Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL DE GOVERN

Núm. 12897
Decret 99/2019, de 20 de desembre, de modificació del Decret 70/2016, de 2 de desembre, de la Comissió d’Immersió Digital i el Grup Tècnic d’Immersió Digital

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Decret 70/2016, de 2 de desembre, de la Comissió d'Immersió Digital i el Grup Tècnic d'Immersió Digital, crea aquests dos òrgans de caràcter transversal dins del Govern.

L'apartat 2 de l'article 1 disposa que inicialment estan adscrits orgànicament a la Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme i, en tot cas, a la conselleria competent en matèria d'impuls i coordinació de la implantació de l'administració electrònica i en matèria de sistemes d'informació, recursos tecnològics i serveis informàtics i telemàtics de l'Administració autonòmica; l'article 2 en regula la composició; la disposició addicional primera indica com s'han d'interpretar les referències que conté el Decret al director general de Desenvolupament Tecnològic, a la directora general de Coordinació, al director general de Participació i Transparència i al director general de Cultura, i la disposició final primera atribueix facultats de desplegament del decret a les persones titulars de les conselleries d'Innovació, Recerca i Turisme, Presidència i Transparència, Cultura i Esports.

El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i la nova estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Atès que aquests nous decrets han comportat una reestructuració de l'Administració autonòmica, que ha modificat l'atribució de competències relacionades amb l'administració electrònica, és necessari modificar el Decret 70/2016, amb la finalitat d'adaptar-lo a la nova estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

De conformitat amb el Decret 21/2019, la Direcció General de Modernització i Administració Digital de la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització té assignades, entre altres, les competències en matèria de sistemes d'informació, recursos tecnològics i serveis informàtics i telemàtics de l'Administració de la Comunitat Autònoma; impuls i coordinació de la implantació de l'administració electrònica; simplificació i racionalització dels processos administratius; coordinació i ordenació dels registres i arxius administratius, inclosos els telemàtics, i modernització i qualitat dels serveis públics, atenció i informació ciutadana.

Així, aquesta Direcció General concentra competències que abans estaven atribuïdes a la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic de la Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme; a la Direcció General de Participació i Transparència, i a la Direcció General de Cultura, ambdues de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

La Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, mitjançant la Direcció General de Coordinació, té assignada la competència en matèria de coordinació de les matèries de caràcter transversal i, mitjançant la Delegació de la Presidència per a la Cultura, té assignada la competència en matèria de gestió de l'Arxiu General de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, competència assignada abans a la Direcció General de Cultura de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.

Per tot això, cal adaptar el Decret 70/2016 a la nova estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma. Concretament, s'ha de modificar la conselleria a la qual s'han d'adscriure la Comissió d'Immersió Digital i el Grup Tècnic d'Immersió Digital; la composició d'aquests dos òrgans; les referències als càrrecs, i les conselleries amb facultats de desplegament del Decret.

A més, es considera convenient incorporar el Servei d'Ocupació de les Illes Balears a la Comissió d'Immersió Digital i al Grup Tècnic d'Immersió Digital, atès el gran volum de procediments que tramita, la documentació que genera i els recursos que gestiona, com també el gran nombre de subjectes amb els quals té l'obligació de relacionar-se per mitjans electrònics.

Per tot això, a proposta de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió de 20 de desembre de 2019,

 

DECRET

Article únic

Modificació del Decret 70/2016, de 2 de desembre, de la Comissió d'Immersió Digital i el Grup Tècnic d'Immersió Digital

1. L'apartat 2 de l'article 1 queda redactat de la manera següent:

2. La Comissió d'Immersió Digital i el Grup Tècnic d'Immersió Digital s'adscriuen orgànicament i funcionalment a la Conselleria d'Administracions Públiques i Modernització.

2. Els apartats 1, 2 i 3 de l'article 2 queden redactats de la manera següent:

1. La Comissió d'Immersió Digital té la composició següent:

a. La presidència, que ocupa el director general de Modernització i Administració Digital.

b. La vicepresidència, que ocupa la directora general de Coordinació.

c. Vocals:

― Els secretaris o secretàries generals de les conselleries del Govern de les Illes Balears.

― La delegada de la Presidència per a la Cultura.

― El secretari general del Servei de Salut de les Illes Balears (IB-Salut).

― La directora de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma.

― La directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

d) La secretaria, que ha d'ocupar un funcionari o funcionària de la direcció general competent en matèria de coordinació del Govern, designat pel president de la Comissió, a proposta de la vicepresidenta.

En casos d'absència, malaltia i, en general, quan concorri alguna causa justificada, la vicepresidenta i els vocals poden designar altres persones perquè assisteixin a les reunions amb plenes facultats per exercir les funcions pròpies d'aquests membres. La designació es pot fer entre persones funcionàries amb dependència orgànica de la vicepresidenta o del vocal de què es tracti en cada cas, amb rang mínim de cap de servei, o entre les persones titulars dels òrgans directius de la conselleria de què es tracti que tenguin atribuïdes funcions relacionades amb l'administració electrònica.

2. El Grup Tècnic d'Immersió Digital té la composició següent:

a. La presidència, que ocupa el director general de Modernització i Administració Digital.

b. La vicepresidència, que ha d'ocupar un funcionari o funcionària de la direcció general competent en matèria d'impuls i coordinació de la implantació de l'administració electrònica.

c. Vocals:

Un empleat públic o empleada pública en representació de cadascun dels òrgans següents:

― La direcció general competent en matèria de desenvolupament tecnològic.

― La direcció general competent en matèria de simplificació i modernització administrativa.

― La direcció general competent en matèria d'atenció i informació ciutadana.

― La direcció general competent en matèria de coordinació de les matèries de caràcter transversal.

― L'Oficina Tècnica d'Administració Electrònica (OTAE) de la Fundació BIT.

― L'Arxiu General de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

― Les secretaries generals de totes les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

― L'Advocacia de la Comunitat Autònoma.

― El Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

Dos empleats o empleades públics en representació del Servei de Salut de les Illes Balears (IB-Salut).

d) La secretaria, que ha d'ocupar un funcionari o funcionària de la direcció general competent en matèria de desenvolupament tecnològic.

En el cas que algunes de les matèries esmentades en la lletra c) de l'apartat 2 siguin competència d'una mateixa direcció general, s'ha de nomenar un representant per cada matèria.

3. El director general competent en matèria de desenvolupament tecnològic ha de designar els membres, titulars i suplents, del Grup Tècnic d'Immersió Digital, a proposta de les secretaries generals o de les persones titulars de les conselleries o dels ens que representen.

3. La disposició addicional primera queda redactada de la manera següent:

Les referències contingudes en aquest Decret als càrrecs que s'esmenten a continuació s'han d'interpretar de la manera següent:

1. Les referències al director general de Modernització i Administració Digital es fan com a òrgan competent en matèria d'impuls i coordinació de la implantació de l'administració electrònica; de sistemes d'informació, recursos tecnològics i serveis informàtics i telemàtics de l'Administració autonòmica; de simplificació; de coordinació i ordenació dels registres i arxius administratius, inclosos els telemàtics; de modernització, i d'atenció i informació ciutadana.

2. Les referències a la directora general de Coordinació es fan com a òrgan competent en matèria de coordinació interdepartamental entre òrgans de conselleries diverses i de coordinació de les matèries de caràcter transversal.

3. Les referències a la delegada de la Presidència per a la Cultura es fan com a òrgan competent en matèria de gestió de l'Arxiu General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. La disposició final primera queda redactada de la manera següent:

S'habilita la consellera d'Administracions Públiques i Modernització perquè dicti les disposicions necessàries per desplegar aquest Decret.

Disposició final

Entrada en vigor

Aquest Decret entra en vigor l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 20 de desembre de 2019

 

La consellera d'Administracions Públiques i Modernització

Isabel Castro Fernández

La presidenta

Francesca Lluch Armengol i Socias