Torna

BOLETÍN OFICIAL DE LAS ISLAS BALEARES

Sección III. Otras disposiciones y actos administrativos

AYUNTAMIENTO DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 5483
Departamento de Personal. Registro de Personal e Informàtica. Acuerdo de definición de las funciones y condiciones de trabajo, del puesto de trabajo de Jefe coordinador de la Comisaría Operativa y de Seguridad de la Policía local de Palma

  • Contenido, oficial y auténtico, de la disposición: Documento pdf  Versión PDF

Texto

Mediante acuerdo de la Junta de Gobierno, de fecha 7 de marzo de 2013, se aprobó lo siguiente:

PRIMERO.- Aprobar el documento de definición de las funciones y condiciones de trabajo, del puesto de trabajo de Jefe Coordinador de la Comisaría Operativa  y de Seguridad de la  Policía local de Palma.

El documento mencionado se adjunta como anexo al presente acuerdo.

SEGUNDO.- Publicar el presente Acuerdo en el Boletín Oficial de les Illes Balears.

Palma, 18 de marzo de 2013

 

Jefe de Departamento de Personal

Juan García Lliteras

 

REGULACIÓ CONDICIONS DE TREBALL

Lloc de treball: Comandament coordinador de la Comissaria Operativa i de Seguretat

ANTECEDENTS.

Una vegada configurada la comissaria operativa i de seguretat, la qual consta de les divisions de seguretat ciutadana i de policia judicial, la seva complexitat tant al nombre de membres com de diversitat de funcions a l’hora de realitzar no tant sòl operatius i dispositius especials si no també en la tasca diària, fa necessària una sòlida coordinació d’ambdós divisions.

Una adequada protocol·lització de tot el que té a veure amb la implicació de diverses unitats especialitzades sense cap dubte facilitarà aquesta coordinació, homogeneïtzant les formes d’actuació perquè existeixi una mecànica i una dinàmica establerta.

Per això es proposa la creació de la figura d’un comandament coordinador de la comissaria operativa i de seguretat que, depenent directament del comissari, tindrà les funcions descrites a l’apartat 1. D’altre banda no es creu adient delimitar la categoria del comandament, ja que no es tracta tant d’un aspecte operatiu com el de que respongui al perfil adequat a les funcions a desenvolupar, per la qual cosa, podran optar des de les categories d’oficial, subinspector o inspector.

1. MISSIÓ

Sota la dependència jeràrquica i funcional del comissari de la COS, el comandament coordinador desenvoluparà les següents funcions:

La supervisió de la coordinació , dels operatius combinats entre les divisions de Policia Judicial i Seguretat Ciutadana

La canalització i la supervisió qualitativa dels seguiments i processos d’investigació duts a terme per unitats de la COS.

La realització de propostes d’avaluació del rendiment dels agents assignats a tasques de seguiment i supervisar una rotació racional d’aquets

La confecció de propostes tant al Major de la DSC com al de la DPJ per la redacció d’esborranys de normativa interna, controlant la seva execució i promoguent el seu tancament.

El manteniment de contactes directes amb comandaments d’altres unitats, especialment amb les existents als districtes policials per tal de millorar així la gestió de les ordres de servei

L’elaboració i el manteniment d’un un mapa de seguretat ciutadana del municipi.

2. CONDICIONS DE FEINA

Com a conseqüència de les característiques pròpies del servei encomanat, lloc de feina singularitzat amb especial dedicació i la cobertura de les 24 hores del dia en 3 torns de feina, el funcionari adscrit a aquest servei haurà de tenir localització permanent així com a flexibilitat horària.

Jornada laboral distribuïda en tres torns de 8 hores amb renúncia a dia lliure per cada període de 28 dies i amb un cap de setmana de servei dins de cada període de 4 caps de setmana si es tracta d’un comandament de l’escala bàsica i d’un cap de setmana de servei dins de cada període de 5 caps de setmana si es tracta d’un comandament de l’escala executiva.

La seva uniformitat serà la genèrica, encara que el comissari de la COS determinarà, en funcions del treball a realitzar, la conveniència de vestir de paisà.

La resta de condicions laborals seran les genèriques establertes per a la policia local.

3. CONDICIONS ECONÓMIQUES

Compensació, segons conveni, corresponent a l’opció escollida per festius treballats.

Retribució econòmica, segons conveni, corresponent als dissabtes i diumenges treballats.

Retribució econòmica, segons conveni, corresponent a la renúncia al dia lliure.

Part proporcional del complement de nocturnitat al número d’hores realitzades en horari nocturn.

Complement per a la localització i flexibilitat horària. A aquests efectes es considera:

La localització mitjançant el telèfon mòbil corporatiu activat les 24 hores, a excepció del període de vacances i quan s’estigui de baixa laboral, indisposat i/o gaudint de llicències/permisos regulats per conveni.

La flexibilitat horària per desplaçar els horaris de feina (amb un màxim de 4 hores a l’entrada i sortida), així com a diferents torns de feina, els quals seran comunicats amb una antelació mínima de 24 hores, llevat de casos excepcionalment motivats

4. PROVISIÓ.

La convocatòria per a la cobertura definitiva del lloc de treball de comandament coordinador de la comissaria operativa i de seguretat es durà a terme mitjançant un concurs específic i tenint en compte les següents proves:

4.1. Valoració genèrica (a). Aplicació directa de l’annex II del Decret 67/2007, amb un màxim de 48 punts

4.2. Prova objectiva (b). Consistirà en un exemple d’un cas pràctic que impliqui a les dues divisions (DSC i DPJ), on els aspirants hauran de detallar quines accions duria a terme per tal de coordinar a totes les unitats que intervenen. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 40 punts

4.3. Entrevista personal. Consistirà en una sèrie de preguntes estructurades per tal de conèixer el perfil més adequat al lloc de treball, que principalment ha de reunir les següents característiques:

Capacitat de gestió, supervisió i control de seguiments policials

Capacitat de planificació i direcció de l’execució de serveis operatius

Capacitat de treballar amb bases de dades i eines informàtiques per tal de garantir la transferència i control de la informació

La puntuació d’aquest apartat serà APTE o NO APTE.

El resultat final serà el de la valoració dels declarats APTES a l’entrevista i després a+b.

Els aspirants que havent superat totes les proves del procediment de provisió, no aconsegueixin  obtenir el lloc de treball convocat, romandran a un borsí establert a l’efecte per cobrir vacants en cas que es produeixin. Aquest borsí estarà en vigor durant dos anys.

COMISSIÓ DE VALORACIÓ.

Per resolució de l’òrgan competent, i juntament amb la convocatòria de la provisió, es designarà una Comissió de Valoració amb la següent composició:

.- El comissari de la comissaria operativa i de seguretat

.- Un comandament de l’escala tècnica de la COS.

.- Dos comandaments de l’escala executiva de la COS.

.- Un representant de la escala bàsica.

Així mateix es designarà un secretari.

5. ADEQUACIÓ DE LA RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL

Atesa l’excepcionalitat en la forma de provisió d’aquest lloc i de forma extraordinària, la concreció de les categories d’adscripció i dels grups o subgrups de titulació, amb la seva repercussió en les retribucions, d’aquest lloc de treball a la RLT només podrà tenir lloc un cop hagi finalitzat el procés selecció, en què es determinarà la categoria a la concretament s’ha d’adscriure; tot això sense perjudici que s’hagi d’aprovar prèviament la creació del lloc de treball amb els altres components que no es troben afectats.