Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 507611
Ordre de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 25 d’octubre de 2021 per la qual s’aproven les funcions dels llocs de treball del personal funcionari adscrit a l’Institut Balear de la Dona

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, crea, entre d'altres, la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

L'annex 1 del Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, adscriu l'Institut Balear de la Dona a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

Així mateix, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, a l'hora de regular les ordres de funcions dels llocs de treball del personal funcionari, en l'article 34.3 estableix que cada conseller o consellera determina les funcions dels llocs de treball adscrits a la seva conselleria, amb l'informe previ de la conselleria competent en matèria de funció pública, i n'ordena la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En data 6 d'agost de 2016 es va publicar, en el BOIB núm. 100, l'Ordre de la consellera de Presidència de 5 d'agost de 2016 per la qual s'aprova la relació de funcions dels llocs de treball del personal funcionari adscrit a l'Institut Balear de la Dona.

En data 4 d'agost de 2016 es va publicar, en el BOIB núm. 99, la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, que té per objecte i finalitat fer efectiu el dret a la igualtat real i efectiva de les dones i els homes. L'apartat a) de l'article 13.3 d'aquesta norma assenyala que les competències del Govern i de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que són objecte de la Llei corresponen a l'Institut Balear de la Dona.

S'han produït diferents modificacions de la relació de llocs de treball, la qual cosa ha significat la reorganització administrativa de l'Institut Balear de la Dona, que necessàriament s'ha de reflectir en la relació de funcions dels llocs de treball del personal funcionari.

Per tot això, d'acord amb els articles 46.2, 47.3 i 53 de la Llei 1/2019 i l'article 34 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; de conformitat amb les pautes i els criteris formals que estableix la Instrucció 1/2012, de 28 de febrer, de la directora general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis per la qual es fixen els criteris per confeccionar les ordres de funcions dels llocs de treball del personal funcionari, dict la següent

ORDRE

Article 1

Objecte

1. S'aprova l'atribució de funcions als llocs de treball del personal funcionari de l'Institut Balear de la Dona, de conformitat amb el que estableixen els annexos 1 i 2 que s'adjunten a aquesta Ordre.

2. L'atribució de funcions es refereix a les places dotades i a les no dotades amb previsió de ser-ho.

Article 2

Descripció de funcions

1. La relació de funcions dels diferents llocs de treball s'ha de considerar una descripció breu, per la qual cosa les funcions enumerades no tenen caràcter exhaustiu o excloent.

2. Als serveis, a les seccions i als negociats dependents dels òrgans directius que s'especifiquen en aquesta Ordre, els pertoquen les tasques del grup i del cos funcionarial corresponents, d'acord amb el que estableix la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i també les funcions genèriques dels llocs jerarquitzats que determina la Instrucció 1/2012, de 28 de febrer, de la directora general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis per la qual es fixen els criteris per confeccionar les ordres de funcions, i les descrites en aquesta Ordre.

3. Les funcions s'han de considerar sens perjudici de la facultat de les persones titulars de les unitats jerarquitzades d'encomanar al personal d'aquestes unitats el desenvolupament d'activitats i funcions no descrites que estiguin compreses dins el marc genèric de les funcions de la unitat.

Article 3

Règim de suplències

1. En el cas de places vacants o d'absència de la persona titular, n'ha d'assumir les funcions la persona que ocupi la plaça immediatament superior en l'estructura jeràrquica de l'Institut.

2. En el cas de vacant de cap de servei o en absència de la persona titular, n'ha d'assumir les funcions el cap o la cap de servei que designi el director o directora de l'Institut Balear de la Dona.

Disposició derogatòria única

Normes que es deroguen

Queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposin al que estableix aquesta Ordre. En especial, queda derogada l'Ordre de la consellera de Presidència de 5 d'agost de 2016 per la qual s'aprova la relació de funcions dels llocs de treball del personal funcionari adscrit a l'Institut Balear de la Dona.

Disposició final única

Entrada en vigor

Aquesta Ordre entra en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 25 d'octubre de 2021

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

 

 

ANNEX 1 Funcions dels llocs de treball del personal funcionari de l'Institut Balear de la Dona

Institut Balear de la Dona (Palma) (unitat: IDO0110002)

Secretari/ària personal (F01760091)

- Executar tasques administratives en general.

- Manejar equips informàtics, gestionar els arxius i els registres, i utilitzar les màquines reproductores, fotocopiadores i similars.

- Organitzar l'agenda del director o directora.

Cap del Servei de Gestió i Seguiment de Projectes (F01140240)

- Dirigir, coordinar i planificar les tasques de les activitats dels serveis i els projectes d'igualtat i lluita contra les violències masclistes que du a terme l'Institut Balear de la Dona, i donar suport al director o directora en l'impuls d'aquests serveis i projectes.

- Col·laborar amb el Servei de Planificació i Avaluació.

- Col·laborar en la planificació i l'avaluació dels plans estratègics d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes.

- Col·laborar en l'execució dels programes de les administracions públiques que impliquin la transversalitat de gènere.

- Dirigir i coordinar l'elaboració i el desplegament dels protocols d'intervenció entre administracions públiques en relació amb les polítiques d'igualtat i lluita contra les violències masclistes.

- Coordinar i supervisar els continguts tècnics i el seguiment i el tancament dels expedients de contractació, dels convenis de col·laboració i de les subvencions referits als projectes i els programes del Servei.

- Coordinar i supervisar els actes referents als dies commemoratius.

- Coordinar i supervisar les consultes que arriben a l'Institut Balear de la Dona.

- Dirigir, coordinar i supervisar els aspectes tècnics dels fons finalistes del Pacte d'Estat i la Conferència Sectorial.

- Dur a terme totes les tasques que li encomani el director o directora de l'Institut.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

- Exercir la interlocució en matèria d'informació i transparència relatives a aquest Servei.

- Organitzar, coordinar i supervisar els equips tècnics facultatius adscrits al Servei.

- Dirigir, coordinar i supervisar els ritmes de feina i la presència al lloc de treball del personal adscrit al Servei.

- Donar suport tècnic al director o directora i a la resta d'òrgans de l'Institut en les matèries relacionades amb les funcions pròpies del Servei.

Cap del Servei d'Administració i Gestió Pressupostària (F01140317)

- Donar suport tècnic, jurídic i administratiu al director o directora i a la resta d'òrgans de l'Institut en les matèries relacionades amb les funcions pròpies del Servei.

- Organitzar, coordinar i supervisar els assumptes generals de l'Institut Balear de la Dona.

- Organitzar, gestionar, coordinar i supervisar els assumptes de personal, qualitat i prevenció de riscs laborals de l'Institut Balear de la Dona, i coordinar les actuacions i les relacions amb la conselleria competent en matèria de funció pública.

- Dirigir, gestionar i coordinar les modificacions del catàleg de llocs de treball del personal de l'Institut Balear de la Dona.

- Autoritzar i supervisar les vacances, els permisos i les llicències.

- Dirigir, gestionar i controlar la gestió pressupostària de l'Institut Balear de la Dona.

- Gestionar i controlar els expedients de subvencions, convenis i contractació.

- Supervisar els projectes normatius i els convenis que elabori l'Institut Balear de la Dona, i ordenar, revisar i estudiar la normativa estatal i autonòmica en relació amb la dona i la igualtat d'oportunitats entre homes i dones.

- Elaborar la normativa de l'Institut Balear de la Dona en relació amb l'organització, el procediment o el règim intern, així com les instruccions i les circulars.

- Dirigir, coordinar i supervisar els ritmes de feina i la presència al lloc de treball del personal adscrit al Servei.

- Implantar les mesures de seguretat necessàries per a la protecció de dades de caràcter personal i l'adequació dels fitxers i els arxius a la Llei orgànica de protecció de dades, i fer el seguiment d'aquestes mesures.

- Coordinar i supervisar el desenvolupament de les aplicacions informàtiques en col·laboració amb el cap o la cap del Servei de Qualitat i Informàtica de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

- Exercir la interlocució en matèria d'informació i transparència relatives a aquest Servei.

- Dur a terme totes les tasques que li encomani el director o directora de l'Institut.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Cap del Servei de Planificació i Avaluació (F0114034Z)

- Coordinar els programes de les administracions públiques que impliquen la transversalitat de gènere i les unitats d'igualtat.

- Dirigir, coordinar i supervisar l'Observatori per a la Igualtat, òrgan assessor i consultiu amb relació a les polítiques públiques des de la perspectiva de gènere, i el web de l'Observatori, així com els continguts de les xarxes i el web de l'Institut.

- Dirigir les operacions o les activitats estadístiques que executa l'Observatori per a la Igualtat.

- Impulsar i coordinar la Comissió per a la Igualtat.

- Planificar i avaluar els plans estratègics i els diferents programes i serveis de l'Institut.

- Elaborar noves propostes de polítiques d'igualtat.

- Coordinar i supervisar els continguts tècnics i el seguiment dels expedients de contractació, dels convenis de col·laboració i de les subvencions referits als projectes del Servei.

- Tramitar les queixes i les denúncies de l'Observatori de Publicitat Sexista.

- Elaborar informes i estudis periòdics; entre d'altres, l'informe d'impacte de gènere de l'avantprojecte de llei de pressuposts i l'informe bianual sobre actuacions en relació amb l'efectivitat del principi d'igualtat entre dones i homes.

- Dirigir, coordinar i supervisar els aspectes tècnics dels fons finalistes del Pacte d'Estat i la Conferència Sectorial.

- Exercir les funcions de recerca, anàlisi i difusió dels indicadors d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.

- Executar les operacions o activitats estadístiques que se li assignin, ser membre de la Unitat d'Estadística i exercir-ne la interlocució.

- Exercir la interlocució en matèria d'informació i transparència relatives a aquest Servei.

- Organitzar, coordinar i supervisar els equips tècnics facultatius adscrits al Servei.

- Dirigir, coordinar i supervisar els ritmes de feina i la presència al lloc de treball del personal adscrit al Servei.

- Dur a terme totes les tasques que li encomani el director o directora de l'Institut.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

- Donar suport tècnic al director o directora i a la resta d'òrgans de l'Institut en les matèries relacionades amb les funcions pròpies del Servei.

Cap de la Secció I (F0113067A)

- Col·laborar en l'elaboració i el desplegament dels protocols d'intervenció, la coordinació, el seguiment i l'avaluació de les actuacions entre administracions públiques en relació amb les polítiques d'igualtat i lluita contra les violències masclistes.

- Col·laborar en matèria de transparència i informació relatives al Servei de Gestió i Planificació.

- Dirigir i coordinar el centre coordinador d'ordres de protecció.

- Col·laborar amb la cap o el cap del Servei en les tasques relatives al Servei.

- Donar suport al personal tècnic del Servei de Gestió i Planificació, i coordinar-lo, per indicació del cap o la cap del Servei.

- Supervisar els serveis externs relacionats amb l'atenció a dones víctimes de violència masclista.

- Tramitar i controlar la part tècnica dels fons dels diferents programes que s'han d'executar i justificar.

- Col·laborar amb la Comissió per a la Igualtat.

- Gestionar les exposicions itinerants de l'Institut Balear de la Dona.

- Exercir les funcions que li encomani el cap o la cap del Servei de Gestió i Planificació i donar-li suport.

Cap de la Secció II (F01130536)

- Col·laborar amb el cap o la cap del Servei d'Administració i Gestió Pressupostària i donar-li suport en les tasques que du a terme en matèria de personal.

- Gestionar els assumptes de personal i les relacions amb la conselleria competent en matèria de funció pública.

- Gestionar, coordinar i tramitar els expedients de contractació de personal laboral i de totes les actuacions que afecten el personal funcionari.

- Aplicar la normativa en matèria de personal i vetlar perquè es compleixi.

- Elaborar i modificar el catàleg de llocs de treball.

- Elaborar i tramitar els documents comptables relacionats amb el capítol 1.

- Supervisar la concessió i la tramitació de permisos, llicències i vacances.

- Col·laborar amb el cap o la cap del Servei d'Administració i Gestió Pressupostària i donar-li suport en les tasques que du a terme en matèria d'assumptes generals.

- Coordinar i supervisar els assumptes generals de l'Institut.

- Exercir la interlocució en matèries transversals relatives a prevenció de riscs laborals, qualitat, gestió d'arxiu, queixes i suggeriments, igualtat i protecció de dades de caràcter personal.

- Tramitar els expedients de subvencions en matèria d'igualtat d'oportunitats.

- Mantenir la pàgina web de l'Institut Balear de la Dona.

- Donar suport a la unitat de gestió econòmica per indicació del cap o la cap del Servei d'Administració i Gestió Pressupostària.

- Exercir les funcions que li encomani el cap o la cap del Servei d'Administració i Gestió Pressupostària i donar-li suport.

Cap de la Secció IV (F01130593)

- Supervisar el règim econòmic dels expedients de convenis, contractes i subvencions.

- Exercir funcions de direcció, control i coordinació de la Secció.

- Tramitar i fiscalitzar expedients econòmics.

- Tramitar i fiscalitzar la documentació comptable.

- Col·laborar en l'elaboració dels pressuposts de l'Institut Balear de la Dona.

- Gestionar les compres de l'Institut Balear de la Dona.

- Desenvolupar i executar les tasques encomanades en matèria de gestió pressupostària.

- Tramitar i controlar els fons que s'han de justificar.

- Exercir les funcions que li encomani el cap o la cap del Servei d'Administració i Gestió Pressupostària i donar-li suport.

Cap del Negociat II (F01110798)

- Col·laborar amb el cap o la cap de la Secció II en el desenvolupament i l'execució de les tasques d'assumptes generals i subvencions.

- Organitzar l'atenció al públic i tenir cura del registre d'entrada i sortida de documents.

- Supervisar la feina dels ordenances i del personal de la centraleta telefònica.

- Organitzar i mantenir l'arxiu i el magatzem.

- Col·laborar amb el cap o la cap de la Secció IV en la supervisió de les compres de material fungible i dels subministraments.

- Assessorar i donar assistència en matèria informàtica.

- Exercir les funcions que li encomani el cap o la cap del Servei d'Administració i Gestió Pressupostària i donar-li suport.

 

Llocs Base de l'Institut Balear de la Dona (Palma) (unitat: IDO0110001)

Tenen assignades com a funcions les pròpies del cos o l'escala al qual pertanyen, i que defineix la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i depenen directament del director o directora de l'Institut Balear de la Dona.

Lloc base tècnic/a superior (F01670101)

- Exercir les funcions establertes en l'article 24 de la Llei 2/2007.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Lloc base tècnic/a superior (F01670203) (llicenciatura en Dret)

- Exercir les funcions establertes en l'article 24 de la Llei 2/2007.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Treballador/a social (F01650040)

- Exercir les funcions establertes en l'article 32 de la Llei 2/2007.

- Col·laborar amb els caps de servei de l'Institut Balear de la Dona, segons les funcions pròpies del cos.

- Donar suport i assessorament tècnic en matèria de programes d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes.

- Emetre informes tècnics en les àrees i les actuacions que gestionen els serveis.

- Col·laborar en la programació i el seguiment dels programes d'igualtat.

- Valorar, mitjançant barems, els projectes tècnics de les subvencions.

- Col·laborar en l'elaboració dels plecs de prescripcions tècniques dels contractes dels serveis d'igualtat.

- Col·laborar en el disseny i la gestió de les actuacions de formació de professionals en l'àmbit de la igualtat i la lluita contra la violència de gènere.

- Atendre les peticions derivades de la ciutadania en matèria d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes.

- Col·laborar en la recollida de dades i funcions estadístiques de l'Observatori per a la Igualtat.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Treballador/a social (F01650092)

- Exercir les funcions establertes en l'article 32 de la Llei 2/2007.

- Col·laborar amb els caps de servei de l'Institut Balear de la Dona, segons les funcions pròpies del seu cos.

- Donar suport i assessorament tècnic en matèria de programes d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes.

- Emetre informes tècnics en les àrees i les actuacions que gestionen els serveis.

- Col·laborar en la programació i el seguiment dels programes d'igualtat.

- Valorar, mitjançant barems, els projectes tècnics de les subvencions.

- Col·laborar en l'elaboració dels plecs de prescripcions tècniques dels contractes dels serveis d'igualtat.

- Col·laborar en el disseny i la gestió de les actuacions de formació de professionals en l'àmbit de la igualtat i la lluita contra la violència de gènere.

- Atendre les peticions derivades de la ciutadania en matèria d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes.

- Col·laborar en la recollida de dades i funcions estadístiques de l'Observatori per a la Igualtat.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Lloc base tècnic/a de grau mitjà (F01650041) (diplomatura en Ciències Econòmiques o Empresarials, o tres cursos de la llicenciatura en Dret)

- Exercir les funcions establertes en l'article 26 de la Llei 2/2007.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Lloc base tècnic/a de grau mitjà (F0165002N) (diplomatura de l'escala humanística i de ciències socials)

- Exercir les funcions establertes en l'article 30 de la Llei 2/2007.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Lloc base tècnic/a de grau mitjà (F01650042)

- Exercir les funcions establertes en l'article 26 de la Llei 2/2007.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Lloc base auxiliar (F01470174)

- Exercir les funcions establertes en l'article 28 de la Llei 2/2007.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Lloc base ordenança (F01620054)

- Exercir les funcions establertes en l'article 29 de la Llei 2/2007.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

Lloc base ordenança (F0133003P)

- Exercir les funcions establertes en l'article 29 de la Llei 2/2007.

- Exercir qualsevol altra funció que se li encomani en relació amb les anteriors.

 

ANNEX 2 Estructura jeràrquica de l'Institut Balear de la Dona

Institut Balear de la Dona (Palma) (unitat: IDO0110002)

Secretari/ària personal (F01760091)

Cap del Servei de Gestió i Seguiment de Projectes (F01140240)

            Cap de la Secció I (F0113067A)

Cap del Servei d'Administració i Gestió Pressupostària (F01140317)

Cap de la Secció II (F01130536)

Cap de la Secció IV (F01130593)

                        Cap del Negociat II (F01110798)

Cap del Servei de Planificació i Avaluació (F0114034Z)

Llocs base de l'Institut Balear de la Dona (Palma) (unitat: IDO0110001)

Lloc base tècnic/a superior (F01670101)

Lloc base tècnic/a superior (F01670203)

Treballador/a social (F01650040)

Treballador/a social (F01650092)

Lloc base tècnic/a de grau mitjà (F01650041)

Lloc base tècnic/a de grau mitjà (F0165002N)

Lloc base tècnic/a de grau mitjà (F01650042)

Lloc base auxiliar (F01470174)

Lloc base ordenança (F01620054)

Lloc base ordenança (F0133003P)