la convocatòria publicada a la plana web municipal (www.alaro.cat) i al taulell d’anuncis de l’ajuntament.

Finalitat per la qual sol·licita la subvenció.

Que d’acord amb les bases i la convocatòria adjuntam la següent documentació.

  • Declaració de membres directius.
  • Declaració responsable de trobar-se al corrent de pagament davant l’Agència tributària i la Seguretat Social.
  • Declaració responsable de les subvencions o ajudes procedents d’altres administracions o entitats per a l’activitat o projecte presentat, o bé que no s’ha sol·licitat ni obtingut cap altre subvenció de l’administració per al programa o projecte presentat.
  • Certificat de l’entitat bancària en el qual es farà constar el número de compte i el seu titular.
  • Projecte detallat de l’activitat o programa per a la qual es sol·licita la subvenció, on consti: justificació, objectius, població a la qual va adreçada, número de beneficiaris, metodologia, activitats a realitzar, mitjans tècnics, personal i materials necessaris, calendari de realització, avaluació i pressupost desglossat (ingressos previstos i despeses). Relació contractual en el cas de subvencions de millora de béns immobles.

I perquè així consti i als afectes oportuns

Alaró,____ de _________de 20__

Segell de l’entitat

Signatura del responsable

SRA. BATLESSA-PRESIDENTA DE L’AJUNTAMENT D’ALARÓ – ILLES BALEARS

 

MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE

El Sr./Sra.___________________________________________________________ amb DNI núm. _____________ i resident al C/ _________________ núm. ____ del municipi _____________ i CP __________ en representació de l’entitat denominada_______________________________________ amb CIF ________________ i domicili social C/ ________________ núm. _____ del municipi d’Alaró i CP 07340. Telèfon, fax i e-mail de contacte ____________________________.

DECLAR QUE:

1. L'entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

2. Pel que fa al projecte, objecte de la sol·licitud:

 □ Que l’entitat no ha demanat ni ha rebut cap altra subvenció.

 □ Que l’entitat ha demanat o ha rebut les subvencions que es detallen a continuació:

 Nom de l’entitat_______________

 Import sol·licitat_______________

3. Altres ingressos generats per l’activitat

Import previst_________________

4. L’entitat no incorre en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

I perquè així consti i als efectes oportuns

Alaró, _____ de ___________ 20__

Segell de l’entitat

Signatura del responsable

 

MODEL DE CERTIFICAT DE MEMBRES DIRECTIUS

____________________________________________________________, secretari/ària de l’associació ______________________________________________, amb domicili a ____________________________, del municipi d'Alaró, amb codi postal 07340, i inscrita en el Registre d’Associacions de les Illes Balears, a la Secció ______ i amb número _______________,

CERTIFIC: Que en l’actualitat la Junta Directiva de l’Associació _____________________________________ està constituïda per les persones següents:

1. President/a:

Nom i llinatges

2. Vicepresident/a

Nom i llinatges

3. Secretari/ària:

Nom i llinatges

4. Tresorer/a:

Nom i llinatges

5. Vocals:

Nom i llinatges de tots els vocals

I, perquè consti, a efectes de sol·licitar les subvencions culturals, socials i juvenils de l’Ajuntament d’Alaró expedesc aquest certificat.

Alaró, ____ de _____ de 201__

(signatura del secretari/ària)

Vist i plau,

El president/a