Sección III. Otras disposiciones y actos administrativos
AYUNTAMIENTO DE ARTÀ
Núm. 7645
Aprobación de las bases que establecen y regulan el procedimiento por el cual se tiene que regir el acceso al Vivero de Empresas del Ayuntamiento de Artà
La Junta de Gobierno Local del Ayuntamiento, en la sesión ordinaria celebrada el día 27 de marzo de 2015, acordó la aprobación de las bases que establecen y regulan el procedimiento por el cual se tiene que regir el acceso al Vivero de Empresas del Ayuntamiento de Artà en régimen de cesión administrativa, así como la publicación de su texto en el BOIB, por lo cual se hace público el acuerdo mencionado y el texto íntegro:
BASES GENERALS D’ACCÉS AL VIVER D’EMPRESES DE L’AJUNTAMENT D’ARTÀ
1. Objecte
Aquestes bases estableixen i regulen el procediment pel qual s’ha de regir el règim d’accés al Viver d’Empreses de l’Ajuntament d’Artà en règim de cessió administrativa. S’hi inclou el lloguer dels despatxos i de l’espai de cotreball.
2. Crèdit
Anualment, al pressupost general de l’Ajuntament d’Artà s’han d’aprovar les aplicacions pressupostàries necessàries per finançar els costs derivats de la prestació dels serveis.
3. Persones destinatàries
Poden accedir les persones físiques i jurídiques, tant si són empreses de nova creació com empreses que ja han iniciat l’activitat, ubicades en el terme municipal d’Artà, sempre que l’activitat desenvolupada sigui adequada al model d’instal·lació existent.
4. Tipus de projectes
S’hi poden presentar projectes empresarials que tractin sobre qualsevol activitat que sigui lícita i estigui dins dels projectes d’economia creativa.
Per economia creativa s’ha d’entendre qualsevol de les activitats incloses dins un dels grups següents:
- Noves tecnologies: informàtica, programari, videojocs, etc.
- Disseny en general: disseny d’interiors, disseny gràfic, disseny industrial, moda, complements, etc.
- Audiovisuals: cinematografia, vídeo i producció, música, etc.
- Comunicació social: publicitat, editorials, radio i televisió, etc.
- Tècniques i professionals: consultoria, salut, accessibilitat, sostenibilitat, medi ambient, etc.
En qualsevol cas, no poden accedir al Viver d’Empreses els projectes que siguin incompatibles amb el règim d’usos de la zona i les condicions de l’immoble.
Així mateix, tampoc no hi poden accedir els projectes que tenguin com a activitat principal l’emmagatzemament, la distribució de mercaderies, la distribució comercial i els serveis de formació.
Els projectes que hagin estat rebutjats anteriorment per no obtenir la puntuació mínima o per una altra causa, s’hi podran presentar novament si contenen nous elements.
5. Procediment
5.1. Convocatòria
Per accedir al Viver d’Empreses s’estableix un sistema de convocatòria oberta de forma permanent, la qual cosa permet les persones interessades presentar sol·licituds de manera contínua. Les sol·licituds s’han de valorar individualment. La valoració s’ha de fer de conformitat amb els criteris de valoració de l’apartat 6.2.
Els espais sol·licitats s’han d’adjudicar per ordre de puntuació obtinguda i de preferència triada per la persona sol·licitant, sempre que s’hagi obtingut la puntuació mínima establerta en l’apartat 6.2. Les sol·licituds aprovades que no obtinguin espai s’han d’integrar en la borsa de sol·licitants tal com preveu l’apartat 7, i les altres han de quedar excloses.
5.2. Publicitat
Aquestes bases han d’estar publicades permanentment a la pàgina web de l’Ajuntament d’Artà (www.arta.cat), on també s’han de publicar els espais disponibles en cada moment i les seves condicions.
5.3. Presentació de sol·licituds i termini
Les sol·licituds es poden presentar en el Registre General de l’Ajuntament d’Artà i, també, per qualsevol dels mitjans i formes previstos a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les sol·licituds s’han de tramitar per ordre estricte d’entrada.
El termini per presentar les sol·licituds comença l’endemà de la data de publicació d’aquestes bases en el BOIB.
Els models de sol·licitud han d’estar a disposició de les persones interessades a l’Ajuntament d’Artà i a la web municipal (www.arta.cat).
L’Ajuntament d’Artà ha de convocar la persona interessada en el termini de 10 dies hàbils des del registre de la sol·licitud per realitzar una entrevista presencial, en la qual es pot sol·licitar informació complementària a l’aportada amb la sol·licitud per valorar el projecte en base als criteris establerts a l’apartat 6.2.
Si en el procés d’entrevista la comissió considera que la informació o la documentació aportada no és suficient o té defectes, ho ha de comunicar a la persona sol·licitant i li ha de concedir un termini de 10 dies hàbils per esmenar-ho o millorar-ho, amb l’advertiment que, en cas contrari, s’entendrà que desisteix de la seva sol·licitud.
6. Valoració de les sol·licituds
6.1. Comissió de valoració
S’ha de crear una comissió de valoració de sol·licituds que ha de tenir les funcions següents:
- Avaluar, qualificar i informar les sol·licituds presentades d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquestes bases.
- Emetre informes sobre resolució de contractes, rescissions, pròrrogues i qualsevol dubte o qüestió que se susciti en aplicació de les bases.
- Elevar als òrgans competents la proposta de resolució.
Aquesta comissió ha d’estar integrada per tres tècnics o tècniques municipals.
Per majoria, s’ha de designar un vocal per realitzar les funcions de secretari o secretària.
Tots els membres de la comissió tenen veu i vot.
6.2. Criteris de valoració
Les sol·licituds s’han de valorar d’acord amb els criteris següents fins a un màxim de 100 punts:
- Coherència tecnicolegal, comercial, econòmica i financera (fins a 30 punts).
- Competència tècnica i professional i formació especifica dels integrants, incloent-hi experiència d’autoocupació i gestió d’empreses (fins a 25 punts).
- Grau d’innovació i creativitat i/o aportació de valor afegit o de millora per a l’entorn local. S’han de valorar la innovació tecnològica sostenible, l’aplicació de noves idees, el desenvolupament de nous conceptes, productes o serveis, la innovació dins el procés productiu i de gestió (fins a 20 punts).
- Propostes de sinergies entre les empreses del Viver i creació de xarxes empresarials. Amb aquesta finalitat, s’han de valorar positivament la realització de propostes de dinamització i el compromís de col·laboració quant a la realització d’activitats (fins a 5 punts).
- Col·lectius d’atenció preferent: persones emprenedores que pertanyin a grups amb dificultat d’inserció en el món laboral; joves menors de 35 anys; dones; majors de 45 anys; persones aturades de llarga durada, i persones emprenedores amb certificació de minusvalidesa de, com a mínim, un 33 % (fins a 15 punts).
- Altres: projectes finalistes de concursos empresarials o amb reconeixements de prestigi reconegut (fins a 5 punts).
Per poder accedir al Viver d’Empreses s’han d’obtenir almanco 50 punts.
6.3. Renúncia
Si la persona sol·licitant renuncia a instal·lar-se en l’espai assignat o si transcorren 45 dies sense fer efectiva la seva instal·lació, aquesta perdrà tots els drets sobre l’espai assignat.
La renúncia expressa s’ha de presentar per escrit a l’Ajuntament d’Artà.
7. Instrucció i resolució
La convocatòria ha d’estar oberta de manera permanent, amb l’objectiu que es puguin presentar sol·licituds en qualsevol moment.
L’assignació de l’espai s’ha de fer respectant l’ordre de preferència de la ubicació sol·licitada.
Una vegada realitzada l’entrevista, i en el termini de 10 dies hàbils, s’ha de notificar a la persona interessada la concessió de l’espai sol·licitat o d’un altre disponible o la denegació de la sol·licitud.
Si no hi hagués espai disponible, s’ha de crear una borsa o llistat de sol·licitants en espera d’acord amb l’apartat 8.
Les sol·licituds rebutjades es poden tornar a presentar si desapareixen les causes que motivaren la denegació d’accés.
8. Formació de la borsa de sol·licitants
Totes les sol·licituds que hagin obtingut la puntuació mínima de l’apartat 6.2 i que no hagin accedit al servei s’han d’integrar en una borsa de sol·licitants i s’hi han d’ordenar de forma decreixent en funció de la puntuació obtinguda.
La vigència d’aquests projectes dins la bossa s’estableix en 12 mesos, comptadors des de la data de la seva aprovació. Així mateix, la borsa s’ha d’actualitzar de manera permanent amb els nous projectes admesos, la qual cosa implica la reordenació segons la puntuació obtinguda.
Quan hi hagi un espai disponible, s’ha de comunicar el lloc vacant a la persona interessada seguint l’ordre de la borsa, qui en el termini de 5 dies hàbils haurà de manifestar si li interessa ocupar l’espai. En aquest cas, haurà de complir tots els requisits establerts en aquestes bases.
L’oferiment de l’espai s’ha de fer mitjançant una comunicació telefònica i amb el sistema següent: l’Ajuntament ha de fer tres intents de comunicació telefònica amb la persona interessada, amb un interval mínim d’una hora entre cada telefonada, i ha de quedar constància escrita del resultat de la gestió mitjançant la diligència corresponent. En el supòsit que, després de realitzar aquestes tres telefonades, no s’hagi pogut comunicar amb la persona interessada, s’ha d’efectuar la comunicació mitjançant fax, correu electrònic o qualsevol altre mitjà que la persona hagi fet constar en la sol·licitud. Si no contesta en el termini d’un dia hàbil des de la recepció, s’entendrà que hi renuncia.
9. Recursos
La resolució d’admissió o no admissió al servei i adjudicació d’espais posa fi al procediment i finalitza la via administrativa, contra la qual es pot interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992.
Així mateix, s’hi pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Artà, 30 d’abril de 2015
El batle,
Bartomeu Gili Nadal