Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

PRESIDÈNCIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 477519
Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Una vegada iniciades les tasques del nou Govern, s'ha detectat la necessitat de perfilar i delimitar materialment, encara més, les competències d'algunes conselleries, i també d'introduir-n'hi d'altres que no s'havien esmentat expressament, així com, en alguns casos, de reestructurar i redistribuir les matèries per assolir un major nivell d'eficàcia i d'eficiència en l'acció de govern i de l'Administració.

Per facilitar la tasca dels operadors jurídics, la modificació s'ha fet amb la publicació del text íntegre dels articles i annexos que han tingut alguna modificació.

Per això, d'acord amb els articles 10.d) i 46.3.a) de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i els articles 5 i 8 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict el següent

 

DECRET

Article únic

Modificació del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Es modifiquen els següents articles i annexos del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que passen a tenir la redacció següent:

Article 2

Per a les conselleries que integren l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'estableix l'estructura orgànica bàsica següent:

1. Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Secretaria General

Direcció General d'Economia i Estadística

Direcció General de Pressuposts i Finançament

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Direcció General de Fons Europeus

Secretaria Autonòmica d'Innovació i Societat Digital

Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital

Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital

La Secretaria Autonòmica d'Innovació i Societat Digital, assimilada en rang a un òrgan directiu de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, coordina i controla la gestió dels òrgans directius següents: Direcció General de de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital i Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital

La regulació de la Secretaria Autonòmica d'Innovació i Societat Digital s'estableix reglamentàriament.

Les direccions generals de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació exerceixen les seves competències en els àmbits materials següents:

a) Direcció General d'Economia i Estadística: planificació econòmica general; ordenació econòmica; promoció de l'economia productiva; anàlisi de la conjuntura econòmica; estadística.

b) Direcció General de Pressuposts i Finançament: impuls i coordinació dels processos de preparació, d'execució i de control dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma; tutela pressupostària dels ens integrants del sector públic instrumental autonòmic; suport als processos de descentralització territorial de competències autonòmiques; finançament autonòmic; control i seguiment del finançament afectat i del procedent de fons europeus; ordenació del sistema de finançament autonòmic i relacions financeres amb les hisendes territorials; coordinació i seguiment del finançament de les transferències de funcions i serveis de l'Estat a la Comunitat Autònoma; tutela financera dels ens integrants del sector públic instrumental autonòmic i, si escau, dels ens locals.

c) Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni: tresoreria general i endeutament; caixes d'estalvis i institucions de crèdit cooperatiu; societats de garantia recíproca; mediadors d'assegurances; mutualitats de previsió social. Així mateix, li correspon l'exercici de les funcions previstes en la legislació de patrimoni: preparació, tramitació i resolució dels expedients patrimonials prevists en les lleis; ordenació, gestió, inventari i defensa dels béns i drets de l'Administració de la Comunitat Autònoma i dels organismes autònoms; obligacions tributàries derivades de la titularitat dels béns; gestió dels riscs dels béns; inscripció i regularització de les titularitats cadastrals i registrals dels béns; dipòsit dels drets de propietat industrial.

d) Direcció General de Fons Europeus: gestió, seguiment, control, avaluació i comunicació dels fons procedents de la Unió Europea, fons Next Generation EU, FEDER, FSE i programes europeus; coordinació dels incentius regionals a les Illes Balears. També s'hi adscriu l'Oficina de Planificació i Coordinació d'Inversions Estratègiques.

e) Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital: planificació i ordenació dels sectors de les comunicacions i de les noves tecnologies de la informació; sistemes d'informació, recursos tecnològics i serveis informàtics i telemàtics de l'Administració de la Comunitat Autònoma; funcions d'encàrrec del tractament de les dades personals en relació amb aquests sistemes, recursos i serveis; planificació i ordenació dels sectors de les telecomunicacions, radiodifusió televisiva i sonora; impuls i coordinació de la implantació de l'administració electrònica; seguretat de la informació dels recursos tecnològics i; simplificació i racionalització dels processos administratius; gestió del Registre electrònic general i coordinació i ordenació de les oficines d'assistència en matèria de registres, la gestió documental i el funcionament de l'Arxiu del Govern de les Illes Balears, que inclou l'electrònic; modernització i atenció i informació ciutadana.

f) Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital: foment de la recerca educativa, científica i tècnica; desenvolupament i transferència del coneixement; divulgació de la recerca i el desenvolupament; impuls del coneixement, per part de la ciutadania, de l'activitat desenvolupada per la comunitat científica en aquestes matèries; foment de projectes d'investigació i recerca i formació en matèria de serveis socials; gestió, administració i desenvolupament dels plans en matèria de ciència, tecnologia i innovació; avaluació, planificació, direcció i coordinació de l'Ecosistema de Ciència, Tecnologia i Innovació de las Illes Balears (ECTIB); impuls, foment i divulgació de la innovació; política de clústers o Agrupacions Empresarials Innovadores, nuclis d'innovació (hubs d'innovació), espais regionals de la innovació (regional innovation valleys), empreses i institucions innovadores (públiques i privades); impuls del coneixement, per part de la ciutadania, de l'activitat desenvolupada en matèria d'innovació; direcció de la coordinació, seguiment de la implantació i avaluació de l'Estratègia de les Illes Balears de l'especialització intel·ligent i sostenible; lideratge i impuls de la societat digital, incloent-hi la capacitació i la formació de la ciutadania en competències digitals; establiment, direcció i coordinació de programes per al desenvolupament de la societat digital en coordinació amb altres administracions; impuls de la creació i la gestió de noves infraestructures digitals que fomentin el desenvolupament de la societat digital; promoció de la cultura de la ciberseguretat a la societat de les Illes Balears, incloent-hi ciutadans, administracions i empreses.

Així mateix, s'integren en la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació els òrgans següents:

Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears

Els òrgans esmentats exerceixen les competències següents:

a. Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: les que estableix la legislació vigent de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la normativa de desplegament reguladora de l'organització i les funcions d'aquest òrgan. Així mateix, és l'òrgan responsable del manteniment, la custòdia i la gestió de la informació continguda en la base de dades de subvencions de la Comunitat Autònoma.

 

​​​​​​​b. Junta Superior d'Hisenda de les Illes Balears: les que estableix la legislació vigent que estructura els òrgans competents per conèixer i resoldre les reclamacions economicoadministratives que es produeixin en l'àmbit de les gestions econòmica, financera i tributària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

Secretaria General

Direcció General de Coordinació i Transparència

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Direcció General de Funció Pública

Direcció General d'Emergències i Interior

Les direccions generals de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques exerceixen les seves competències en els àmbits materials següents:

a) Direcció General de Coordinació i Transparència: implementació, impuls, coordinació i seguiment de plans i programes de govern; coordinació interdepartamental entre els òrgans de conselleries diverses; coordinació de les matèries de caràcter transversal;localització, identificació i recuperació, en el marc de la Llei 10/2016, de les restes de persones desaparegudes; suport directe a la consellera en l'exercici de les seves atribucions de direcció i gestió, especialment en la direcció i coordinació dels titulars dels òrgans directius de la Conselleria; elaboració i seguiment de projectes estratègics, coordinació dels òrgans que tenen atribuïdes competències en matèria de projectes estratègics i interdepartamentals, i coordinació estratègica i de comunicació amb el Gabinet de Presidència. Coordinació interdepartamental de la transparència i el bon govern a l'Administració; de la qualitat de les organitzacions i dels serveis públics, de l'avaluació de les polítiques públiques i de la participació ciutadana, tant de l'Administració autonòmica com del sector públic instrumental; reconeixement i anàlisi de la demanda i percepció dels usuaris i la ciutadania; atenció i informació ciutadana.

S'adscriu a aquesta Direcció General la Unitat Acceleradora de Projectes, que impulsarà i coordinarà els projectes d'inversió que li siguin assignats, promovent, amb coordinació amb el Gabinet de la Presidència, l'agilitació de tots els procediments de les administracions públiques que siguin necessaris per dur-los a terme, i durà a terme les actuacions que siguin procedents per fer efectiva la tramitació preferent i urgent dels projectes a les diferents tramitacions administratives. Al capdavant de la Unitat Acceledora de Projectes, que es regularà reglamentàriament, hi haurà un coordinador.

També s'hi adscriuen les unitats administratives que despleguen les funcions de comunicació i premsa de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Així mateix, li corresponen les relacions amb la Comissió per a les Reclamacions d'Accés a la Informació Pública, la qual queda adscrita administrativament i sense dependència jeràrquica a aquesta Direcció General.

També s'hi adscriuen la Comissió d'Ètica Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l'Oficina d'Avaluació Pública de les Illes Balears.

b) Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament: relacions generals amb el Govern de l'Estat i les comunitats autònomes; relacions amb les institucions de govern de les illes i dels municipis, i relacions de col·laboració i cooperació amb els ens territorials; relacions amb comunitats i entitats associatives de residents forans i interlocució amb les cases regionals amb seu a les Illes Balears; relacions amb les comunitats balears a l'exterior; projecció exterior dels interessos autonòmics i relacions amb la Unió Europea; interlocució amb els consolats radicats a les Illes Balears; coordinació administrativa i organització d'esdeveniments d'interès autonòmic; acció cívica i relacions amb els grups socials i, també, amb les organitzacions religioses; intervenció administrativa en matèria d'associacions, fundacions i col·legis professionals; Registre d'Associacions; Registre Únic de Fundacions; Registre de Col·legis Professionals; reials acadèmies, acadèmies i altres corporacions de dret públic; Registre d'Acadèmies; relacions institucionals i de col·laboració amb el poder judicial i amb els òrgans judicials i les fiscalies radicats a les Illes Balears; relacions amb l'Administració de justícia i amb els operadors jurídics; impuls i coordinació del traspàs de funcions i serveis dels mitjans personals i materials al servei de l'Administració de justícia; serveis de cooperació amb la justícia; coordinació del desplegament normatiu de l'Estatut d'autonomia; coordinació dels processos de transferència de funcions i serveis; inventari general d'òrgans col·legiats; registre de convenis i acords; relacions amb el Consell Consultiu i altres òrgans estatutaris; relacions amb el Consell Assessor de Dret Civil. Suport al Govern en les relacions amb el Parlament; coordinació de la iniciativa legislativa i de l'exercici dels poders normatius del Govern i de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

c) Direcció General de Funció Pública: planificació, direcció, coordinació i execució de la política general de personal; ordenació i gestió del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, excepte el personal docent i el personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica; coordinació de la política de recursos humans del sector públic instrumental i del seu personal; direcció i supervisió de les nòmines corresponents al personal dels ens integrants del sector públic instrumental autonòmic i, en general, tutela d'aquests ens respecte de la legislació aplicable en matèria de personal; gestió, impuls i coordinació de les polítiques i els plans d'igualtat entre les dones i els homes empleats públics dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i del sector públic instrumental autonòmic; formació del personal de les administracions públiques de les Illes Balears; inspecció de qualitat, organització i serveis; Registre General de Personal; prevenció de riscs laborals del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Gestió del personal funcionari de l'Administració local amb habilitació nacional que presta servei a les corporacions locals.

d) Direcció General d'Emergències i Interior: emergències i protecció civil; meteorologia; activitats classificades; espectacles; seguretat de les seus de l'Administració autonòmica; coordinació de policies locals.

Així mateix, s'integra en la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques l'òrgan següent:

Direcció de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

La Direcció de l'Advocacia exerceix les competències següents: representació i defensa en judici de l'Administració autonòmica i dels ens que en depenen; assessorament jurídic al Govern i als òrgans de l'Administració en les matèries o qüestions d'especial rellevància o transcendència; coordinació dels serveis jurídics de les conselleries i de les entitats dependents de l'Administració de la Comunitat Autònoma, i també coordinació d'altres serveis de defensa judicial; altres competències que li atribueix la legislació vigent en matèria judicial, d'assessorament jurídic i d'elaboració normativa.

3. Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Secretaria General

Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç

Direcció General d'Indústria i Polígons Industrials

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Les direccions generals de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia exerceixen les seves competències en els àmbits materials següents:

a) Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç: empresa; polítiques de creació i creixement empresarial; promoció, desenvolupament i dinamització econòmica; modernització de les empreses; coordinació de l'especialització intel·ligent; internacionalització, atracció d'inversió estrangera i projectes estratègics; finançament i suport empresarial; promoció de l'autoocupació i la cultura emprenedora; gestió, foment i difusió dels models d'economia social i autoocupació, entre els quals destaquen les societats cooperatives, les societats laborals i els autònoms; registres públics d'empreses i associacions empresarials de l'economia social i del treball autònom; coordinació i gestió de la implantació d'un sistema de gestió ètica i socialment responsable amb l'assumpció del Sistema Balear de Responsabilitat Social Corporativa d'Empreses; comerç interior; equipaments comercials; fires; artesania; cambres de comerç; política de preus comercials; foment en matèria de comerç; casinos, jocs i apostes; exercici de la potestat sancionadora en les matèries pròpies de les seves competències.

b) Direcció General d'Indústria i Polígons Industrials: foment de l'activitat industrial, impuls del desenvolupament i competitivitat industrial, comercialització i disseny del teixit industrial; instal·lacions elèctriques i industrials; sectors industrials; mines; seguretat industrial i nuclear; UDIT; coordinació de la inspecció tècnica de vehicles; promoció i millora de les àrees empresarials de les Illes Balears; foment de l'associacionisme empresarial; impuls a la competitivitat en els polígons industrials a través d'estàndards de qualitat reconeguts en l'àmbit nacional.

c) Direcció General de Treball i Salut Laboral: mediació, arbitratge i conciliació dels conflictes laborals; obertura de centres de treball; calendaris laborals; relacions laborals, direcció i organització dels registres relacionats amb les relacions laborals, seguretat i salut laboral; potestat sancionadora en matèria de relacions laborals, seguretat i salut laboral; estudi del medi laboral; vigilància de la salut, la seguretat i la higiene en el treball, estadística de seguretat i salut laboral, execució de la legislació de salut laboral, control d'accidents laborals i malalties professionals; prevenció i investigació de riscs i accidents laborals; impuls i desenvolupament de les polítiques d'igualtat en l'àmbit laboral; foment de les mesures de conciliació de la vida personal, de la familiar i de la laboral amb les empreses; impuls, foment i difusió de mesures d'innovació i qualitat en l'àmbit laboral; foment de la contractació de qualitat; negociació col·lectiva i control de la legalitat dels convenis col·lectius.

d) Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic: impuls d'iniciatives que promoguin l'economia circular basades en la prevenció, la preparació per a la reutilització i el reciclatge de residus i la reutilització de productes; energies convencionals i alternatives; foment i planificació de l'eficiència energètica i utilització d'energies renovables; mobilitat elèctrica; ordenació energètica; instal·lacions elèctriques d'alta tensió; xarxes de transport i distribució d'electricitat i gas; seguretat industrial de les instal·lacions elèctriques d'alta tensió i d'instal·lacions de transport i distribució de gas i electricitat; coordinació d'actuacions en matèria de canvi climàtic; compliment dels compromisos de reducció d'emissió de gasos amb efecte d'hivernacle; control de la contaminació atmosfèrica; inventari d'emissions; qualitat de l'aire; laboratori de l'atmosfera; estadístiques energètiques i de canvi climàtic; coordinació i control de les polítiques energètiques de l'Administració de la Comunitat Autònoma i de les seves entitats instrumentals; autorització de les activitats de producció i gestió de residus; registre de la informació en matèria de producció i gestió de residus; planificació de residus i sòls contaminats; exercici de la potestat sancionadora en les matèries pròpies de les seves competències.

4. Conselleria de Salut

Secretaria General

Direcció General de Salut Pública

Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació

Direcció General de Prestacions, Farmàcia i Consum

Direcció General de Salut Mental

Les direccions generals de la Conselleria de Salut exerceixen les seves competències en els àmbits materials següents:

a) Direcció General de Salut Pública: promoció de la salut; vigilància epidemiològica, avaluació continuada i anàlisi de l'estat de salut, de les malalties i de l'impacte en salut de les polítiques públiques de la població general i de determinats col·lectius vulnerables; promoció per a la reducció de les desigualtats en salut per raó de gènere, de territori, de classe social i de cultura per afavorir els col·lectius més desprotegits; participació dels ciutadans i ciutadanes, dels professionals i de les associacions de pacients; prevenció de les malalties: programes de vacunació, cribratge i detecció precoç de càncer i altres malalties; lluita contra el tabaquisme; salut sexual i reproductiva; promoció de la salut i vigilància epidemiològica en l'àmbit laboral, i també la resta d'actuacions sanitàries en l'àmbit de la salut laboral que preveu la normativa sanitària; protecció de la salut; salut ambiental, que inclou, entre d'altres, la vigilància de la qualitat de l'aigua de consum humà, de les aigües de bany i de la legionel·losi; ordenació dels aspectes higiènics i sanitaris d'activitats no sanitàries; seguretat alimentària i nutrició; control oficial i registres en matèria de salut pública; vigilància epidemiològica de les zoonosis; anàlisis químiques i microbiològiques de mostres d'aigües i aliments; iniciació i resolució dels procediments sancionadors en matèries pròpies de les seves competències; activitats de formació i investigació en matèries pròpies de les seves competències.

b) Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació: inspecció, control, autorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris; avaluació de la qualitat assistencial i acreditació dels centres, serveis i establiments sanitaris; iniciació i resolució de procediments sancionadors en matèria de la seva competència; explotació, gestió i avaluació dels registres i sistemes d'informació de la seva competència; definició i desenvolupament de polítiques de formació sanitària especialitzada; promoció de polítiques d'investigació i d'informació sanitàries; tutela i desenvolupament dels processos formatius de pregrau o postgrau dels professionals de la salut i promoció de programes docents de pregrau o postgrau, d'acord amb la UIB i altres conselleries i institucions formatives; acreditació de professionals sanitaris, de formació sanitària i de formació sanitària especialitzada; coordinació del funcionament de la Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears, del Comitè d'Ètica de la Investigació de les Illes Balears i de la Biblioteca Virtual de Ciències de la Salut de les Illes Balears; coordinació de Trasplantaments de les Illes Balears; gestió del Registre de Voluntats Anticipades.

c) Direcció General de Prestacions, Farmàcia i Consum: planificació i ordenació sanitària general i de l'assistència sanitària; definició de la cartera de serveis i prestacions sanitàries i els seus indicadors d'avaluació; polítiques de qualitat de la prestació sanitària; gestió, manteniment i avaluació periòdica del Registre del Conjunt Mínim de Dades d'Alta Hospitalària i Activitat Ambulatòria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; registre de professionals sanitaris; ordenació farmacèutica; autorització i control d'establiments i serveis d'atenció farmacèutica; autorització i control d'activitats sanitàries de fabricació a mida de productes sanitaris i de distribució i venda de productes sanitaris; tramitació i resolució dels procediments d'aplicació de l'índex corrector dels marges de les oficines de farmàcia corresponent a les receptes o ordres de dispensació de medicaments d'ús humà fabricats industrialment dispensats amb càrrec als fons públics; control i millora de la qualitat de la prestació farmacèutica; control i vigilància de medicaments, productes sanitaris i la resta de productes farmacèutics; defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries; control de mercat i inspecció de consum: informació i atenció als consumidors i usuaris; tramitació i mediació de les reclamacions i denúncies de consum; resolució dels conflictes a través de l'arbitratge; l'educació i la formació en l'àmbit del consum; relacions amb les associacions de consumidors i suport a aquestes; coordinació amb el Consell de Consum de les accions prioritàries en la matèria; iniciació i resolució dels procediments sancionadors en matèria de la seva competència.

d) Direcció General de Salut Mental: promoció de la salut mental fomentant l'autocura personal des de les escoles, els hàbits de vida saludable i l'educació en salut; detecció precoç de la malaltia mental des dels diferents àmbits sanitaris assistencials, socials i educatius, i des de l'àmbit laboral; prevenció de drogodependències i altres addiccions; lluita contra el suïcidi; coordinació dels diferents dispositius assistencials, de reinserció comunitària (pacient, família, societat), i d'atenció social; prevenció de la salut mental dels professionals sanitaris; foment de la participació ciutadana, dels professionals i de les associacions de pacients en la prevenció de les malalties mentals; lluita contra l'estigma; activitats de formació i investigació en salut mental.

5. Conselleria d'Educació i Universitats

Secretaria General

Direcció General de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives

Direcció General de Personal Docent

Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat

Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors

Direcció General de Primera Infància i Atenció a la Diversitat

Les direccions generals de la Conselleria d'Educació i Universitats exerceixen les seves competències en els àmbits materials següents:

a) Direcció General de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives: planificació educativa; règim orgànic i funcionament dels centres docents; coordinació de les infraestructures educatives; ordenació dels ensenyaments; escolarització a partir del segon cicle d'educació infantil; centres concertats i gestió de la nòmina; centres privats; ensenyaments de règim especial, excepte els ensenyaments artístics superiors; gestió del GESTIB; educació a distància no universitària; proves lliures de l'ensenyament secundari obligatori i de batxillerat; gestió de títols acadèmics i legalitzacions; foment de les llengües estrangeres i participació en programes internacionals.

b) Direcció General de Personal Docent: ordenació i gestió del personal docent; primària; secundària; provisió de places; retribucions; gestió de la nòmina de centres públics; Servei de Prevenció; avaluació i qualitat del sistema educatiu; ordenació, gestió i control del transport escolar; serveis i activitats complementàries.

c) Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat: formació professional i relació del sistema educatiu amb l'empresa; formació professional inicial; escolarització de la formació professional; educació de persones adultes; formació permanent del professorat; gestió dels cursos i de les proves lliures incloses en el Pla de Formació Lingüística i Cultural, i expedició dels certificats de notes i capacitació inclosos en el Pla esmentat.

d) Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors: ordenació i gestió del sistema universitari; infraestructures universitàries; relacions amb la comunitat universitària; ensenyaments superiors no universitaris.

e) Direcció General de la Primera Infància i Atenció a la Diversitat: educació 0-3 anys; escolarització del primer cicle d'educació infantil; atenció a la diversitat en l'àmbit educatiu; innovació educativa; família i participació, moviment associatiu (d'alumnes i de pares i mares); consells escolars (autonòmic, insulars, municipals i de centre); concessió de l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes; ensenyament del català en l'àmbit educatiu; convivència i èxit escolar.

Així mateix, s'integren en la Conselleria d'Educació i Universitats els òrgans següents:

Institut per a la Convivència i l'Èxit Escolar (Convivèxit)

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE)

Institut de Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB)

Institut d'Ensenyaments a Distància de les Illes Balears (IEDIB)

Direcció Territorial d'Educació de Menorca

Direcció Territorial d'Educació d'Eivissa i Formentera

Unitat Delegada d'Educació a Formentera

Arxiu i Museu de l'Educació de les Illes Balears

Les direccions territorials d'Educació, sota la dependència directa del conseller d'Educació i Universitats, exerceixen les funcions relatives a la coordinació administrativa dins l'àmbit educatiu de les respectives illes, en coordinació amb totes les direccions generals de la Conselleria.

En el marc de l'estructura de la Direcció Territorial d'Educació d'Eivissa i Formentera, la Unitat Delegada d'Educació de Formentera, sota la dependència orgànica del director territorial, ha de donar suport en l'àmbit de l'illa de Formentera a les funcions de la direcció territorial.

La inspecció educativa s'exerceix sota la dependència directa del conseller d'Educació i Universitats.

 

​​​​​​​6. Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Secretaria General

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Direcció General de Mobilitat

Direcció General de Territori i Paisatge

Direcció General de Coordinació i Harmonització Urbanística

Les direccions generals de la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat exerceixen les seves competències en els àmbits materials següents:

a) Direcció General d'Habitatge i Arquitectura: defensa i foment de la funció social de l'habitatge i del compliment de la normativa aplicable; disseny i execució de polítiques públiques d'habitatge; ordenació de l'habitatge i servei d'inspecció; foment, coordinació i gestió dels ajuts públics en matèria d'habitatge; programació, regulació i control de l'habitatge de protecció oficial i amb altres tipus de protecció pública; concertació i coordinació de les polítiques d'habitatge amb altres administracions públiques; programació de la promoció pública d'habitatges d'iniciativa pública i altres formes d'accés a l'habitatge; identificació, registre i interlocució amb els grans tenidors d'habitatge i mobilització d'habitatges desocupats; promoció i gestió del patrimoni públic d'habitatge, incloses les polítiques de sòl residencial; foment de la rehabilitació d'immobles; foment de la regeneració i renovació d'àrees urbanes i espais públics; supressió de barreres arquitectòniques; control de la qualitat de l'edificació i inspecció tècnica d'edificis; valoracions immobiliàries; elaboració i contractació de projectes de construcció i reforma d'edificis i espais públics per a les diferents conselleries del Govern de les Illes Balears i el seu sector públic instrumental. En aquesta matèria, pot donar suport a altres administracions públiques de les Illes Balears i a entitats sense afany de lucre.

b) Direcció General de Mobilitat: planificació, ordenació, inspecció i control dels transports terrestres, incloses les empreses de lloguer de vehicles, amb conductor o sense; incoació i resolució dels corresponents expedients sancionadors; polítiques de mobilitat i coordinació i gestió del pla director de mobilitat; promoció de la mobilitat sostenible i les infraestructures i instal·lacions necessàries per fer-la possible; supressió de barreres arquitectòniques en els mitjans de transport públic de viatgers per carretera i ferrocarril; planificació, construcció, ordenació i gestió de les carreteres de titularitat autonòmica i d'altres infraestructures públiques; participació en la política de transport aeri i seguiment d'aquesta política; promoció i planificació de la participació de la Comunitat Autònoma en la gestió dels aeroports (cogestió aeroportuària). Així mateix, té atribuïdes les competències i funcions en matèria d'intervenció de preus de transport urbà.

c) Direcció General de Territori i Paisatge: planificació general de l'ordenació territorial; paisatge; cartografia; recuperació i millora d'infraestructures territorials; sistemes d'informació territorial.

d) Direcció General de Coordinació i Harmonització Urbanística: harmonització normativa; harmonització del planejament urbanístic i de la nomenclatura tècnica; col·laboració i coordinació amb els ajuntaments i els consells insulars en matèria urbanística; foment de la participació dels agents socials en les polítiques de desenvolupament urbà.

Així mateix, s'integra en la Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears.

7. Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Secretaria General

Direcció General de Turisme

Secretaria Autonòmica de Cultura i Esports

Direcció General de Cultura

Direcció General d'Esports

La Secretaria Autonòmica de Cultura i Esports, assimilada en rang a un òrgan directiu de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, coordina i controla la gestió dels òrgans directius següents: Direcció General de Cultura i Direcció General d'Esports.

La regulació de la Secretaria Autonòmica de Cultura i Esports s'estableix reglamentàriament.

Les direccions generals de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports exerceixen les seves competències en els àmbits materials següents:

a) Direcció General de Turisme: promoció, difusió i comercialització dels productes i serveis turístics de les Illes Balears; informació estadística i estudis relatius al turisme; ordenació normativa general, que inclou la regulació i classificació de les empreses i els establiments turístics; ordenació i planificació del sector turístic; creació i desenvolupament del producte turístic balear; coordinació de l'activitat dels consells en matèria d'ordenació turística en allò que pugui afectar els interessos de la Comunitat Autònoma, comptant amb la participació d'aquests; regulació de les línies públiques pròpies de suport i promoció del turisme; determinació del procediment que ha de seguir la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per tramitar les queixes i les reclamacions d'usuaris de serveis turístics; oficines de promoció turística a l'exterior; titularitat i gestió del Registre general d'empreses, activitats i establiments turístics.

b) Direcció General de Cultura: difusió i foment de la cultura; promoció de la cultura balear a l'exterior; llibres i propietat intel·lectual; biblioteques, museus, arxius i equipaments culturals; patrimoni històric; patrimoni cultural; patrimoni cultural immaterial; gestió del Registre de la Propietat Intel·lectual; gestió del Protectorat de les fundacions de caràcter cultural; gestió del Registre de Béns d'Interès Cultural i del Catàleg General del Patrimoni Històric de les Illes Balears.

c) Direcció General d'Esports: foment de l'activitat esportiva competitiva, d'alt nivell i tecnificació; impuls de la funció social de l'activitat física i de l'esport en les dimensions educativa i saludable; reconeixement de competicions oficials; reconeixement, registre i control de les entitats esportives; reconeixement de noves modalitats i disciplines esportives; titulacions esportives i formació; exercici de la potestat sancionadora en matèria administrativa esportiva; prevenció i control de la violència en l'esport; distincions esportives.

8. Conselleria de Famílies i Afers Socials

Secretaria General

Direcció General d'Afers Socials

Direcció General d'Atenció a la Dependència

Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat

Direcció General de Cooperació i Immigració

Les direccions generals de la Conselleria de Famílies i Afers Socials exerceixen les seves competències en els àmbits materials següents:

a) Direcció General d'Afers Socials: gestió de programes de serveis socials; foment dels programes d'inclusió social, gestió de les prestacions no contributives; gestió del complement de renda social de les Illes Balears a les pensions no contributives; gestió de la renda social garantida; gestió de prestacions socials de caràcter econòmic; planificació de la política de serveis socials; autorització, acreditació, registre i inspecció de serveis i centres de serveis socials d'àmbit suprainsular; elaboració de normativa en matèria de serveis socials; foment de la construcció d'equipaments de serveis socials; foment de les inversions en serveis socials; gestió dels plans de formació en serveis socials; pla de finançament de serveis socials; implantació dels sistemes d'informació, elaboració d'estadístiques i avaluació de la qualitat i els resultats dels serveis en l'àmbit de les Illes Balears; voluntariat.

b) Direcció General d'Atenció a la Dependència: atenció i suport a persones amb dependència, a persones amb discapacitat, a persones de la tercera edat i a altres col·lectius en situació de risc o de necessitat social.

c) Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat: polítiques de protecció de la infància i l'adolescència; aplicació de mesures de justícia juvenil; prevenció del delicte juvenil i reinserció de persones menors d'edat i joves; planificació i coordinació de les polítiques de joventut i de lleure educatiu; promoció i informació de les activitats juvenils i de lleure educatiu; programes de mobilitat juvenil; participació i associacionisme juvenil; polítiques de promoció i suport a les famílies i unitats de convivència; gestió dels serveis i les prestacions per a les persones joves majors d'edat que hagin estat sota una mesura de protecció i/o de reforma; mediació familiar i registre de parelles estables; desplegament normatiu i coordinació de les polítiques d'igualtat; lluita contra la violència contra les dones i altres formes de violència; atenció a la diversitat.

d) Direcció General de Cooperació i Immigració: polítiques de cooperació i acció humanitària per a la defensa dels drets humans, l'erradicació de la pobresa i la promoció del desenvolupament sostenible als territoris del sud, i educació per a la transformació social a les Illes Balears amb perspectiva local-global; atenció i integració social a la població immigrant.

Així mateix, s'integra en la Conselleria de Famílies i Afers Socials l'Oficina Balear de la Infància i l'Adolescència (OBIA), que exerceix les competències de defensa i promoció dels drets dels menors, i queixes sobre situacions d'amenaça i de vulneració de drets.

Al capdavant de l'OBIA hi ha un director o directora assimilat en rang a director general.

9. Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua

Secretaria General

Direcció General de Costes i Litoral

Direcció General de Recursos Hídrics

Direcció General de Ports i Transport Marítim

Les direccions generals de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua exerceixen les seves competències en els àmbits materials següents:

a) Direcció General de Costes i Litoral: ordenació, protecció i qualitat ambiental del litoral; actuacions en domini públic maritimoterrestre; autoritzacions i control dels abocaments de terra a la mar; intervencions mediambientals en relació amb les aigües costaneres; autoritzacions i control de les actuacions en zona de servitud de protecció de la Llei de costes en sòl rústic; autoritzacions i control dels usos de temporada a les platges i al mar territorial; autoritzacions d'activitats en què concorrin circumstàncies especials d'intensitat, perillositat o rendibilitat; autoritzacions d'ocupació del domini públic maritimoterrestre amb instal·lacions desmuntables o amb béns mobles; autoritzacions i control de les actuacions en zona de servitud de trànsit i accés a la mar; informes i actuacions relatius a plans, projectes i obres a la costa, incloent-hi el domini públic maritimoterrestre; gestió de les concessions demanials; incoació i resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de les seves competències.

b) Direcció General de Recursos Hídrics: planificació hidrològica i tarifes d'aigua; infraestructures hidràuliques; domini públic hidràulic i règim jurídic de l'aigua; laboratori de l'aigua; subministrament d'aigua i sanejament d'aigües residuals; incoació i resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de les seves competències.

c) Direcció General de Ports i Transport Marítim: ordenació i planificació del transport marítim entre ports o punts de la comunitat autònoma sense connexió amb altres ports o punts d'altres àmbits territorials; intervenció administrativa en matèria de navegació i titulacions nauticoesportives i en matèries de les seves competències; infraestructures portuàries de competència autonòmica i gestió del domini públic portuari; facultats i competències que estableix la normativa vigent en matèria de ports de les Illes Balears.

10. Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Secretaria General

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Direcció General de Pesca

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local

Les direccions generals de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural exerceixen les seves competències en els àmbits materials següents:

a) Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural: planificació, ordenació i foment dels sectors agrícoles i ramaders; millora d'estructures agràries i infraestructures necessàries per a la producció agrària i ramadera (construccions agràries i altres infraestructures necessàries); gestió, foment i execució de regadius en el context del canvi climàtic; suport a les explotacions agràries, especialment a les prioritàries i professionals; suport a la incorporació de joves i dones en el sector agrari; foment agrari; millora del coneixement agrari; vies pecuàries i pastures; sanitat, benestar i alimentació animal; sanitat vegetal; desenvolupament rural que inclou informes sobre edificacions i instal·lacions agràries, infraestructures agràries d'electrificació, regadius i camins rurals; foment al associacionisme i al cooperativisme agrari; indústria agroalimentària; laboratori agrari; registres interinsulars agraris; llavors i plantes de viver; incoació i resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de les seves competències.

b) Direcció General de Pesca: ordenació pesquera; suport a la pesca professional i foment d'aquesta pesca; recursos marins; confraries de pescadors; ensenyaments nauticopesquers; pesca marítima en aigües interiors de les Illes Balears; aqüicultura marina, marisqueig; busseig; millora del coneixement pesquer; incoació i resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de les seves competències.

c) Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal: biodiversitat, paisatge i recursos forestals; ordenació de recursos naturals; conservació i gestió d'espècies silvestres protegides o invasores; competències autonòmiques de caça, planificació, conservació i gestió d'espais naturals, ecosistemes marins i terrestres; planificació i gestió forestal i de forest; prevenció i extinció d'incendis forestals; gestió de la sanitat forestal i defensa dels equilibris biològics dels ecosistemes forestals; plans i acords nacionals i internacionals relatius a la biodiversitat; plans i programes d'educació ambiental; activitats formatives d'educació ambiental; sostenibilitat ambiental; sistemes de gestió ambiental; informació ambiental; promoció de la qualitat ambiental; incoació i resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de les seves competències.

d) Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local: promoció de la producció agroalimentària local; desenvolupament d'accions orientades a promoure un comerç i un consum responsables i sostenibles, i més consciència sobre els impactes generals del sistema alimentari; actuació en el marc de les seves competències en la millora del funcionament de la cadena alimentària fomentant la transparència en el seu funcionament i una adequada participació de tots els actors involucrats; millora del coneixement alimentari; suport a les accions que contribueixin a l'assoliment dels objectius anteriors; actuació de manera coordinada a l'efecte d'assolir aquests objectius amb les altres direccions generals, així com amb altres conselleries amb competències en les matèries abans esmentades. Foment de la qualitat agroalimentària: denominacions d'origen, indicacions geogràfiques protegides i marques de garantia; control oficial de la qualitat agroalimentària i cadena alimentaria, la lluita contra el frau agroalimentari i la incoació i resolució dels expedients sancionadors en les matèries pròpies de les seves competències.

Article 3

1. Les secretaries generals exerceixen les competències que els assignen els articles 13 i 14 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Així mateix, correspon a les secretaries generals impulsar, coordinar i prestar assistència als òrgans de la seva conselleria en la implantació de l'administració electrònica.

2. Les secretaries generals següents exerceixen també les funcions que s'especifiquen a continuació:

a) La Secretaria General de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació coordina el procediment d'elaboració dels plans estratègics de subvencions i les seves modificacions, i exerceix la tutela dels ens integrants del sector públic instrumental autonòmic respecte de la legislació general i en matèria d'hisenda aplicable a aquests ens. Així mateix, exerceix les competències en l'àmbit material de la contractació pública, i s'hi adscriuen la Central de Contractació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de la qual depèn el Registre de Contractes i Contractistes.

b) La Secretaria General de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques dona assistència i suport a l'estructura de la Presidència de les Illes Balears i a la Secretaria del Consell de Govern, i es fa càrrec també de la gestió del Butlletí Oficial de les Illes Balears, i de l'organització dels processos electorals autonòmics, de conformitat amb la legislació en la matèria. Així mateix, coordina les relacions amb la ràdio i la televisió públiques, i n'impulsa, si escau, el desplegament normatiu. S'hi adscriu, als efectes administratius, la delegació de la protecció de les dades personals.

c) La Secretaria General de la Conselleria de Salut té atribuïda la competència de finançament sanitari públic.

d) La Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Universitats du a terme l'ordenació i la gestió del personal d'administració i serveis en els centres educatius, la gestió de les beques i ajuts en l'àmbit educatiu no universitari, els materials didàctics i llibres de text, així com la gestió, el seguiment i la justificació dels ajuts provinents de Fons Europeus i nacionals, a més de la digitalització i noves tecnologies aplicables a l'educació.

e) La Secretaria General de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports té atribuïda la coordinació i supervisió tècnica de projectes relatius essencialment a política turística.

f) La Secretaria General de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua té adscrita i gestiona la Comissió de Preus, òrgan col·legiat assessor que exerceix competències i funcions en matèria d'intervenció de preus d'aigua

3. Les direccions territorials d'Educació de Menorca i d'Eivissa i Formentera, sota la dependència directa del conseller d'Educació i Universitats, exerceixen les funcions relatives a la coordinació administrativa en l'àmbit educatiu de les illes respectives. La Unitat Delegada d'Educació a Formentera, sota la dependència orgànica del director territorial, dona suport en l'àmbit de l'illa de Formentera a les funcions de la Direcció Territorial d'Eivissa i Formentera.

4. Les direccions generals exerceixen les competències que els assignen els articles 15 i 16 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb relació als àmbits materials definits, en cada cas, en l'article 2 d'aquest Decret.

5. Els òrgans directius exerceixen també la funció d'executar els plans i acords nacionals i internacionals relatius a les matèries de les seves competències.

6. Les secretaries generals i les direccions generals, així com els òrgans directius assimilats, exerceixen les funcions de responsables del tractament de les dades personals dels procediments o processos en relació amb les seves competències.

 

 

​​​​​​​ANNEX 1 Ens del sector públic instrumental autonòmic

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB)

Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT)

Fundació Balear d'Innovació i Tecnologia (FBIT)

Entitat Pública Empresarial de Telecomunicacions i Innovació de les Illes Balears (IBETEC)

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears (EPRTVIB)

Gestió d'Emergències de les Illes Balears, SAU (GEIBSAU)

Fundació Illes Balears d'Acció Exterior (FIBAE)

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI)

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Institut Balear de l'Energia (IBE)

Conselleria de Salut

Servei de Salut de les Illes Balears (IBSALUT)

Agència de Salut Pública de les Illes Balears

Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears

Fundació Institut d'Investigació Sanitària Illes Balears (IDISBA)

Conselleria d'Educació i Universitats

Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC)

Fundació per als Estudis Superiors de Música i Arts Escèniques de les Illes Balears (FESMAE-IB)

Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI)

Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM)

Consorci de Transports de Mallorca (CTM)

Institut Cartogràfic i Geogràfic de les Illes Balears (ICGIB)

Consorci per al Desenvolupament d'Actuacions de Millora i Construcció d'Infraestructures al Territori de l'Entitat Local Menor de Palmanyola

 

​​​​​​​Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB)

Consorci Escola d'Hoteleria de les Illes Balears (EHIB)

Consorci d'Infraestructures de les Illes Balears

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)

Fundació Orquestra Simfònica Illes Balears (OSIB)

Fundació Robert Graves

Fundació per a l'Esport Balear

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Institut Balear de la Dona (IBDONA)

Institut Balear de la Joventut (IBJOVE)

Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears

Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears

Fundació Institut Socioeducatiu S'Estel

Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua

Ports de les Illes Balears (Ports IB)

Agència Balear de l'Aigua i de la Qualitat Ambiental (ABAQUA)

Consorci d'Aigües de les Illes Balears

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA)

Institut de Recerca i Formació Agroalimentària i Pesquera de les Illes Balears (IRFAP)

Institut Balear de la Natura (IBANAT)

Consorci per a la Recuperació de la Fauna de les Illes Balears (COFIB)

 

ANNEX 2 Ens en què participa la CAIB

Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació

Consorci per al Disseny, Construcció, Equipament i Explotació del Sistema d'Observació Costanera de les Illes Balears (SOCIB)

Conselleria d'Educació i Universitats

Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears (AQUIB)

 

​​​​​​​Conselleria d'Habitatge, Territori i Mobilitat

Consorci Penya-segat Port de Maó

Consorci de Mobilitat per Eivissa

Gestió Urbanística de Balears (GESTUR BALEAR)

Consorci del Pla Mirall «Consorci Local entre la CAIB i l'Ajuntament de sa Pobla»

Conselleria de Turisme, Cultura i Esports

Palau de Congressos de Palma, SA

Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics (CBAT)

Consorci Castell de Sant Carles

Consorci Ciutat Romana de Pollentia

Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat

Consorci Museu Militar de Menorca i Patrimoni Històric Militar del Port de Maó i Cala Sant Esteve

Consorci Museu Marítim de Mallorca

Consorci Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial

Fundació Santuari de Lluc

Fundació Museu i Centre Cultural de Formentera

Fundació Es Baluard Museu d'Art Modern i Contemporani

Fundació Menorquina de l'Òpera

Fundació Teatre Principal d'Inca

Fundació Àrea de Creació Acústica (ACA)

Fundació Teatre del Mar

Fundació Enciclopèdia de Menorca

Consorci per al Desenvolupament Esportiu de Ciutadella

Consorci Trofeu SAR Princesa Sofía – MAPFRE (en extinció)

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Fundació Jardí Botànic de Sóller​​​​​​​

Disposició final

Aquest Decret comença a vigir a partir del moment en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 20 de juliol de 2023

La presidenta ​​​​​​​Margarita Prohens Rigo