Secció I. Disposicions generals
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL
Núm. 8787
Ordre del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball de dia 22 de setembre de 2020 per la qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria extraordinària d’ajuts per a projectes d’iniciació o consolidació de la internacionalització de les empreses de les Illes Balears afectades per la COVID-19
Com a conseqüència de l'emergència de salut pública, ocasionada per la COVID-19, el Govern d'Espanya, mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març de 2020 (BOE núm. 67) ha declarat l'estat d'alarma a tot el territori nacional.
La crisis sanitària provocada per la COVID-19 ha suposat l'aturada obligada de bona part de l'economia de totes i cadascuna de les nostres illes. D'acord amb les estimacions del Govern de les Illes Balears, l'efecte econòmic d'aquesta aturada obligada, juntament amb les restriccions al transport, nacional i internacional, pot implicar una caiguda del PIB i l'ocupació de Balears superior al 30% en 2020.
Aquesta situació, a més, provoca que gran part de les activitats de promoció del comerç exterior, així com l'assistència a fires internacionals, trobades de productes i la promoció a la internacionalització es trobin actualment suspeses, cancel·lades o ajornades.
Ateses les circumstàncies excepcionals, tan econòmiques com socials, ocasionades per la crisis sanitària provocada per la COVID-19 i la conseqüent declaració de l'estat d'alarma, pel que fa a la convocatòria a la iniciació i consolidació de la internacionalització de les empreses de les Illes Balears pel 2020, s'ha considerat convenient fer una modificació en aquests ajuts orientant-los, excepcionalment, a les empreses que han estat afectades per la COVID-19,i fomentar que les empreses que es troben en procés d'internacionalització, en fase inicial o avançada, puguin continuar-ne la internacionalització.
Així en l'any 2020, s'aprova la convocatòria extraordinària d'ajuts per a projectes d'iniciació o consolidació de la internacionalització de les empreses de les Illes Balears afectades per la COVID-19. Entre les despeses subvencionables, s'han afegit aquelles despeses realitzades per les empreses per a dur a terme accions internacionals, que actualment i per l'esmentada situació, es troben suspeses , greument afectades o ajornades, i que no han estat recuperables, adaptades a les noves circumstàncies derivades de la crisis sanitària.
Recordem, a més, que la internacionalització es configura com un dels factors determinants de la competitivitat de les empreses i, per tant, de l'economia. Per això, és necessari promoure la diversificació de les fórmules tradicionals emprades per a aconseguir l'efectiva internacionalització de l'empresa i facilitar-ne la realització de la seva consolidació, per exemple, el foment de la utilització de fórmules que en facilitin la projecció exterior i reforçar i consolidar la presència internacional de les empreses de les Illes Balears incrementant les exportacions de productes o serveis, tant en mercats on ja tenen presència com en nous mercats.
L'article 30.21 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, d'acord amb la redacció feta per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut, atribueix a aquesta Comunitat Autònoma la competència exclusiva en matèria de foment del desenvolupament econòmic en el territori de la comunitat autònoma, d'acord amb les bases i la coordinació general de l'activitat econòmica, sens perjudici del que disposen els articles 38 i 131, i els números 10 i 13 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució; la legislació estatal i l'europea, i l'establiment i la regulació dels òrgans de defensa de la competència de la Comunitat Autònoma.
L'article 2.4 del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), atribueix a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular, entre d'altres, les competències en matèria de promoció, desenvolupament i dinamització econòmica, modernització de les empreses, i internacionalització.
Les subvencions compreses en aquesta convocatòria estan incloses dins el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 i modificat per resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 23 de juliol de 2020 (BOIB núm. 132, de 28 de juliol). En el Pla esmentat figuren, a l'objectiu I.5.1 els ajuts per finançar la fase d'iniciació i consolidació del procés d'internacionalització de les microempreses i pimes de les Illes Balears afectades per la COVID-19, com també implantar-les a l'exterior.
Aquests ajuts es troben emmarcades dintre de l'Agenda Balear 2030, concretament els ajuts a la internacionalització, afavoreixen al creixement del ODS número 8: “Treball digne i creixement econòmic” amb mesures com el desenvolupament dels nostres sectors productius. I del ODS 9: “ Indústria, Innovació d'infraestructures”, cal remarcar que aquests ajuts es troben també destinats a empreses que realitzen una activitat industrial, de tal manera, que fomenten també la innovació i internacionalització de la Indústria.
Els ajuts compleixen amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, eficiència, qualitat i simplificació d'acord amb el que s'estableix en l'article 49 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears.
El Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, publicat en el BOIB núm. 84 de 15 de maig de 2020, estableix en el seu capítol IV un règim especial de concessió de subvencions i altres ajudes.
D'acord amb l'anterior, i en virtut del que es disposa en l'article 25 de l'esmentat Decret Llei 8/2020, mitjançant aquesta Ordre s'estableixen les bases reguladores i s'aprova la convocatòria extraordinària d'ajuts per a projectes d'iniciació o consolidació de la internacionalització de les empreses de les Illes Balears afectades per la COVID-19, així com contribuir a pal·liar els efectes econòmics de caràcter negatiu produït pel mateix.
El procediment de concessió de les ajudes referides en aquesta Ordre es tramitarà d'acord amb el que s'estableix en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, si bé en les especialitzacions indicades en el Decret Llei 8/2020 i la resta de normes que li siguin d'aplicació.
En virtut de tot això, i d'acord amb les competències atribuïdes a la Conselleria de Model, Econòmic, Turisme i Treball pel Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost) dict la següent:
ORDRE
Article 1. Objecte
L'objecte d'aquesta Ordre és establir les bases reguladores i aprovar la convocatòria extraordinària d'ajuts per a projectes d'iniciació o consolidació de la internacionalització de les empreses de les Illes Balears afectades per la COVID-19.
Article 2. Persones beneficiàries i requisits
A. Beneficiaris
2.1 Poden ser beneficiaris de les ajudes:
Les empreses emergents (startups), cooperatives, autònoms, emprenedors, les microempreses, així com les petites i mitjanes empreses de les Illes Balears (d'ara endavant, pimes), que exerceixen una activitat de comerç, de serveis o industrial i que estiguin constituïdes prèviament a la data de publicació d'aquesta convocatòria, que vulguin iniciar-se o consolidar-se com a empresa en l'àmbit internacional.
2.2 Els beneficiaris establerts en l'apartat anterior (excepte els autònoms) han d'ajustar-se a la definició de PIME següent:
Es considera PIME (petita i mitjana empresa), d'acord amb la Llei 2/2012, de 4 d'abril, de suport als emprenedors i emprenedores i a la micro, petita i mitjana empresa, l'empresa que en el moment de la sol·licitud compleixi la definició de pime establerta en l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat.
Aquesta disposició defineix les microempreses i les petites i mitjanes empreses com les que:
A) Tenen menys de 250 treballadors i/o treballadores.
B) Tenen un volum de negoci anual no superior a 50 milions d'euros o bé un balanç general anual que no sigui superior a 43 milions d'euros.
C) No participen en un 25% o més del seu capital o dels seus drets de vot a altres empreses que no compleixen els requisits anteriors.
Dins la categoria de PIME, es considera petita empresa la que té menys de 50 treballadors i/o treballadores, i un volum de negoci anual o un balanç general anual que no supera els 2 milions d'euros.
2.3 Pel que fa a les cooperatives, per a poder ser beneficiàries dels ajuts han d'ajustar-se a la definició de PIME establerta al punt 2.2 a) d'aquesta convocatòria.
B. Requisits generals
Les empreses sol·licitants han de tenir els requisits generals següents:
a) Tenir domicili fiscal i realitzar la seva activitat principal dins el territori de les Illes Balears
b) No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari dels ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, ni l'article 12 de la Llei General de Subvencions.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social.
d) No haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionats o condemnats per cap resolució administrativa ferma amb pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període estipulat en l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
e) No estar sotmès a cap de les prohibicions per a ser beneficiari dels ajuts que estableix la normativa específica aplicable en matèria de subvencions.
C. Requisits específics:
Els sol·licitants han de reunir, com a mínim, un dels requisits específics següents:
A) Per a empreses o autònoms amb treballadors, haver realitzat un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), per força major o per causes econòmiques i productives, com a conseqüència de la COVID-19.
Per a l'acreditació d'aquest requisit és necessari que s'empleni la declaració responsable,a més, d'autoritzar a la Direcció General per a la comprovació de la veracitat de la declaració.
En cas de no autoritzar a la Direcció General, s'ha d'aportar la resolució o comunicació de l'autoritat competent que acrediti la realització de l'ERTO.
B) Per a autònoms, el cessament de l'activitat com a conseqüència de l'afectació directe o indirecta del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la COVID-19, o del Reial Decret-Llei 10/2020, de 29 de març.
Per a l'acreditació d'aquest requisit és necessari emplenar la declaració responsable, a més, a d'aportar la resolució per la qual es declara el cessament de l'activitat per força major o per reducció de la facturació.(dades personals ocultes)
C) En el cas d'empreses o d'autònoms que no es troben inclosos en cap dels supòsits anteriors però es troben afectats per la COVID-19:
Declaració responsable per la qual declaren que es troben afectats directa o indirectament per la COVID-19,i per tant s'han vist obligats a cessar l'activitat i/o han reduït la seva facturació com a mínim en un 20%.
Entenem per reducció de la facturació, la reducció de la facturació de com a mínim un 20% durant la duració de l'estat d'alarma (del 14 de març de 2020 al 21 de juny del 2020), pel que fa al mateix període de l'any anterior (14 de març de 2019 al 21 de juny del 2019).
Entenem per cessament de l'activitat, la paralització de l'activitat empresarial per aplicació el Reial Decret-Llei 10/2020, de 29 de març, durant els dies 30 de març a 9 d'abril.
D. Exclusions:
a) No en poden ser beneficiàries les societats civils sense personalitat jurídica, com tampoc les grans empreses, les associacions,les fundacions, les administracions públiques ni, en general, les entitats sense ànim de lucre.
b) Tampoc en poden ser beneficiàries les empreses intermediàries l'activitat de les quals consisteixi a afavorir l'exportació indirecta d'altres empreses.
Article 3. Crèdit assignat a la convocatòria
3.1 El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria és de 385.000€, amb càrrec a la partida pressupostària 12801/413G01/47000/00 del pressupost vigent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3.2 Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria.
Article 4. Despeses subvencionables:
4.1 Es consideren despeses subvencionables:
A) Despeses relacionades amb la reactivació i posada en marxa del pla d'internacionalització a càrrec d'un tècnic expert en comerç exterior d'una empresa externa, de l'empresa a causa de l'aturada causa per la crisis sanitària de la COVID-19.
B) Despeses relacionades directament amb la reactivació i posada en funcionament del pla de màrqueting internacional i TIC aplicades a la internacionalització, una vegada reiniciada l'activitat paralitzada a causa de la crisis sanitària de la COVID-19, en concret:
C) Serveis relacionats amb el procés de registre de marca comunitària o en països fora de la Unió Europea, per a guanyar competitivitat en mercats exteriors i pal·liar els efectes provocats per la COVID-19. No es consideren elegibles les taxes.
D) Serveis relacionats amb el procés de certificació i registre dels serveis o productes necessaris per a la seva comercialització als països fora de la Unió Europea, quan així ho exigeixi la normativa d'aquests països, i per a guanyar competitivitat en mercats exteriors i així pal·liar els efectes provocats per la COVID-19. No es consideren elegibles les taxes.
E) Despeses de personal: salari brut del personal tècnic en comerç exterior que executi el pla de promoció internacional de l'empresa o del tècnic enginyer d'adaptació del producte al mercat internacional per a aconseguir una major visibilitat, competitivitat i pal·liar els afectes ocasionats per la crisis sanitària de la COVID-19. S'acceptarà un màxim d'un contracte per empresa beneficiària.
En aquest cas, s'haurà d'especificar si l'empresa ha aprovat un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació al treballador o treballadora de la qual es sol·licita la subvenció del seu salari. Els mesos afectats per l'ERTO no son subvencionables.
A l'efecte d'aquesta convocatòria es considera com a tècnic en comerç exterior el qui acrediti la seva formació o experiència en matèria d'internacionalització, mitjançant certificat de realització d'un curs en matèria d'internacionalització o amb un certificat de l'empresa que indiqui que desenvolupa aquestes funcions dins l'empresa, i a més es trobi contractat de forma indefinida per l'empresa. Aquest certificat no el pot emetre el propi treballador.
Quant al salari brut tècnic enginyer d'adaptació del producte al mercat internacional objecte d'aquest projecte, només es podrà considerar com a despesa elegible un 20 % del salari brut mensual. Per justificar les seves funcions, s'haurà d'aportar un certificat signat pel responsable de l'empresa que indiqui quines són les seves funcions fent una referència a la normativa que exigeix aquesta adaptació, i a més haurà de trobar-se contractat de forma indefinida per l'empresa.
F) Despeses de promoció, relacionades amb accions de promoció en mercats exteriors: participació en fires, sales d'exposicions, trobades empresarials, viatges de prospecció, material de difusió i promoció, i missions inverses, quan aquestes accions haguin tengut lloc abans de la crisis sanitària de la COVID-19 i per tant, s'haguin pogut dur a terme.
En el cas d'accions realitzades una vegada reiniciada l'activitat empresarial per a la paralització causada per la COVID-19 i que s'haguin duit a terme per a l'empresa sol·licitant amb l'objectiu de millor la seva competitivitat en mercats exteriors.
En el cas de despeses realitzades i accions ajornades greument afectades o cancel·lades, es aplicable l'establert en el punt següent.
Quant a les despeses de desplaçament (vols, vehicles de lloguer, tren...) i allotjament es finançaran mitjançant borses de viatges. Es consideren borses de viatge les despeses de transport i allotjament d'una de les persones que participin en l'acció.
Només es proporcionarà una borsa de viatge per empresa i acció de promoció d'un màxim de 600 euros per acció realitzada a Europa, i fins a 1.200 euros per acció realitzada fora d'Europa. Com a màxim, cada empresa podrà rebre dues borses de viatge per tot el projecte subvencionat.
G) Despeses de promoció, relacionades amb accions de promoció en mercats exteriors, que haguin duit a terme les empreses i no siguin recuperables, quan haguin estat cancel·lades, greument afectades o ajornades per causa de la paralització de l'activitat ocasionada per a la crisis sanitària de la COVID-19.
Aquestes despeses poden ser, com a màxim, d'un import de 3.000 euros, i la seva justificació es realitzarà d'acord al model de declaració responsable disponible en el model de sol·licitud.
Si les despeses son superiors als 3.000 euros s'han de justificar d'acord al punt 6.2 d'aquesta convocatòria, i en tot cas, es subvencionarà un màxim de 3.000 euros per aquestes despeses.
En el cas que les accions haguin estat ajornades, és necessari a més, que l'empresa justifiqui motivadament la impossibilitat d'acudir a l'acció en la nova data d'ajornament.
Per a la comprovació o control posterior, és necessari que l'empresa presenti, juntament amb les factures, el justificant de pagament, la documentació acreditativa de la cancelació o afectació de la fira per part de l'organitzador de la mateixa, la comunicació de la part retornada de la despesa per part del proveïdor de la factura, on consti: l'import retornat, i per últim, un extracte bancari on consti el pagament de l'import retornat del proveïdor a l'empresa sol·licitant.
H) Despeses relacionades amb la contractació de serveis de consultoria o gestió d'exportacions en els mercats exteriors: per concertar agendes de reunions, per realitzar estudis de mercats i altres activitats relacionades tendents a reactivar l'activitat de l'empresa així com millor la seva competitivitat i reinici del projecte d'internacionalització paralitzada a causa de l'aturada obligatòria de l'activitat causada per la crisis sanitària de la COVID-19.
I) Adaptació del producte a les mesures de seguretat i higiene derivades de la COVID-19, per a la seva internacionalització. Aquestes despeses poden ser, com a màxim, d'un import de 3.000€, i la seva justificació es realitzarà d'acord al model de declaració responsable disponible en el model de sol·licitud.
J) Procès d'adaptació de l'empresa a les exigències dels protocols COVID-19, específicament per a l'adaptació de la logística, embalatge i traçabilitat del producte, per a la seva internacionalització. Aquestes despeses poden ser, com a màxim, d'un import de 3.000€, i la seva justificació es realitzarà d'acord al model de declaració responsable disponible en el model de sol·licitud.
4.2. No són objecte de subvenció les despeses següents:
4.3. Totes les despeses imputables a la convocatòria d'ajuts han d'estar emmarcades dintre del projecte d'internacionalització de l'empresa i han de tenir com a objectiu final la reactivació o posada en marxa del projecte d'internacionalització afectat per l'aturada obligatòria de l'activitat a causa de la crisis sanitària de la COVID-19 i tots els seus afectes econòmics en el nivell d'ingressos i liquiditat de l'empresa sol·licitant.
4.4. Si l'import de la despesa subvencionable supera les quanties establertes a la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors (inferiors 40.000 euros quan es tracti d'obres o inferiors 15.000 euros quan es tracti de contractes de subministraments o serveis, IVA exclòs), el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a l'adopció del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi hagi al mercat suficient nombre d'entitats que el subministrin o prestin, o llevat que la despesa s'hagués realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.
L'elecció entre les ofertes presentades es farà conforme a criteris d'eficiència i economia, i caldrà justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
Article 5. Presentació de les sol·licituds
5.1 El termini de presentació de sol·licituds comença a partir de l'onzè dia natural d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el dia 15 d'octubre del 2020. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar sol·licituds, s'haurà de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les persones interessades poden presentar les sol·licituds en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Per a la presentació de electrònica podran realitzar la sol·licitud mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment, d'acord a l'Annex I d'aquesta convocatòria,disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, i ha d'anar signada electrònicament.
També podran presentar les sol·licituds de manera presencial a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.
No obstant això, els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, únicament podran presentar les sol·licituds en la forma esmentada mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC).
En cas que algun d'aquests subjectes presenti la sol·licitud de manera presencial, l'Administració el requerirà perquè la realitzi de manera electrònica, de conformitat amb allò que estableix l'article 68. 4 de la Llei 39/2015.
Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent al descrit serà inadmesa.
Només s'admetrà una sol·licitud per empresa.
5.2. La sol·licitud, d'acord a l'Annex 1, disponible en seu electrònica a la següent direcció: dgpe.caib.es, inclourà una declaració responsable de:
- Declaració responsable de compliment d'un dels requisits específics de la convocatòria:
A) Declaració responsable de la realització d'un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), per força major o per causes econòmiques i productives, com a conseqüència de la COVID-19.
B) Declaració responsable de cessament de l'activitat com a conseqüència de l'afectació directe o indirecta del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la COVID-19, o del Reial Decret-Llei 10/2020, de 29 de març.
Recordeu que, a més, és necessari aportar la resolució per la qual es declara el cessament de l'activitat per força major o per reducció de la facturació.
C) Declaració responsable de trobar-se afectats directa o indirectament per la COVID-19, i per tant s'han vist obligats a cessar l'activitat i/o han reduït la seva facturació com a mínim en un 20%.
- Declaració responsable sobre la fase d'internacionalització en la que es troba l'empresa, ha de fer constar les dades d'exportacions exteriors, anys de realització de projecte d'internacionalització així com, la projecció d'expansió empresarial a l'exterior. Tot, per tal de classificar-se en un projecte d'iniciació o consolidació a la internacionalització.
- No estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
- Les subvencions o els ajuts obtinguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals o, si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap.
- Els ajuts rebuts durant l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut (2020), tots els ajuts públics o d'entitats privats finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior al que disposa el Marc Nacional Temporal aprovat per decisió de la Comissió de 2 d0abril de 2020 (State Aid SA. 56581 (2020/N)).
-Declaració de dades bancàries, a l'efecte de l'ingrès derivat del procediment (d'acord al model normalitzat disponible en seu electrònica a la següent direcció: dgpe.caib.es ).
- Declaració responsable de les despeses inferiors als 3.000€ especificades en el model de la sol·licitud, on consti la veracitat de les dades facilitades i la disposició de les factures i justificants de pagament pertinents, als efectes del posterior control o comprovació.
- Declaració responsable sobre l'obligatorietat del certificat i registre de productes en el mercat exterior.
5.3 El període subvencionable comprèn des de l'1 d'octubre del 2019 fins al 30 de setembre del 2020, ambdós inclosos.
Es poden incloure despeses realitzades i pagades amb anterioritat al període subvencionable, sempre que l'acció subvencionada estigui executada dins el període subvencionable.
5.4 D'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en aquesta ordre, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de 10 dies, esmeni l'error o presenti els documents necessaris, amb indicació que si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que es dictarà en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.
Article 6. Documentació 6.1. Les persones sol·licitants han d'adjuntar a la sol·licitud presentada, d'acord amb l'Annex 1 d'aquesta convocatòria, la documentació següent:
A) La sol·licitud, d'acord al model normalitzat que apareix en l'Annex 1 d'aquesta convocatòria,disponible en seu electrònica a la següent direcció: dgpe.caib.es. La sol·licitud inclourà totes les declaracions responsables especificades en el punt 5.2 d'aquesta Ordre.
B) Declaració responsable de veracitat de dades bancàries aportades (d'acord al model normalitzat disponible a la següent direcció: dgpe.caib.es ).
C) Còpia de l'escriptura de constitució de l'empresa sol·licitant.
D) Còpia del document fefaent que acrediti, per qualsevol forma vàlida en dret la representació de la persona que actua en nom de l'empresa sol·licitant.
E) Memòria que reculli les activitats realitzades.
F) Llistat de despeses subvencionables i la seva justificació d'acord al model habilitat a tal efecte dintre de la sol·licitud d'ajuda.
G) Justificants de despesa i pagament de cada una de les despeses subvencionables, excepte les despeses que no superin l'import de 3.000€ que es justificaran amb la declaració responsable.
H) Quan correspongui, còpia del contracte del personal tècnic en comerç exterior així com el rebut de liquidació de cotitzacions i la relació nominal de treballadors.
I) Pels autònoms que han cessat la seva activitat com a conseqüència de l'afectació directa o indirecta de la declaració de l'estat d'alarma ,s'haurà d'adjuntar la resolució es declara el cessament de l'activitat per força major o per reducció de la facturació.
6.2. Justificació de les despeses superiors a 3.000 euros:
Per justificar el pagament de les factures superiors a 3.000€, s'ha de presentar:
- Còpia de la factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura,data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.
- Còpia de les nòmines, justificant bancari de pagament de la nòmina.
- Una còpia del document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.
- En els cas de factures emeses en moneda estrangera, el document bancari que acrediti el pagament haurà de fixar el tipus de canvi a euros aplicable el dia del pagament.
No s'admeten:
6.3. Justificació de les despeses inferiors a 3.000 euros:
Per a la justificació de les despeses inferiors a 3.000 euros, s'ha de presentar:
- Llistat de les despeses d'acord al model normalitzat que apareix dins la sol·licitud. En el llistat s'han de fer constar les dades següents: Núm. de factura, data, proveïdor, concepte, import elegible, taxes, import total, justificant de pagament, forma de pagament i data de pagament.
- Declaració responsable de la veracitat de les dades aportades i la disponibilitat de presentació de la documentació acreditativa d'aquestes despeses per al seu posterior control.
D'acord amb l'article 25.3 f) del Decret Llei 8/2020, les despeses inferiors a 3.000 euros que es justifiquin mitjançant una declaració responsable es poden sotmetre a un control posterior.
Per a la realització del esmentat control, l'empresa esdevé obligada a la presentació de la documentació acreditativa de les despeses, així s'ha de presentar la documentació següent:
- Còpia de la factura, on han de constar les dades següents: Núm. de factura, data, concepte, import elegible, taxes, import total, emissor i destinatari de la factura.
- Còpia de les nòmines, justificant bancari de pagament de la nòmina.
- Una còpia del document bancari oficial que acrediti la transferència o el pagament domiciliat, en què figurin la data del pagament, l'import pagat, el concepte del pagament de tal manera que s'identifiqui aquest amb la factura, i el número de factura abonada, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura respectivament.
- En els cas de factures emeses en moneda estrangera, el document bancari que acrediti el pagament haurà de fixar el tipus de canvi a euros aplicable el dia del pagament. - En el cas de pagaments realitzats mitjançant targeta de crèdit, per la naturalesa del pagament no serà necessari fer-hi constar el número de factura ni el concepte del pagament. Si es tracta d'una targeta de crèdit d'empresa s'ha d'aportar certificat bancari que acrediti com a titular del compte bancari vinculat amb la targeta, al beneficiari de la subvenció i qui és titular de la targeta.
No s'admeten:
6.4 Juntament amb la sol·licitud l'interessat ha d'autoritzar a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant, la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, vida laboral, cens d'activitats econòmiques i resolució de realització d'un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), per força major o per causes econòmiques i productives.
En el cas en què no s'autoritzi a l'Administració per fer aquestes consultes, amb la sol·licitud l'interessat haurà d'aportar la documentació corresponent.
6.5 En qualsevol cas, la empresa sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular en el termini de quinze dies comptadors des de què es produeixi la nova situació.
Article 7. Instrucció i resolució del procediment
7.1 L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és el director general de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular.
7.2 El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball és l'òrgan competent per dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria. No obstant això, aquest delega en la persona titular de la Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular la resolució dels expedients i dels recursos de reposició (BOIB núm. 97, de 16 de juliol de 2019).
7.3 El procediment de concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre sí, en virtut de la urgència, derivada de la crisis sanitària causa per la pandèmia de la COVID-19, i del que disposa l'article 17.2 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
7.4 Les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre per rigorós ordre d'entrada de dia i hora dels expedients complets, sobre la base dels requisits establerts en aquesta Ordre sempre que hi hagi crèdit suficient.
En el cas que en l'expedient no consti la documentació que s'exigeix en aquesta convocatòria o presenti deficiències, una vegada s'hagi requerit, la data i l'hora de presentació de l'esmena és la que estableix l'ordre de prelació per atorgar la subvenció, si no s'ha exhaurit el crèdit previst.
7.5 L'òrgan instructor ha de realitzar d'ofici les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.
7.6 El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos. Si transcorre aquest termini i no es dicta una resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.
7.7 La resolució motivada del procediment s'ha de notificar als interessats mitjançant la publicació en el BOIB, tal com determinen els arts. 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
7.8 Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans que acabi el termini per presentar les sol·licituds, s'haurà de suspendre la concessió de nous ajuts mitjançant una resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'establert a l'article 17.3 del Text refós de la Llei de Subvencions aprovada per Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
Article 8. Quantia dels ajuts
8.1 L'import de l'ajut serà el següent:
A. Pels projectes d'iniciació a la internacionalització, es subvenciona el 50% del cost elegible presentat, amb un màxim de 10.000 euros per projecte.
B. Pels projectes de consolidació a la internacionalització, es subvenciona el 50% del cost elegible presentat, amb un màxim de 20.000 euros per projecte.
8.2 Es considera que una empresa es troba en fase d'iniciació de la internacionalització si compleix un dels requisits següents:
a) L'import de les vendes cap als mercats exteriors (exportacions) és inferior al 15 % de la facturació total.
b) L'empresa ha iniciat el projecte internacional en els darrers tres anys.
8.3 Es considera que una empresa es troba en fase de consolidació de la internacionalització si compleix un dels requisits següents:
a) L'import de les vendes cap als mercats exteriors (exportacions) és superior al 15 % de la facturació total.
b) L'empresa compta amb una projecció d'expansió empresarial a l'exterior, atès que ha exportat de forma regular durant els darrers tres anys.
8.4 Per acreditar aquests requisits s'ha d'emplenar la declaració responsable inclosa en la sol·licitud relativa a la facturació i exportacions dels darrers tres anys.
Article 9.Obligacions de les persones beneficiàries
9.1 Són obligacions de les persones beneficiàries dels ajuts:
a) Les obligacions establertes a l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
b) La realització, execució i pagament dels projectes objecte de la subvenció dintre del període elegible.
Excepte les despeses realitzades i pagades amb anterioritat al període subvencionable, sempre que l'acció subvencionada estigui executada dins el període subvencionable.
9.2 La Direcció General de Promoció Econòmica, Emprenedoria i Economia Social i Circular pot realitzar les activitats de comprovació i control del projecte subvencionat.
Article 10. Règim del Marc Temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a recolzar l'economia
10.1 Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos al Marc Nacional Temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinades a recolzar l'economia en el context de l'actual brot de la COVID-19 aprovat per decisió de la Comissió de 2 d'abril de 2020 (State Aid SA. 56581 (2020/N)).
10.2 Això implica, entre altres coses, que l'entitat beneficiària no pot percebre, en l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut (2020), ajuts públics o d'entitats privades finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior al que disposa la legislació d'aplicació, és a dir superiors a l'import de 800.000 euros, excepte pel que fa a les condicions específiques aplicables al sectors de l'agricultura, la pesca i la aqüicultura, d'acord a la legislació abans esmentada.
Als efectes de donar compliment a l'establert al paràgraf anterior, els sol·licitants hauran d'aportar un llistat de les ajudes percebudes des de l'1 de gener de 2020 fins a la data de presentació de sol·licituds.
10.3 El sotmetiment al règim de la Modificació d'aquest Marc s'ha de fer constar expressament en la resolució de concessió de les subvencions.
10.4 Les ajudes regulades en aquest règim podran concedir-se a empreses que com a conseqüència del brot de COVID-19:
- No estiguessin en situació de crisi a 31 de desembre de 2019, a tenor de l'article 2 punt 18 del Reglament (UE) núm. 654/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories de 31 de desembre de 2019).
- Que amb posterioritat a aquesta data haguin entrar en crisi o hagin començat a estar-ho.
Article 11.Concurrència i compatibilitat de subvencions
11.1 Aquests ajuts són compatibles amb altres ajuts de qualsevol entitat atorgats per dur a terme el projecte d'internacionalització proposat, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.
A aquest efecte s'haurà d'emplenar dins la sol·licitud una declaració responsable per garantir que els ajuts sol·licitats no superen, aïlladament o conjuntament, el cost total de l'activitat objecte de subvenció.
11.2 Atesa la compatibilitat d'aquesta convocatòria, s'estarà als límits assenyalats en l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, de subvencions de les Illes Balears.
Article 12. Justificació i pagament
Amb la presentació de la sol·licitud i la documentació establerta a l'article 6, s'entén justificada l'aplicació de l'ajut a la finalitat de la convocatòria, d'acord amb el que estableix l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Una vegada resolta la concessió de la subvenció de forma favorable es procedirà a tramitar el seu pagament.
Palma, 22 de setembre de 2020
El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball
Iago Negueruela i Vázquez
ANNEX 1
SOL·LICITUD D'AJUTS PER A PROJECTES D'INICIACIÓ O CONSOLIDACIÓ DE LA INTERNACIONALITZACIÓ DE LES EMPRESES DE LES ILLES BALEARS AFECTADES PER LA COVID-19
1. DADES GENERALS
|
Nom de l'empresa: .................................……………..................................
NIF o NIE: .......…................Telèfon: .…….….....…….......... Fax: ..................................................
Adreça: ……………………………………………………………….. Codi postal: ..............…..…...…
Domicili Fiscal: ..........................................................................................................
Adreça electrònica: ..........................................................................................................
Pàgina web de l'empresa: .........................................................................................................
Epígraf de l'activitat econòmica de l'empresa: .............................................................
Núm. de registre industrial o núm. de registre d'indústries agràries: ..................................................
Sector al qual pertany l'empresa: ...................................................................................
Data d'alta a l'IAE: ............................................... Epígraf: ................................................
Descripció de l'activitat que desenvolupa l'empresa:. ..................................................................................................................................
.. ...................................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................................
Persona de contacte: ...................................................................................................................................
Nom del representant legal: ........................................................................................................................
DNI del representant legal: .........................................................................................................................
2. TIPUS DE PROJECTE D'INTERNACIONALITZACIÓ |
Declar sota la meva responsabilitat:
( ) Que l'empresa sol·licitant es troba en fase d'iniciació a la internacionalització.
- L'import de les exportacions és: ______________% de la facturació total.
- L'empresa ha iniciat el projecte internacional l'any__________.
( ) Que l'empresa sol·licitant es troba en fase de consolidació a la internacionalització.
- L'import de les exportacions és:_________% de la facturació total.
- L'empresa ha exportat de forma regular des de l'any________.
3. DECLARACIÓ RESPONSABLE |
Declar sota la meva responsabilitat:
1. Que complesc alguns dels requisits específics indispensables per a ser beneficiari dels ajuts:
A. ( ) Que som una empresa o un autònom, amb treballadors al meu càrrec, i he realitzat un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), per força major o per causes econòmiques i productives, com a conseqüència de la COVID-19.
B. ( ) Que som un autònom i he cessat l'activitat com a conseqüència de l'afectació directe o indirecta del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la COVID-19, o del Reial Decret-Llei 10/2020, de 29 de març.
En aquest cas, és necessari adjuntar la documentació acreditativa.
C.) ( ) Que no estic inclòs en cap dels dos supòsits anteriors, i he estat afectat per la COVID-19 per cessament de l'activitat o reducció de la facturació de com a mínim un 20%.
Entenem per reducció de la facturació, la reducció de la facturació de com a mínim un 20% durant la duració de l'estat d'alarma (del 14 de març de 2020 al 21 de juny del 2020), pel que fa al mateix període de l'any anterior (14 de març de 2019 al 21 de juny del 2019).
Entenem per cessament de l'activitat, la paralització de l'activitat empresarial per aplicació el Reial Decret-Llei 10/2020, de 29 de març, durant els dies 30 de març a 9 d'abril.
2. ( ) Que es certa i completa la informació que es fa constar en aquest tràmit i accept, íntegrament, les condicions de la convocatòria.
3. ( ) Que l'empresa sol·licitant no és una gran empresa, societat civil sense personalitat jurídica, associació, fundació, administració pública, entitat sense ànim de lucre ni empresa intermediària.
4. ( ) Que no estic en cap dels supòsits establerts en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.
5. ( ) Que no he estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències condemnatòries fermes per haver exercit o tolerat pràctiques prohibides d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes i d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradir la LGTBI-fòbia, i tampoc estic sotmès a cap de les prohibicions per a ser beneficiari dels ajuts que estableix la normativa específica aplicable en matèria de subvencions.
6. ( ) Que, per a l'actuació per a la qual sol·licit l'ajut (assenyalau amb una X el vostre cas):
( ) No he sol·licitat ni he rebut cap altra ajuda pel mateix concepte.
( ) Sí, he sol·licitat o he rebut una altra ajuda pel mateix concepte.
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
7. ( ) Que, per a altres actuacions o projectes (assenyalau amb una X el vostre cas):
( ) No he rebut en l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut (2020), ajuts públics o d'entitats privats finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior al que disposa el Marc Nacional Temporal aprovat per decisió de la Comissió de 2 d'abril de 2020 (State Aid SA. 56581 (2020/N)).
( ) He rebut durant l'exercici fiscal en el qual es concedeix l'ajut (2020), ajuts públics o d'entitats privats finançades a càrrec de pressuposts públics per un import superior al que disposa el Marc Nacional Temporal aprovat per decisió de la Comissió de 2 d'abril de 2020 (State Aid SA. 56581 (2020/N)).
Organisme |
Data de resolució |
Quantia |
Tipus de Marc Nacional Temporal (general, agrari, pesquer) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.( ) Que facilitaré totes les possibles actuacions de control que es duguin a terme per a comprovar la realització correcta de l'objecte d'aquests ajuts, i puc acreditar aquestes dades documentalment, en cas que se m'exigeixin.
9.( ) Que les meves dades bancàries, a l'efecte de l'ingrés derivat del procediment són les especificades dintre del model normalitzat disponible en seu electrònica.
4. DENEGACIÓ D'AUTORITZACIÓ |
NO autoritz:
( ) Que es facin les consultes als fitxers públics per acreditar les dades o els documents esmentats perquè puguin ser obtinguts en nom meu per l'òrgan competent o autoritzat, en l'àmbit de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin.
( ) Que les dades i els documents d'altres administracions inclosos en aquesta comunicació i que no es presenten puguin ser obtinguts per l'òrgan gestor, mitjançant transmissions telemàtiques de dades o de certificats que les substitueixin, sempre que s'hagi establert per conveni amb l'Administració competent.
D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, em don per assabentat o assabentada que les dades personals recollides s'incorporaran i es tractaran en un fitxer específic, a l'efecte de gestionar la tramitació de les ajudes i, en tot cas, a l'efecte estadístic. L'òrgan responsable del fitxer és la Direcció General de Comerç i Empresa.
5. MEMÒRIA DEL PROJECTE (PRESENTACIÓ EN DOCUMENT SEPARAT) |
A) Descripció situació empresa:
Breu resum de la descripció de la situació actual de l'empresa, on es poden explicar, entre d'altres, els aspectes següents: activitat que realitza l'empresa, facturació actual, treballadors i funcions que realitzen, explicació de com ha afectat la COVID-19 a la internacionalització de l'empresa.
B) Anàlisi DAFO de l'activitat, debilitats i fortaleses de l'empresa, amenaces i oportunitats que l'entorn i el mercat objectiu d'aquest pla els suposa.
C) Objectius del projecte i resultats que s'espera obtenir
S'ha de fer referència a l'import de facturació per exportacions que s'espera obtenir a finals d'any amb les accions programades i el percentatge que l'exportació suposarà respecte de la facturació total de l'empresa.
Breu referència a la planificació temporal i pressupostària del projecte d'internacionalització.
D) Descripció del pla d'actuació global a cada país
El pla ha de ser detallat i justificat, tant en les accions i el seu calendari, com en el pressupost corresponent
Data |
País |
Tipus d'activitat subvencionable |
Concepte |
Proveïdor |
Pressupost |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. DESPESES SUBVENCIONABLES INFERIORS ALS 3.000 € |
En el cas que l'empresa sol·licitat tengui despeses subvencionables inferiors als 3.000€, ha d'emplenar la declaració responsable i , a més, el llistat de despeses.
És necessari la presentació dels documents acreditatius: factures i justificants de pagament, únicament, si es requereix.
( ) Declar sota la meva responsabilitat, que les següents despeses s'han realitzat dintre del marc del projecte d'internacionalització i que disposo de les factures i justificants de pagaments acreditatives de la seva veracitat.
(Aquest llistat ha de ser presentat en format excel o similar)
Nº ordre |
Núm. factura/Nòmina |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL DESPESES INFERIORS ALS 3.000 € |
|
7. DESPESES SUBVENCIONABLES SUPERIORS ALS 3.000 € |
En el cas que l'empresa sol·licitat tengui despeses subvencionables superiors als 3.000€, ha d'emplenar el llistat de despeses i, a més, ha de presentar totes les factures i justificants de pagament de les despeses.
(Aquest llistat ha de ser presentat en format excel o similar)
Nº ordre |
Núm. factura/ Nòmina |
Data |
Proveïdor |
Concepte |
Base imposable |
IVA |
Total |
Data i forma pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL DESPESES SUPERIORS ALS 3.000 € |
|
RESUM |
|
TOTAL DESPESES INFERIORS ALS 3.000 € |
|
TOTAL DESPESES SUPERIORS ALS 3.000 € |
|
TOTAL SOL·LICITAT |
|
SOL·LICIT:
L'ajuda per a projectes d'iniciació o consolidació de la internacionalització de les empreses de les Illes Balears afectades per la COVID-19, per a la realització de les actuacions descrites en la memòria, en el projecte d'internacionalització, per un import global de:
...................................................€.
…….............................…, ………. d ..........................…… de 2020
[Signatura del sol·licitant]