Secció I. Disposicions generals
CONSELL DE GOVERN
Núm. 6775
Decret 52/2019, de 5 de juliol, pel qual es regulen les secretaries autonòmiques
Mitjançant el Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es preveu l'existència de secretaries autonòmiques.
En conseqüència, i en el marc de les facultats d'organització de l'Administració de la Comunitat Autònoma que estableixen els articles 30.1 i 79 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears; les lletres e) i m) de l'article 17 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i els articles 5.4, 8.2 i 12 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, és oportú dotar les secretaries autonòmiques amb un règim jurídic i d'organització adequats per a l'acompliment de les funcions per a les quals s'han creat.
Per tot això, a proposta de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió del dia 5 de juliol de 2019,
DECRET
Article 1
Àmbit d'actuació de les secretaries autonòmiques
1. Les secretaries autonòmiques, assimilades en rang a un òrgan directiu de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es poden integrar en l'estructura d'una conselleria, sota la dependència directa de la persona titular d'aquesta, per coordinar i controlar l'actuació de diverses direccions generals.
2. Correspon també a les secretaries autonòmiques:
a) El suport directe a la persona titular de la conselleria en relació amb les funcions atribuïdes a les direccions generals que coordinen.
b) El seguiment de les actuacions que duen a terme les direccions generals que coordinen.
c) Les altres funcions que els pugui atribuir per delegació la persona titular de la conselleria d'adscripció.
3. Les secretaries autonòmiques no tenen atribuïdes funcions de resolució o revisió d'actes administratius de les direccions generals a les quals coordinen, encara que aquestes i altres funcions se'ls poden atribuir d'acord amb la previsió que conté la lletra c) de l'apartat anterior.
Article 2
Règim de les secretaries autonòmiques
1. Les secretaries autonòmiques, en el rang protocol·lari, ocupen el lloc immediatament següent al dels membres del Govern, i d'acord amb l'ordre que correspon a les conselleries a les quals estan adscrites.
2. Les persones que ocupin les secretaries autonòmiques tenen la condició d'alt càrrec, amb una retribució anual de 58.000 euros, distribuïts per mesos, amb els mateixos conceptes retributius establerts per als directors generals de la Comunitat Autònoma. La diferència que resulti de l'aplicació d'aquest règim s'ha d'imputar al complement de destinació. Així mateix, han de ser indemnitzades per les despeses de desplaçament i altres que siguin necessàries per raó del seu càrrec, amb un import equivalent al que perceben els directors generals.
3. Les persones que ocupin les secretaries autonòmiques estan sotmeses al règim d'incompatibilitats dels alts càrrecs de l'Administració autonòmica i, en cas que el nomenament recaigui en personal funcionari, implica que passi a la situació administrativa de serveis especials, de conformitat amb la normativa autonòmica de funció pública.
Article 3
Nomenament
El nomenament o la separació de les persones que ocupin les secretaries autonòmiques corresponen al Consell de Govern, mitjançant decret.
Disposició addicional
Les conselleres d'Hisenda i Relacions Exteriors i d'Administracions Públiques i Modernització han d'adoptar les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquest Decret.
Disposició final
Entrada en vigor
Aquest Decret entra en vigor el mateix dia en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i pot produir efectes des del dia de l'aprovació.
Palma, 5 de juliol de 2019
|
La presidenta |
La consellera de Presidència, Cultura i Igualtat |
Francesca Lluch Armengol i Socias |
Pilar Costa i Serra |
|