Secció I. Disposicions generals
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 5281
Ordre de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 3 de maig de 2016 de modificació de l’Ordre del conseller d’Interior de 20 de desembre de 2006 per la qual es crea el Consell Assessor del Voluntariat de Protecció Civil de les Illes Balears
L’article 31.11 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, d’acord amb la redacció que en fa la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, estableix que correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el marc de la legislació bàsica de l’Estat, el desplegament legislatiu i l’execució en matèria de protecció civil i emergències.
La Llei 2/1998, de 13 de març, d’ordenació d’emergències a les Illes Balears, va regular el concepte i els principis d’actuació que han de regir l’activitat del voluntariat de protecció civil, i va remetre al Govern de la Comunitat Autònoma l’obligatorietat d’establir el marc reglamentari corresponent.
En compliment d’aquest mandat, mitjançant el Decret 44/2003, de 2 de maig, s’aprovà el Reglament de voluntaris de protecció civil de les Illes Balears, que conté i desenvolupa els principis generals que han d’inspirar els voluntaris, el règim d’activitats, la formació i els seus drets i deures, i se disposa que correspon a la Conselleria d’Interior, mitjançant la Direcció General d’Emergències, mantenir la coordinació sobre les agrupacions insulars i locals de voluntaris de protecció civil.
La Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d’emergències de les Illes Balears, regula, entre d’altres, el dret de participació i col·laboració dels ciutadans amb les administracions públiques mitjançant les agrupacions de voluntaris de protecció civil, i les funcions específiques de la conselleria competent en matèria d’emergències.
En virtut del que estableix el paràgraf anterior, mitjançant l’Ordre del conseller d’Interior de 20 de desembre de 2006 es va crear el Consell Assessor del Voluntariat de Protecció Civil, com a òrgan assessor i de consulta, adscrit a la conselleria competent en matèria d’emergències i protecció civil, que assumeix les funcions d’assessorament i orientació tècnica de totes les qüestions que es refereixen als objectius, l’organització, les funcions, la formació i els mitjans del voluntariat de protecció civil i les seves agrupacions.
Els anys transcorreguts d’ençà de l’aprovació d’aquesta Ordre, la creació del Consell Insular de Formentera, com també l’experiència adquirida després de la creació de les diferents agrupacions de voluntaris de protecció civil, han posat de manifest la necessitat de fer una sèrie de modificacions pel que fa a la composició del Consell Assessor del Voluntariat de Protecció Civil. En particular, és necessari establir la representació de Formentera d’una manera exclusiva i no juntament amb Eivissa, i també és convenient comptar amb la participació d’un representant de l’EBAP, per aconseguir més coordinació en matèria de formació per als voluntaris.
D’acord amb l’article 2.3 d del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’exercici de la competència en matèria d’emergències i protecció civil correspon a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General d’Emergències i Interior.
Per tot això, en ús de les facultats que m’atribueixen els articles 33.3 i 38.2 a de la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i d’acord amb l’article 19.5 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
ORDRE
Article únic
Modificació de l’Ordre del conseller d’Interior de 20 de desembre de 2006 per la qual es crea el Consell Assessor del Voluntariat de Protecció Civil
L’apartat 1 de l’article 3 de l’Ordre del conseller d’Interior de 20 de desembre de 2006 per la qual es crea el Consell Assessor del Voluntariat de Protecció Civil queda modificat de la manera següent:
«1. El Consell Assessor del Voluntariat de Protecció Civil està format pels membres següents:
a. Presidència: el conseller o consellera competent en matèria d’emergències i protecció civil.
b. Vicepresidència: el director o directora general competent en matèria d’emergències i protecció civil.
c. Vocals:
- El cap o la cap del departament d’emergències de la direcció general competent en matèria d’emergències i protecció civil.
- Dos tècnics o tècniques de la direcció general competent en matèria d’emergències i protecció civil.
- Un tècnic o tècnica de l’EBAP.
- Sis caps d’agrupacions locals de voluntaris de protecció civil de Mallorca.
- Dos caps d’agrupacions locals de voluntaris de protecció civil de Menorca
- Dos caps d’agrupacions locals de voluntaris de protecció civil d’Eivissa.
- El cap o la cap de l’agrupació local de voluntaris de protecció civil de Formentera.
d. Secretaria: una persona adscrita al departament d’emergències de la direcció general competent en matèria d’emergències i protecció civil.»
Disposició derogatòria única
Normes que es deroguen
Queden derogades totes les disposicions de rang igual que s’oposin al que estableix aquesta Ordre.
Disposició final única
Entrada en vigor
Aquesta Ordre entra en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 3 de maig de 2016
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí