Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

PRESIDÈNCIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 849
Llei 2/2019, de 31 de gener, de delegació de competències al Consell Insular de Mallorca de les facultats que, com a administració gestora, exerceix ara l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears en relació amb el Museu de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

LA PRESIDENTA DE LES ILLES BALEARS

Sia notori a tots els ciutadans que el Parlament de les Illes Balears ha aprovat i jo, en nom del Rei i d’acord amb el que s’estableix a l’article 48.2 de l’Estatut d’Autonomia, promulg la següent:

LLEI

Article 1

Objecte de la llei

1. L’objecte d’aquesta llei és la delegació de competències al Consell Insular de Mallorca de les facultats d’execució que, com a administració gestora, duu a terme fins ara l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears en relació amb el Museu de Mallorca.

2. Les facultats d’execució que es deleguen al Consell Insular de Mallorca en virtut d’aquesta llei en relació amb el Museu de Mallorca abasten també les que l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears ha exercit fins ara a les seccions de la susdita institució cultural, a saber, la Secció Etnològica de Muro i el Museu Monogràfic de Pollentia, com també els magatzems de Son Tous (nau 24 i part de la nau 26), en els termes i les condicions que en cada cas corresponguin.

Article 2

Abast de la delegació

El Consell Insular de Mallorca ha d’exercir totes les potestats implícites en les competències de gestió de les esmentades institucions culturals, sobre les quals, de conformitat amb l’article 32.5 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears, correspon a la comunitat autònoma l’execució de la legislació de l’Estat, llevat de les expressament atribuïdes a l’Administració de l’Estat en els convenis subscrits entre el Ministeri de Cultura i l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears sobre gestió dels arxius i els museus de titularitat estatal, ambdós de 24 de setembre de 1984, o en els que els substitueixin en el futur, que necessàriament hauran de ser signats per l’Administració de la comunitat autònoma, exceptuant-ne també de les potestats que, com a administració delegant, aquesta darrera es reserva de conformitat amb aquesta Llei.

Article 3

Normativa reguladora

En l’exercici de les competències de gestió que li són delegades per aquesta Llei, el Consell Insular de Mallorca s’ha de regular pel règim que s’hi estableix, per la legislació estatal que regula el règim jurídic aplicable als museus de titularitat estatal, i per les disposicions aprovades pel Govern de les Illes Balears per a l’execució de la legislació de l’Estat esmentada.

Article 4

Potestats d’execució que conserva l’Administració de l’Estat pel que fa a la gestió dels museus i els arxius de la seva titularitat radicats a les Illes Balears

Continuen sent exercides per l’Administració de l’Estat les potestats específiques inherents a la gestió dels museus de titularitat estatal radicats a les Illes Balears que li són reservades en virtut del conveni de col·laboració subscrit entre la susdita administració i l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, publicat al Boletín Oficial del Estado núm. 16, de 18 de gener de 1985, i al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears núm. 8, de 20 de març de 1985.

Article 5

Potestats que, com a administració delegant, es reserva l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears

1. L’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears es reserva, quant a les competències de gestió delegada de les institucions culturals a què es refereix aquesta llei, les potestats següents:

a) Les inherents a les obligacions que li competeixen en virtut dels convenis de col·laboració esmentats en els articles 2 i 4 d’aquesta llei i, en general, les relatives a les relacions amb l’Administració General de l’Estat i els ens que en depenen, amb les administracions de les altres comunitats autònomes, com també amb la resta d’institucions, organitzacions i entitats, nacionals i internacionals.

b) La representació de la comunitat autònoma de les Illes Balears, amb la participació necessària del Consell Insular de Mallorca, en qualsevol fòrum extracomunitari o supracomunitari que afecti les institucions culturals la gestió de les quals es delega mitjançant aquesta llei.

c) Les autoritzacions sobre la sortida o el moviment de fons museístics dels centres objecte de la delegació competencial, o sobre les intervencions de conservació i restauració dels fons que hi estan ingressats, quan siguin de la seva titularitat, i d’acord amb el procediment que s’estableix en l’article següent.

d) Les autoritzacions de dipòsit al Museu Arqueològic d’Eivissa i Formentera, o al futur Museu de Formentera, una vegada constituït, o al Museu de Menorca, segons pertoqui, de materials o objectes de titularitat del Govern de les Illes Balears actualment al Museu de Mallorca l’origen o procedència dels quals correspongui a les illes d’Eivissa, Formentera o Menorca.

2. A més de les facultats esmentades en l’apartat anterior, corresponen a l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears totes les facultats que, en matèria de gestió del personal adscrit al Museu de Mallorca, no s’hagin delegat expressament al Consell Insular de Mallorca mitjançant aquesta llei.

Article 6

Fons museístics

1. L’Administració General de l’Estat i la de la comunitat autònoma de les Illes Balears mantenen les titularitats que els corresponen sobre els fons museístics que es conserven en les institucions culturals la gestió de les quals es delega al Consell Insular de Mallorca mitjançant aquesta llei.

2. Els ingressos de fons que s’efectuïn al Museu de Mallorca no modificaran el règim de la seva titularitat dominical, sens perjudici que els gestioni el Consell Insular de Mallorca, com a institució insular delegada per l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears en virtut d’aquesta llei.

3. A més dels de titularitat estatal, es poden ingressar a les institucions culturals a què es refereix aquesta llei els fons museístics que l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular de Mallorca, en qualitat de propietaris o mandataris d’un tercer, considerin convenients.

4. La sortida de fons de titularitat estatal del Museu de Mallorca requereix, llevat de raons de servei establertes reglamentàriament, l’autorització de l’òrgan competent de l’Administració General de l’Estat.

5. La sortida de fons de titularitat autonòmica del Museu de Mallorca requereix l’autorització de l’òrgan competent de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

6. Les intervencions de conservació i restauració de fons de titularitat estatal ingressats a les institucions culturals a què es refereix aquesta llei requereixen l’autorització de l’Administració General de l’Estat.

7. Les intervencions de conservació i restauració de fons de titularitat autonòmica ingressats a les institucions culturals a què es refereix aquesta llei han de ser autoritzades per l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Article 7

Edificis i instal·lacions de titularitat estatal

 

1. D’acord amb el que estableixen els convenis entre el Ministeri de Cultura i la comunitat autònoma de les Illes Balears sobre la gestió dels arxius i museus, l’Administració de l’Estat conserva la titularitat dels edificis i les instal·lacions de les institucions culturals a què es refereix aquesta llei, els quals s’identifiquen en l’annex 1.

2. Les despeses de manteniment i conservació dels edificis i les instal·lacions de les institucions culturals esmentades, incloses les que es deriven de noves inversions, han de ser ateses pel Consell Insular de Mallorca, amb càrrec als pressuposts inherents a la delegació.

3. Les inversions que es facin en els susdits edificis i instal·lacions, i que no en suposin la mera conservació i manteniment, han de ser programades per l’Administració de l’Estat i per l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears en els termes fixats en els convenis a què es fa referència en els articles 2, 4 i 5 d’aquesta llei, a iniciativa de qualsevol d’ambdues administracions o del Consell Insular de Mallorca, i sempre amb la consulta prèvia als òrgans competents d’aquesta institució insular.

4. Les inversions esmentades s’han de dur a terme amb càrrec a les partides que s’habilitin a aquest efecte en els pressuposts generals de l’Estat o, subsidiàriament, en els de la comunitat autònoma de les Illes Balears, sens perjudici que la institució insular pugui ajudar a subvenir, amb fons propis, l’execució de les inversions.

Article 8

Edificis i instal·lacions de titularitat municipal

1. L’Ajuntament d’Alcúdia conserva la titularitat de l’edifici i les instal·lacions de la institució cultural que s’identifiquen en l’annex 2.

2. Amb relació a la referida institució cultural, les facultats d’execució que, en virtut d’aquesta llei, es deleguen al Consell Insular de Mallorca, no impliquen funcions de manteniment i reparació de l’immoble en el qual s’ubica ni de les seves instal·lacions i equipaments, sinó únicament les inherents a la direcció i responsabilitat tècnica quant a la conservació, preservació i presentació dels fons dipositats, i la resta d’actuacions connexes o complementàries, en aquesta secció del Museu de Mallorca.

Article 9

Altres instal·lacions i equipaments

1. En virtut de les facultats d’execució amb relació al Museu de Mallorca que, d’acord amb aquesta llei, es deleguen al Consell Insular de Mallorca, aquesta institució insular passa a ocupar privativament, en els termes i les condicions que regeixen la concessió demanial atorgada anteriorment al Govern de les Illes Balears, per a la utilització d’aquest bé de domini públic, l’emplaçament del quarter de Son Tous que s’assenyala en l’annex 3.

2. El finançament de les despeses derivades de la utilització pel Consell Insular de Mallorca de l’espai privatiu esmentat i de les necessàries per dur a terme el servei que s’hi ubica (magatzems del Museu de Mallorca) correspon a la institució insular delegada.

3. La quota de participació en el finançament de les despeses comunes necessàries per al manteniment del recinte del quarter de Son Tous i de les generades pels serveis comuns o que els usuaris utilitzin de manera comuna, que és proporcional a la superfície que passa a ocupar amb caràcter privatiu el Consell Insular de Mallorca en virtut d’aquesta delegació, l’ha de sufragar, si pertoca, l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Article 10

Quantificació del cost de la delegació

1. El cost efectiu net per a l’exercici de les competències objecte de delegació s’eleva a quatre-cents quaranta-cinc mil cent trenta-tres euros (445.133,00 €) per a l’any 2018.

El capítol de despeses de personal no inclou costs directes, atès que el pagament dels efectius del Museu de Mallorca continua sent responsabilitat de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. El desglossament del cost de la delegació figura en l’annex 5 d’aquesta llei.

3. Aquest cost ha de ser actualitzat, en exercicis futurs, pels mecanismes generals que preveu la legislació vigent.

4. En la corresponent secció de la Llei de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears s’han de consignar separadament els crèdits necessaris per exercitar les competències delegades per aquesta llei.

La transferència i el control de la gestió dels crèdits esmentats s’ha de fer de conformitat amb el que disposen aquesta llei i la legislació economicopressupostària que hi sigui aplicable, i d’acord amb el que disposi per a cada exercici la corresponent llei de pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Article 11

Mitjans personals associats a la delegació

1. Els llocs de treball del Museu de Mallorca que s’afecten funcionalment al Consell Insular de Mallorca per a l’exercici de les competències delegades es detallen en l’annex 4 d’aquesta llei.

L’Administració de la comunitat autònoma es compromet amb el Consell Insular de Mallorca a mantenir el mateix nombre de llocs que consten en l’annex esmentat, per garantir la cobertura de la prestació del servei en les mateixes condicions en què es presta en el moment d’entrar en vigor aquesta llei.

2. Tots els llocs han de mantenir, en tot cas, la dependència orgànica de l’Administració de la comunitat autònoma, en què continuen en situació de servei actiu si es tracta de personal funcionari o en situació anàloga si es tracta de personal laboral; així mateix, han d’ocupar llocs de la respectiva relació de llocs de treball i estan sotmesos al règim jurídic de la funció pública de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

3. No obstant el que disposa l’apartat anterior, el personal que ocupi els llocs de treball esmentats depèn funcionalment del consell insular, el qual ha d’exercir, per delegació, les facultats de direcció, impuls, control i inspecció ordinària.

4. Als efectes assenyalats en l’apartat anterior, es deleguen al Consell Insular de Mallorca, en relació amb els llocs objecte de la delegació o amb el personal que els ocupi, les facultats sobre gestió de personal que s’indiquen a continuació:

a) Formalització de les preses de possessió i dels cessaments en els llocs de feina objecte de delegació.

b) Informe previ a l’elaboració de les bases dels concursos de mèrits quant a la provisió de places pertanyents a les escales d’arxius, museus, biblioteques i documentació.

c) Proposta motivada de nomenament en els procediments de provisió per lliure designació.

d) Proposta, en els termes que es determinin en la normativa vigent, de concessió al personal funcionari o laboral de gratificacions per serveis extraordinaris, prestats fora de l’horari i la jornada habitual de feina.

e) Inici i tramitació dels expedients disciplinaris respecte del personal funcionari i laboral i, així mateix, resolució dels expedients disciplinaris respecte del personal laboral, quan els fets puguin constituir faltes lleus.

f) Resolució sobre les vacances, els permisos i les llicències en general, i, en particular, els permisos, les llicències, els drets de reducció de jornada i de flexibilització horària i, en general, tots els drets derivats de l’Acord del Consell de Govern de 14 de juliol de 2017 sobre condicions de treball, vacances, permisos, llicències i altres mesures de conciliació del personal funcionari representat en la Mesa Sectorial de Serveis Generals, o de la normativa que  substitueixi aquest acord.

g) Tramitació i resolució dels permisos i drets reconeguts per raó de la violència de gènere.

h) Proposta, si escau, de la modificació de les relacions de llocs de treball, respecte dels llocs delegats.

i) Informe i proposta sobre la inclusió en l’oferta d’ocupació pública de les places vacants incloses en la delegació.

j) Informe previ a l’adscripció del personal funcionari als llocs objecte de delegació, en el supòsit de redistribució d’efectius.

k) Sol·licitud de personal funcionari interí o laboral temporal per cobrir els llocs vacants.

l) Sol·licitud, a la conselleria competent en matèria de cultura, perquè dugui a terme la tramitació de la cobertura de vacants mitjançant comissió de serveis.

m) Control d’assistència i d’horari del personal que ocupa els llocs de treball objecte de delegació.

n) Planificació i determinació dels serveis que s’han de prestar en horari especial, d’acord amb el que estableix el Decret 35/2014, d’1 d’agost, pel qual es regulen la jornada i els horaris generals i especials del personal funcionari al servei de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears representat a la Mesa Sectorial de Serveis Generals.

5. L’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears ha de compensar el personal afectat, d’acord amb el conveni marc del personal d’aquesta administració, pels serveis extraordinaris proposats i justificats pel Consell Insular de Mallorca que prèviament s’hagin acordat entre ambdues administracions.

6. Així mateix, el Consell Insular de Mallorca està obligat a comunicar amb caràcter immediat a la conselleria de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears titular de la competència en matèria de funció pública totes les incidències amb repercussió econòmica (reduccions de jornada amb reducció de sou, permisos sense sou, etc.) que puguin sorgir en relació amb el personal que en depengui funcionalment, a l’efecte de la seva consideració en el pagament de la nòmina.

7. També s’han de comunicar amb immediatesa tots els actes de la vida administrativa del personal objecte de la delegació dictats pel Consell Insular de Mallorca, a fi que puguin ser inscrits en el Registre de Personal de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Article 12

Béns adscrits a les competències delegades

1. Els béns adscrits a les competències delegades han de continuar formant part del patrimoni de l’Administració de l’Estat o de l’Administració de la comunitat autònoma, segons el que correspongui, sens perjudici que siguin adscrits temporalment al Consell Insular de Mallorca.

2. L’adscripció dels béns a la institució insular delegada la faculta per utilitzar, gestionar i administrar aquests béns en els termes que preveu la legislació vigent.

3. Les despeses de manteniment i conservació dels béns adscrits a les competències delegades de les institucions culturals esmentades, incloses les que es deriven de noves inversions, han de ser ateses pel Consell Insular de Mallorca, amb càrrec als pressuposts inherents a la delegació.

Article 13

Termes en què s’ha d’exercir la gestió delegada

1. Contra els actes i acords que adopti qualsevol dels òrgans del Consell Insular de Mallorca que exerceixi les competències delegades per aquesta llei, s’hi pot interposar, en el termini d’un mes, un recurs en interès de la delegació davant el Consell de Govern de les Illes Balears.

2. En relació amb els actes dictats pels òrgans de la institució insular en exercici de les competències delegades, correspon a l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears:

a) La potestat de revisió d’aquests actes, amb audiència prèvia del Consell Insular de Mallorca.

b) La representació i defensa en judici.

3. Per assegurar el control i la coordinació de l’execució de les competències delegades al Consell Insular de Mallorca, l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears pot:

a) Demanar informació, en qualsevol moment, sobre la gestió de les competències delegades.

b) Fixar directrius i elaborar programes per a l’exercici de la gestió esmentada, a iniciativa pròpia o a requeriment de l’Administració General de l’Estat, en l’àmbit de les competències pròpies de cadascuna.

c) Exercir l’alta inspecció sobre els serveis, respecte dels quals pot dictar instruccions tècniques de caràcter general.

d) Formular els requeriments pertinents al president del Consell Insular de Mallorca perquè esmeni les deficiències observades.

e) Emetre els informes preceptius, i fins i tot vinculants, que la legislació en matèria de museus de titularitat estatal atribueixi a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

4. Les despeses que s’ocasionin per indemnitzacions a tercers o qualsevol altre tipus de responsabilitat objectiva com a conseqüència del funcionament del servei públic prestat s’han d’imputar als crèdits que s’adscriguin al Consell Insular de Mallorca en funció de la delegació acordada. En el cas que el Consell Insular de Mallorca incompleixi les obligacions anteriors i, en conseqüència, la comunitat autònoma hagi de pagar les indemnitzacions no satisfetes, s’han de minorar en la quantia d’aquestes obligacions més l’interès legal corresponent les quantitats que hagin de ser transferides per la comunitat autònoma a aquest consell insular per atendre les competències delegades.

Igualment, el Consell Insular de Mallorca pot fer repercutir en l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears l’import de les indemnitzacions que li siguin imposades com a conseqüència d’expedients de responsabilitat patrimonial, sempre que la causa sigui anterior a la data d’efectivitat de la delegació i que, en els corresponents expedients administratius o processos jurisdiccionals en què es declari la responsabilitat, s’hagi citat l’Advocacia de la comunitat autònoma de les Illes Balears, sens perjudici de la compareixença del consell insular per mitjà de la seva pròpia representació processal.

 

Article 14

Incompliment de la delegació

1. En el supòsit que el Consell Insular de Mallorca incompleixi les normes reguladores de l’exercici de les competències delegades o les obligacions que el desenvolupament de la delegació imposi, el Govern de les Illes Balears li ha de recordar el compliment i li ha de concedir, a aquest efecte, el termini necessari, que no pot ser mai inferior a un mes.

2. Si aquest advertiment no s’atén en el termini fixat, el Govern de les Illes Balears pot proposar al Parlament la suspensió o la revocació de la delegació. També pot executar per si mateix la competència delegada, en substitució del Consell Insular de Mallorca, per al cas concret de què es tracti.

Article 15

Renúncia a la delegació

1. El Consell Insular de Mallorca pot renunciar a la delegació en els casos següents:

a) Incompliment per part de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears dels compromisos assumits en la delegació.

b) Insuficiència dels mitjans personals, econòmics i materials per a l’exercici amb adequada suficiència financera de les facultats executives i de gestió objecte de delegació.

2. L’acord de renúncia ha de ser adoptat pel Ple, oït el Govern de la comunitat autònoma, i només és efectiu després de dos mesos d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Disposició addicional primera

Comissió paritària per a la coordinació i cooperació bilateral

S’ha de crear una comissió paritària, com a òrgan permanent de coordinació i cooperació bilateral entre l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular de Mallorca, de la qual han de formar part els consellers competents en matèria de cultura i dos tècnics de les administracions autonòmica i insular per deliberar sobre els assumptes d’interès comú en l’exercici mutu de les atribucions que corresponen a cadascuna de conformitat amb el que disposa aquesta llei.

Disposició addicional segona

De les transferències que faci l’Estat a la comunitat autònoma en virtut dels convenis esmentats en els articles 2 i 4 d’aquesta llei, la comunitat autònoma n’ha de transferir al Consell Insular de Mallorca el percentatge corresponent a la gestió del Museu de Mallorca.

Disposició addicional tercera

De conformitat amb el que estableix la disposició addicional primera de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, és gratuïta la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears dels anuncis, els acords, les resolucions, les disposicions i altres actes exigits per l’ordenament jurídic que es facin com a conseqüència de l’exercici pel Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis que se li deleguen mitjançant aquesta llei.

Disposició addicional quarta

Quan la sol·licitud per cobrir llocs vacants per falta de personal funcionari interí o personal laboral temporal no es pugui atendre per manca de borses vigents d’aquest personal, la vacant es podrà cobrir mitjançant les borses de personal funcionari interí o personal laboral temporal corresponents a cossos, escales i especialitats, o categories professionals equivalents, del Consell Insular de Mallorca.

En aquest supòsit, la sol·licitud de cobertura anirà acompanyada del nom de la persona proposada i d’una certificació del departament de recursos humans en què quedi constància que aquesta persona figura en la corresponent borsa d’interins del Consell Insular de Mallorca.

Disposició addicional cinquena

1. El Govern de les Illes Balears, conjuntament amb el Consell Insular de Mallorca, ha d’elaborar, en un termini de sis mesos des de l’efectivitat de la delegació, un document en el qual es reflecteixin les necessitats inversores, a curt i mitjà termini, del Museu de Mallorca i les seves seccions.

2. Sens perjudici del que disposa l’apartat anterior i, per tant, de les inversions que les administracions estatal i autonòmica programin amb destinació a les institucions culturals, el Govern de les Illes Balears ha de treballar de manera conjunta amb el Consell Insular de Mallorca per obtenir del Govern de l’Estat un compromís pressupostari per finançar de manera urgent les inversions inajornables en els immobles en què s’ubiquen la Secció Etnològica de Muro del Museu de Mallorca i les seves instal·lacions i equipaments.

Disposició transitòria primera

1. El Consell Insular de Mallorca se subroga en la posició que té l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears en els contractes en curs d’execució dels quals és titular la Conselleria de Cultura, Participació i Esports que es detallen en l’annex 6.

2. Llevat dels contractes a què es refereix l’apartat 1 d’aquesta disposició, els drets i les obligacions dels quals el Consell Insular de Mallorca assumeix en virtut de la subrogació esmentada, íntegrament i amb plenitud d’efectes, en la data d’entrada en vigor d’aquesta llei no hi ha altres contractes vigents vinculats a les competències de gestió delegades.

No obstant això, si, per qualsevol circumstància, entre el dia d’entrada en vigor d’aquesta llei i la data en què sigui efectiva, es formalitzen nous contractes, seran responsabilitat de la comunitat autònoma fins que s’extingeixin.

3. La subrogació a què es refereix aquesta disposició no abasta en cap cas l’àmbit de la gestió del personal inclòs en aquesta delegació de competències.

4. Específicament, els contractes en curs dels quals és titular l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i que figuren en l’annex 7, continuen sent responsabilitat d’aquesta administració fins a la data en què s’extingeixin (31 de maig de 2020), igual que el pagament dels deutes que generin aquests contractes i la seva liquidació final.

En aquests casos, la Conselleria de Cultura, Participació i Esports ha de deduir dels crèdits que la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques ha d’integrar en els conceptes habilitats en la secció 32 dels pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, als quals al·ludeix l’article 10 d’aquesta llei, l’import corresponent als pagaments assumits directament per l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears com a responsable transitori de la tramitació d’aquests contractes fins a la data en què s’extingeixin.

Disposició transitòria segona

La Conselleria de Cultura, Participació i Esports, fins al dia en què aquesta llei tengui efectivitat, ha de dictar els actes administratius necessaris per al manteniment dels serveis en el mateix règim i nivell de funcionament que tenien en el moment de l’entrada en vigor de la llei.

 

Disposició transitòria tercera

1. Correspon al Consell Insular de Mallorca continuar la tramitació dels expedients en curs en la data d’efectivitat de la delegació, sigui quina sigui la situació procedimental.

2. Correspon a l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears resoldre els recursos administratius contra els actes i els acords dictats pels seus òrgans abans de la data d’efectivitat de la delegació que estableix aquesta llei, encara que el recurs s’interposi posteriorment. L’Administració de la comunitat autònoma ha d’informar el Consell Insular de Mallorca sobre la resolució del recurs que, si escau, es dicti.

Disposició transitòria quarta

1. Per assegurar una transició de responsabilitats eficaç entre administracions en la gestió de les institucions culturals a què es refereix aquesta llei, una comissió tècnica integrada pel secretari general de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i la directora general de Cultura, ambdós en representació de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i el secretari tècnic i el director insular de Cultura del Departament de Cultura, Patrimoni i Esports, en representació del Consell Insular de Mallorca, juntament amb el director del Museu de Mallorca, han de certificar, de la manera que determinin de comú acord, i en el termini màxim de sis mesos des de la data d’efectivitat d’aquesta llei, el volum i la ubicació topogràfica existents en aquella data dels béns mobles que formen les col·leccions arqueològiques, de belles arts i etnològiques del Museu de Mallorca.

2. La comissió tècnica esmentada en l’apartat anterior també s’ha d’encarregar d’elaborar l’inventari de la resta de béns mobles que, amb independència de la seva titularitat dominical, queden adscrits temporalment i de manera instrumental al Consell Insular de Mallorca per a la gestió que aquest ens, com a administració delegada, ha de fer de les institucions culturals a què es refereix aquesta llei. Aquest inventari, que s’ha d’especificar en l’acta de lliurament que han de formalitzar els membres de la comissió tècnica esmentada en un termini màxim de sis mesos des de la data d’efectivitat de la delegació, ha de contenir el mobiliari, els instruments, els equipaments tècnics, els equipaments informàtics i la resta de recursos posats a disposició del Consell Insular de Mallorca, amb indicació del seu estat.

Disposició final única

Aquesta llei entra en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la data d’efectivitat de la delegació objecte de la Llei és, amb caràcter retroactiu, el dia 1 de gener de 2019.

Per tant, ordén que tots els ciutadans guardin aquesta llei i que els tribunals i les autoritats als quals pertoqui la facin guardar.

 

Palma, 31 de gener 2019

La presidenta Francesca Lluch Armengol i Socias

 

 

ANNEX 1 Edificis de les institucions culturals de titularitat estatal a què es refereix aquesta llei

Nom

Adreça

Localitat

Superfície en m2

Situació jurídica

Observacions

Can Desbrull (Ca la Gran Cristiana)

Museu de Mallorca

Carrer de la Portella, 5

 

Palma 07001

5.700,00

Propietat de l’Estat

 

Casa dels Simó i edifici adjacent

Secció etnològica de Muro

Carrer Major, 5 (Casa dels Simó), i carrer de Jesús (edifici adjacent)

Muro 07440

1.112,88

Propietat de l’Estat

Edificis adjacents units pel jardí

 

ANNEX 2 Altres edificis de les institucions culturals a què es refereix aquesta llei

Nom

Adreça

Localitat

Superfície m2

Situació jurídica

Observacions

L’Hospitalet

Museu Monogràfic de Pol·lèntia

Carrer de Sant Jaume, 30

Alcúdia

 

Propietat de l’Ajuntament d’Alcúdia

 

 

ANNEX 3 Altres instal·lacions i equipaments

Nom

Adreça

Localitat

Superfície m2

Situació jurídica

Observacions

Magatzem ubicat a la nau 24, i part de la 26, quarter de Son Tous

Camí de Can Palou

Palma

2.100

Propietat de l’Estat

Atorgada concessió demanial al Govern de les Illes Balears.

Numeració de les naus segons Annex 1 del Decret 39/16, de 15 de juliol, d’organització i funcionament de Son Tous (BOIB 90, 16/07/16)

 

 

ANNEX 4 Personal i/o llocs de treball

MUSEU DE MALLORCA

Codi del lloc

Lloc

Personal funcionari/laboral

Ocupació

Grup i cos nivell

Núm. reg. Personal

F00460005

DIRECTOR/A

MARIA GRÀCIA SALVÀ PICÓ (F)

C7

A1/0590

4304583246A0590

F01920003

TÈCNIC/A SUPERIOR

AGUILÓ FIOL, ROSA MARIA (F)

A1

A1/2510/251F

4307537835A251F

F01950023*

RESTAURADOR/A

RIGO FEBRER, MARÍA INMACULADA (F)

A4

A2/2511/252F

1822511013A2511

F01970001

TÈCNIC/A DE GRAU MITJÀ

OLIACH FÁBREGUES, MERITXELL (F)

A41

A2/2511/252F

3991007157I252F

F01470032–1**

AUXILIAR

HÈCTOR DANIEL MOTIS SERVERA

A41

C2/2504

4432763413I2504

F01470032–2

AUXILIAR

 

C1

C2/2504

 

F014702RX

LLOC BASE AUXILIAR

 

A1

C2/2504

 

F01330010–1

ORDENANÇA

 

A41

AP/2505

 

F01330010–2

ORDENANÇA

ALOMAR ESCANDELL, JORDI (F)

A1

AP/2505

4309933013A2505

F01330010–3

ORDENANÇA

CANO BAUZÀ, JUAN (F)

A41

AP/2505

3733837213I2505

F01330010–4

ORDENANÇA

MUÑIZ RODRÍGUEZ, VANESA (F)

A41

AP/2505

4312956646I2505

F01330010–5

ORDENANÇA

GONZÁLEZ SÁNCHEZ, ANA MARÍA (F)

A41

AP/2505

4306585946I2505

F01330010–6

ORDENANÇA

SALAZAR PEREGRINA, MARÍA DEL CARMEN (F)

A1

AP/2505

4143886013A2505

F01330010–7

ORDENANÇA

CUÉLLAR SERRA, JOSÉ MIGUEL (F)

A41

AP/2505

1823486002I2505

F01330010–8

ORDENANÇA

ROMERO CÁNOVAS, PEDRO (F)

A41

AP/2505

4310385324I2505

F01330010–9

ORDENANÇA

OLIVER FONT, BERNARDO ANTONIO PLÁCIDO (F)

A1

AP/2505

4296024935A2505

L00430019

NETEJADOR/A

RAMÍREZ MULERO, CARMEN (L)

A1

E/8

4296205168L0254

SECCIÓ ETNOLÒGICA DE MURO

Codi del lloc

Lloc

Personal funcionari/laboral

Ocupació

Grup i cos nivell

Núm. reg. Personal

F01330013

ORDENANÇA

LLADÓ FIOL, MIGUEL (F)

A1

AP

7820349013A2505

* La titular d’aquest lloc és la senyora Concepción Oleza Guasp, actualment en situació d’excedència voluntària especial.

** El titular d’aquest lloc és el senyor Pedro Juan Salvá Ballester, actualment en situació de comissió de serveis.

Codis d’ocupació

A1: titular per concurs de mèrits

A2: titular per lliure designació

A4: adscrit/a provisional

C1: comissió de serveis

C7: comissió de serveis personal docent

A41: funcionari interí / funcionària interina en lloc vacant

Personal funcionari/laboral:

F: personal funcionari

L: personal laboral

Grup i cos o nivell:

A1/0590: cos professors d’ensenyament secundari

A1/2510: cos facultatiu superior, escala d’arxius, museus, biblioteques i documentació

A2/2511: cos facultatiu tècnic, escala d’arxius, museus, biblioteques i documentació

C2/2504: cos auxiliar

AP/2505: cos subaltern

E/8: personal laboral, grup E nivell 8

 

ANNEX 5 Cost efectiu de la delegació

Cost efectiu

Costs directes

Costs indirectes

Euros 2018

Despeses

 

 

 

Despeses de personal

 

47.693

47.693

Despeses en béns corrents i serveis

241.465

 

241.465

Inversions reals

159.903

 

159.903

Total despeses

401.368

47.693

449.061

 

Ingressos

9.988

 

9.988

Total ingressos

9.988

 

9.988

 

Cost efectiu net

391.380

47.693

439.073

 

Costs perifèrics

 

6.061

6.061

 

Cost efectiu net total

391.380 €

53.754 €

445.134 €

 

ANNEX 6 Contractes en curs d’execució en què el Consell Insular de Mallorca se subroga en la posició de la comunitat autònoma de les Illes Balears (1 de gener de 2019)

Número d’expedient

Denominació

Import

2019 i següents

Execució

Observacions

CONTR 2018 5243

Serveis de manteniment i assistència del sistema integral de gestió museística DOMUS per al Museu de Mallorca

16.456 €

16.456 €

Quatre anys des que se signi el contracte

4.114 € per cada anualitat

Procediment en tramitació

CONTR 2018 3174

Servei de vigilància del Museu de Mallorca

74.229,94 €

62.286,17 €

08/08/2018 – 07/08/2020

 

PCV33 2018 2875

Pròrroga del servei de neteja Muro

18.178,89 €

16.663,98 €

01/10/2018 – 30/09/2020

 

 

ANNEX 7 Contractes en curs del pagament dels quals l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears es responsabilitza fins a la data en què s’extingeixin (2 de juny de 2020)

Número d’expedient

Denominació

Import

2019 i següents

Execució

Observacions

CONTR 2018 941

Servei de vigilància de les dependències de la Conselleria de Cultura

913.554,54 €

 

 

685.893,70 €

 

 

03/06/2018 – 02/06/2020

El servei de vigilància de la Secció Etnològica de Muro s’ha tramitat amb els de la resta de dependències de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

Del total del contracte, l’import imputable al servei de vigilància de la Secció Etnològica de Muro és de 40.347,36 €, dels quals 29.457,74 € corresponen a les anualitats de 2019 i següents.