Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL DE GOVERN

Núm. 7028
Decret 24/2020 de 31 de juliol, pel qual es crea el centre del professorat IBSTEAM, al terme municipal de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La creació de centres públics correspon al govern autonòmic, d'acord amb l'article 17 de la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en l'article 102 que la formació permanent constitueix un dret i una obligació de tot el professorat i una responsabilitat de les administracions educatives i dels mateixos centres docents, i en l'article 103.1 determina que les administracions educatives han de planificar les activitats de formació del professorat, garantir una oferta diversificada i gratuïta d'aquestes activitats i establir les mesures oportunes per afavorir la participació del professorat en aquestes activitats.

El Reglament orgànic dels instituts d'educació secundària, aprovat pel Decret 120/2002, de 27 de setembre, estableix, en l'article 2, el procediment per a la creació, la modificació i la supressió dels centres públics.

El Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix en l'article 5 que és un objectiu, entre d'altres, de la formació permanent del professorat acostar la formació als centres docents, comptant amb diferents nivells de planificació i gestió, així com reforçar la formació pràctica per facilitar iniciatives i acords pedagògics entre els equips docents d'un mateix centre.

L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears (BOIB núm. 36, de 19 de març), modificada per l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 24 d'abril de 2018 (BOIB núm. 51, de 26 d'abril), estableix en l'article 2 els centres de professorat que constitueixen la xarxa de centres de professorat i l'àmbit geogràfic de cadascun dels centres.

La crisi ocasionada per la COVID-19 i el conseqüent tancament dels centres educatius ha posat de manifest les mancances i les necessitats del sistema educatiu per poder dur endavant l'atenció a l'alumnat en situacions de confinament. Concretament, s'han evidenciat les mancances en recursos materials per part d'un elevat nombre d'alumnes per seguir les classes a distància i, especialment, la baixa competència digital per fer un ús eficient d'aquests recursos per part de l'alumnat i, també, del professorat dels centres.

Per tant, davant la possibilitat de nous confinaments per possibles onades epidèmiques, l'existència de brots locals o la impossibilitat de part de l'alumnat d'assistir a classe per malaltia, s'ha fet imprescindible la creació d'un equip d'assessors de formació per tal de desenvolupar un pla de digitalització dels centres educatius.

La Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, en un informe de data 29 de juny de 2020, que consta en l'expedient, especifica que per donar resposta a les necessitats educatives detectades, tenir una gestió d'assessorament als centres i una formació dels docents en competència digital i competència STEAM que siguin millors i més eficients, és necessari crear un nou centre de professorat.

En data 23 de juliol de 2020, la cap del Departament de Planificació i Centres, amb el vistiplau del director general de Planificació, Ordenació i Centres, va emetre un informe sobre les necessitats educatives detectades als centres i la importància de poder desenvolupar aquest pla de digitalització als centres educatius.

En aquest informe també s'especifica i es posa en valor la innovació educativa en els centres per augmentar l'interès dels estudiants per la ciència i la tecnologia.

Es traça com a objectiu per als propers cursos escolars, tant per als alumnes com per als docents, la millora de les competències STEAM (sigla en anglès que expressa les inicials de les àrees curriculars de ciència, tecnologia, enginyeria, humanitats i matemàtiques), tot fent un ensenyament interdisciplinari i integrat de les cinc disciplines en lloc de tractar-les com a àrees de coneixement separades.

Per tot això, a proposta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió de 31 de juliol de 2020,

DECRET

Article únic

Es crea el centre de professorat següent:

Codi de centre: 07700386

Denominació genèrica: centre de professorat

Denominació específica: IBSTEAM

Titular: Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca

Domicili: c. de Gregorio Marañón, s/n

Municipi: Palma

CP: 07007

Disposició final primera

Es faculta el conseller d'Educació, Universitat i Recerca perquè adopti les mesures necessàries per a l'execució d'aquest Decret.

Disposició final segona

Aquest Decret entra en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 31 de juliol de 2020

 

 

 

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca

Martí X. March i Cerdà

 

Vist i plau

El vicepresident, president per suplència del Consell de Govern

Juan Pedro Yllanes Súarez

(Art. 2 del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears)