Secció I. Disposicions generals
CONSELL DE GOVERN
Núm. 7148
Decret 6/2021, de 22 de febrer, pel qual s’aprova el text consolidat dels Estatuts de l’entitat pública empresarial Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears
Per mitjà del Decret 110/1997, d'1 d'agost, es va constituir, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, l'Institut Balear de Desenvolupament Industrial (IDI), com a empresa pública de les definides en l'article 1.b) de la Llei 3/1989, de 29 de març, d'entitats autònomes, empreses públiques i vinculades de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, això és, com a entitat de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, que ha d'ajustar la seva activitat a l'ordenament jurídic privat, de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 de la Llei esmentada.
Després de diverses modificacions del Decret 110/1997 esmentat, entre les quals cal destacar les produïdes per mitjà dels decrets 143/2000, de 20 d'octubre, i 99/2004, de 10 de desembre, pels quals, en essència i respectivament, es va canviar la denominació inicial de l'entitat per la d'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears, i se'n va reforçar el caràcter d'ens instrumental al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma, es va aprovar el Decret 11/2008, de 25 de gener, pel qual es va establir l'actual règim de funcionament dels seus òrgans de govern i de direcció, aglutinant el contingut dels diferents canvis produïts per raó de l'assumpció efectiva de les funcions fetes anteriorment pel Consorci Centre Europeu d'Empreses Innovadores (CEEI) i pel Consorci per al Desenvolupament Econòmic de les Illes Balears (CDEIB), i que no van donar lloc al seu moment a cap modificació estatutària, a la qual cosa cal afegir, finalment, la modificació introduïda pel Decret 103/2010, de 27 d'agost, als efectes d'incorporar a la finalitat institucional de l'IDI l'activitat firal i de promoció que exercia la societat mercantil pública Fires i Congressos de Balears, SA, absorbida per l'Institut esmentat.
Poc abans de l'aprovació d'aquest darrer Decret 103/2010, es va publicar la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que crea un nou marc d'actuació per a tot el sector públic, amb noves exigències organitzatives i de control, que requereixen adaptar el règim jurídic de l'IDI al règim propi d'alguna de les categories típiques que preveu la Llei esmentada i, en concret, al de les entitats públiques empresarials. En aquest sentit, la disposició transitòria segona de la Llei 7/2010 preveu que l'adaptació dels organismes públics (això és, organismes autònoms i entitats públiques empresarials) tengui lloc mitjançant un decret del Consell de Govern, amb l'informe favorable de les conselleries competents en matèria de relacions institucionals i d'hisenda i pressuposts, sens perjudici, evidentment, de la resta de tràmits inherents a l'elaboració i l'aprovació d'una norma reglamentària de caràcter estrictament organitzatiu que resulten de l'article 42 i els següents de la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears.
D'aquesta manera, l'objectiu fonamental d'aquest Decret no és altre que adaptar l'IDI al règim jurídic que preveu la Llei 7/2010 per a les entitats públiques empresarials; adaptar, així mateix, l'organització interna de l'IDI als canvis que s'han produït en l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma com a conseqüència, en particular, de la creació de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, a la qual s'adscriu l'Institut, i fixar-ne els objectius amb la finalitat essencial de simplificar i racionalitzar-ne l'objecte, de manera que l'entitat pugui centrar la seva activitat i els seus recursos en les necessitats específiques de l'empresariat balear i, al mateix temps, estigui en condicions d'abordar la reestructuració que es consideri necessària en el marc del que han previst la disposició transitòria primera de la Llei 7/2010 i la disposició addicional vuitena de la Llei 9/2011, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2012.
Tenint en compte tot això, es considera convenient establir una redacció nova i completa dels Estatuts de l'IDI, per mitjà d'aquest Decret.
Per tot això, a proposta del vicepresident i conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, i havent-ho considerat el Consell de Govern, en la sessió de 22 de febrer de 2021,
DECRET
Article únic
Aprovació del text consolidat dels Estatuts de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears
S'aprova el text consolidat dels Estatuts de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears, que s'adjunta com a annex a aquest Decret.
Disposició derogatòria única
Normes que es deroguen
1. Es deroguen totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposin a aquest Decret o el contradiguin i, en particular, les següents:
a) El Decret 110/1997, d'1 d'agost, de constitució de l'entitat de dret públic sotmesa a l'ordenament jurídic privat Institut Balear de Desenvolupament Industrial.
b) L'Ordre del conseller de Comerç, Indústria i Energia de 29 de desembre de 2003 per la qual s'aprova el Text refós dels Estatuts de l'entitat de dret públic sotmesa a l'ordenament jurídic privat Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears.
2. Sens perjudici d'això, l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears manté la personalitat jurídica i la denominació resultant de l'entrada en vigor del Decret 110/1997, d'1 d'agost, i de les modificacions posteriors.
Disposició final única
Entrada en vigor
Aquest Decret entra en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 22 de febrer de 2021
|
La presidenta |
El vicepresident i conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica |
Francesca Lluch Armengol i Socias |
Juan Pedro Yllanes Suárez |
|
ANNEX Estatuts de l'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears
TÍTOL I DENOMINACIÓ, NATURALESA I OBJECTE
Capítol I Denominació i naturalesa
Article 1
L'Institut d'Innovació Empresarial de les Illes Balears, que pot fer servir l'acrònim IDI, constitueix una entitat pública empresarial de les definides en la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Capítol II Objecte
Article 2
1. L'IDI té com a objectiu genèric impulsar l'exercici de l'activitat econòmica i empresarial a les Illes Balears, amb criteris de competitivitat, sostenibilitat, reequilibri territorial i sectorial, facilitant als treballadors i treballadores, emprenedors i emprenedores, i a les empreses la informació, la formació, l'assessorament i els mitjans necessaris per a la seva implantació, per millorar-ne la gestió i per augmentar-ne la competitivitat, i col·laborar amb altres entitats públiques i privades que persegueixin objectius afins.
2. En particular, són objectius concrets de l'IDI els següents:
a) Dur a terme accions de formació professional orientades a l'ocupació i la formació continuada de treballadors i treballadores.
b) Impulsar, orientar i donar suport a la creació i la consolidació de projectes empresarials a les Illes Balears.
c) Promoure la millora de la competitivitat i de la productivitat de les empreses i dels sectors empresarials de les Illes Balears.
d) Impulsar la internacionalització de les empreses de les Illes Balears.
e) Promoure els productes i els serveis de les empreses de les Illes Balears en els mercats locals i exteriors.
f) Promoure i gestionar sòl, naus i oficines per a emprenedors i emprenedores, i empreses.
g) Impulsar l'exercici empresarial per a dones per a l'autoocupació i la creació d'empreses i cooperatives, especialment en sectors emergents, innovadors i vinculats amb les tecnologies, i també l'establiment de mesures de formació, assessorament i seguiment que permetin la consolidació dels projectes empresarials.
TÍTOL II RÈGIM JURÍDIC, ECONÒMIC I FINANCER
Capítol I Règim jurídic
Article 3
1. L'IDI es regeix per les disposicions de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aplicables a les entitats públiques empresarials, per aquests Estatuts i per la resta de disposicions que hi siguin aplicables.
2. L'IDI pot exercir, en règim de dret privat, totes les accions que estimi convenients per al compliment de les seves finalitats, com ara l'estudi i la redacció de projectes i plans; l'adquisició, la venda, la permuta, l'arrendament, la cessió gratuïta o per mitjà de preu, i l'administració dels seus béns; la constitució, la modificació i la cancel·lació d'hipoteques i gravàmens sobre aquests béns; la participació en negocis, societats i empreses; la subscripció de qualsevol tipus d'acord amb institucions científiques, culturals i empresarials interessades en les activitats de l'Institut, sigui quin sigui el seu àmbit territorial, i, en general, qualsevol altra activitat que formi part del seu objecte institucional.
Sens perjudici d'això, l'IDI també pot exercir potestats administratives vinculades amb el compliment dels seus fins, especialment en l'àmbit de l'acció de foment que, amb caràcter accessori, pugui exercir en execució de competències autonòmiques, en l'àmbit de la gestió de béns i drets de caràcter demanial i en l'àmbit de la col·laboració interadministrativa regulada en la legislació de règim jurídic de les administracions públiques, mitjançant els seus òrgans de govern i, si escau, del personal funcionari que hi pugui estar adscrit.
3. El règim d'impugnació i revisió d'actes administratius es regeix pel que preveu l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i pels articles 32 i 33 de la Llei 7/2010.
Article 4
L'IDI exerceix com a agència de desenvolupament regional de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Article 5
De conformitat amb l'article 24 de la Llei 7/2010, el règim de contractació de l'IDI és el que preveu la legislació de contractes del sector públic en relació amb les entitats públiques empresarials.
Capítol II Règim econòmic i financer
Article 6
1. El patrimoni de l'IDI està integrat pels béns i els drets dels quals és titular, inclosos els que pugui adquirir l'entitat en el curs de la seva gestió i els que pugui adscriure-li o cedir-li qualsevol persona o entitat per qualsevol títol.
2. De conformitat amb el que preveu l'article 25.1 de la Llei 7/2010, el règim jurídic aplicable als seus béns i drets, tant els de caràcter demanial com els de naturalesa patrimonial, és el que estableix la legislació estatal i autonòmica de patrimoni aplicable a l'Administració pública institucional i, en particular, a les entitats públiques empresarials.
Article 7
Les fonts de finançament de l'IDI per aconseguir les seves finalitats són les següents:
a) Les aportacions que puguin preveure a favor seu les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma.
b) Els productes i les rendes que pugui obtenir de la seva gestió patrimonial i els ingressos derivats dels serveis o de les activitats que presti.
c) Les subvencions, les aportacions o les donacions que rebi.
d) Les participacions o els ingressos que procedeixin dels contractes, els convenis o els negocis jurídics que faci.
e) Els emprèstits que pugui emetre, com també els crèdits i les altres operacions financeres que pugui concertar amb entitats de crèdit, nacionals o estrangeres.
f) Qualsevol altre recurs que pugui obtenir de conformitat amb l'ordenament jurídic.
Article 8
1. L'IDI ha d'elaborar i tramitar anualment un pla d'actuació, que ha de contenir els objectius que s'hagin d'aconseguir durant l'exercici, d'acord amb els pressuposts aprovats per al mateix exercici, als efectes que preveu l'article 17 de la Llei 7/2010.
2. Així mateix, l'IDI ha d'elaborar i tramitar un avantprojecte de pressupost d'explotació i de capital per a l'exercici següent, de conformitat amb el que preveu el Text refós de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny.
Article 9
1. L'IDI queda subjecte al control financer, en la modalitat d'auditoria pública, que ha d'exercir la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que estableix la legislació aplicable, sobre això, a les entitats públiques empresarials del sector públic de la Comunitat Autònoma.
2. Així mateix, l'IDI queda subjecte al control de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears i del Tribunal de Comptes, i a la resta de controls permanents o addicionals que, si escau, s'hagin d'efectuar o es puguin establir, en el marc del que disposen els articles 15 a 19 de la Llei 7/2010.
Article 10
1. La gestió de la tresoreria de l'IDI, per part dels òrgans competents de l'IDI, s'ha d'ajustar a les normes sobre coordinació i control que estableixen els articles 12 i 13 de la Llei 7/2010.
2. La comptabilitat i el règim de comptes de l'IDI són els que corresponen a les entitats públiques empresarials, d'acord amb el que preveuen els articles 13 i 14 de la Llei 7/2010.
TÍTOL III EL PERSONAL I LES ÀREES D'ACTUACIÓ
Article 11
El personal que presta serveis a l'IDI és, amb caràcter general, personal laboral propi contractat per l'entitat, sens perjudici del personal funcionari que hi pugui ser adscrit o que s'hi pugui incorporar, en els termes que estableixen, amb caràcter general, els articles 22, 23 i 44 de la Llei 7/2010.
Article 12
1. Per desenvolupar adequadament el seu objecte institucional, l'IDI s'estructura en àrees, de conformitat amb el que estableix sobre això el Consell de Direcció. Cada àrea disposa dels recursos necessaris per a una gestió adequada, sens perjudici de la possibilitat que les àrees esmentades es desglossin en diverses unitats d'actuació per raó de la matèria, de conformitat amb el que estableixi la relació de llocs de treball de l'entitat. No obstant això, l'execució de les activitats de l'IDI es pot fer per projectes, que poden tenir caràcter multidisciplinari, cas en què poden estar integrats per recursos de diferents unitats i àrees. El Consell de Direcció ha de definir l'àmbit material dels projectes, i en pot variar el nombre i el contingut d'un exercici a un altre, segons les necessitats dels seus destinataris.
2. La relació de llocs de treball pot preveure l'existència de llocs base, susceptibles d'adscripció a diverses unitats i àrees. En aquest cas, correspon al director gerent o a la directora gerent adscriure els recursos materials i humans que cregui oportuns a cada una de les unitats i àrees, sens perjudici que es puguin adscriure directament a la gerència i sens perjudici de la disponibilitat última de tots aquests recursos a les necessitats pròpies de la gestió per projectes esmentada en l'apartat anterior.
TÍTOL IV ÒRGANS DE GOVERN
Capítol I Delimitació general
Article 13
Els òrgans de govern de l'IDI són els següents:
a) La presidència.
b) La vicepresidència.
c) El Consell de Direcció.
Capítol II El president o presidenta i el vicepresident o vicepresidenta
Article 14
1. El president o presidenta de l'IDI és la persona titular de la conselleria d'adscripció.
2. En cas de vacant, absència, malaltia o impediment legítim de la persona titular de la conselleria d'adscripció, exerceix les funcions pròpies del president o presidenta de l'IDI el vicepresident o vicepresidenta de l'IDI.
Article 15
Les funcions de la presidència són:
a) Representar institucionalment l'IDI.
b) Exercir l'alta inspecció de tots els serveis de l'Institut.
c) Nomenar i contractar el director gerent o la directora gerent.
d) Les altres facultats que li atribueixin aquests Estatuts.
e) Actuar com a òrgan de contractació de l'entitat i subscriure els convenis de col·laboració, sens perjudici de la necessitat de sol·licitar l'autorització prèvia del Consell de Govern, quan sigui procedent, en els termes que preveu l'article 15.2 de la Llei 7/2010.
Article 16
1. El vicepresident o vicepresidenta de l'IDI és la persona titular de la secretaria general de la conselleria d'adscripció de l'ens.
2. En cas de vacant, absència, malaltia o impediment legítim de la persona titular de la secretaria general de la conselleria d'adscripció, exerceix les funcions pròpies del vicepresident o vicepresidenta de l'IDI el vocal en qui delegui la representació.
Article 17
El president o presidenta de l'IDI pot delegar, amb caràcter permanent o temporal, determinades funcions en el vicepresident o vicepresidenta de l'Institut o en el director gerent o directora gerent.
Capítol III El Consell de Direcció
Article 18
El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat superior de l'entitat, que exerceix les seves funcions d'acord amb el que estableixen aquests Estatuts.
Article 19
1. Integren el Consell de Direcció els membres següents:
a) El president o presidenta, que és el president o presidenta de l'IDI.
b) El vicepresident o vicepresidenta, que és el vicepresident o vicepresidenta de l'IDI.
c) Els vocals, que són els següents:
La persona titular de la conselleria competent en matèria de comerç.
La persona titular de la direcció general competent en matèria de pressuposts.
La persona titular de la direcció general competent en matèria d'indústria.
La persona titular de la direcció general competent en matèria d'innovació i desenvolupament tecnològic.
2. El director gerent o la directora gerent de l'Institut, si n'hi ha, assisteix a les sessions amb veu i sense vot. Correspon al director gerent o a la directora gerent o a qui faci les seves funcions l'exercici de les funcions pròpies de la secretaria del Consell de Direcció.
Així mateix, ha d'assistir a les sessions del Consell de Direcció, amb veu i sense vot, una persona en representació de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma.
3. S'ha de promoure una presència equilibrada de dones i homes en la composició del Consell de Direcció de l'IDI, d'acord amb el que estableix l'article 4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
Article 20
1. Corresponen al Consell de Direcció les funcions següents:
a) Aprovar el pla d'actuació i l'avantprojecte de pressuposts a què es refereix l'article 8.1 d'aquests Estatuts.
b) Aprovar els comptes anuals i la liquidació dels pressuposts en els termes que preveuen l'article 13 de la Llei 7/2010 i les altres normes que hi siguin aplicables, com també censurar la gestió dels altres òrgans de govern i de direcció de l'entitat.
c) Aprovar la relació de llocs de treball de l'IDI, en els termes que preveuen aquests Estatuts i els articles 22.1 i 23.3 de la Llei 7/2010.
d) Aprovar les ofertes d'ocupació i les bases de les convocatòries del personal, en els termes que preveuen els articles 22.2 i 23.5 de la Llei 7/2010.
e) Decidir sobre la participació en activitats, societats i altres entitats o empreses per complir millor el seu objecte social.
f) Acordar, si escau, les operacions de crèdit i d'endeutament necessàries per al finançament de les seves activitats.
g) Organitzar, dirigir i inspeccionar el funcionament de l'IDI.
h) Administrar els béns i els drets de l'entitat, com també autoritzar-ne l'adquisició, la venda, la permuta, la cessió gratuïta o onerosa, o l'establiment de càrregues.
i) Aprovar, amb l'autorització prèvia de la persona titular de la conselleria d'adscripció, els preus que pugui percebre l'IDI per la realització d'activitats en règim de dret privat i proposar, si escau, als òrgans competents l'establiment de preus públics i taxes per l'aprofitament de béns demanials o la prestació de serveis en règim de dret públic.
j) Exercir accions administratives i judicials, excepte en casos d'urgència, cas en què correspon al president o presidenta de l'IDI, de la qual cosa ha d'informar el Consell de Direcció en la següent sessió que es dugui a terme.
k) Les altres funcions que li atribueixen aquests Estatuts.
2. El Consell de Direcció pot delegar expressament en la presidència, en la vicepresidència o en la direcció de l'Institut, amb caràcter permanent o temporal, les competències que estableix l'apartat anterior, llevat de les esmentades en les lletres a) i b) i de l'autorització prèvia a la subscripció de convenis de col·laboració pel director gerent o per la directora gerent a què es refereix la lletra e) de l'article15. Així mateix, el Consell de Direcció pot conferir apoderaments especials per a casos concrets sense límit de persones.
Article 21
1. El Consell de Direcció es reuneix, amb la convocatòria prèvia de la presidència, a iniciativa seva o a petició, almenys, de tres membres, totes les vegades que sigui necessari per al bon funcionament de l'IDI i, com a mínim, tres vegades l'any, amb la finalitat d'aprovar dins el termini el pla d'actuació, l'avantprojecte de pressuposts i els comptes anuals i la liquidació de l'exercici anterior, de conformitat amb el que estableixen, respectivament, l'article 17.2 de la Llei 7/2010, l'article 66.1 del Text refós de la Llei de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l'article 13.2 de la Llei 7/2010.
2. El Consell de Direcció es pot reunir sense convocatòria prèvia quan, si hi són presents tots els membres, decideixin, per unanimitat, dur a terme la sessió.
3. La convocatòria del Consell de Direcció ha de fixar l'ordre del dia dels assumptes que s'han de tractar, i s'ha de cursar amb quaranta-vuit hores d'antelació, excepte en casos d'urgència apreciada pel president o presidenta.
4. Les sessions del Consell de Direcció queden vàlidament constituïdes si hi assisteixen, almenys, la presidència o la vicepresidència i la meitat dels vocals. Els acords s'adopten per majoria absoluta dels membres assistents a la sessió, amb el vot de qualitat de qui presideix la sessió en el cas que es produeixi un empat en la votació.
5. S'ha d'estendre una acta de cada sessió, que ha de signar el secretari o secretària amb el vistiplau del president o presidenta, que es pot aprovar en la mateixa sessió o en la següent i, a partir d'aquest moment, els acords del Consell de Direcció tenen força executiva.
TÍTOL V ÒRGAN DE DIRECCIÓ
Capítol I Delimitació general
Article 22
1. L'òrgan directiu de l'IDI és el director gerent o la directora gerent o la persona que n'exerceixi les funcions d'acord amb el que preveu l'article 24.2.
2. En tot cas, el director gerent o la directora gerent està subordinat a les instruccions emanades dels òrgans de govern de l'entitat.
Capítol II Nomenament i funcions
Article 23
1. El president o presidenta de l'IDI pot nomenar un director gerent o una directora gerent, el règim jurídic del qual és el que estableix l'article 21 de la Llei 7/2010.
El nomenament o la contractació i el cessament del director gerent o de la directora gerent s'han de comunicar al Consell de Govern i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els termes que preveu el segon paràgraf de l'article 21.1 de la Llei 7/2010.
2. En casos de vacant, absència, malaltia o impediment legítim, el president o presidenta de l'IDI o el vocal del Consell de Direcció que a aquest efecte designi expressament substitueixen el director gerent o la directora gerent. La persona que substitueix el director gerent o la directora gerent exerceix les funcions pròpies de la gerència sense dret a retribució per aquest concepte.
Article 24
Són funcions del director gerent o de la directora gerent o de la persona que el substitueix:
a) Representar ordinàriament l'IDI.
b) Executar els acords del Consell de Direcció.
c) Exercir la responsabilitat inherent a la gerència sobre el personal de l'Institut, i dirigir-lo i impulsar-lo i inspeccionar-ne totes les activitats.
d) Elaborar el pla d'actuació de l'entitat i l'avantprojecte de pressuposts, i elevar-los al Consell de Direcció perquè els aprovi, com també, en general, proposar qualsevol acte o acord que requereixi l'aprovació del Consell de Direcció.
e) Ordenar les despeses de l'Institut i els pagaments corresponents, i informar-ne immediatament el vicepresident o vicepresidenta de l'IDI quan excedeixin els 18.000 euros i no requereixin l'autorització prèvia d'altres òrgans, en els termes que preveu l'article 15.2 de la Llei 7/2010.
f) Formular els comptes anuals i la liquidació dels pressuposts.
g) Informar el Consell de Direcció i el president o presidenta de l'Institut sobre els actes de gestió més rellevants que afecten l'entitat.
h) Proposar l'adquisició de materials dins els límits pressupostaris.
i) Contractar el personal de l'Institut, quan no correspongui al president o presidenta, d'acord amb els procediments de selecció aplicables i la relació de llocs de treball vigent.
j) Exercir les funcions que li atribueixin el Consell de Direcció i el president o presidenta.
k) Les altres funcions que li confereixin aquests Estatuts.
TÍTOL VI EXTINCIÓ
Article 25
1. L'extinció de l'IDI s'ha de regir, amb caràcter general, pel que disposa l'article 37 de la Llei 7/2010.
2. No obstant això, el Govern de les Illes Balears, mitjançant un decret, pot acordar l'extinció de l'IDI, com també la seva fusió, transformació o integració en altres ens instrumentals o en l'Administració de la Comunitat Autònoma, en els termes que preveu la disposició addicional vuitena de la Llei 9/2001, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.