Torna

BOLETÍN OFICIAL DE LAS ISLAS BALEARES

Sección V. Anuncios

Subsección segunda. Otros anuncios oficiales

AYUNTAMIENTO DE EIVISSA

Núm. 18338
Bases reguladoras de las subvenciones en materia de cultura para la convocatoria de 2012

  • Contenido, oficial y auténtico, de la disposición: Documento pdf  Versión PDF

Texto

 

L’Ajuntament d’Eivissa anuncia que han set aprovades per la Junta de Govern Local de 3 de setembre de 2012, les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de Cultura, el text íntegre de les quals es publica a continuació:

 BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DE CULTURA

Article 1 –  Objecte

L’objecte d’aquestes bases especifiques és la regulació de la convocatòria pública per a la concessió de subvencions en matèria de Cultura per a l’any 2012, orientada a aquelles activitats que promoguin la cultura en general entre la població del municipi, especialment pel que fa la cultura pròpia de les Illes Pitiüses.

Article 2 -  Règim jurídic

Les subvencions atorgades per l’Ajuntament d’Eivissa, se regirà pel previst en les disposicions de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i Reglament d’aquesta, aprovat mitjançant RD 887/2006, de 21 de julio i a les Bases d’Execució del Pressupost Municipal.

Article 3 -  Entitats beneficiàries

Poden sol·licitar, i en el seu cas, ser beneficiaris o beneficiàries de les subvencions a les quals es refereixen aquestes bases:

Entintats, grups associatius o organismes sense ànim de lucre, legalment constituïts i inscrits al Registre Municipal d’Associacions veïnals de l’Ajuntament d’Eivissa amb anterioritat a l’acabament del termini de presentació d’instàncies i que compleixin els requisits d’aquestes bases.

Queden excloses d’aquesta convocatòria les Associacions assistencials, les Associacions veïnals, les Associacions de pares i mares i les Cases regionals que concorrin a altres convocatòries de subvenció de l’Ajuntament d’Eivissa.

Article 4 -  Termini de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals des del dia següent a la seua publicació al BOIB.

Article 5 -  Documentació a presentar

1 – Instància normalitzada. Formulari M-06

Aquesta instància estarà disponible bé al Servei d’Atenció a la Ciutadania o bé a l’Oficina Virtual de l’Ajuntament d’Eivissa (oficinavirtual.eivissa.es).

2 – Documentació adjunta a la instància normalitzada

La instància normalitzada juntament amb la documentació adjunta es podrà presentar:

- Presencialment: Al Registre General de l’Ajuntament.

- En línia: a través de l’Oficina Virtual de l’Ajuntament d’Eivissa fent ús d’un certificat digital autoritzat.

- Per correu postal: adreçat a l’Ajuntament d’Eivissa, Plaça d’Espanya, 1, 07800-Eivissa.

- A través de qualsevol altra de les formes autoritzades a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

En cas que la sol·licitud i/o la documentació adjunta siguin incorrectes o incompletes, l’Ajuntament en requerirà l’esmena en un termini de deu dies hàbils. Transcorregut aquest termini sense que la persona o entitat sol·licitant hagi corregit les mancances o errors, l’Ajuntament entendrà que ha desistit de la seua sol·licitud i arxivarà l’expedient.

Article 6 -  Procediment per a la concessió de la subvenció

1 - Inici

El procediment de concessió de subvencions s’iniciarà amb la presentació de la instància normalitzada amb la documentació adjunta.

2 - Instrucció

Aquesta subvenció es concedirà en règim de concurrència competitiva. Cada sol·licitud rebrà una puntuació d’acord amb la seua adequació als criteris de valoració del punt 6 d’aquestes bases i l’import de la subvenció que rebin serà proporcional a la puntuació obtenguda.

Amb l’informe de comprovació i valoració emès per la persona instructora de l’àrea que impulsa la convocatòria de subvenció, l’òrgan col·legiat, al qual es refereix l’article 8 d’aquestes bases, formularà una proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà al tauler d’anuncis de la Corporació i a la pàgina web municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions des de la data de publicació.

Es podrà prescindir de l’audiència quan no figuri al procediment ni siguin tenguts en compte altres fets que els al·legats per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

La competència per atorgar les subvencions correspon als òrgans fixats a l’article 9 d’aquestes bases.

3 – Resolució

L’acord de resolució haurà d’indicar la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s’imputa la subvenció, la seua finalitat, els motius de la decisió presa, les persones o entitats beneficiàries i la quantitat atorgada a cada una, i també la desestimació de la resta de sol·licituds.

4 - Publicitat de les subvencions concedides

L’acord de resolució es notificarà a les entitats interessades en el lloc per elles indicat en la instancia de sol·licitud i es publicarà al BOIB. No serà necessària aquesta publicació quan els imports de les subvencions concedides, individualment considerades, siguin inferiors a 3.000 €. En aquests casos, la publicació al BOIB es substituirà per la publicitat al tauler d’anuncis de la Corporació i a la pàgina web municipal.

5 – Termini per resoldre i efectes del silenci

El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds.

Si en aquest termini no s’hagués produït resolució expressa o no hagués set notificada, la persona o entitat sol·licitant podrà entendre que la seua sol·licitud no ha set acceptada.

Article 7 - Criteris objectius de concessió

Les sol·licituds presentades es valoraran tenint en compte els següents criteris objectius de valoració, d’acord amb l’article 17.3.e) de la Llei general de subvencions:

a) Fins a 5 punts. Les accions o projectes culturals innovadors, especialment els referits al patrimoni històric i local, i sobretot els que promoguin la cultura pròpia de les Illes Pitiüses.

b) Fins a 1 punt. Els projectes culturals que requereixin matriculació prèvia dels beneficiaris participants en el projecte i aquesta sigui inferior a cinquanta euros (50€).

c) Fins a 3 punts. Experiència de l’entitat sol·licitant en la realització d’activitats o projectes en matèries objecte d’aquesta convocatòria.

d) Fins a 1 punt. Número de beneficiaris participants directes en les accions del projecte.

No es tendran en compte les sol·licituds que hagin obtengut una puntuació igual o inferior a 4 punts.

Article 8 - Quantitat de la subvenció

L’import global del crèdit disponible per distribuir entre les entitats beneficiàries de la subvenció es determina sobre la base de l’assignació, que als Pressupostos Generals es fa al programa de 12.000 € que contempla la present convocatòria dins de l’aplicació pressupostària 2012 334 48900 de Subvencions.

La quantia de la subvenció es determinarà d’acord als següents criteris:

- Cap subvenció podrà superar la quantitat màxima de 3.000 €

- Cap subvenció podrà superar, en tot cas, el percentatge màxim del 100% de la  despesa subvencionable (IVA inclòs, excepte quan sigui susceptible de  repercussió).

La quantia de les subvencions es determinarà en funció de l’import global de la convocatòria i de la valoració total en punts de les sol·licituds, dividint l’import global entre el nombre de punts de valoració totals de totes les sol·licituds, el que donarà el valor en euros del punt. La quantia individual a concedir es calcularà de la següent forma: valor en euros del punt multiplicat per la valoració individual de la subvenció, sempre tenint en compte els límits establerts.

Es consideren despeses subvencionables aquelles que corresponguin a la naturalesa de l’activitat subvencionada, que guardin relació directa amb el projecte i es realitzin en el termini establert entre l’1 de gener de 2012 i el 30 de novembre de 2012.

En cas d’haver-se incrementat l’import del crèdit pressupostari disponible com a conseqüència d’una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, a més de la quantitat total màxima dels crèdits disponibles, es podrà fixar una quantia addicional que no requerirà una nova convocatòria. La distribució de l’increment es realitzarà  proporcionalment a la puntuació obtenguda per a cada sol·licitud, de conformitat amb l’article 58.2 del RD 887/2006

Aquesta quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit i, si fos necessària, a l’aprovació de la modificació pressupostària, abans de la resolució de la concessió de la subvenció.

Article 9 – Composició de l’òrgan col·legiat (comissió de valoració) per a la concessió de subvencions

De conformitat amb els articles 22 a 27 de la Llei 30/1992, de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, l’òrgan col·legiat estirà format per:

Presidència: Segona Tinent d’Alcalde Catalina Sansano Costa

Secretària: Tècnica de Joventut Belen Cardona Roselló

Vocalia 1: Tècnica de Joventut Encarnación Silverde Fernández

Vocalia 2: Tècnica de Normalització lingüística Margalida Torres Planells

Vocalia 3: Tècnica de Cultura Carmen Cardona Fernández

 Article 10 – Òrgans competents per a l’aprovació de les bases de la convocatòria de subvencions

L’òrgan competent per a l’aprovació de les bases de la convocatòria de subvencions serà la Junta de Govern Local, d’acord amb les bases d’execució del pressupost general de la corporació. Així, com per a la seua justificació.

Article 11 – Compatibilitat amb altres ajudes o subvencions per a la mateixa finalitat

Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d’altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o juntament amb altres subvencions, no superi el cost total de l’activitat subvencionada, d’acord amb el previst a l’article 19.3 de la Llei general de subvencions.

Serà obligació de les persones beneficiàries de les ajudes informar l’Ajuntament d’Eivissa de totes les subvencions rebudes destinades a l’activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s’haurà d’efectuar així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l’aplicació donada als fons percebuts.

Article 12 –  Termini i forma de justificació

Les persones o entitats beneficiàries tenen l’obligació de justificar davant l’òrgan concedent l’ús dels fons rebuts a la finalitat que va servir de fonament a la concessió de la subvenció, en la forma i en els terminis establerts en aquestes bases.

1 – Termini màxim.

La data màxima de justificació serà el 30 de novembre de l’any en curs.

2 – Documentació.

Per rebre la subvenció és necessari presentar la següent documentació:

- Instància de justificació (M-75) que inclou la memòria de l’activitat realitzada.

- Memòria del compte justificatiu que ha d’incloure els documents acreditatius de les despeses, que seran, generalment, factures originals o fotocòpies compulsades per la Intervenció de l’Ajuntament d’Eivissa, sota la responsabilitat de la persona beneficiària o qui la representi.

- Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària (AEAT) i la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), per a la qual cosa podran:

- presentar els certificats expedits per l’AEAT i per la TGSS, o bé

- autoritzar a l’Ajuntament perquè consulti aquestes dades a l’AEAT i a la TGSS

Quan l’import de la subvenció no superi els 3,000€, serà suficient amb una declaració responsable per acreditar aquest requisit, d’acord amb l’article 24.4 del RD 887/2006.

3 – Formes de presentació.

Aquesta documentació es podrà presentar:

- Presencialment: al Registre General de l’Ajuntament (c/ de Canàries, 35, edif. CETIS, de dilluns a divendres de 9 h a 14 h)

- En línia a l’Oficina Virtual de l’Ajuntament d’Eivissa fent ús d’un certificat digital autoritzat.

- Per correu postal: adreçat a l’Ajuntament d’Eivissa, Plaça d’Espanya, 1, 07800-Eivissa.

- A través de qualsevol altra de les formes autoritzades a l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Article 13 - Obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions

Les entitats subvencionades adquireixen les següents obligacions:

- Presentar els documents de justificació recollits a l’article 11 d’aquestes bases.

- Presentar tota la documentació que li sigui sol·licitada en relació amb les facultats de control de l’activitat subvencionada.

- Fer constar en qualsevol acte o acció de difusió del projecte o activitat subvencionada que aquest es realitza amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Eivissa.

- Comunicar a l’Ajuntament qualsevol alteració o modificació que es produeixi a la seua execució.

- Mantenir les condicions i elements declarats al projecte que varen servir de base per atorgar la subvenció.

- Les activitats desenvolupades i la publicitat de les mateixes, han de respectar el principi d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes.

- Tota la documentació o material de publicitat que es generi a les activitats desenvolupades, haurà de ser en català.

- S’haurà de fer constar, a la documentació i publicitat emesa per l’entitat beneficiària de la subvenció la col·laboració de l’Ajuntament d’Eivissa.

Article 14 - Pagament

Com a norma general, l’import de la subvenció serà pagat després de la justificació de la despesa. El pagament de la subvenció s’efectuarà en un termini màxim de 60 dies des de l’aprovació de la justificació.

Article 15 - Causes de reintegrament

L’anul·lació de la concessió de subvenció o la seua modificació farà que la entitat sol·licitant hagi de reintegrar totalment o parcialment l’ajuda rebuda. A més, també haurà de pagar l’interès de demora, en els casos següents:

a) L’incompliment de la finalitat per a la qual es concedí l’ajuda.

b) L’obtenció de l’ajuda sense que es compleixin les condicions requerides o quan s’alterin les condicions tengudes en compte per concedir-la, sempre que sigui per causes imputables a l’entitat beneficiària.

c) L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts.

d) La negativa a sotmetre’s a les actuacions de control previstes o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.

Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s’ha de garantir l’audiència a les entitats interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

L’incompliment de l’obligació de justificar la finalitat de l’ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d’ajudes municipals, mentre no es faci la devolució de l’import reclamat.

 

Article 16- Minoració de la quantitat concedida

Quan, en presentar el compte justificatiu, l’import de les despeses justificades sigui inferior a  la quantitat concedida, l’Ajuntament d’Eivissa minorarà la quantia de la subvenció, i exigirà el reintegrament de les quantitats indegudament percebudes.

Article 17 – Legislació, publicació i vigència de les Bases

Aquesta convocatòria es regula per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, per l’Ordenança general reguladora de les bases per a l’atorgament de subvencions (BOIB 81 de 10 de juny de 2008), la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003 i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Aquestes bases es publicaran al BOIB i entraran en vigor a l’endemà de la seua publicació. Tendran vigència durant l’exercici d’aquesta i, fins a la pròxima convocatòria.

Contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es podran interposar els recursos següents:

a) Recurs de reposició davant l’Alcaldia, durant el termini d’un mes des del dia següent a la publicació d’aquest acte. Passat un mes des de la presentació del recurs de reposició sense que s’hagi resolt i notificat, podreu entendre que aquest recurs ha set desestimat, i contra aquesta desestimació podreu interposar un recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de sis mesos des del dia següent a aquell en què finalitzava el termini per resoldre.

b) Directament, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma de Mallorca dins el termini de dos mesos des del dia següent a la publicació d’aquest acte.

c) Qualsevol altre recurs que estimeu pertinent.

Tot això, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 30/1992, de 30 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 Eivissa, 14 de setembre de 2012

Segona Tinent d’Alcalde
Catalina Sansano Costa