Secció I. Disposicions generals
CONSELL DE GOVERN
Núm. 163483
Decret 27/2021, de 10 de maig , de modificació de la disposició addicional primera del Decret 74/2016, de 23 de desembre, pel qual es regula l’Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
L'exercici de les funcions de representació i defensa en judici i d'assessorament jurídic del més alt nivell, que des dels orígens de l'etapa autonòmica s'han atribuït als serveis jurídics centrals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, són objecte de regulació legal de caràcter general en la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (articles 70 i següents).
El Decret 74/2016, de 23 de desembre, pel qual es regula l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, desplega i concreta el règim jurídic de l'organització i del funcionament de l'Advocacia i, a més, estableix un marc normatiu estable per a l'exercici més eficaç de les funcions que li corresponen en matèria d'assessorament jurídic, de coordinació dels diversos serveis jurídics i de representació i defensa judicial de l'Administració de la Comunitat Autònoma i dels ens que en depenen.
L'apartat 1 de la disposició addicional primera del Decret 74/2016 estableix l'estructura de l'Advocacia, que, d'acord amb la modificació operada pel Decret 88/2019, de 29 de novembre, de modificació de la disposició addicional primera del Decret 74/2016, de 23 de desembre, pel qual es regula l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, actualment està organitzada en:
a) El Departament d'Assumptes Consultius i Qualitat Normativa
b) El Departament d'Assumptes Judicials
c) El Departament de Coordinació dels Serveis Jurídics de les Conselleries i dels Ens Instrumentals
d) El Departament d'Assumptes Generals i Coordinació Tècnica
e) L'Àrea Civil i Penal
f) L'Àrea Contenciosa Administrativa
g) L'Àrea Social
h) Les secretaries administratives i de suport processal
i) La resta d'unitats administratives i de llocs de treball que s'hi integren
En aquest moment, en la relació de llocs de feina de l'Advocacia, es compta amb secretaries administratives i de suport processal a Palma, i amb secretaries de suport processal territorialitzades a Maó i a Eivissa.
Ara bé, per tal de donar una major atenció a l'activitat consultiva d'alt nivell, que correspon també a la Direcció de l'Advocacia, s'ha considerat necessari modificar-ne puntualment l'estructura, en relació amb les secretaries administratives i de suport processal, per afegir-hi també la possibilitat de comptar amb una secretaria en funcions de suport consultiu.
Per tot això, en el marc de les previsions dels apartats 2 i 3 de l'article 70 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma, a proposta de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió del dia 10 de maig de 2021,
DECRET
Article únic
Modificació de la disposició addicional primera del Decret 74/2016
Es modifica el contingut de la lletra h) de l'apartat 1 de la disposició addicional primera del Decret 74/2016, de 23 de desembre, pel qual es regula l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que passa a tenir el contingut següent:
h) Les secretaries de suport administratiu, de suport processal i/o de suport consultiu.
Disposició final primera
Correspon a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat adoptar les mesures que pertoquin per a l'execució de les disposicions que estableix aquest Decret.
Disposició final segona
Aquest Decret entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 10 de maig de 2021
|
La presidenta |
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat |
Francesca Lluch Armengol i Socias |
Mercedes Garrido Rodríguez |
|