Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL DE GOVERN

Núm. 410
Decret 2/2019, de 18 de gener, pel qual es regulen els preus públics pel que fa a l’ús dels serveis i de les instal·lacions del Poliesportiu Prínceps d’Espanya

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PREÀMBUL

L’article 43.3 de la Constitució espanyola estableix que els poders públics han de fomentar l’educació sanitària, l’educació física i l’esport.

L’article 30.12 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears estableix que la Comunitat Autònoma té la competència exclusiva en matèria d’esport i lleure; foment, planificació i coordinació de les activitats esportives i de lleure; i regulació i declaració d’utilitat pública de les entitats esportives, sens perjudici del que disposa l’article 149.1 de la Constitució.

L’article 3.2 de la Llei 2/1997, de 3 de juny, de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, exclou del seu àmbit d’aplicació:

[...] c) Aquelles prestacions que retribueixin serveis i activitats administratives, quan concorrin ambdós sectors, públic i privat, i, a més, siguin encarregats per la persona interessada amb tota espontaneïtat.

Segons l’article 12 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els preus públics formen part dels recursos que constitueixen, entre d’altres, la hisenda pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. De l’apartat 2 d’aquest mateix article es desprèn que els ingressos de dret públic —entre ells, per tant, els preus públics— es regeixen per les disposicions del capítol I del títol I d’aquesta Llei —articles que van del 12 al 25—, que té per objecte regular els drets de la hisenda pública de la comunitat autònoma.

Sens perjudici d’aquesta regulació genèrica en matèria de preus públics, la Comunitat Autònoma no ha establert un règim jurídic específic, per la qual cosa resulta d’aplicació supletòria la legislació bàsica estatal sobre la matèria —concretament, la Llei 8/1989, de 13 d’abril, de taxes i preus públics—, en aplicació d’allò que disposa l’article 149.3 de la Constitució espanyola en relació amb l’article 87.3 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears.

L’article 24 de la Llei 8/1989 estableix que tenen la consideració de preus públics les contraprestacions pecuniàries que se satisfacin per la prestació de serveis o la realització d’activitats efectuades en règim de dret públic quan, prestant-se també aquests serveis o activitats pel sector privat, siguin de sol·licitud voluntària per part dels administrats.

De conformitat amb l’article 25.2 del mateix text legal, per raons socials, benèfiques, culturals o d’interès públic que així ho aconsellin, es poden establir preus públics que siguin inferiors als paràmetres que preveu l’article 25.1, prèvia adopció de les previsions pressupostàries oportunes per cobrir la part del preu subvencionada.

L’article 7.3 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, que té caràcter bàsic —llevat del capítol II del títol III, que únicament s’aplica a l’Administració General de l’Estat—, estableix que les administracions públiques han de protegir de manera especialment intensa els drets de les persones amb discapacitat en matèria d’igualtat entre dones i homes, salut, ocupació, protecció social, educació, tutela judicial efectiva, mobilitat, comunicació, informació i accés a la cultura, a l’esport, a l’oci, així com de participació en els assumptes públics, en els termes que preveu aquest títol i qualsevol altra normativa que hi sigui d’aplicació.

L’article 48 d’aquest Reial decret legislatiu disposa que les persones amb discapacitat i les seves famílies tenen dret a uns serveis i unes prestacions socials que atenguin amb garanties de suficiència i sostenibilitat les seves necessitats, adreçades al desenvolupament de la seva personalitat i la seva inclusió en la comunitat, a fi d’incrementar-ne la qualitat de vida i el benestar social.

De l’article 50.1 del mateix text normatiu es desprèn que les persones amb discapacitat i les seves famílies tenen dret, entre altres serveis, a les activitats culturals, esportives, ocupació de l’oci i del temps lliure. Segons l’apartat 2 d’aquest article, com a complement de les mesures específicament previstes en aquesta Llei, la legislació autonòmica podrà preveure serveis i prestacions econòmiques per a les persones amb discapacitat i les seves famílies que es trobin en situació de necessitat i que no tenguin els recursos indispensables per fer-hi front.

L’article 12 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses —que, segons la disposició final primera, té caràcter bàsic, llevat dels articles que van de l’11 al 16, que només són d’aplicació a l’Administració General de l’Estat—, estableix que les administracions públiques competents han d’establir un règim d’exempcions i bonificacions per als membres de les famílies nombroses que tenguin reconeguda aquesta condició, en relació amb els preus per la prestació de serveis o la realització d’activitats esportives i de lleure de la seva competència.

L’article 2 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, estableix un conjunt integral de mesures encaminades, entre altres finalitats, a garantir drets econòmics per a les persones víctimes de violència de gènere per facilitar-ne la integració social.

L’article 11, relatiu als principis rectors de l’acció administrativa, de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, estableix que les administracions públiques, en l’exercici de les seves competències, han de tenir en compte les necessitats dels menors, especialment en matèria d’esport.

En l’àmbit autonòmic, l’article 16 de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, regula l’esport entre sectors socials vulnerables i disposa que les administracions esportives de les Illes Balears, en l’àmbit de les competències respectives, han d’impulsar els mecanismes més apropiats per promoure la pràctica de l’activitat física i l’esport entre els sectors socials més vulnerables, amb una atenció especial al col·lectiu de persones immigrants.

Així mateix, la Llei fomenta també l’esport d’alt nivell. El títol V regula les entitats esportives, entre les quals destaquen els clubs esportius i les federacions esportives com a entitats sense ànim de lucre i amb l’objectiu comú de fomentar la pràctica de l’esport.

L’article 17.b) del Decret 91/2015, de 13 de novembre, pel qual es regula la condició d’esportista d’alt nivell de les Illes Balears, preveu la possibilitat de reduir o eximir del pagament d’un preu públic per utilitzar les instal·lacions esportives gestionades per l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

La Llei 5/2016, de 13 d’abril, de renda social garantida de les Illes Balears, regula una prestació de tipus econòmic dirigida a cobrir les necessitats bàsiques de les persones, famílies i altres nuclis de convivència que es troben en situació de pobresa.

El Decret 6/2011, de 4 de febrer, pel qual es regula el programa Carnet Jove a les Illes Balears, estableix que és un servei que presta l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a través de l’Institut Balear de la Joventut amb la finalitat de promoure i facilitar l’accés del jovent (entre 14 i 30 anys, ambdós inclosos), entre d’altres, als serveis de caràcter esportiu.

La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, té per objecte establir els criteris bàsics per coordinar l’actuació de les policies locals de l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

L’article 23 del Decret 44/2003, de 2 de maig, pel qual s’aprova el Reglament de voluntaris de protecció civil de les Illes Balears, disposa que és un objectiu prioritari de la protecció civil la preparació del personal a tots els nivells, des de la selecció i formació inicial fins a la continuada i permanent, mentre estiguin en agrupacions de persones voluntàries.

Tenint en compte el marc jurídic exposat, el Decret preveu exempcions i bonificacions diverses dels preus públics que regula d’acord amb raons socials, benèfiques, culturals i d’interès públic, que s’han justificat en la memòria econòmica i financera que consta en l’expedient d’elaboració de la norma, que ha emès la Direcció General d’Esports i Joventut.

Així mateix, d’acord amb l’article 129 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, aquest Decret s’adequa als principis següents:

a) Principis de necessitat i eficàcia: la iniciativa normativa es fonamenta en una identificació clara dels fins perseguits. Els serveis i les activitats que es desenvolupen a les instal·lacions del Poliesportiu Prínceps d’Espanya, seu dels entrenaments de la major part dels programes de tecnificació de la Fundació per a l’Esport Balear, satisfan actualment les demandes específiques sol·licitades voluntàriament pels usuaris, a la vegada que es presten, també, pel sector privat.

Mitjançant l’Ordre de la consellera de Benestar Social, d’1 de febrer de 2001 (BOIB núm. 21, de 17 de febrer de 2001), es varen establir els preus dels serveis que depenien de la Direcció General d’Esports, entre els quals es regulen els preus públics per als serveis del Poliesportiu Prínceps d’Espanya.

Aquesta Ordre és encara la norma vigent i de referència dels preus públics per als serveis d’aquest poliesportiu, ja que no hi ha hagut cap modificació formal ni cap altra disposició normativa que l’hagi derogada.

Per això, es considera necessari establir els preus públics corresponents a l’ús d’aquests serveis i instal·lacions, que s’han de regular en una disposició de caràcter general.

b) Principi de proporcionalitat: la iniciativa que es proposa conté la regulació imprescindible per atendre la necessitat que s’ha de cobrir i a la qual respon.

c) Principi de seguretat jurídica: la iniciativa normativa s’exerceix de manera coherent amb la resta de l’ordenament jurídic nacional i de la Unió Europea, i genera un marc normatiu estable, predictible, integrat, clar i de certesa, que facilita el coneixement i la comprensió dels preus públics per l’ús dels serveis i de les instal·lacions del Poliesportiu Prínceps d’Espanya i, en conseqüència, l’actuació i la presa de decisions de les persones i entitats que es veuen afectades.

Des del punt de vista formal, el Decret és l’instrument jurídic adequat per establir els preus públics, atès que aquesta regulació té un efecte directe en la ciutadania i no hi ha cap disposició legal o reglamentària que habiliti la consellera de Cultura, Participació i Esports per dictar una ordre en aquesta matèria.

d) Principi de transparència: la Conselleria de Cultura, Participació i Esports ha possibilitat l’accés senzill, universal i actualitzat a les memòries i informes que conformen l’expedient d’elaboració d’aquest text normatiu, en els termes que estableix l’article 7 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, mitjançant la publicació d’aquests documents a la pàgina web.

Amb caràcter previ a l’elaboració de la norma, la iniciativa normativa s’ha sotmès al tràmit de consulta prèvia que preveu l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Un cop elaborada la norma i iniciat el procediment de tramitació corresponent, l’esborrany s’ha sotmès a l’audiència de la ciutadania i a informació pública. Per tant, s’han duit a terme els tràmits legals preceptius, a fi de garantir-ne la transparència i la participació dels destinataris potencials.

e) Principi d’eficiència: per tal de racionalitzar, en la seva aplicació, la gestió dels recursos públics, el Decret no preveu càrregues administratives innecessàries o accessòries per a la consecució dels objectius finals. En la memòria econòmica i financera que consta en l’expedient d’elaboració de la norma es justifica l’import dels preus públics proposats i el grau de cobertura financera dels costs corresponents, i s’estableixen les raons socials, benèfiques, culturals i d’interès públic que justifiquen l’aplicació de les exempcions i les bonificacions que hi preveu.

La Llei 2/2015, de 30 de març, de desindexació de l’economia espanyola, estableix que els valors monetaris en la determinació dels quals intervengui el sector públic no es poden revisar en funció d’índexs de preus o de fórmules que els contenguin. D’acord amb l’article 5 d’aquesta Llei, els valors monetaris esmentats en l’article 3.1.a) poden ser objecte de revisió periòdica no predeterminada o de revisió no periòdica, sempre que es justifiqui en una memòria econòmica específica per a aquest fi i la revisió estigui motivada per l’evolució dels costs. El Reial decret 55/2017, de 3 de febrer, pel qual es desplega la Llei 2/2015 esmentada abans, estableix els termes en què s’ha de dur a terme la revisió periòdica no predeterminada o la revisió no periòdica dels valors monetaris.

En conseqüència, l’article 8 del Decret preveu un règim de revisió dels preus públics en consonància amb el marc normatiu exposat.

D’acord amb l’article 2.10 del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat, entre d’altres, pel Decret 9/2017, de 7 d’abril, la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, mitjançant la Direcció General d’Esports i Joventut, exerceix, entre d’altres, les competències en matèria d’instal·lacions i infraestructures esportives.

El Poliesportiu Prínceps d’Espanya és una instal·lació esportiva de titularitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en virtut del Reial decret 1961/1982, de 24 de juliol, sobre transferència de competències, funcions i serveis de l’Administració de l’Estat al Consell General Interinsular de les Illes Balears, al Consell General de Castella i Lleó, a la Junta de Comunitats de la Regió Castellanomanxega i a la Junta Regional d’Extremadura en matèria de temps lliure.

Per tot això, a proposta de la consellera de Cultura, Participació i Esports, d’acord amb el Consell Consultiu de les Illes Balears, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió de 18 de gener de 2019,

DECRET

Article 1

Objecte

S’aproven els preus públics per a l’ús dels serveis i de les instal·lacions del Poliesportiu Prínceps d’Espanya que s’especifiquen en l’annex d’aquest Decret i que s’han de regir pel que disposen les normes que s’estableixen en els articles següents d’aquest Decret.

Article 2

Obligats al pagament

Estan obligades al pagament dels preus públics regulats en aquest Decret les persones físiques o jurídiques que utilitzin els serveis i/o les instal·lacions esportives del Poliesportiu Prínceps d’Espanya.

Article 3

Meritació i devolució

1. L’obligació de pagament del preu públic es merita des de l’inici de la prestació del servei o ús de les instal·lacions esportives que justifica la seva exigència, i el pagament s’ha de fer d’acord amb el que es preveu en l’article 6 d’aquest Decret.

2. En el cas que no es presti el servei o no s’utilitzi la instal·lació per causa no imputable a la persona obligada al pagament del preu públic, es retornarà l’import, sempre que ho comuniqui al poliesportiu, ja sigui presencialment, per via telefònica o per correu electrònic a l’adreça <reservesprincipes@esports.caib.es>, amb 24 hores d’antelació a l’inici previst de la prestació del servei o de l’ús de la instal·lació.

Article 4

Gestió del cobrament

L’administrador o administradora del Poliesportiu Prínceps d’Espanya ha de dur a terme els tràmits administratius necessaris per al cobrament dels preus públics regulats en aquest Decret.

Article 5

Exempcions i bonificacions

1. Per raons socials, benèfiques, culturals i d’interès públic, s’estableixen les exempcions i bonificacions següents:

a) Persones amb discapacitat.

Les persones amb una discapacitat del 33 % o superior tenen dret a una bonificació del 93 % dels preus públics.

Les entitats de serveis socials, públiques o privades, tenen dret a una bonificació del 100 % dels preus públics.

b) Víctimes de violència de gènere.

Les víctimes de violència de gènere, així com els menors que estiguin sota la pàtria potestat o guarda i custòdia de la persona agredida, tenen dret a una bonificació del 93 % de l’import del preu públic.

c) Persones i/o famílies beneficiàries de la renda social garantida o que acreditin ingressos iguals o inferiors als prevists en la Llei 5/2016.

Les persones i/o famílies beneficiàries de les prestacions de la renda social garantida, o famílies i/o persones que no cobrin renda social i acreditin que tenen un nivell d’ingressos igual o inferior al previst en la Llei 5/2016, de 13 d’abril, de la renda social garantida, o la normativa que la substitueixi, tenen dret a una bonificació del 93 % de l’import del preu públic.

d) Menors en situacions de risc d’exclusió social i joves que compleixin mesures de justícia juvenil.

Els menors tutelats per l’entitat pública de protecció de menors, les persones en procés d’autonomia personal que han estat sotmeses a mesures administratives de protecció de menors o que estiguin sotmeses a mesures de justícia juvenil, els menors estrangers beneficiaris dels programes de desplaçament temporal i els menors que estan en situació de compliment de mesures de justícia juvenil tenen dret a una bonificació del 93 % dels preus públics fixats en aquest Decret.

e) Aturats de llarga durada.

Les persones aturades de llarga durada que compleixin els requisits que determina la normativa sectorial aplicable tenen dret a una bonificació del 93 % de l’import del preu públic.

f) Pensionistes.

Els pensionistes, en la modalitat contributiva, tenen dret a una bonificació del 40 % de l’import del preu públic, i en la modalitat no contributiva, a una bonificació del 93 % de l’import del preu públic.

g) Federacions de les Illes Balears.

Les federacions de les Illes Balears tenen una exempció del 100 % de l’import del preu públic en activitats formatives i competicions que organitzin.

h) Federats de les Illes Balears.

Els esportistes que estiguin federats en esports que pertanyen a federacions de les Illes Balears tenen una bonificació del 30 % de l’import del preu públic.

i) Clubs esportius.

En el cas dels esports en què les instal·lacions del Poliesportiu Prínceps d’Espanya siguin les úniques disponibles a la comunitat autònoma o al municipi de Palma per practicar la modalitat esportiva corresponent i es tracti d’esportistes menors de 16 anys, els clubs de les Illes Balears tindran una bonificació d’un 90 % de l’import del preu públic.

Els clubs esportius de les Illes Balears, a efectes de fer efectiva la bonificació del preu públic, poden triar una de les següents opcions:

- Abonament anual dels seus esportistes, que tindran dret a una bonificació del 95 % del preu públic de lloguer de l’espai esportiu, sempre que en els seus equipaments esportius duguin l’esponsorització «Esport IB Govern Balear». En cas contrari, la bonificació serà del 90 %.

- No abonament anual dels seus esportistes, que tindran dret a una bonificació del 50 % del preu públic de lloguer de l’espai esportiu, més 5 € per esportista en concepte de costs de targeta.

Els clubs esportius de les Illes Balears que competeixin en l’àmbit nacional i els esports dels quals formin part dels programes de tecnificació tenen dret a una bonificació del 95 % del preu públic de lloguer de l’espai esportiu, més 5 € per esportista en concepte de costs de targeta, sempre que en els seus equipaments esportius duguin l’esponsorització «Esport IB Govern Balear». En cas contrari, la bonificació serà del 90 %.

j) Directors i directores tècnics dels programes de tecnificació i personal tècnic; entrenadors, preparadors i personal tècnic.

Els directors i directores tècnics dels programes de tecnificació que desenvolupin activitats amb ànim de lucre fora del seu horari laboral, així com entrenadors, preparadors i personal tècnic que duguin a terme les seves activitats formatives en el poliesportiu, tenen una bonificació del 92 %.

k) Alumnat de l’Institut d’Estudis Secundaris Centre Tecnificació Esportiva Illes Balears (CTEIB).

L’alumnat de l’IES CTEIB de cicles formatius de grau mitjà i superior d’activitats físiques esportives que vulguin fer ús de les instal·lacions esportives en horari no lectiu tenen una bonificació del 50 % de l’import del preu públic.

l) Esportistes d’alt nivell, tecnificació i seguiment.

Els esportistes dels programes de tecnificació i esportistes d’alt nivell tenen una exempció del 100 % de l’import del preu públic.

Els esportistes dels programes de seguiment han d’abonar 5 € en concepte de costs de targeta.

m) Personal de les àrees de policia local, emergències, bombers i protecció civil de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

El personal de les àrees de policia local, emergències, bombers i protecció civil de la comunitat autònoma de les Illes Balears té una bonificació del 40 % de l’import del preu públic.

n) Abonament familiar.

Es preveu una bonificació per a famílies d’un 40 % en cas que s’abonin fins a quatre membres de la mateixa unitat familiar.

Les famílies de més de cinc membres, o les de menys que la normativa legal específica equipari a aquestes per trobar-se en situacions especials, gaudeixen de les bonificacions per a famílies nombroses que es preveuen en l’apartat següent.

o) Famílies nombroses.

Les famílies nombroses tenen una bonificació del 50 % de l’import del preu públic.

p) Persones usuàries del programa Carnet Jove.

Els joves de les Illes Balears amb edats compreses entre els 14 i els 30 anys, ambdues incloses, usuaris del programa Carnet Jove, tenen una bonificació del 25 % de l’import del preu públic.

q) Entitats públiques sense ànim de lucre.

Les entitats públiques sense ànim de lucre tenen una exempció del 100 % de l’import del preu públic, llevat de les de serveis socials, que es regulen en l’apartat a) d’aquest article.

r) Ús compartit d’espais.

En cas de compartir espai de sales i pavellons, els grups d’entrenament o clubs esportius no inclosos en la lletra i) d’aquest article podran gaudir d’una bonificació del 25 %.

s) Menors de 16 anys.

Els menors de 16 anys tenen una bonificació del 50 % de l’import del preu públic.

t) Centres educatius.

En el cas dels centres educatius de les Illes Balears que no disposin d’instal·lacions esportives pròpies, gaudiran d’una bonificació per alumne, hora i espai del 52 % de l’import del preu públic.

2. L’exempció o la bonificació en els supòsits prevists en l’apartat anterior s’ha de sol·licitar al Poliesportiu Prínceps d’Espanya abans de l’inici de l’ús del servei i/o de la instal·lació, amb la prèvia presentació de la documentació acreditativa de la causa que justifica l’exempció o la bonificació en cada cas, d’acord amb la normativa sectorial que correspongui. En el cas dels menors en situació de risc d’exclusió social, poden justificar aquesta causa mitjançant la presentació d’un certificat de la Direcció General de Menors i Famílies o de l’entitat pública de protecció, segons correspongui.

3. El director o directora del Poliesportiu Prínceps d’Espanya ha de concedir les exempcions i les bonificacions pertinents segons el que regula aquest Decret.

4. Els descomptes per les exempcions i les bonificacions regulades en aquest Decret no són acumulatius. En cas que la persona obligada al pagament concorri en més d’una causa d’exempció o de bonificació, s’aplicarà la que resulti més beneficiosa en cada cas.

5. En qualsevol cas, les bonificacions que regula el Decret s’han d’aplicar sobre el preu de l’abonament general que estableix l’apartat 3.a) de l’annex.

Article 6

Forma de pagament i recaptació

1. El pagament del preu públic s’ha de fer efectiu mitjançant un ingrés en el compte bancari que determini el Poliesportiu Prínceps d’Espanya, o bé per via telemàtica, mitjançant el sistema de banca electrònica o amb targeta bancària, mitjançant l’accés al portal de l’Agència Tributària de les Illes Balears (http://www.atib.es), i presentar la documentació acreditativa del pagament en el control d’accessos del poliesportiu abans de l’inici de la prestació del servei i/o de l’activitat.

2. Una vegada acreditat el pagament del preu de l’abonament, el personal del poliesportiu ha d’expedir el carnet d’abonat, llevat de l’abonament per dia, d’acord amb les modalitats que preveu l’annex del Decret.

3. En cas de pèrdua, robatori del carnet d’abonat (excepte si s’acredita amb la denúncia pertinent) o de renovació quan hagi passat menys d’un any i no es presenti el carnet anterior, l’abonat o abonada haurà de pagar 5 € per l’expedició d’un nou carnet.

4. L’Administració de la Comunitat Autònoma gaudeix de les prerrogatives que s’estableixin legalment a favor de la hisenda de l’Estat per al cobrament dels preus públics que fixa aquest Decret, en la recaptació dels quals s’ha de seguir el procediment administratiu que correspongui, d’acord amb la Llei general pressupostària i la normativa general que la desplega en matèria de recaptació i la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. A l’import dels preus que regula el Decret hi serà d’aplicació, quan legalment correspongui, l’impost sobre el valor afegit. 

Article 7

Reserves d’instal·lacions esportives

Les persones interessades a reservar una instal·lació del poliesportiu, ja sigui per fer-ne un ús anual, de temporada o puntual, han de seguir el procediment següent:

a) Consultar la disponibilitat de les instal·lacions i, si és el cas, fer la petició de la reserva al control d’accessos del poliesportiu, ja sigui presencialment, per telèfon o per correu electrònic a l’adreça <reservesprincipes@esports.caib.es>.

b) Fer l’ingrés del preu públic corresponent, en la forma que preveu l’article 6 d’aquest Decret.

Article 8

Règim de revisió

1. Els preus públics regulats en aquest Decret podran ser objecte de revisió periòdica no predeterminada o de revisió no periòdica sempre que es justifiqui en una memòria econòmica específica per a aquest fi i la revisió estigui motivada per l’evolució dels costs, en els termes que estableix la Llei 2/2015, de 30 de març, de desindexació de l’economia espanyola, i la normativa reglamentària que la desplega o una altra normativa que la substitueixi.

2. Aquestes revisions no inclouran la variació de les amortitzacions, les despeses generals o d’estructura i el benefici industrial. S’hi podrà incloure la variació dels costs de mà d’obra i costs financers en els supòsits i amb els límits expressament prevists en el Reial decret 55/2017, de 3 de febrer, pel qual es desplega la Llei 2/2015, de 30 de març.

Disposició addicional única

Actualització dels preus

Les quanties dels preus públics que es preveuen en l’annex d’aquest Decret es podran actualitzar, en els termes que indica l’article 8, mitjançant una resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Disposició derogatòria única

Disposicions que es deroguen

Queden derogades totes les normes de rang igual o inferior que s’oposin al que disposa aquest Decret, en concret l’Ordre de la consellera de Benestar Social, d’1 de febrer de 2001, per la qual s’estableixen els preus dels serveis que depenen de la Direcció General d’Esports, corresponents a l’Escola Nacional de Vela Calanova i al Poliesportiu Prínceps d’Espanya (BOIB núm. 21, de 17 de febrer de 2001).

Disposició final única

Entrada en vigor

Aquest Decret entra en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 18 de gener de 2019

 

Vist i plau

La consellera de Cultura, Participació i Esports

La vicepresidenta, presidenta per suplència del Consell de Govern

Francesca Tur Riera

 Isabel M. Busquets i Hidalgo

 

(Art. 2 del Decret 6/2017, de 7 d'abril, de la presidenta de les Illes Balears)

 

Documents adjunts