Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

PRESIDÈNCIA DE LES ILLES BALEARS

Núm. 7439
Decret 14/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Gabinet de la Presidència

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant el Decret 18/2015, de 16 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, es va establir l'estructura orgànica bàsica del Gabinet de la Presidència, que integrava dos òrgans directius: la Direcció del Gabinet i la Secretaria del Gabinet.

Atesa la situació actual, s'ha decidit la reducció d'aquesta estructura a un sol òrgan directiu: la Direcció del Gabinet, del qual depenen jeràrquicament totes les unitats de suport del Gabinet.

Per això, i d'acord amb les previsions que fan els articles 10.c) i 46.3.c) de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i l'article 5 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict el següent

DECRET

Article 1

1. El Gabinet de la Presidència és l'òrgan de suport polític i tècnic de la presidenta de les Illes Balears, de la qual depèn jeràrquicament.

2. Corresponen al Gabinet de la Presidència l'assessorament directe de la presidenta, la direcció de la secretaria personal de la presidenta, la direcció dels actes públics i protocol·laris, de les relacions públiques i de premsa, de la seguretat de la presidenta i les relacions amb la Secretaria General de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.

3. El Gabinet de la Presidència s'estructura en un únic òrgan directiu: la Direcció del Gabinet, que està assimilada en rang a una direcció general, al capdavant de la qual hi ha una directora o un director.

4. La Direcció del Gabinet està integrada per les unitats següents:

─ La Secretaria de Projectes i Estratègia

─ La Secretaria de Comunicació

─ La Secretaria de Presidència

─ La Secretaria de Protocol i Relacions Públiques

─ La Secretaria d'Atenció Ciutadana

Al capdavant de cada secretaria de la Direcció del Gabinet hi pot haver un responsable amb la condició de personal eventual, d'acord amb la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i amb el que disposa la legislació sobre funció pública.

Article 2

La Secretaria de Projectes i Estratègia proporciona assistència tècnica i suport en la presa de decisions estratègiques i du a terme el seguiment del desplegament dels projectes transversals.

Article 3

La Secretaria de Comunicació té atribuïdes les funcions de coordinació de les intervencions de la presidenta en els mitjans de comunicació, de preparació i emissió de comunicats oficials, d'informació sobre l'activitat governamental i administrativa i les relacions amb els mitjans informatius; règim de premsa, ràdio i televisió públiques, i publicitat institucional, relatius a la Presidència.

Article 4

La Secretaria de Presidència presta suport tècnic i administratiu per al funcionament ordinari de les unitats de la Presidència i s'encarrega de la gestió dels mitjans materials adscrits a la Presidència, com també de les relacions amb la Secretaria General de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat. Així mateix, té cura de la protecció personal de la presidenta, com també del seu entorn, de la protecció dels seus vehicles i de la seu de la Presidència.

Article 5

La Secretaria de Protocol i Relacions Públiques s'encarrega de la preparació i del desenvolupament dels actes oficials, de les visites institucionals que fa i rep la presidenta, de les atencions de cortesia que comporta l'exercici del càrrec de president de les Illes Balears, com també del contacte i la interlocució amb altres autoritats i amb institucions públiques i privades.

Article 6

La Secretaria d'Atenció Ciutadana té atribuïdes les funcions d'interlocució amb els grups socials i les persones a títol individual, com també la recollida de dades relatives a les necessitats de la societat civil.

Disposició addicional

Correspon a les conselleres de Presidència, Funció Pública i Igualtat, i d'Hisenda i Relacions Exteriors adoptar les mesures que pertoquin per a la dotació i la posada en funcionament dels òrgans i les unitats que integren l'estructura administrativa de la Presidència de les Illes Balears.

Disposició derogatòria

Queda derogat el Decret 18/2015, de 16 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es regula l'estructura orgànica bàsica del Gabinet de la Presidència, com també qualsevol altra disposició de rang igual o inferior que s'oposi al que estableix aquest Decret.

Disposició final

Aquest Decret comença a vigir des del moment en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 15 de febrer de 2021

La presidenta Francesca Lluch Armengol i Socias