Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I ALIMENTACIÓ

Núm. 446512
Ordre de la consellera d’Agricultura, Pesca i Alimentació per la qual s’aproven les funcions dels llocs de feina del personal funcionari de la Conselleria d’Agricultura, Pesca i Alimentació i del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 46.2.a) de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, disposa que els consellers poden dictar disposicions reglamentàries en les matèries pròpies dels seus departaments, quan les disposicions tinguin per objecte regular l'organització i el funcionament dels serveis de la Conselleria.

En aquest sentit, l'article 8 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula l'organització interna de les conselleries i disposa, en l'apartat tercer, que «els consellers, mitjançant una ordre, n'han de desenvolupar l'estructura orgànica bàsica, d'acord amb la relació de llocs de feina vigent, per tal de determinar les funcions atribuïdes a les unitats administratives de cada conselleria».

L'article 34 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix el règim jurídic de les ordres de funcions dels llocs de feina de personal funcionari i determina que són l'instrument tècnic d'ordenació mitjançant el qual l'Administració assigna les funcions als llocs de feina i també la manifestació de la potestat d'organització i de direcció de l'Administració. A més, preveu el procediment per dictar-les i modificar-les.

El Decret 8 /2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació forma part d'aquesta estructura.

D'altra banda, el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix la nova estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i, a conseqüència d'això, és necessari publicar una nova ordre de funcions que substitueixi i derogui les anteriors.

Mitjançant el Decret 64/2005, de 10 de juny, es va crear l'entitat de dret públic denominada Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA).

La Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regula el règim general de creació, d'organització i de funcionament del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma i insisteix especialment en el règim de control i la tutela dels ens instrumentals amb la pretensió essencial d'aconseguir una actuació transparent en la gestió dels interessos públics, presidida per criteris de bon govern, professionalitat i integritat dels gestors públics.

Aquesta Llei preveu diverses mesures tendents a racionalitzar la utilització del ventall d'ens instrumentals i a limitar la despesa pública, potenciant els mecanismes de control financer i establint noves mesures de control.

La disposició addicional vuitena de la Llei 9/2011, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2012, autoritza el Govern de les Illes Balears a fer totes les actuacions que siguin necessàries per racionalitzar i reduir el conjunt d'entitats instrumentals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, fins i tot transformar-les, extingir-les, fusionar-les o integrar-les, en tot o en part, en altres ens instrumentals o en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, fent ús de les facultats atorgades als preceptes legals anteriorment esmentats i d'acord amb les pautes que assenyala la Instrucció 1/2012, de 28 de febrer, de la directora general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis per la qual es fixen els criteris per confeccionar les ordres de funcions dels llocs de treball del personal funcionari de les diferents conselleries, dict la següent

Ordre

Article 1

S'aproven les funcions dels llocs de feina del personal funcionari de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació i del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, de conformitat amb el que estableixen els annexos I i II d'aquesta Ordre.

Article 2

Les funcions dels diferents llocs de feina s'han de considerar com una descripció succinta, sense que les funcions que s'enuncien tinguin caràcter limitador o excloent, i sense perjudici de poder reassignar-les en allò que sigui pertinent.

Article 3

1. En cas de vacant o absència del cap de departament o de servei corresponent, n'assumirà les funcions el funcionari que designi el director general, el secretari general o, si escau, el director gerent del FOGAIBA.

2. Així mateix, en els casos de llocs vacants o per absència del titular, n'assumirà les funcions el funcionari que ocupa la plaça immediatament superior o inferior, a criteri del director general, del secretari general o, si escau, del director gerent del FOGAIBA, sempre respectant les funcions pròpies del cos o de l'escala.

Disposició derogatòria única

Queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposin a aquesta Ordre.

Disposició final única

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 21 de setembre de 2021

La consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació

Maria Asunción Jacoba Pia de la Concha García-Mauriño

  

ANNEX I

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I ALIMENTACIÓ

De conformitat amb el que disposa l'article 8 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es relacionen, de manera estructurada i amb definició de les funcions, els diferents llocs de feina de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació:

Estructura orgànica bàsica:

  • Secretaria General
  • Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural
  • Direcció General de Pesca i Medi Marí
  • Direcció General de Polítiques per a la Sobirania Alimentària

CENTRE DIRECTIU: CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I ALIMENTACIÓ

CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I ALIMENTACIÓ (PALMA) APA0010001

Secretari/Secretària personal (F0176004C)

  • Dur a terme feines administratives en general.
  • Manejar equips informàtics.
  • Gestionar arxius, registres i fotocopiadores.
  • Controlar l'agenda del conseller o la consellera.

Xofer/Xofera (F0039002P)

  • Sota la dependència del conseller o la consellera, li correspon mantenir, custodiar i conduir els vehicles propis de la Conselleria.

LLOCS BASE DE LA CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I ALIMENTACIÓ (PALMA) APA0010002

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670297)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 31 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670047)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 31 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670066)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 31 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670172)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 31 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F016702AW)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 31 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F016702AX)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 31 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Lloc base de tècnic/tècnica superior en assessorament lingüístic (F016702AY)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 31 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Lloc base de tècnic/tècnica de grau mitjà (F01650067)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 32.2.d) de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670010)

  • Dur a terme les funcions pròpies del cos o escala en l'àmbit del centre directiu on estigui adscrit.

Lloc base d'administratiu/administrativa (F013900D7)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 27 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Lloc base d'auxiliar (F01470346)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 28 de la Llei 2/2007, de 16 de març de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Lloc base d'ordenança (F016201MV-F016201MW-F01620143)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 29 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Suplir el personal de recepció i telèfon en cas d'absència o sobrecàrrega de feina.
 

Auxiliar de suport (F02740005)

  • Dur a terme les funcions assignades a l'article 35.2 de la Llei 2/2007 de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Suplir el personal de recepció i telèfon en cas d'absència o sobrecàrrega de feina.

CENTRE DIRECTIU: SECRETARIA GENERAL

SECRETARIA GENERAL (PALMA) APA0020001

Secretari/Secretària personal (F0176005C)

  • Dur a terme feines administratives en general.
  • Manejar equips informàtics.
  • Gestionar arxius, registres i fotocopiadores.
  • Controlar l'agenda del superior immediat.

Cap del Servei Jurídic (F01140030)

  • Gestionar i coordinar el Servei, i emetre informes jurídics.
  • Assistir i assessorar jurídicament els altres òrgans i unitats de la Conselleria.
  • Col·laborar en les propostes de resolució en assumptes contenciosos en la fase administrativa i col·laborar amb la Direcció de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma.
  • Tramitar expedients al Consell Consultiu.
  • Col·laborar en l'elaboració de la normativa de la Conselleria amb les direccions generals.
  • Participar en els òrgans col·legiats de la Conselleria i de les entitats vinculades o dependents quan es consideri adient.
  • Col·laborar en l'assessorament jurídic de les entitats vinculades i dependents de la Conselleria.
  • Dur a terme les tasques que li encomani el secretari o la secretària general en l'àmbit de les seves funcions.

D'aquest servei depenen els caps o les caps de la Secció III i IV.

Cap del Servei de Gestió Econòmica (F01140032)

  • Assessorar i donar suport administratiu a la Secretaria General.
  • Controlar, coordinar i supervisar l'estructura organitzativa dels llocs que depenen del Servei i redistribuir les atribucions de funcions que se'ls assignin.
  • Programar, organitzar i implantar mètodes i documents de feina i de planificació del servei.
  • Controlar la gestió dels expedients corresponents de la Unitat de Gestió Econòmica.
  • Elaborar el pressupost de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
  • Controlar l'execució pressupostària.

Dur a terme les tasques que li encomani el secretari o la secretària general en l'àmbit de les seves funcions.

D'aquest servei depèn el cap o la cap de la Secció I i el cap o la cap del Negociat II.

Cap del Servei d'Assumptes Generals (F01140183)

  • Gestionar els serveis generals, com ara les oficines d'atenció en matèria de registre, l'arxiu documental, el patrimoni, el manteniment d'edificis, d'equipaments i de vehicles, l'adquisició de béns fungibles o inventariables i les prestacions de serveis.
  • Gestionar els contractes de neteja, seguretat, subministraments de carburant, d'energia elèctrica, de material d'oficina i d'altres consumibles, correus i comunicacions, i altres contractes de serveis i subministraments de la Conselleria.
  • Supervisar les unitats de seguretat, assessorament lingüístic, manteniment d'instal·lacions i edificis, neteja i informàtica.
  • Gestionar en qualitat d'autoritat competent, la unitat administrativa de control de l'organisme pagador FOGAIBA.
  • Donar suport al secretari o la secretària general en la funció de redacció d'actes del Consell Agrari Interinsular i altres òrgans de consulta i assessorament.
  • Programar, organitzar i implantar mètodes i documents de feina al personal adscrit al departament, impulsant l'administració electrònica i digital.
  • Gestionar les publicacions, les subscripcions i el material bibliogràfic.
  • Exercir d'interlocutor de protecció de dades de caràcter personal, d'estadística, de transparència i de foment de les polítiques d'igualtat entre el personal.
  • Coordinar, amb el Servei de Recursos Humans, les actuacions en matèria de riscs laborals i ergonomia.
  • Emetre propostes de resolució relacionades amb les seves funcions.
  • Executar aquelles tasques que li encomani el secretari o la secretària general en l'àmbit de les seves funcions.

D'aquest Servei depenen els caps del Negociat I, IV i V.

Cap del Servei de Recursos Humans (F01140181)

  • Gestionar el pressupost de Capítol I de la Conselleria.
  • Tramitar i gestionar els assumptes en matèria de personal.
  • Emetre informes i preparar propostes de resolucions en matèria de personal.
  • Coordinar, amb el Servei de Prevenció de Riscs Laborals, les mesures de prevenció de riscs i salut laboral.
  • Dur a terme aquelles tasques que li encomani el secretari o la secretària en l'àmbit de les seves funcions.

D'aquest Servei depenen els caps del Negociat III i VI.

Cap del Servei de Contractació (F01140205)

  • Fer les funcions genèriques del lloc i les pròpies del cap o la cap de la Unitat de Contractació de la Conselleria, d'acord amb la normativa vigent i, en particular, les que preveu el Decret 14/2016, d'11 de març, pel qual s'aprova el text consolidat del Decret sobre contractació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Dirigir, coordinar i supervisar el servei.
  • Col·laborar en qualsevol altra funció que li encomani la secretària o secretari general o un superior jeràrquic i dur-la a terme.
  • Tramitar tota classe d'expedients de contractació administrativa.

D'aquest Servei depenen el cap o la cap del Negociat X.

Cap de la Secció I (F01130362)

  • Donar suport al cap o la cap de servei en les funcions de coordinar, assessorar i supervisar el règim econòmic, i gestionar el pressupost de la Conselleria.
  • Gestionar i controlar les matèries de caràcter econòmic, financer i pressupostari que corresponguin a la Unitat de Gestió Econòmica.
  • Elaborar i tramitar expedients de la Unitat de Gestió Econòmica.
  • Dur a terme les tasques que li encomani el cap o la cap del Servei en l'àmbit de les seves funcions.

Cap de la Secció III (F01130032)

  • Tramitar els assumptes jurídics i resoldre els recursos administratius sota la direcció i la supervisió del cap o de la cap del Servei Jurídic.
  • Emetre informes jurídics.
  • Substituir el cap o la cap del Servei Jurídic en cas de vacant, absència o malaltia.
  • Dur a terme les funcions de caràcter general que li pugui encomanar el cap o la cap del Servei jurídic en l'àmbit de les seves funcions.

Cap de la Secció IV (F01130360)

  • Tramitar els assumptes jurídics i resoldre els recursos administratius sota la direcció i la supervisió del cap o la cap del Servei Jurídic.
  • Emetre informes jurídics.

Cap de la Secció V (F01130053)

  • Fomentar, gestionar i coordinar els programes d'investigació agrària i agroalimentària inclosos al Pla Nacional d'I+D+I.
  • Fomentar i gestionar els programes de formació agroalimentària i pesquera i els programes d'experimentació agrària.

Cap del Negociat I (F01110396)

  • Elaborar i proposar expedients de contractació de serveis i subministraments en matèria dels serveis generals de la Conselleria.
  • Exercir d'interlocutor davant òrgans de consulta i participació de l'Administració autonòmica en matèries pròpies de la Secretaria General.
  • Executar les mesures del Pla d'Igualtat i d'administració digital.
  • Dur a terme les tasques i funcions que li siguin encomanades en relació amb les anteriors.

Cap del Negociat II (F01110585)

  •  Elaborar i tramitar els expedients corresponents a la Unitat de Gestió Econòmica.
  •  Tramitar factures.
  •  Elaborar documents comptables.
  •  Elaborar i tramitar els expedients d'habilitació i gestió dels pagaments pendents de justificar.

Cap del Negociat III (F01110577)

  • Gestionar i tramitar els expedients en matèria de personal.
  • Donar suport al Cap del Servei de Recursos Humans.

Cap del Negociat IV (F01110410)

  • Gestionar l'oficina d'atenció en matèria de registre de la Conselleria.
  • Informar el públic i desplegar les funcions de les oficines d'atenció en matèria de registre.
  • Distribuir la documentació en paper i en format digital entre les distintes unitats i a altres administracions.
  • Dur a terme les tasques i funcions que li siguin encomanades en relació amb les anteriors.

Cap del Negociat V (F01110581)

  • Desplegar les funcions enunciades en l'art. 32.2.e) de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Dur a terme les tasques i funcions que li siguin encomanades en relació amb les anteriors.

Cap del Negociat VI (F01110865)

  • Gestionar i tramitar els expedients en matèria de personal.
  • Donar suport al cap de Servei de Recursos Humans.

Cap del Negociat X (F0111095H)

  • Tramitar les tasques derivades dels expedients de contractació administrativa.
  • Fer les funcions genèriques del lloc de feina i les específiques de la unitat administrativa de contractació, amb la supervisió del superior jeràrquic.
  • Dur a terme qualsevol altres funcions que li encomanin el superior jeràrquic o la superior jeràrquica.

Capatàs/Capatassa agrícola (F00350002)

  • Donar suport als tècnics d'investigació i experimentació.
  • Dur a terme funcions pròpies del cos d'ajudants facultatius objecte de la seva professió.

CENTRE DIRECTIU: DIRECCIÓ GENERAL D'AGRICULTURA, RAMADERIA I DESENVOLUPAMENT RURAL

DIRECCIÓ GENERAL D'AGRICULTURA, RAMADERIA I DESENVOLUPAMENT RURAL (PALMA) APA0030001

Secretari/Secretària personal (F01760042)

  • Dur a terme feines administratives en general.
  • Manejar equips informàtics.
  • Gestionar arxius, registres i fotocopiadores.
  • Controlar l'agenda del superior immediat.

Cap del Servei de Ramaderia (F01140235)

  • Ordenar, planificar, coordinar i avaluar els programes de sanitat, benestar i ordenació animal.
  • Ordenar, fomentar i millorar les produccions ramaderes i les races animals.
  • Ordenar, coordinar i supervisar les activitats relatives als controls oficials i als plans nacionals de control.
  • Ordenar i coordinar els instruments del paquet làctic de les Illes Balears i els seus plans.
  • Ordenar i coordinar els registres en matèria de ramaderia de les Illes Balears.
  • Coordinar els plans de formació del personal del servei i dels agents de control oficial a l'àmbit ramader.
  • Coordinar amb altres administracions autonòmiques, insulars o locals amb competències compartides.
  • Coordinar i supervisar les aplicacions informàtiques ramaderes i les autoritzacions dels permisos d'accés.
  • Representar la Conselleria davant el Ministeri en les reunions tècniques ramaderes.
  • Coordinar i elaborar la normativa pròpia i participar en la consulta d'elaboració d'altres normatives ramaderes.
  • Gestionar les denúncies que es reben al Servei de Ramaderia.
  • Fer les tasques que li encomani la directora o el director general en l'àmbit de les seves funcions.

D'aquest servei depenen els caps de Secció IV, V i VI i els caps dels negociats II, III i V.

Cap del Servei d'Agricultura (F01140050)

  • Organitzar i regular els plans d'actuació sectorials, de regulació dels mercats agraris i els serveis d'assessorament a les explotacions agràries.
  • Ordenar, dirigir i controlar els diversos registres dels mitjans de producció i les seves associacions i millorar la comercialització de la producció vegetal.
  • Ordenar, gestionar i fomentar l'agricultura integrada, ecològica i les mesures de prevenció de crisis productives o fitosanitàries.
  • Dirigir, fomentar i millorar la producció agroindustrial i la sanitat vegetal.
  • Dur a terme les tasques que li encomani la directora o el director general en l'àmbit de les seves funcions.

D'aquest servei depenen els caps de la Secció I, III i VIII i els caps dels negociats I, VII i XVIII i el facultatiu o la facultativa agropecuària.

Cap del Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari (F01140046)

  • Dirigir i coordinar l'execució de les infraestructures per millorar el món rural (regadius, camins rurals i electrificació).
  • Supervisar els projectes propis d'infraestructures i informar-ne.
  • Informar sobre les segregacions i planejaments urbanístics sol·licitats per altres administracions.
  • Dirigir, fomentar i promocionar el desenvolupament del sector equí a les Illes Balears.
  • Informar de les actuacions edificatòries derivades de l'ús agropecuari de les finques (Llei agrària vigent).
  • Assistència a la Comissió Balear de Medi Ambient i informar dels expedients.
  • Informar sobre declaracions d'interès general sol·licitades pel Consell de Mallorca.
  • Acomplir les tasques que li encomani la directora o director general en l'àmbit de les seves funcions.

D'aquest servei depèn el cap o la cap de la Secció VII i el cap o la cap del Negociat IX.

Cap de la Secció I (F01130048)

  • Fomentar la protecció dels vegetals i els seus productes fora de l'àmbit forestal.
  • Dirigir el Laboratori Oficial de Sanitat Vegetal de les Illes Balears (LOSVIB).
  • Executar els plans d'actuació sectorials i les campanyes de sanitat vegetal.
  • Coordinar, elaborar i controlar els plans d'actuació sectorials en matèria de sanitat vegetal, i controlar i dirigir les mesures de prevenció i lluita contra plagues.
  • Homologar, autoritzar i fer el seguiment a les Illes Balears dels cursos de manipulador de fitosanitaris i expedir-ne els carnets.
  • Autoritzar i controlar les agrupacions de defensa vegetal i avaluar-ne els informes i les memòries anuals.
  • Controlar la inspecció de la maquinària de tractaments fitosanitaris.
  • Col·laborar amb el cap o la cap del Servei d'Agricultura i dur a terme les tasques que li encomani dins del seu àmbit competencial.

Cap de la Secció III (F01130056)

  • Donar suport tècnic als gestors de programes de producció vegetal i controls oficials.
  • Donar suport al registre de Societats Agràries de Transformació (SAT) de les Illes Balears.
  • Controlar l'execució de la normativa reguladora del potencial de producció vitícola a les Illes Balears.
  • Gestionar el Registre Vitícola de les Illes Balears i el sistema d'informació geogràfica (SIG) vitícola de les Illes Balears.
  • Controlar l'execució de la normativa reguladora en matèria d'Organismes Modificats Genèticament (OMG).
  • Gestionar els registres de productors de material vegetal.

Col·laborar amb el cap o la cap del Servei d'Agricultura i dur a terme les tasques que li encomani dins del seu àmbit competencial.

Cap de la Secció IV (F01130045)

  • Supervisar, gestionar i controlar les races autòctones.
  • Supervisar i coordinar el REGA en l'àmbit autonòmic i gestionar-lo a l'illa de Mallorca.
  • Gestionar i coordinar el registre de transportistes nacional SIRENTRA en l'àmbit autonòmic i controlar-lo a l'illa de Mallorca.
  • Gestionar i coordinar el registre de nuclis zoològics en l'àmbit autonòmic i controlar-lo a l'illa de Mallorca.
  • Gestionar i coordinar el registre SILUM d'establiments d'alimentació animal en l'àmbit autonòmic i controlar-lo a l'illa de Mallorca, i elaborar i coordinar el pla de control d'alimentació animal autonòmic amb els serveis oficials veterinaris competents.
  • Gestionar i coordinar el registre de centres d'experimentació animal en l'àmbit autonòmic i autoritzar i controlar aquestes activitats.
  • Coordinar, elaborar i controlar el seguiment del Pla Nacional de la Cadena Alimentària en matèria de benestar, d'identificació i d'alimentació animal.
  • Autoritzar i controlar els cursos de formació en matèria de benestar animal.
  • Gestionar i coordinar el programa informàtic INFOLAC de control dels operadors del sector lacti i planificar, coordinar (o executar a l'illa de Mallorca) els instruments que formen el paquet lacti.
  • Informar sobre l'adequació a la normativa de ramaderia dels projectes derivats de la Llei agrària.
  • Controlar la producció i gestió dels fems a les explotacions ramaderes i gestionar les declaracions responsables dels plans de producció de fems.
  • Gestionar el Registre Autonòmic d'Animals Potencialment Perillosos, l'emissió dels certificats relacionats i homologar els títols d'ensinistrament d'aquests tipus d'animals.
  • Gestionar el Registre d'Associacions de Protecció i Defensa dels Animals.
  • Elaborar i controlar el Programa de control oficial de centres de recollida i emmagatzemament d'esperma i equips de recollida d'embrions.
  • Donar suport al Servei de Ramaderia i executar les funcions que li encomanin.

Cap de la Secció V (F01130044)

  • Coordinar, elaborar, planificar i avaluar els residus en els animals i en els seus productes.
  • Elaborar, actualitzar, coordinar i fomentar les mesures de prevenció de malalties i la xarxa d'alerta veterinària d'alerta sanitària.
  • Coordinar i controlar els moviments d'animals dins les Illes Balears, des d'altres comunitats i cap a altres comunitats i altres territoris de la Unió Europea (traces)
  • Gestionar i autoritzar els certàmens amb presència d'animals vius a l'illa de Mallorca i els suprainsulars.
  • Planificar, controlar i certificar els requisits de sanitat animal per al desplaçament d'animals a tercers països (CEXGAN)
  • Elaborar, planificar i avaluar els programes sanitaris de vigilància, control i erradicació de diverses malalties dels animals.
  • Autoritzar i fer el seguiment del programa de control dels centres de neteja i desinfecció dels vehicles de transport d'animals.
  • Gestionar el registre de centres d'atenció sanitària d'animals de companyia a l'illa de Mallorca.
  • Donar suport al Servei de Ramaderia i executar les funcions que li encomanin.

Cap de la Secció VI (F01130043)

  • Gestionar la identificació i el Registre dels agents, establiments i contenidors que intervenen en el sector lacti, el registre dels moviments de la llet i controlar la qualitat higienicosanitària i traçabilitat de la llet crua.
  • Elaborar, planificar i avaluar els programes de les campanyes de sanejament ramader per a l'erradicació d'epizoòties i zoonosis a les Illes Balears, i coordinar-ne i avaluar-ne l'execució.
  • Gestionar el Registre d'establiments i mitjans de transport SANDACH i el Registre de moviments SANDACH en els establiments de la competència de la Direcció General.
  • Coordinar, elaborar i controlar l'execució dels plans de control dels SANDACH que són de la competència de la Direcció General i fomentar la gestió adient dels subproductes a les explotacions ramaderes.
  • Coordinar, amb la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural, el Pla Nacional de Control de la Cadena Alimentària, promoure les auditories de les activitats de control oficial i vigilar les mesures correctores.
  • Coordinar, elaborar i controlar l'execució del Programa d'Higiene de la Producció Primària a les explotacions ramaderes.
  • Aprovar les Agrupacions de Defensa Sanitària Ramadera, gestionar-ne el registre i autoritzar i controlar els programes sanitaris.
  • Controlar l'ús racional dels medicaments veterinaris a les explotacions ramaderes i fomentar-hi l'aplicació del Pla de Reducció de Resistències Microbianes.
  • Donar suport al Servei de Ramaderia i executar les funcions que li encomani.

Cap de la Secció VII (F01130359)

  • Donar suport a les comunitats de regants.
  • Supervisar jurídicament el Servei al qual estigui adscrit aquest lloc de feina.

Cap de la Secció VIII (F01130052)

  • Acomplir el control de les bones pràctiques d'higiene en la producció primària.
  • Efectuar el control de la implementació de les obligacions en matèria de traçabilitat en la producció primària.
  • Dur a terme les campanyes de control oficial en matèria d'higiene i traçabilitat en la producció primària.
  • Fomentar i gestionar la producció primària.
  • Col·laborar amb el cap o la cap del Servei d'Agricultura i dur a terme les tasques que li encomani dins el seu àmbit competencial.

Cap del Negociat I (F01110438)

  • Donar suport tècnic als gestors dels plans d'actuació sectorials, campanyes de sanitat vegetal i controls oficials en matèria de sanitat vegetal.

Cap del Negociat II (F01110423)

  • Executar el pla de vigilància i de control de residus en animals.
  • Donar suport tècnic a la gestió i les funcions de la Secció V, i col·laborar-hi i executar els controls que es marquen dins aquestes funcions

Cap del Negociat III (F01110422)

  • Donar suport a la gestió i les funcions de la Secció IV, i col·laborar-hi i executar els controls que es marquen dins aquestes funcions.

Cap del Negociat V (F01110431)

1. Donar suport administratiu a la unitat a la qual estigui adscrit i col·laborar-hi.

Cap del Negociat VII (F01110428)

  • Donar suport tècnic als gestors dels plans de transferència tecnològica en la gestió integrada de plagues.
  • Donar suport tècnic als gestors dels plans d'ús sostenible de productes fitosanitaris i, en concret, informar dels expedients del registre oficial d'operadors i productors de productes fitosanitaris.
  • Dur a terme els controls oficials corresponents als programes de vigilància sobre la comercialització i sobre l'ús dels productes fitosanitaris.

Cap del Negociat VIII (F01110442)

  • Tramitar els expedients relacionats amb la Llei agrària vigent.
  • Tramitar els expedients que arriben d'altres administracions.
  • Visites a finques relacionades amb la Llei agrària vigent.
  • Gestionar íntegrament tots els expedients.

Cap del Negociat XVI (F01110449)

  • Donar suport tècnic als gestors de programes de producció vegetal i controls oficials.
  • Donar suport als gestors del Registre Vitícola de les Illes Balears i del sistema d'informació geogràfica (SIG) vitícola de les Illes Balears.
  • Donar suport en matèria de registres agrícoles.

Cap del Negociat XVIII (F01110435)

  • Donar suport tècnic als gestors de programes de producció vegetal i controls oficials.
  • Donar suport als gestors del Registre Vitícola de les Illes Balears i del sistema d'informació geogràfica (SIG) vitícola de les Illes Balears.

Donar suport en les actuacions sobre la regulació dels mercats agraris.

Facultatiu agropecuari/Facultativa agropecuària (F01010007)

  • Gestionar el reconeixement i control de les Organitzacions de Productors de Fruites i Hortalisses (OPFH).
  • Gestionar el Sistema d'Organitzacions de Productors de Fruites i Hortalisses (SOFYH).
  • Dur a terme els controls de les declaracions dels Operadors del Sector Oleícola.
  • Fer els informes relatius a la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears, dins l'àmbit competencial del Servei d'Agricultura.
  • Donar suport al registre de productors de material vegetal.
  • Donar suport al Consell Balear de la Producció Agrària Ecològica i assessorar sobre la normativa en producció.

DIRECCIÓ GENERAL DE PESCA I MEDI MARÍ

DIRECCIÓ GENERAL DE PESCA I MEDI MARÍ (PALMA) APA0040001

Secretari/Secretària personal (F01760005)

  • Dur a terme feines administratives en general.
  • Manejar equips informàtics.
  • Gestionar arxius, registres i fotocopiadores.
  • Controlar l'agenda del superior immediat.

Cap del Servei d'Ordenació Pesquera (F01140052)

  • Proposar, desenvolupar i executar la política de la Conselleria en matèria d'ordenació del sector pesquer i de les activitats relacionades amb la pesca marítima, en aigües interiors, confraries de pescadors i ensenyament nauticopesquer i busseig.

D'aquest Servei depenen el cap o la cap de la Secció I i els caps dels negociats II i VI.

Cap del Servei de Recursos Marins (F01140051)

  • Planificar, programar i executar les activitats de conservació del medi marí, reserves marines, marisqueig i investigació pesquera i aqüicultura.
  • Dur a terme les tasques que li encomani la directora o director general en l'àmbit de les seves funcions.

D'aquest servei depenen el cap o la cap de Secció II, el cap o la cap del Laboratori d'Aqüicultura, els caps dels negociats III i IV, el tècnic o la tècnica superior de laboratori, el lloc base de tècnic/tècnica superior, l'ajudanta o ajudant de laboratori, els vigilants de reserva marina i els inspectors de pesca.

Inspector/Inspectora de pesca (F00890001)

  • Dur a terme tasques d'inspecció i vigilància en matèria de pesca, recollida de marisc, aqüicultura, comercialització i ordenació pesquera.

Cap de la Secció I (F01130058)

  • Donar suport al cap o a la cap del Servei d'Ordenació Pesquera.
  • Gestionar, tramitar i informar expedients i qüestions relatives al busseig recreatiu i a l'ordenació pesquera, sota la supervisió del cap o la cap de servei.
  • Dur a terme les funcions pròpies del Servei d'Ordenació Pesquera sota la supervisió del cap o la cap del Servei.

Cap de la Secció II (F01130059)

  •  Efectuar informes en matèria d'avaluacions mediambientals i d'higiene en la producció primària.

Cap del Negociat II (F01110461)

  •  Donar suport a la unitat administrativa a la qual estigui adscrit i col·laborar-hi.

Cap del Negociat III (F01110460)

  •  Avaluar i gestionar autoritzacions en matèria de recursos marins.

Cap del Negociat IV (F01110459)

  • Dur a terme les campanyes i gestionar els programes de reserves marines.
  • Fer informes en matèria d'avaluacions mediambientals.

Cap del Negociat VI (F01110458)

  • Analitzar i proposar les autoritzacions de construccions i modernitzacions de vaixells pesquers.
  • Tramitar els expedients en matèria de flota pesquera.
  • Revisar obres a vaixells.
  • Donar suport a la unitat administrativa a la qual estigui adscrit i col·laborar-hi.

Vigilant de reserva marina (F02040010)

  • Fer respectar les àrees de reserva i la legislació pesquera en general, patrullant-hi regularment per terra i per mar, estenent, si escau, actes de presumptes infraccions.
  • Dur a terme les tasques necessàries per al manteniment de les instal·lacions de les reserves marines: revisió de l'estat de les fites i dels panells informatius instal·lats a la costa, revisió i manteniment de les embarcacions, etc.
  • Informar els usuaris (pescadors, navegants, bussejadors, banyistes) de les característiques de les reserves i de les seves distintes zones i difondre sobre el terreny la documentació informativa.
  • Informar periòdicament la Direcció General de Pesca i Medi Marí de l'estat de les reserves marines i de les accions necessàries (inversions, millores, reparacions, substitucions) a dur a terme per a la conservació en condicions òptimes.

DIRECCIÓ GENERAL DE PESCA I MEDI I MARÍ (ANDRATX) APA0040002

Cap del laboratori d'aqüicultura (F01170002)

  • Organitzar, coordinar i controlar el laboratori d'investigacions marines i aqüicultura.
  • Dur a terme activitats de busseig científic.
  • Fer informes en matèria d'avaluacions mediambientals.
  • Acomplir les tasques que li encomani la directora o director general en l'àmbit de les seves funcions.

Tècnic/Tècnica superior de laboratori (F01930010)

  • Investigar i experimentar en matèria agrícola, ramadera, pesquera i alimentària.
  • Donar suport als programes d'aqüicultura, pesca marítima i marisqueig.

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670154)

  • Dur a terme les funcions enunciades en l'article 31 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Ajudant/Ajudanta de laboratori (F00290006)

  • Dur a terme les funcions pròpies del cos facultatiu al qual pertany.
  • Donar suport al personal tècnic de laboratori, investigació i experimentació.
  • Fer activitats de busseig científic.

DIRECCIÓ GENERAL DE PESCA I MEDI MARÍ (CALA RAJADA) APA0040003

Vigilant de reserva marina (F02040011)

  • Fer respectar les àrees de reserva i la legislació pesquera en general, patrullant-hi regularment per terra i per mar, estenent, si escau, actes de presumptes infraccions.
  • Dur a terme les tasques necessàries per al manteniment de les instal·lacions de les reserves marines: revisió de l'estat de les fites i dels panells informatius instal·lats a la costa, revisió i manteniment de les embarcacions, etc.
  • Informar els usuaris (pescadors, navegants, bussejadors, banyistes) de les característiques de les reserves i de les seves distintes zones i difondre sobre el terreny la documentació informativa.
  • Informar periòdicament la Direcció General de Pesca i Medi Marí de l'estat de les reserves marines i de les accions necessàries (inversions, millores, reparacions, substitucions) a dur-hi a terme per a la conservació en condicions òptimes.

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTIQUES PER A LA SOBIRANIA ALIMENTÀRIA (PALMA) APA0050001

Secretari/Secretària personal (F01760021)

  • Dur a terme feines administratives en general.
  • Manejar equips informàtics.
  • Gestionar arxius, registres i fotocopiadores.
  • Controlar l'agenda del superior immediat.
 

Cap del Servei de Control i Qualitat Agroalimentària (F02240001)

  • Ordenar, fomentar i millorar la qualitat agroalimentària.
  • Fomentar i impulsar les denominacions de qualitat diferenciada.
  • Ordenar i coordinar els registres i censos d'operadors de denominacions de qualitat.
  • Coordinar i supervisar els consells reguladors de denominacions de qualitat.
  • Ordenar, coordinar i supervisar les activitats relacionades amb el controls oficials i els plans nacionals de control en matèria de qualitat agroalimentària.
  • Coordinar l'estadística de producció i comercialització d'aliments amb denominació de qualitat.
  • Dirigir estudis per a la caracterització d'aliments tradicionals de les Illes Balears.
  • Dur a terme les funcions previstes en la normativa específica de l'Institut de Qualitat Agroalimentària (Decret 131/2001, de 30 de novembre).
  • Fer les tasques que li encomani la directora  o director general en l'àmbit de les seves funcions.
  • D'aquest servei depenen el cap o la cap de la Secció II, la coordinadora o coordinador d'inspecció de fraus i qualitat agroalimentària, els inspectors de fraus, el cap o la cap del Negociat II i el lloc base de tècnic superior.

Cap del Servei d'Alimentació Sostenible (F01140045)

  • Programar, dirigir, executar i controlar els procediments necessaris per a la promoció i dinamització del producte local.
  • Fomentar la cultura del comerç de proximitat, de consum de productes de quilòmetre zero, la cooperació entre el sector comercial tradicional i el nostre sector agrari i pesquer.
  • Promocionar la compra de productes de proximitat en el sector públic i el foment del consum de productes de proximitat en el sector turístic.
  • Proposar normativa i emetre informes en matèria de sobirania alimentària.
  • Impulsar actuacions per a la igualtat de la dona en les polítiques de sobirana alimentària.
  • Fer altres funcions relacionades que li siguin assignades per la seva prefectura en el marc de les seves competències.

Coordinador/Coordinadora d'Inspecció de Fraus i Qualitat Agroalimentària (F02250002)

  • Planificar, coordinar i supervisar els programes de control oficial de lluita contra el frau agroalimentari i la competència deslleial.
  • Redactar el pla de la memòria anual de control en matèria de qualitat agroalimentària.
  • Gestionar l'estadística del control oficial de la inspecció de fraus agroalimentaris.
  • Dissenyar procediments i documents per a la inspecció.
  • Dur a terme les funcions previstes en el Decret 131/2001, de 30 de novembre, per a l'àrea de control de la qualitat.
  • Inspeccionar i comprovar la qualitat dels productes en els diversos àmbits i sectors d'acord amb el Títol III de la Llei 1/1999, de 17 de març.
  • Fer les tasques que li encomani el cap o la cap del Servei en l'àmbit de les seves funcions.

Cap de la Secció II (F01130055)

  • Tramitar expedients per al registre de denominacions de qualitat i per a la modificació de plecs de condicions.
  • Informar dels projectes de normes amb matèria de qualitat diferenciada.
  • Elaborar la programació i memòria anual de la Secció.
  • Dissenyar i avaluar els plans de control de denominacions de qualitat.
  • Vigilar i tramitar oposicions al registre de noms geogràfics de les Illes Balears.
  • Gestionar els processos electorals de consells reguladors.
  • Supervisar els pressupost i comptes anuals dels consells reguladors.
  • Exercir la secretaria de la Comissió Balear d'Aliments Tradicionals.
  • Gestionar i supervisar les entitats a les quals s'han delegat tasques de certificació.
  • Tramitar i exercir la direcció, si cal, de projectes d'inversió.
  • Coordinar i gestionar el web www.illesbalearsqualitat.cat.
  • Desenvolupar les funcions previstes en el Decret 131/2001, de 30 de novembre, per a l'àrea de promoció de la qualitat.
  • Dur a terme les tasques que li encomani el cap o la cap del Servei en l'àmbit de les seves funcions.

Cap del Negociat II (F0111095G)

  • Gestionar els censos i registres d'operadors de denominacions de qualitat.
  • Gestionar els registre d'envasadors i embotelladors de vi i begudes alcohòliques.
  • Gestionar els cens d'operadors sotmesos a normalització hortofructícola.
  • Gestionar l'estadística de producció i comercialització de denominacions de qualitat.
  • Desenvolupar tasques d'auditoria, supervisió i certificació en matèria agroalimentària.
  • Gestionar el sistema de qualitat del servei.
  • Desenvolupar estudis per a la caracterització d'aliments tradicionals.
  • Donar suport a la tramitació d'expedients per al registre de denominacions de qualitat i per a la modificació de plecs de condicions.
  • Dur a terme les tasques que li encomani el cap o la cap de la Secció en l'àmbit de les seves funcions.

Inspector/Inspectora de fraus (F00870001)

  • Inspeccionar i comprovar la qualitat dels productes en els diversos àmbits i sectors d'acord amb el títol III de la Llei 1/1999, de 17 de març, i amb el Decret 131/2001, de 30 de novembre.
  • Dissenyar procediments i documents per a la inspecció.
  •  Informar els operadors en matèria de legislació agroalimentària

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670129)

  • Dur a terme les funcions enunciades en l'article 31 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

ANNEX II

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS

CENTRE DIRECTIU: DIRECCIÓ I GERÈNCIA DE FOGAIBA

DIRECCIÓ I GERÈNCIA FOGAIBA FGB0010005

Secretari/Secretària personal (F01760113)

  • Exercir les funcions pròpies del cos i, especialment, tasques administratives en general, maneig d'ordinador, arxiu i control i suport de l'agenda del superior immediat.

Lloc base d'administratiu/administrativa (F01390081)

  • Exercir les funcions genèriques que siguin pròpies del cos o l'escala a la qual pertanyen, dins l'àmbit de la unitat orgànica a la qual s'adscriguin.

Lloc base d'auxiliar (F01470233)

  • Exercir les funcions genèriques que siguin pròpies del cos o escala a la qual pertanyen, dins l'àmbit de la unitat orgànica a la qual s'adscriguin.

Lloc base d'ordenança (F01620157)

  • Exercir les funcions genèriques que siguin pròpies del cos o l'escala a la qual pertanyen, dins l'àmbit de la unitat orgànica a la qual s'adscriguin.

ÀREA D'INFORMÀTICA I REGISTRES FGB0010003

Cap de la Secció I (F01130033)

  • Dirigir i coordinar la implementació i el manteniment dels sistemes d'informació que mecanitzen els processos de l'organització.
  • Efectuar els estudis i les anàlisis tècniques dels sistemes d'informació que li siguin encomanades.

Cap del Negociat XXXV (F01110450)

  • Fer l'estudi i l'anàlisi de les sol·licituds presentades.
  • Valorar la idoneïtat de les sol·licituds per ser inscrites en el Registre General d'Explotacions Agràries.

Cap del Negociat XLIII (F01110644)

  • Coordinar la implementació i el manteniment dels sistemes d'informació que mecanitzen els processos de l'organització.
  • Efectuar els estudis i les anàlisis tècniques dels sistemes d'informació que li siguin encomanades.

ÀREA JURÍDICA ECONÒMICA FGB0010001

Cap del Departament Jurídic (F01030030)

  • Controlar, coordinar i supervisar el Departament Jurídic.
  • Dur a terme l'assessorament jurídic, la gestió de personal i els expedients de contractació, excloent-ne els expedients i les despeses menors.
  • Donar suport i assistència a la Direcció i Gerència.
  • Impulsar la implantació de programes de gestió de la qualitat en la matèria encomanada, així com mantenir-los i revisar-los.
  • Adequar i implantar els procediments administratius relatius a les matèries competència dels serveis del departament.

Cap de la Secció X (F01130024)

  • Tramitar i coordinar la gestió econòmica i pressupostària.

Cap del Negociat III (F01110464)

  • Executar la gestió comptable i financera de l'organisme pagador.

Lloc base d'administratiu/administrativa (F01390051)

  • Exercir les funcions pròpies del cos o escala en l'àmbit del centre directiu on estigui adscrit.

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES FGB0010002

Cap del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural (F01140236)

  • Exercir les Funcions pròpies del cap de servei relacionades amb les ajudes al Desenvolupament Rural.

D'aquest Servei depenen el o la cap de la Secció II, el cap o la cap de la Secció VII, el cap o la cap de la Secció XVI, el cap o la cap del Negociat VIII, el cap o la cap del Negociat XIX, el cap o la cap del Negociat XX, el cap o la cap del Negociat XXIV, el cap o la cap del Negociat XXVII, el cap o la cap del Negociat XLI, i el cap o la cap del Negociat XLII.

Cap del Servei d'Ajudes Directes de la Política Agrària Comuna (F01140049)

  • Exercir les funcions pròpies de cap de servei respecte a les ajudes directes de la Política Agrària Comuna.

D'aquest Servei depenen el cap o la cap de la Secció XII, el cap o la cap del Negociat XXXIX i el cap o la cap del Negociat XL.

Cap del Servei de Delegacions Comarcals (F01140044)

  • Coordinar i supervisar les actuacions del personal adscrit a les delegacions comarcals.

D'aquest Servei depenen els delegats comarcals, el cap o la cap del Negociat III, els caps d'àrea d'Agricultura, el cap o la cap del Negociat I, el cap o la cap del Negociat IX, el cap o la cap del Negociat IV, el cap o la cap del Negociat VII i el cap o la cap del Negociat XII.

Delegat/Delegada comarcal (F02220006)

  • Seguir les orientacions dels titulars dels òrgans directius per a les relacions externes d'enllaç i la col·laboració del FOGAIBA amb les institucions, organitzacions i associacions que estiguin dins l'àmbit d'actuació de la delegació comarcal.
  • Dur a terme aquelles altres funcions i activitats que els superiors li encomanin.
  • Organitzar, dirigir i gestionar la delegació comarcal.

Veterinari/Veterinària comarcal Palma (F02000003)

  • Efectuar els controls de camp en matèria ramadera.
  • Exercir les funcions que siguin pròpies del cos facultatiu superior i, especialment, aquelles que corresponen als veterinaris oficials de comarca ramadera segons la seva normativa específica.
 

Cap de la Secció II (F01130047)

  • Funcions pròpies del cap de secció relacionades amb el Programa de Desenvolupament per a les Mesures d'Acompanyament i LEADER.

Cap de la Secció VI (F01130028)

  • Tramitar i resoldre els expedients d'inscripció, modificació o baixa de les explotacions agràries que correspongui al Registre Interinsular Agrari i Registre Insular de Mallorca.
  • Gestionar el Catàleg d'explotacions prioritàries, del fitxer d'explotacions agràries preferent, del Registre d'Explotacions Agràries de titularitat compartida, d'oci i autoconsum i de les singulars.
  • Emetre certificats acreditatius de la inscripció de l'explotació.
  • Elaborar estadístiques, estudis, informes i publicacions.
  • Dur a terme tots els actes d'instrucció necessaris per a la inscripció de les explotacions.
  • Arxivar i custodiar els documents i bases.
  • Mantenir i millorar l'aplicació del Registre Interinsular Agrari.
  • Implantar les eines d'administració electrònica al Registre Interinsular Agrari.

Cap de la Secció VII (F01130042)

  • Planificar i executar els controls corresponents als programes de desenvolupament rural.

Cap de la Secció VIII (F01130050)

  • Tramitar ajudes de la Organització Comú del Mercat.

Cap de la Secció XII (F01130054)

  • Planificar i executar els controls corresponents a ajudes directes Política Agrària Comuna.

Cap de la Secció XVI (F01130404)

  • Funcions pròpies del cap de secció relacionades amb el Programa de Desenvolupament Rural per a les regions fora de l'Objectiu 1–Horitzontal 2.

Cap del Negociat I (F01110463)

  • Gestionar les ajudes estructurals al Fons FEP i altres ajudes, així com la gestió ordinària.

Cap del Negociat VIII (F01110417)

  • Tramitar ajudes dels programes de desenvolupament rural.

Cap del Negociat XI (F01110425)

  • Tramitar ajudes d'Organització Comú dels Mercats.

Cap del Negociat XIX (F01110434)

  •  Tramitar ajudes dels programes de desenvolupament rural.

Cap del Negociat XX (F01110471)

  • Tramitar ajudes dels programes de desenvolupament rural.

Cap del Negociat XXIV (F01110429)

  • Tramitar ajudes dels programes de desenvolupament rural.

Cap del Negociat XXVII (F01110426)

  • Tramitar ajudes dels programes de desenvolupament rural.

Cap del Negociat XXXIX (F01110446)

  • Tramitar ajudes de pagaments directes.

Cap del Negociat XL (F01110445)

  • Tramitar ajudes de pagaments directes de ramaderia.

Cap del Negociat XLI (F01110444)

  • Tramitar ajudes dels programes de desenvolupament rural.

Cap del Negociat XLII - F01110443

  • Tramitar ajudes dels programes de desenvolupament rural.

Administratiu/administrativa - F00070011

  • Exercir les funcions genèriques que siguin pròpies del cos o l'escala a la qual pertany, dins l'àmbit de la unitat orgànica a la qual s'adscrigui.

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES (CAMPOS) FGB0010008

Delegat/Delegada comarcal (F02220003)

  • Seguir les orientacions dels titulars dels òrgans directius per a les relacions externes d'enllaç i col·laboració del FOGAIBA amb les institucions, organitzacions i associacions que estiguin dins l'àmbit d'actuació de la delegació comarcal.
  • Dur a terme aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Organitzar, dirigir i gestionar la delegació comarcal.

Veterinari/Veterinària comarcal de Campos (F02000001)

  • Exercir funcions que siguin pròpies del cos facultatiu superior i, especialment, aquelles que corresponen els veterinaris oficials de comarca ramadera segons la seva normativa específica.
  • Efectuar els controls de camp en matèria ramadera.

Facultatiu agropecuari/Facultativa agropecuària (F01010013)

  • Donar suport i informació tècnica, en matèria de producció agrària, sanitat vegetal i ajudes, als ciutadans i a la resta d'àrees de la delegació.
  • Divulgar els resultats d'estudis, investigacions i noves tecnologies per a la millora tecnològica del sector primari.
  • Exercir aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Col·laborar amb l'Institut de Recerca i Formació Agrària i Pesquera de les Illes Balears.
  • Col·laborar amb l'Institut de Qualitat Agroalimentària de les Illes Balears per a la implantació, la promoció i la millora de la qualitat.

Cap del Negociat III (F01110380)

  • Aplicar la normativa general de la Conselleria en matèria de custòdia i arxivament d'expedients.
  • Executar les accions oportunes per a la gestió i control dels assumptes generals i de les matèries competència de la Direcció General de Pesca, seguint les instruccions de les unitats competents.
  • Executar les activitats necessàries per a la funció de registre del FOGAIBA.
  • Exercir aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Gestionar tota l'àrea administrativa de la delegació.

Administratiu/administrativa (F01390009)

  • Atendre, informar i ajudar el ciutadà en les seves relacions amb l'Administració i registrar la documentació que presenti.
  • Exercir les funcions pròpies del cos o escala en l'àmbit del centre directiu on estigui adscrit.

Mosso/Mossa de laboratori i control de camp (F01280001)

1. Exercir les tasques pròpies del cos i feines auxiliars de camp i assistir els serveis veterinaris, els d'investigació i experimentació i els laboratoris de la Conselleria.

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES (FELANITX) FGB0010010

Delegat/Delegada comarcal (F02220005)

  • Seguir les orientacions dels titulars dels òrgans directius per a les relacions externes d'enllaç i col·laboració del FOGAIBA amb les institucions, organitzacions i associacions que estiguin dins l'àmbit d'actuació de la delegació comarcal.
  • Dur a terme aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Organitzar, dirigir i gestionar la delegació comarcal.

Auxiliar d'atenció al públic (F01470026)

  • Atendre, informar i ajudar el ciutadà en les seves relacions amb l'Administració i registrar la documentació que presenti.
  • Exercir les funcions pròpies del cos o escala en l'àmbit del centre directiu on estigui adscrit.

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES (INCA) FGB0010007

Delegat/Delegada comarcal (F02220002)

  • Seguir les orientacions dels titulars dels òrgans directius per a les relacions externes d'enllaç col·laboració del FOGAIBA amb les institucions, organitzacions i associacions que estiguin dins l'àmbit d'actuació de la delegació comarcal.
  • Dur a terme aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Organitzar, dirigir i gestionar la delegació comarcal.

Veterinari/Veterinària comarcal d'Inca (F01010012)

1. Exercir les funcions que siguin pròpies del cos facultatiu superior i, especialment, aquelles que corresponen als veterinaris oficials de comarca ramadera segons la seva normativa específica.

Veterinari/Veterinària comarcal d'Inca (F02000005)

  • Exercir aquelles funcions que siguin pròpies del cos facultatiu superior i, especialment, aquelles que corresponen els veterinaris oficials de comarca ramadera segons la seva normativa específica.
  • Efectuar els controls de camp en matèria ramadera.

Cap d'Àrea d'Agricultura (F01010011)

  • Coordinar i organitzar els tècnics en agricultura adscrits a la delegació comarcal en l'exercici de les seves funcions.
  • Donar suport i informació tècnica, en matèria de producció agrària, sanitat vegetal i ajudes, als ciutadans i a l'àrea administrativa de la delegació.
  • Col·laborar amb l'Institut de Recerca i Formació Agrària i Pesquera de les Illes Balears.
  • Col·laborar amb l'Institut de Qualitat Agroalimentària de les Illes Balears per a la implantació, la promoció i la millora de la qualitat.
  • Divulgar els resultats d'estudis, investigacions i noves tecnologies per a la millora tecnològica del sector primari.
  • Exercir aquelles altres funcions i activitats que li encomanin els seus superiors.

Cap del Negociat I (F0111095A)

  • Donar suport i col·laborar amb les delegades o delegats comarcals del Servei de Delegacions Comarcals del FOGAIBA i exercir aquelles funcions que li encomanin.
  • Donar suport i informació tècnica, en matèria de producció agrària, sanitat vegetal i ajudes, als ciutadans i a l'àrea administrativa de la delegació.
  • Divulgar els resultats d'estudis, investigacions i noves tecnologies per a la millora tecnològica del sector primari.
  • Exercir aquelles altres funcions i activitats que li encomanin els seus superiors.

Cap del Negociat IX (F01110483)

  • Exercir aquelles funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Executar les activitats necessàries per a la funció de registre del FOGAIBA.
  • Executar les accions oportunes per a la gestió i control dels assumptes generals i de les matèries competència de la Direcció General de Pesca, seguint les instruccions de les unitats competents.
  • Aplicar la normativa general de la Conselleria en matèria de custòdia i arxivament d'expedients.
  • Gestionar tota l'àrea administrativa de la delegació.

Administratiu/Administrativa d'atenció al públic (F01390007)

  • Exercir les funcions pròpies del cos o escala en l'àmbit del centre directiu on estigui adscrit.
  • Atendre, informar i ajudar el ciutadà en les seves relacions amb l'Administració i registrar la documentació que presenti.

Auxiliar d'atenció al públic (F01470002)

  • Exercir les funcions pròpies del cos o escala en l'àmbit del centre directiu on estigui adscrit.
  • Atendre, informar i ajudar el ciutadà en les seves relacions amb l'Administració i registrar la documentació que presenti.

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES (MANACOR) FGB0010006

Delegat/Delegada comarcal (F02220001)

  • Seguir les orientacions dels titulars dels òrgans directius per a les relacions externes d'enllaç de col·laboració del FOGAIBA amb les institucions, organitzacions i associacions que estiguin dins l'àmbit d'actuació de la delegació comarcal.
  • Dur a terme aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Organitzar, dirigir i gestionar la delegació comarcal.

Veterinari/Veterinària comarcal de Manacor (F02000004)

  • Executar funcions que siguin pròpies del cos facultatiu superior i, especialment, aquelles que corresponen als veterinaris oficials de comarca ramadera segons la seva normativa específica.
  • Efectuar els controls de camp en matèria ramadera.

Cap del Negociat IV (F01110379)

  • Donar suport i col·laborar amb les delegades o delegats comarcals de les delegacions comarcals de Manacor i de Felanitx de FOGAIBA, i exercir aquelles funcions que li encomanin.
  • Donar suport i informació tècnica, en matèria de producció agrària, sanitat vegetal i ajudes, als ciutadans i a l'àrea administrativa de la delegació.
  • Divulgar els resultats d'estudis, investigacions i noves tecnologies per a la millora tecnològica del sector primari.
  • Exercir aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.

Cap del Negociat VII (F01110376)

  • Gestionar tota l'àrea administrativa de la delegació.
  • Exercir aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Executar les accions oportunes per a la gestió i control dels assumptes generals i de les matèries competència de la Direcció General de Pesca, seguint les instruccions de les unitats competents.
  • Executar les activitats necessàries per a la funció de registre auxiliar del registre general de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
  • Aplicar la normativa general de la Conselleria en matèria de custòdia i d'arxivament d'expedients.

Capatàs/Capatassa agrícola (F00350004)

  • Executar les funcions que siguin pròpies del cos d'ajudant facultatiu i que siguin objecte de la seva professió.
  • Donar suport al personal facultatiu de la delegació.

Auxiliar d'atenció al públic (F01470017)

  • Exercir les funcions pròpies del cos o escala en l'àmbit del centre directiu on estigui adscrit.
  • Atendre, informar i ajudar el ciutadà en les seves relacions amb l'Administració i registrar la documentació que presenti.

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES (SA POBLA) FGB0010009

Delegat/Delegada comarcal (F02220004)

  • Seguir les orientacions dels titulars dels òrgans directius per a les relacions externes d'enllaç i col·laboració del FOGAIBA amb les institucions, organitzacions i associacions que estiguin dins l'àmbit d'actuació de la delegació comarcal.
  • Dur a terme aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Organitzar, dirigir i gestionar la delegació comarcal.

Cap d'Àrea d'Agricultura (F01010014)

  • Donar suport i informació tècnica, en matèria de producció agrària, sanitat vegetal i ajudes, als ciutadans i a l'àrea administrativa de la delegació.
  • Divulgar els resultats d'estudis, investigacions i noves tecnologies per a la millora tecnològica del sector primari.
  • Exercir aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Col·laborar amb l'Institut de Recerca i Formació Agrària i Pesquera de les Illes Balears.
  • Col·laborar amb l'Institut de Qualitat Agroalimentària de les Illes Balears per a la implantació, la promoció i la millora de la qualitat.
  • Coordinar i organitzar els tècnics en agricultura adscrits a la delegació comarcal en l'exercici de les seves funcions.

Cap del Negociat XII (F01110480)

  • Exercir aquelles altres funcions i activitats que els seus superiors li encomanin.
  • Aplicar la normativa general de la Conselleria en matèria de custòdia i arxivament d'expedients.
  • Executar les accions oportunes per a la gestió i control dels assumptes generals i de les matèries competència de la Direcció General de Pesca, seguint les instruccions de les unitats competents.
  • Gestionar tota l'àrea administrativa de la delegació.
  • Executar les activitats necessàries per a la funció de registre del FOGAIBA.

 

ANNEX III

Estructura orgànica de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació

CONSELLERIA D'AGRICULTURA PESCA I ALIMENTACIÓ (Palma)

Unitat APA0010001

            Secretari/Secretària personal (F0176004C)

            Xofer/Xofera (F0039002P)

LLOCS BASE DE LA CONSELLERIA D'AGRICULTURA, PESCA I ALIMENTACIÓ (PALMA)

Unitat: APA0010002

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670297)

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670047)

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670066)

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670172)

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F016702AW)

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F016702AX)

Lloc base de tècnic/tècnica superior en assessorament lingüístic (F016702AY)

Lloc base de tècnic/tècnica de grau mitjà (F01650067)

Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670010)

            Lloc base d'administratiu/administrativa (F013900D7)

                        Lloc base d'auxiliar (F01470346)

                                   Lloc base d'ordenança (F016201MV)

                                   Lloc base d'ordenança (F016201MW)

                                   Lloc base d'ordenança (F01620143)

                        Auxiliar de suport (F02740005)

SECRETARIA GENERAL (PALMA)

Unitat APA0020001

                        Secretari/Secretària personal (F0176005C)

Cap del Servei Jurídic (F01140030)

            Cap de la Secció III (F01130032)

            Cap de la Secció IV (F01130360)

Cap del Servei de Gestió Econòmica (F01140032)

            Cap de la Secció I (F01130362)

                        Cap del Negociat II (F01110585)

Cap del Servei d'Assumptes Generals (F01140183)

                        Cap del Negociat I (F01110396)

            Cap de la Secció V (F01130053)

                        Cap del Negociat IV (F01110410)

                        Cap del Negociat V (F01110581)

Cap del Servei de Recursos Humans (F01140181)

                        Cap del Negociat III (F01110577)

                        Cap del Negociat VI (F01110865)

Cap del Servei de Contractació (F01140205)

                        Cap del Negociat X (F0111095H)

                        Capatàs / Capatassa agrícola (F00350002)

DIRECCIÓ GENERAL D'AGRICULTURA, RAMADERIA I DESENVOLUPAMENT RURAL (PALMA) APA 0030001

            Secretari/Secretària personal (F01760042)

Cap del Servei de Ramaderia (F01140235)

            Cap de la Secció IV (F01130045)

            Cap de la Secció V (F01130044)

            Cap de la Secció VI (F01130043)

                        Cap del Negociat II (F01110423)

                        Cap del Negociat III (F01110422)

                        Cap del Negociat V (F01110431)

Cap del Servei d'Agricultura (F01140050)

            Cap de la Secció I (F01130048)

            Cap de la Secció III (F01130056)

            Cap de la Secció VIII (F01130052)

                        Cap del Negociat I (F01110438)

                        Cap del Negociat VII (F01110428)

                        Cap del Negociat XVIII (F01110435)

                        Cap del Negociat XVI (F01110449)

            Facultatiu agropecuari/Facultativa agropecuària (F01010007)

Cap del Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari (F01140046)

            Cap de la Secció VII (F01130359)

                        Cap del Negociat VIII (F0110442)

DIRECCIÓ GENERAL DE PESCA I MEDI MARÍ (PALMA) APA 0040001

            Secretari/Secretària personal (F01760005)

Cap del Servei d'Ordenació Pesquera (F01140052)

            Cap de la Secció I (F01130058)

                        Cap del negociat II (F01110461)

                        Cap del Negociat VI (F01110458)

Cap del Servei de Recursos Marins (F01140051)

            Cap de la Secció II (F01130059)

                        Cap del Negociat III (F01110460)

                        Cap del Negociat IV (F01110459)

            Inspector/Inspectora de pesca (F00890001)

            Vigilant de reserva marina (F02040010)

DIRECCIÓ GENERAL DE PESCA I MEDI MARÍ (ANDRAITX) APA 0040002

Cap del Laboratori d'Aqüicultura (F01170002)

            Tècnic superior de laboratori (F01930010)

            Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670154)

            Ajudant/Ajudanta de laboratori (F00290006)

DIRECCIÓ GENERAL DE PESCA I MEDI MARÍ (CALA RATJADA) APA 0040003

            Vigilant de reserva marina (F02040011)

DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTIQUES PER A LA SOBIRANIA ALIMENTÀRIA (PALMA) APA 0050001

            Secretari/Secretària personal (F01760021)

Cap del Servei de Control i Qualitat Agroalimentària (F02240001)

            Cap de la Secció II (F01130055)

            Coordinador/Coordinadora d'Inspecció de Fraus i Qualitat Agroalimentària            (F02250002)

            Inspector/Inspectora de fraus (F00870001)

                        Cap del Negociat II (F0111095G)

            Lloc base de tècnic/tècnica superior (F01670129)

Cap del Servei d'Alimentació Sostenible (F01140045)

 

ANNEX IV

ESTRUCTURA ORGÀNICA DEL FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA

DIRECIÓ I GERÈNCIA FOGAIBA

            Secretari/ària personal F01760113

                        Lloc base administratiu/iva F01390081

                                   Lloc base auxiliar F01470233

                                   Lloc base ordenança F01620157

ÀREA INFORMÀTICA I REGISTRES

            Cap de la Secció I F01130033

                        Cap del Negociat XXXV F01110450

                        Cap del Negociat XLIII F01110644

ÀREA JURÍDICA ECONÒMICA

Cap del Departament Jurídic F01030030

                        Cap de la Secció X F01130024

                                   Lloc base administratiu/iva F01390051

                        Cap del Negociat III F01110464

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES

Cap del Servei d'Ajudes Directes de la PAC F01140049

            Cap de la Secció XII F01130054

                        Cap del Negociat XXXIX F01110446

                        Cap del Negociat XL F01110445

Cap del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural F01140236

            Cap de la Secció XVI F01130404

                        Cap del Negociat XXIV F01110429

                        Cap del Negociat XLI F01110444

            Cap de la Secció II F01130047

                        Cap de Negociat XIX F01110434

                        Cap del Negociat XLII F01110443

                        Cap del Negociat XX F01110471

                        Cap del Negociat VIII F01110417

                        Cap del Negociat XXVII F01110426

                        Cap de la Secció VII F01130042

                        Cap de la Secció VIII F01130050

                        Cap del Negociat XI F01110425

Cap del Servei de Delegacions Comarcals F01140044

            Delegat/ada comarcal F02220006

                        Veterinari/ària comarcal Palma F02000003

                        Cap del Negociat I F01110463

            Cap de la Secció VI F01130028

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES (MANACOR)

            Delegat/ada comarcal F02220001

                        Veterinari/ària comarcal Manacor F02000004

                        Cap del Negociat VII F01110376

                        Cap del Negociat IV F01110379

                                   Auxiliar d'atenció al públic F01470017

                                   Auxiliar d'atenció al públic F01470017

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES (INCA)

            Delegat/ada comarcal F02220002

                        Cap d'Àrea d'Agricultura F01010011

                        Veterinari/ària comarcal Inca F02000005

                        Veterinari/ària comarcal Inca F01010012

                        Cap del Negociat IX F01110483

                        Cap del Negociat l F0111095A

                                   Administratiu/iva d'atenció al públic F01390007

                                   Auxiliar d'atenció al públic F01470002

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES (CAMPOS)

            Delegat/ada comarcal F02220003

                        Veterinari/ària comarcal Campos F02000001

                        Facultatiu/iva agropecuari/ària F01010013

                        Cap del Negociat III F01110380

                                   Administratiu/iva F01390009

                                   Mosso/a de laboratori i control de camp F01280001

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES (SA POBLA)

            Delegat/ada comarcal F02220004

                        Cap d'Àrea d'agricultura F01010014

                        Cap del Negociat XII F01110480

                                   Administratiu/iva F00070011

ÀREA DE GESTIÓ D'AJUDES (FELANITX)

            Delegat/ada comarcal F02220005

                        Auxiliar d'atenció al públic F01470026