Sección III. Otras disposiciones y actos administrativos
AYUNTAMIENTO DE ALARÓ
Núm. 2065
Convocatoria subvenciones asociaciones culturales, sociales y juveniles
Convocatòria de subvencions de l’Ajuntament d’Alaró a les associacions culturals, socials i juvenils inscrites al registre municipal per a l'exercici 2016
Per Resolució de Batlia núm. 188-2016, de 15 de febrer de 2016, modificada per Resolució de Batlia núm. 199-2016, de 19 de febrer de 2016, s'ha aprovat la següent Convocatòria de subvencions de l’Ajuntament d’Alaró a les associacions culturals, socials i juvenils inscrites al registre municipal per a l'exercici 2016:
1. Bases reguladores
Aquesta convocatòria es regeix pel Reglament de subvencions de l’Ajuntament d’Alaró a les associacions culturals, socials i juvenils inscrites al registre municipal, aprovat per acord de Ple de 29 de gener de 2015 (BOIB núm. 17, de 3 de febrer de 2015).
2. Quantia i crèdit pressupostari
La present convocatòria està finançada per l'aplicació pressupostària 334.48901 del Pressupost prorrogat per a 2016, amb un import màxim de 22.000,00 €.
3. Objecte, condicions i finalitat
La present convocatòria de subvencions té per objecte:
4. Règim de concessió
Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats d'acord amb els criteris establerts a l'apartat 8.
5. Beneficiaris, requisits i forma d'acreditar-los
Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria les associacions culturals, socials i juvenils del municipi d’Alaró legalment constituïdes, sense finalitat de lucre, inscrites al registre municipal, que projectin realitzar les activitats o programes objecte de la subvenció.
Per poder ser beneficiari les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:
El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat següent.
6. Lloc, termini i formes de presentació de les sol·licituds
Lloc:
Oficines municipals, C/ Petit, núm. 1, Alaró, en horari d'atenció al públic:
- De dilluns a divendres, de 8 a 14.30 h
- Dissabtes, de 9 a 13 h
- Dimarts i dimecres, de 16 a 18.30 h
Termini:
D'acord amb l'article 7 del reglament de subvencions, el termini de presentació de sol·licituds és d'un mes comptador a partir de la publicació d'aquesta convocatòria en Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Formes de presentació:
Les sol·licituds s'hauran de presentar d'acord al model establert a l'annex I d'aquesta convocatòria, juntament amb la següent documentació:
− Trobar-se al corrent de pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
− Les subvencions rebudes i ingressos generats per l'activitat.
− No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
7. Despeses subvencionables
D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionables:
No seran subvencionables les despeses de combustible, telèfon i subministraments, sempre que l'entitat no justifiqui que corresponen a local on es desenvolupen les activitats, mitjançant document de cessió, contracte de lloguer o escriptura de propietat. Tampoc ho seran els programes que promoguin qualsevol forma de discriminació o amb finalitat lucrativa.
Les despeses d'aliments i begudes podran suposar, com a màxim, un 20 % del total de despeses justificables.
8. Criteris de valoració de les sol·licituds
Per a la concessió de subvencions es tendran en compte els següents criteris fins a obtenir un màxim de 12 punts.
9. Determinació de l'import individual de les subvencions
El total de la subvenció resultarà de l’aplicació dels següents criteris:
1. La comissió tècnica d’avaluació valorarà cada projecte presentat d'acord amb els criteris de l'apartat 8.
2. Es dividirà el total de la dotació econòmica d’aquesta convocatòria entre la suma de les puntuacions obtingudes conforme el punt anterior, així s’obtindrà el preu per punt.
3. L’import de la subvenció serà la multiplicació del preu per punt pel total de punts de cada projecte aprovat.
4. Si de l’aplicació del punt tercer resulta que l’import obtingut supera el 100% del projecte presentat aquest romanent passarà a una bossa comú reiterant les passes establertes des del punt segon, tenint en compte que en aquest cas la dotació econòmica serà la bossa comú de romanent.
5. En tot cas, l’import de la subvenció no pot superar el pressupost d’execució del projecte, aïlladament o conjuntament amb altres ajudes, subvencions, ingressos o altres recursos obtinguts per dur a terme el mateix projecte subvencionat.
10. Òrgans competents
La Comissió tècnica d'avaluació, integrada per dos membres nomenats per la Batlia, valorarà les sol·licituds. En base a l'informe formulat per la comissió tècnica d'avaluació, la regidoria de Cultura emetrà una proposta provisional de concessió, que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.
En cas que hi hagi al·legacions, la Comissió tècnica d'avaluació es reunirà per valorar-les i emetrà un altre informe.
L’òrgan competent per dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta definitiva de la regidoria de Cultura.
11. Justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l'aplicació dels fons
Les associacions i entitats beneficiaries de les subvencions hauran de presentar justificació de les activitats realitzades i de la destinació dels fons obtinguts abans de dia 30 de novembre:
La justificació constarà de:
12. Pagament
Una vegada justificat, en el termini corresponent, la realització de les activitats i l'aplicació dels fons obtinguts, es reconeixerà l’obligació i es proposarà el pagament de l’import concedit.
A proposta de la regidoria de Cultura es podran concedir bestretes.
13. Obligacions de les entitats beneficiàries
Les entitats beneficiàries de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria estan obligades a:
14. Revocació i reintegrament
En el cas que l’entitat beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions i els compromisos establerts en aquesta convocatòria i en la Llei 38/2003 general de subvencions, es procedirà a la revocació de les subvencions atorgades. El reintegrament es regirà pel procediment que estableix la mateixa llei.
Alaró, 23 de febrer de 2016
La batlessa
Aina Maria Munar Isern
ANNEX I
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A ENTITATS CULTURALS, SOCIALS I JUVENILS
El Sr./Sra.___________________________________________________________ amb DNI núm. _____________ i resident al C/ _________________ núm. ____ del municipi _____________ i CP __________ en representació de l’entitat denominada_______________________________________ amb CIF ________________ i domicili social C/ ________________ núm. _____ del municipi d’Alaró i CP 07340. Telèfon, fax i e-mail de contacte ____________________________.
EXPÒS:
Que volem ser beneficiaris de les subvencions econòmiques que atorga l’Ajuntament d’Alaró, d’acord amb la convocatòria publicada a la plana web municipal (www.alaro.cat) i al taulell d’anuncis de l’ajuntament.
Finalitat per la qual sol·licita la subvenció.
Que d’acord amb les bases i la convocatòria adjuntam la següent documentació.
I perquè així consti i als afectes oportuns
Alaró,____ de _________de 20__
Segell de l’entitat
Signatura del responsable
SRA. BATLESSA-PRESIDENTA DE L’AJUNTAMENT D’ALARÓ – ILLES BALEARS
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE
El Sr./Sra.___________________________________________________________ amb DNI núm. _____________ i resident al C/ _________________ núm. ____ del municipi _____________ i CP __________ en representació de l’entitat denominada_______________________________________ amb CIF ________________ i domicili social C/ ________________ núm. _____ del municipi d’Alaró i CP 07340. Telèfon, fax i e-mail de contacte ____________________________.
DECLAR QUE:
1. L'entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
2. Pel que fa al projecte, objecte de la sol·licitud:
□ Que l’entitat no ha demanat ni ha rebut cap altra subvenció.
□ Que l’entitat ha demanat o ha rebut les subvencions que es detallen a continuació:
Nom de l’entitat_______________
Import sol·licitat_______________
3. Altres ingressos generats per l’activitat
Import previst_________________
4. L’entitat no incorre en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions establertes a l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
I perquè així consti i als efectes oportuns
Alaró, _____ de ___________ 20__
Segell de l’entitat
Signatura del responsable
MODEL DE CERTIFICAT DE MEMBRES DIRECTIUS
____________________________________________________________, secretari/ària de l’associació ______________________________________________, amb domicili a ____________________________, del municipi d'Alaró, amb codi postal 07340, i inscrita en el Registre d’Associacions de les Illes Balears, a la Secció ______ i amb número _______________,
CERTIFIC: Que en l’actualitat la Junta Directiva de l’Associació _____________________________________ està constituïda per les persones següents:
1. President/a:
Nom i llinatges
2. Vicepresident/a
Nom i llinatges
3. Secretari/ària:
Nom i llinatges
4. Tresorer/a:
Nom i llinatges
5. Vocals:
Nom i llinatges de tots els vocals
I, perquè consti, a efectes de sol·licitar les subvencions culturals, socials i juvenils de l’Ajuntament d’Alaró expedesc aquest certificat.
Alaró, ____ de _____ de 201__
(signatura del secretari/ària)
Vist i plau,
El president/a