Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL DE GOVERN

Núm. 606
Decret 4/2019, de 25 de gener, de modificació del Decret 16/2016, de 8 d’abril, pel qual s’aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral, té per objecte establir el procediment i els requisits per a l’avaluació i l’acreditació de les competències professionals adquirides per les persones a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació, així com els efectes d’aquesta avaluació i acreditació de competències.

La Conselleria d’Educació i Universitat, per mitjà de l’Institut de les Qualificacions Professionals de les Illes Balears (IQPIB), d’acord amb el Decret 104/2001, de 20 de juliol, de creació de l’Institut de Qualificacions Professionals de les Illes Balears, i el Decret 55/2011, de 20 de maig, regulador de l’estructura organitzativa del procediment de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, du a terme les convocatòries corresponents d’acreditació de les competències professionals esmentades seguint el procediment establert en el Reial decret 1224/2009.

Per dur a terme l’avaluació i l’acreditació de les competències professionals, el Reial decret preveu l’actuació de determinat personal per exercir com a membres de les comissions d’avaluació, assessors i avaluadors, encarregats d’executar les dues primeres fases del procediment per acreditar les competències professionals adquirides mitjançant l’experiència laboral o vies no formals de formació.

Així, esdevé necessari fixar les indemnitzacions que aquest personal té dret a percebre per exercir les seves funcions, establertes en el Reial decret 1224/2009, i resulta convenient regular-les en una sola norma per garantir-ne la seguretat jurídica i facilitar-ne la informació al conjunt de la ciutadania; per això es modifica el Decret 16/2016, de 8 d’abril, pel qual s’aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears.

En conseqüència, aquesta disposició es justifica per raons d’interès general, atesa la necessitat d’unificar en una sola disposició la regulació de les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears. Aquesta modificació de decret és l’instrument més adequat per obtenir eficàcia, eficiència i transparència, així com per garantir la consecució dels objectius plantejats.

D’altra banda, la disposició respon al principi de proporcionalitat, ja que conté els elements imprescindibles per atendre la necessitat de regular les indemnitzacions dels membres de les comissions d’avaluació, els assessors i els avaluadors. Així mateix, és una norma coherent amb la resta de l’ordenament jurídic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per la qual cosa es garanteix el principi de seguretat jurídica esmentat.

En conseqüència, aquest Decret s’adequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència que preveu l’article 129 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, com a principis de bona regulació.

Per tot això, a proposta del conseller d’Educació i Universitat i de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, oït el Consell Consultiu de les Illes Balears, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió de 25 de gener de 2019,

DECRET

Article primer

S’afegeix un capítol nou, el capítol VII, al títol III del Decret 16/2016, de 8 d’abril, pel qual s’aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó de servei del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, amb la redacció següent:

Capítol VII Indemnitzacions per al personal assessor, avaluador i membres de les comissions en els procediments de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació

 

Article 33

Persones amb dret a percebre indemnitzacions

Les persones designades com a membres de les comissions d’avaluació, personal assessor o personal avaluador per exercir les funcions definides en els articles 28, 23 i 24 del Reial decret 1224/2009, respectivament, amb independència que compleixin o no la condició de personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, tenen dret a percebre la indemnització per cada fase del procediment que s’estableix en l’annex 17 d’aquest Decret.

Article 34

Meritació de les indemnitzacions

1. En el cas del personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, aquestes indemnitzacions únicament s’han de retribuir quan les funcions esmentades es desenvolupin totalment o parcialment fora de l’horari assignat al seu lloc de treball.

2. La meritació de les indemnitzacions que es regulen en aquest capítol s’ha de produir quan finalitzi cadascuna de les fases en les quals han tingut lloc les sessions o intervencions corresponents, d’acord amb les quanties establertes en aquest Decret.

Article segon

S’afegeix un annex nou, l’annex 17, al Decret 16/2016 esmentat, amb la redacció següent:

ANNEX 17

Indemnitzacions per al personal assessor, personal avaluador i membres de les comissions en els procediments de reconeixement de les competències professionals adquirides per l’experiència laboral o vies no formals de formació

1. Comissions d’avaluació

Les persones designades com a membres de les comissions d’avaluació, per l’exercici de les seves funcions, definides en l’article 28 del Reial decret 1224/2009, han de percebre per cada sessió, com a indemnització per raó de servei, la quantia establerta en l’annex 8 del Decret 62/2011, de 20 de maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió organitzats per l’Escola Balear d’Administració Pública, i s’aprova el barem de les indemnitzacions que se’n deriven, amb el nombre màxim d’assistències per cadascun dels membres de la comissió que figura en cada concepte que s’esmenta a continuació:

  1. Per les tasques de la fase d’inscripció (amb el màxim indicat pel nombre de places convocades de la qualificació professional o qualificacions professionals que ha de valorar la comissió):

  • Per cada sessió feta, amb un màxim de 4 sessions, si el nombre de places és inferior o igual a 15.

  • Per cada sessió feta, amb un màxim de 5, si el nombre de places és de 16 a 30.

  • Per cada sessió feta, amb un màxim de 6, si el nombre de places és de 31 a 45.

  • Per cada sessió feta, amb un màxim de 7, si el nombre de places és de 46 a 60.

  • Per cada sessió feta, amb un màxim de 8, si el nombre de places és de 61 a 75.

  • Per cada sessió feta, amb un màxim de 9, si el nombre de places és de 76 a 90.

  • Per cada sessió feta, amb un màxim de 10, si el nombre de places és de 91 a 105.

  • Per cada sessió feta, amb un màxim d’11, si el nombre de places és de 106 a 120.

  1. Per la fase d’avaluació:

  • Si el nombre d’unitats de competència assignat a la comissió és inferior o igual a 4, un màxim de 6 sessions.

  • Si el nombre d’unitats de competència assignat a la comissió és de 5 a 7, un màxim de 7 sessions.

  • Si el nombre d’unitats de competència assignat a la comissió és superior a 7, un màxim de 8 sessions.

2. Persones designades per exercir les funcions de president i secretari

Les persones designades per exercir les funcions de president i secretari han de percebre, pel desenvolupament de les tasques administratives i de coordinació amb l’IQPIB, fins a un màxim de dues hores perhom per cadascuna de les fases d’inscripció, d’assessorament i d’avaluació. El valor per hora és de 28,55 €.

3. Personal assessor

Les persones designades com a assessors han de percebre per l’exercici de les seves funcions (definides en l’article 23 del Reial decret 1224/2009) l’import resultant d’aplicar la fórmula següent:

((nombre d’unitats de competència + 1) * nombre de candidats) * 28,55 €

Les unitats de competència que consten en més d’una qualificació professional per candidat només es poden computar una única vegada.

4. Personal avaluador

Les persones designades com a avaluadors han de percebre per l’exercici de les seves funcions (definides en l’article 24 del Reial decret 1224/2009) l’import resultant d’aplicar la fórmula següent:

(3 * nombre d’unitats de competència * nombre de candidats) * 28,55 €

Les unitats de competència que consten en més d’una qualificació professional per candidat només es poden computar una única vegada.

Disposició final única

Entrada en vigor

Aquest Decret comença a vigir l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 25 de gener de 2019

 

 

La presidenta

El conseller d’Educació i Universitat

Francesca Lluch Armengol i Socias

Martí X. March Cerdà

 

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques

 

Catalina Cladera i Crespí