Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 128201
Ordre del conseller d’Educació i Formació Professional de 14 d’abril de 2021 de modificació de l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de dia 24 d’abril de 2017 per la qual es regula l’homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Preàmbul

El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es dictà amb la finalitat d'ordenar els diferents recursos i actuacions de l'estructura organitzativa de la formació permanent del professorat, per tal que les activitats formatives es puguin desenvolupar en les millors condicions possibles, de manera planificada i d'acord amb les finalitats i estratègies que el sistema educatiu reclama actualment.

La disposició addicional primera d'aquest Decret disposa que les condicions i els procediments per homologar, reconèixer i certificar les activitats de formació permanent del professorat s'han d'establir mitjançant una ordre del conseller d'Educació i Universitat, actualment conseller d'Educació i Formació Professional.

L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix en l'article 2 l'estructura orgànica bàsica per a les conselleries que integren l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El punt 6.d) d'aquest article disposa que la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a través de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, és l'òrgan que exerceix les competències en matèria de formació permanent del professorat.

D'acord amb tots aquests preceptes legals i de conformitat amb els principis de necessitat i eficàcia, una vegada transcorregut el temps convenient per implementar i desplegar l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 i avaluar-ne la implementació, es fa palesa la necessitat de publicar  una modificació de l'Ordre esmentada. Sense alterar-ne l'esperit respecte a la formació permanent del professorat, aquesta modificació ha de permetre recollir les propostes de millora formulades tant per l'Administració que implementa l'Ordre com pels docents i la resta d'entitats afectades pels tràmits que se'n deriven. També ha de permetre millorar els procediments, tant ordinaris com extraordinaris, en termes de temps, eficàcia i eficiència, sobretot en els apartats regulats per aquesta norma.

Per tot el que s'ha exposat, aquesta Ordre dóna compliment als principis de necessitat i eficàcia de l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que un dels seus objectius és evitar l'elaboració i presentació redundant d'informes, memòries i/o aplicacions didàctiques que suposen una sobrecàrrega de feina per al professorat que ha seguit una formació i conté la regulació necessària per aquest fi.

La iniciativa s'exerceix de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic nacional i de la Unió Europea, d'acord amb els principis de proporcionalitat i seguretat jurídica.

Quant als principis de qualitat i simplificació, cal indicar que el procés d'elaboració de l'Ordre s'ha ajustat al procediment establert en la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i ha donat resposta a la necessitat de la comunitat educativa i de la ciutadania sense l'establiment de càrregues administratives i garantint la participació dels sectors implicats.

En el procediment de tramitació d'aquesta Ordre de modificació s'ha consultat la Mesa Sectorial d'Educació i el Consell Escolar de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

 

ORDRE

Article primer

Modificació de l'article 2 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Els apartats 3 i 4 de l'article 2 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queden modificats de la manera següent:

  1.  El reconeixement de les activitats de formació permanent del professorat correspon al Servei de Formació Homologada i Capacitació i al Servei de Normalització Lingüística i Formació de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.
  2.  El reconeixement de les activitats de formació permanent s'ha d'expressar en hores. No es computen les fraccions d'hora i no es pot computar cap activitat de menys de vuit hores, excepte en el cas dels formadors. La durada mínima de cada sessió de les activitats de formació no pot ser inferior a una hora. El màxim d'hores que es poden reconèixer per a cada activitat formativa és el que s'estableix en el pla quadriennal de formació permanent del professorat vigent per a cada modalitat formativa o en les disposicions d'aquesta Ordre en el cas de les activitats organitzades i certificades o activitats reconegudes pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per les altres Administracions educatives.

Article segon

Modificació de l'article 4 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Els apartats 3 i 5 de l'article 4 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queden modificats de la manera següent:

  1.  En les activitats a distància i en les fases a distància de les activitats mixtes no es poden computar més de vint hores setmanals de dedicació.
  1.  En el cas que una persona participi en dues activitats a distància o més (activitats desenvolupades al 100 % en aquesta modalitat) i aquestes coincideixin totalment o parcialment en el temps, només es pot reconèixer l'activitat que duri més hores. Aquest supòsit no és d'aplicació quan coincideixen activitats presencials o mixtes amb activitats a distància.

Article tercer

Modificació de l'apartat 1 de l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

L'apartat 1 de l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queda modificat de la manera següent:

  1.  Les propostes formatives que presentin les entitats col·laboradores que esmenta l'article 19 del Decret 41/2016, a més de complir els requisits assenyalats en l'article 3, han de contenir per a cada activitat formativa els apartats següents perquè es puguin homologar:
    1.  Entitat convocant.
    2.  Títol de les activitats.
    3.  Línia estratègica del pla quadriennal vigent en el moment de fer la proposta.
    4.  Modalitat formativa.
    5.  Objectius prevists, amb un màxim de 5.
    6.  Continguts de l'activitat, amb un màxim de 5.
    7.  Metodologia de l'activitat. En el cas de fer servir un entorn virtual d'aprenentatge (EVA), cal especificar l'entorn virtual previst per al desenvolupament de l'activitat i l'ús que se'n farà.
    8.  Forma de participació (presencial, a distància o mixta).
    9.  Activitats de transferència.
    10.  Lloc, dates i horari de l'activitat.
    11.  Durada prevista (en hores), amb indicació, si és el cas, de les hores presencials i a distància.
    12.  Personal destinatari i nombre de places.
    13.  Responsable directe de l'activitat.
    14.  Relació nominal dels formadors, dels quals s'ha de fer constar la titulació, l'experiència professional i un breu currículum formatiu.
    15.  Cost de la inscripció, si escau.
    16.  Criteris d'avaluació de l'activitat.

Article quart

Supressió de l'apartat 2 de l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Se suprimeix l'apartat 2 de l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Article cinquè

Modificació de l'article 7 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Els apartats 3 i 4 de l'article 7 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queden modificats de la manera següent:

  1.  Aquesta Comissió està integrada pels membres següents:
    1.  La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, que la presideix.
    2.  El cap del Servei de Formació Homologada i Capacitació, o la persona en qui delegui, que n'és el vicepresident i que hi ha d'actuar com a president en absència de la presidenta.
    3.  Dos assessors del Servei de Formació Homologada i Capacitació, un dels quals hi ha d'actuar com a secretari.
    4.  Un assessor del Servei de Normalització Lingüística i Formació.
    5.  Un  inspector en representació de la Inspecció Educativa , designat  pel cap del Departament d'Inspecció Educativa.
    6.  Un funcionari de la Direcció General de Personal Docent, designat per la directora general de Personal Docent.

La designació dels membres de la Comissió s'ha de fer d'acord amb el que preveuen els apartats 3 i 6 de l'article 4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

  1.  La Comissió de Formació del Professorat té per funcions:
    1.  Avaluar les sol·licituds d'homologació de les activitats de formació.
    2.  Revisar les propostes del programa formatiu anual o semestral de formació que les entitats col·laboradores hagin presentat, d'acord amb la normativa vigent i en consonància amb el pla quadriennal de formació permanent del professorat de les Illes Balears vigent i el seu desenvolupament.
    3.  Revisar les propostes d'activitats formatives que les entitats col·laboradores presentin  fent ús de l'excepcionalitat prevista en l'apartat 4 de l'article 6 del Decret 41/2016.
    4.  Revisar les propostes d'activitats de formació que els centres educatius presentin per a la seva homologació segons el que disposa l'apartat 3 de l'article 19 del Decret 41/2016.
    5.  Sol·licitar informes tècnics quan ho consideri oportú.
    6.  Sol·licitar un informe de seguiment de l'activitat formativa al Departament d'Inspecció Educativa quan ho consideri necessari.
    7.  Formular la proposta de resolució d'homologació corresponent.
    8.  Avaluar les sol·licituds d'inscripció en el cens d'entitats col·laboradores.
    9.  Revisar la inclusió en el cens d'entitats col·laboradores en el cas que es deixin de complir les condicions per figurar-hi o es produeixi l'incompliment substancial de les obligacions com a entitat col·laboradora.
    10.  Vetlar pel compliment dels acords de la Comissió per part de les entitats col·laboradores.
    11.  Formular proposta de resolució de revocació de l'homologació d'activitats formatives en els casos prevists en l'article 11 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Article sisè

Modificació de l'article 8 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

L'apartat 3 de l'article 8 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queda modificat de la manera següent:

  1.  Calendari d'actuacions:
    1.  Les entitats col·laboradores podran lliurar, al Servei de Formació Homologada i Capacitació, un programa d'activitats de formació permanent per a cada curs escolar o un programa per a cada semestre de curs escolar, ajustat a les condicions que s'estableixin, juntament amb la sol·licitud d'homologació, d'acord amb el següent calendari de lliurament:
      1. En el cas dels plans semestrals que contenen activitats amb data d'inici en el primer semestre de cada curs escolar (entre l'1 de setembre i el 28/29 de febrer de l'any següent), així com en el cas dels plans anuals, els quals contenen activitats amb data d'inici en qualsevol moment de cada curs escolar(de l'1 de setembre al 31 d'agost), la sol·licitud d'homologació s'ha de presentar entre el 15 de març i el 15 de maig del segon semestre del curs escolar anterior a través del procediment indicat pel Servei de Formació Homologada i Capacitació. La resta de documentació generada arran d'aquesta sol·licitud també s'ha de tramitar a través del procediment indicat pel Servei de Formació Homologada i Capacitació.
      2. En el cas dels plans semestrals que contenen activitats amb data d'inici en el segon semestre de cada curs escolar (entre l'1 de març i el 31 d'agost del mateix any), la sol·licitud d'homologació s'ha de presentar entre l'1 d'octubre i el 15 de novembre del primer semestre del mateix curs escolar a través del procediment indicat pel Servei de Formació Homologada i Capacitació. La resta de documentació generada arran d'aquesta sol·licitud també s'ha de tramitar a través del procediment indicat pel Servei de Formació Homologada i Capacitació.

Calendari de sol·licitud d'homologació d'activitats formatives

 

Data d'inici de l'activitat formativa

Termini de sol·licitud

Pla de formació per a tot el curs escolar

Durant tot el curs escolar

Del 15 de març al 15 de maig del curs escolar anterior

Pla de formació per al primer semestre del curs escolar (de l'1 de setembre al 28/29 de febrer)

De l'1 setembre al 28/29 de febrer

Del 15 de març al 15 de maig del curs escolar anterior

Pla de formació per al segon semestre del curs escolar (de l'1 de març al 31 d'agost)

De l'1 març al 31 agost

De l'1 octubre al 15 de novembre del mateix curs escolar

  1.  La Comissió de Formació del Professorat ha de publicar, al lloc web del Servei de Formació Homologada i Capacitació, una proposta de resolució provisional d'homologació dels programes presentats, amb les modificacions necessàries per a l'homologació, si escau, i amb l'assignació del nombre d'hores que es podran certificar.
  2.  Una vegada resoltes les al·legacions pertinents, la Comissió de Formació del Professorat ha de publicar, al lloc web del Servei de Formació Homologada i Capacitació, una proposta de resolució definitiva d'homologació dels programes de formació anuals o semestrals de les entitats col·laboradores.
  3.  Posa fi al procediment d'homologació d'activitats de formació una resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, en la qual s'ha de fer constar que l'homologació està condicionada al compliment de les obligacions que l'entitat col·laboradora assumeix. Aquesta resolució s'ha de dictar en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la finalització de cada termini de sol·licitud d'homologació d'activitats formatives per part de les entitats col·laboradores. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, hi serà d'aplicació l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article setè

Modificació de l'article 10 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

La lletra b) de l'article 10 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queda modificada de la manera següent:

  1.  Presentar una memòria final de l'activitat, a la qual s'ha d'adjuntar l'acta d'avaluació i el llistat de les persones que tenen dret a certificació i les que no el tenen, amb el número de DNI corresponent i el centre educatiu de destinació en el moment d'inscriure's en l'activitat formativa.

Article vuitè

Modificació de l'article 12 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

L'article 12 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queda modificat de la manera següent:

Article 12

Reconeixement d'activitats de formació permanent organitzades o reconegudes per altres administracions educatives

  1.  En els termes prevists en els instruments de col·laboració formalitzats amb altres administracions educatives, la conselleria d'Educació i Formació Professional ha de reconèixer la formació derivada de la participació en activitats fora del seu àmbit de gestió que hagin estat organitzades i certificades pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per altres administracions educatives sempre que estiguin en consonància amb alguna de les línies estratègiques i de les modalitats formatives del pla quadriennal de formació permanent del professorat vigent i que la persona interessada en sol·liciti el reconeixement i adjunti a la sol·licitud la certificació necessària corresponent.
  2.  Les activitats de formació permanent del professorat reconegudes pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i per les altres administracions educatives de les comunitats autònomes poden ser reconegudes amb un màxim de seixanta hores, sempre que estiguin en consonància amb alguna de les línies estratègiques i de les modalitats formatives del pla quadriennal de formació permanent del professorat vigent i que la persona interessada en sol·liciti el reconeixement i adjunti a la sol·licitud la certificació i la diligència de reconeixement o altra documentació acreditativa d'aquest reconeixement.

Article novè

Addició de les lletres f) i g) a l'apartat 3 de l'article 14 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

S'afegeixen les lletres f) i g) a l'apartat 3 de l'article 14 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb la redacció següent:

  1.  Tutor de pràctiques d'alumnes d'ensenyaments artístics superiors de centres dependents de l'Administració educativa de les Illes Balears.
  2.  Tutor de pràctiques d'alumnes de formació professional que cursen el mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT).

Article desè

Modificació de l'article 16 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Els apartats 1 i 2 de l'article 16 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queden modificats de la manera següent:

  1.  Poden ser reconegudes com a activitats de formació permanent del professorat, sempre que s'hagin duit a terme amb posterioritat a l'obtenció de la titulació o acreditació que habilita per a l'exercici de la funció docent als centres sostinguts amb fons públics, les activitats formatives següents:
    1.  Les titulacions universitàries oficials, les titulacions superiors de règim especial o d'altres, sempre que siguin diferents a les que s'hagin al·legat com a requisit per a l'exercici de la funció docent als centres sostinguts amb fons públics, fins a un màxim de 150 hores.
    2.  Els programes de formació d'especialista, expert o màster universitari, fins a un màxim de 150 hores.
    3.  Altres programes de formació convocats i realitzats per universitats o entitats de reconegut prestigi en la formació permanent del professorat de l'àmbit de la Unió Europea que estiguin en consonància amb una o diverses línies de formació establertes en el pla quadriennal de formació del professorat vigent, fins a un màxim de 100 hores.
  2.  Cada itinerari s'ha de referir a una línia estratègica del pla quadriennal de formació permanent del professorat vigent i no es poden repetir les línies estratègiques ja reconegudes dins un mateix pla quadriennal de formació.

Article onzè

Modificació de l'article 19 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

L'apartat 2 de l'article 19 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queda modificat de la manera següent:

  1.  No es poden certificar hores de formació als assessors de formació destinats als centres de professorat, al personal docent de la Conselleria d'Educació i Formació Professional i a la resta de personal docent per la participació en activitats de formació organitzades per l'òrgan administratiu al qual estiguin adscrits. Excepcionalment, el Servei de Normalització Lingüística i Formació pot autoritzar per aquest personal l'atorgament d'hores de formació en les distintes tipologies de persones certificades quan es tracti d'activitats promogudes per l'Administració educativa i existeixi una comanda expressa a la persona interessada en atenció a la seva experiència o idoneïtat en relació amb l'especificitat de l'objecte i continguts de l'activitat formativa.

Article dotzè

Modificació de l'article 22 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

L'apartat 2 de l'article 22 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queda modificat de la manera següent:

  1.  El Servei de Formació Homologada i Capacitació i el Servei de Normalització Lingüística i Formació poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de la persona interessada, els errors detectats en la certificació i registre de les activitats de formació permanent del professorat, d'acord amb l'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Article tretzè

Modificació de l'article 23 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Els apartats 2 i 4 de l'article 23 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queden modificats de la manera següent:

  1.  S'han d'inscriure en el Registre General de Formació Permanent del Professorat els certificats relatius a les activitats de formació permanent del professorat que s'ajustin a les prescripcions d'aquesta Ordre. No tenen dret a inscripció en el Registre General de Formació Permanent del Professorat les certificacions d'una activitat formativa amb els mateixos objectius i continguts d'una altra ja inscrita en aquest mateix Registre.
  1.  La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, a través del Servei de Formació Homologada i Capacitació i del Servei de Normalització Lingüística i Formació, pot esmenar tots els errors que detecti.

Article catorzè

Modificació de l'article 25 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

L'article 25 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, queda modificat de la manera següent:

 

 

Article 25

Procediment de sol·licitud d'inscripció al Registre

  1.  Les persones interessades poden promoure la inscripció dels certificats corresponents a activitats de formació que hagin obtingut l'homologació o el reconeixement d'acord amb el que preveu aquesta Ordre.

  2.  Les entitats organitzadores poden exercir aquest dret en nom dels participants en l'activitat.

  3.  Correspon al Servei de Formació Homologada i Capacitació l'examen de les sol·licituds i la seva inscripció, si escau, al Registre General de Formació Permanent del Professorat, la qual s'ha de produir en un termini no superior a tres mesos des de la recepció de les sol·licituds i la documentació pertinent.

  4.  Si la documentació presentada en el Registre incorre en defectes o omissions esmenables, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a través de la publicació d'un requeriment al lloc web del Servei de Formació Homologada i Capacitació les persones afectades perquè, en el termini de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació presentin la documentació o esmenin les deficiències que s'hi indiquin en relació amb les activitats formatives que hi figuren mitjançant una sol·licitud d'esmena adreçada al Servei de Formació Homologada i Capacitació amb l'advertiment que, en el cas que no ho facin, es tindrà per desistida la sol·licitud, prèvia publicació de resolució corresponent de desistiment al lloc web del Servei, d'acord amb l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas que la sol·licitud s'esmeni correctament, el termini de tres mesos que s'estableix en l'apartat anterior començarà a comptar des de la recepció de la documentació que esmena les deficiències notificades.

  5.  Les inscripcions només poden ser denegades per motius de legalitat.

Disposició transitòria primera

Activitats homologades i activitats de les quals s'hagi sol·licitat reconeixement amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta Ordre

Les activitats de formació permanent del professorat que hagin estat homologades abans de l'entrada en vigor d'aquesta Ordre i les activitats de les quals s'hagi sol·licitat reconeixement a través de registre oficial amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta Ordre s'han d'homologar, reconèixer, certificar i registrar conforme al que disposa l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la normativa que la desplega.

Disposició transitòria segona

Sol·licitud d'homologació d'activitats formatives per part d'entitats col·laboradores per al curs escolar 2021-2022 amb data d'inici de l'1 setembre al 28 de febrer, en el cas de plans semestrals, o amb data d'inici durant tot el curs escolar, en el cas de plans anuals de formació

Per a les activitats formatives que s'hagin de dur a terme durant el curs escolar 2021-2022 i que tenguin data d'inici de l'1 setembre al 28 de febrer, en el cas de plans semestrals, o data d'inici durant tot el curs escolar, en el cas de plans anuals de formació, i de les quals se sol·liciti homologació per part de les entitats col·laboradores, el termini de presentació de la sol·licitud d'homologació va des de l'endemà de la publicació d'aquesta Ordre fins al 30 de juny de 2021.

Disposició addicional

Actualització de referències

Totes les referències de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat s'han d'entendre fetes a la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa.

Així mateix, totes les referències d'aquesta mateixa Ordre al Servei de Formació del Professorat s'han d'entendre fetes al Servei de Formació Homologada i Capacitació, excepte en els casos de l'apartat 1 de l'article 24, «Inscripció de les certificacions», i la disposició addicional primera, «Activitats formatives dels plans de formació per al personal docent de l'EBAP», en els quals s'han d'entendre fetes al Servei de Normalització Lingüística i Formació.

 

Disposició final única

Entrada en vigor

Aquesta Ordre ha d'entrar en vigor l'endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 14 d'abril de 2021

El conseller d'Educació i Formació Professional

Martí X. March i Cerdà