Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL DE GOVERN

Núm. 8256
Decret 26/2018, de 3 d’agost, de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d’aquesta institució insular que exerceix l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de joventut i lleure

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió Mixta Govern - Consells Insulars per al traspàs de funcions i serveis, prevista en la disposició transitòria cinquena de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears i creada mitjançant el Decret 130/2007, de 19 d’octubre, una vegada acomplerts els tràmits establerts en el Reglament de funcionament de l’òrgan col·legiat estatutari esmentat, ha aprovat, en la sessió del dia 30 de juliol de 2018, un acord de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d’aquesta institució insular que actualment exerceix l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de joventut i lleure.

Aquest acord, en forma de proposta, s’ha d’elevar a la consideració del Consell de Govern perquè, mitjançant decret, l’incorpori a l’ordenament jurídic.

Per tot això, a proposta de la consellera de Presidència i de la de Cultura, Participació i Esports, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió del dia 3 d’agost de 2018,

 

DECRET

Article 1

S’aprova l’Acord de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars, prevista en la disposició transitòria cinquena de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, que es transcriu com a annex a aquest Decret, adoptat pel Ple d’aquest òrgan col·legiat estatutari en la sessió del dia 30 de juliol de 2018, de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d’aquesta institució insular que actualment exerceix l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de joventut i lleure.

Article 2

En conseqüència, queden traspassats al Consell Insular de Mallorca les funcions i els serveis, com també els crèdits pressupostaris corresponents, en els termes i les condicions que resulten del mateix Acord de la Comissió Mixta i de les relacions que s’adjunten a aquest Acord.

Article 3

Tal com preveu l’Acord esmentat en l’article 1, la instrumentació específica del traspàs de mitjans personals al Consell Insular de Mallorca s’ha de formalitzar mitjançant un conveni que haurà de subscriure el consell insular concernit i l’Institut Balear de la Joventut, el contingut del qual quedarà especificat prèviament en un acord complementari d’aquest Acord de traspàs.

Un cop signat el conveni entre les parts i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, es considerarà que constitueix una part inseparable de l’Acord de traspàs de què es tracta.

Article 4

El traspàs a què es refereix aquest Decret tindrà efectivitat a partir del dia assenyalat en l’Acord de la Comissió Mixta esmentada, sens perjudici que l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears dicti fins aquest dia, si escau, els actes administratius necessaris per al manteniment dels serveis en el mateix règim que tenien en el moment de l’adopció de l’acord de què es tracta.

Article 5

1. Els crèdits pressupostaris que es determinen, de conformitat amb la relació número 2 de l’annex, s’han de donar de baixa en els conceptes pressupostaris corresponents i han de ser integrats per la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques en els conceptes habilitats en la secció 32 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a fi que es puguin aplicar al finançament de les funcions i els serveis assumits pel Consell Insular de Mallorca de la manera que preveu la Llei 3/2014, de 17 de juny, del sistema de finançament definitiu dels consells insulars, una vegada que la Conselleria de Cultura, Participació i Esports trameti a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques els certificats de retenció de crèdit que calguin per tal de donar compliment a la normativa econòmica pressupostària vigent.

2. Així mateix, atesa la data d’efectivitat del traspàs a què es refereix l’article 4, l’import del finançament a favor del Consell Insular de Mallorca, pel que fa a l’any 2018, és el que resulta de la part proporcional corresponent a tres mesos de dotze dels crèdits inherents al traspàs, la qual cosa suposa una quantia de 114.283,16 €.

Disposició addicional primera

De conformitat amb el que determina la disposició addicional primera de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, serà gratuïta la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears dels anuncis, els acords, les resolucions, les disposicions i altres actes exigits per l’ordenament jurídic que es facin com a conseqüència de l’exercici pel Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis associats al traspàs objecte d’aquest Decret.

Disposició addicional segona

Les conselleries d’Hisenda i Administracions Públiques, i de Cultura, Participació i Esports, conjuntament o separadament, en els seus àmbits de competències respectius, han d’articular, mitjançant els seus òrgans superiors o directius afectats en cada cas, les mesures necessàries per executar el que disposa aquest Decret.

Disposició transitòria primera

Entre l’entrada en vigor d’aquest Decret i el dia 1 d’octubre de 2018, data d’efectivitat de l’Acord que s’aprova mitjançant aquest Decret, el Consell Insular de Mallorca i l’Institut Balear de la Joventut han de signar el conveni a què es refereix l’article 3 d’aquest Decret, que ha de tenir el contingut que assenyali l’acord complementari de l’Acord de traspàs de què es tracta.

Disposició transitòria segona

De conformitat amb el que estableix la disposició transitòria segona de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars, mentre el Consell Insular de Mallorca no aprovi les ordenances corresponents a les funcions i els serveis que es traspassen mitjançant aquest Decret, aquesta institució insular aplicarà les taxes i els preus públics establerts en la legislació autonòmica vigent.

Disposició final única

Aquest Decret entra en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 3 d’agost de 2018

La presidenta

La consellera de Presidència

Francesca Lluch Armengol i Socias

Pilar Costa i Serra

La consellera de Cultura, Participació i Esports

Francesca Tur Riera

 

ANNEX

Bartolomé Mora Martí i Rosa Salord Oleo, secretaris de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars, en representació, respectivament, del Govern de les Illes Balears i dels consells insulars,

CERTIFICAM:

Que el Ple de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars, en la sessió del dia 30 de juliol de 2018, ha adoptat un acord de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d’aquesta institució insular que actualment exerceix l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de joventut i lleure, en els termes que es detallen a continuació:

A) Referència als preceptes estatutaris en què s’ha d’emparar el traspàs de funcions i serveis

Els apartats 12 i 13 de l’article 30 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, preveu que la Comunitat Autònoma, en sentit genèric o ampli, és a dir, com a subjecte autonòmic en el conjunt de l’Estat, té la competència exclusiva en matèria de joventut i lleure.

Ara bé, en el marc de la nova articulació del sistema autonòmic a les Illes Balears prevista en l’Estatut vigent, les facultats implícites en les competències abans esmentades són atribuïdes a diferents àmbits institucionals. En aquest sentit, de conformitat amb els apartats 9 i 16 de l’article 70 de la norma institucional autonòmica, en les matèries de joventut i lleure —com en moltes altres a què es refereix l’article esmentat— els consells insulars tenen reconegudes, per llei, competències pròpies les funcions i serveis inherents a les quals, d’acord amb el que preveu el darrer paràgraf de l’article 70 esmentat, s’han de traspassar a les institucions insulars mitjançant un acord de la Comissió Mixta de Transferències Govern - Consells Insulars —òrgan de caràcter paritari previst en la disposició transitòria cinquena de l’Estatut d’autonomia— que ha de prendre la forma de proposta al Govern de les Illes Balears, el qual, mitjançant un decret, l’haurà d’aprovar.

En aquest cas, atès que la Llei 21/2006, de 15 de desembre, en el marc estatutari vigent llavors, ja va atribuir als consells insulars de Menorca i d’Eivissa i Formentera —aquest darrer ja extingit— les competències en matèria de joventut i lleure, el traspàs de funcions i serveis en aquestes matèries s’ha de circumscriure ara únicament al Consell Insular de Mallorca.

B) Funcions i serveis de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que assumeix el Consell Insular de Mallorca

1. En els termes d’aquest Acord i de les normes que el facin efectiu, es traspassen al Consell Insular de Mallorca, en el seu àmbit territorial i amb subjecció a l’ordenament sectorial vigent, les funcions i els serveis que fins ara duia a terme l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de joventut i lleure que s’indiquen a continuació:

1.1. En relació amb l’educació i la formació en el lleure infantil i juvenil

a) La recepció i tramitació de les declaracions responsables relatives a les escoles d’educació en el temps lliure amb seu a Mallorca, i la resolució en relació amb el seu reconeixement i revocació. 

b) L’expedició dels diplomes de monitor/a i de director/a, a proposta de les escoles d’educació de temps lliure l’activitat de les quals es dugui a terme a l’illa de Mallorca.

c) La gestió dels registres de diplomes de personal monitor i director, si n’hi ha, de l’àmbit territorial de l’illa de Mallorca.

d) L’assistència tècnica, material i econòmica a les escoles d’educació en el lleure infantil i juvenil l’activitat de les quals es dugui a terme a l’illa de Mallorca.

1.2. En relació amb les activitats de lleure amb infants i joves:

a) La recepció i tramitació de les comunicacions i les declaracions responsables relatives a les activitats de lleure amb infants i joves que es duguin a terme en l’àmbit de Mallorca.

b) La programació i l’execució d’activitats de temps lliure per a infants i joves.

c) L’assistència tècnica, material i econòmica als municipis i a les altres entitats locals que afavoreixin activitats de temps lliure infantil i juvenil, i que executin aquestes activitats o participin a desenvolupar-les.

d) Les actuacions de suport a les associacions, les entitats juvenils i les entitats que presten serveis a la joventut que programin, executin o participin en l’organització d’activitats de lleure per a infants i joves.

1.3. En relació amb les instal·lacions per a infants i joves:

a) La planificació, programació i provisió a l’illa de Mallorca d’instal·lacions destinades a activitats de lleure per a infants i joves, en qualsevol de les seves tipologies, com també la gestió d’aquelles que li corresponguin per qualsevol títol.

b) La gestió dels albergs, campaments i altres instal·lacions per a infants i joves, sigui quina sigui la seva tipologia, que l’Administració de la Comunitat Autònoma, en l’àmbit territorial de l’illa de Mallorca, exerceixi, per qualsevol títol, directament o a través de l’Institut Balear de la Joventut, sens perjudici d’allò establert en l’apartat C, punt 1.4 b).

c) L’assistència tècnica, material i econòmica als municipis i als altres ens locals per crear, mantenir i gestionar les instal·lacions destinades a activitats per a infants i joves.

d) La recepció i tramitació de les declaracions responsables relatives a la posada en marxa i funcionament de les instal·lacions, tant de titularitat pública com privada, destinades a activitats de lleure per a infants i joves, en les seves diferents tipologies, d’acord amb el que determina l’article 52 de la Llei integral de joventut i la resta de normativa d’aplicació.

1.4. En relació amb el suport a l’associacionisme i la participació:

a) El foment de l’associacionisme juvenil i totes les seves manifestacions.

b) La promoció d’altres formes organitzades de participació dels joves en la vida social, política, econòmica i cultural.

c) L’articulació de mecanismes de participació dels joves en les organitzacions de voluntariat, des de la solidaritat, el compromís i la diversitat.

d) Les relacions, el suport institucional i/o el reconeixement, en els àmbits que pertoquin, en relació amb els consells de la joventut d’àmbit insular, local o supramunicipal de l’àmbit de Mallorca.

e) L’assistència tècnica, material i econòmica a les entitats, agrupacions, col·lectius i altres formes d’organització juvenil amb seu a Mallorca.

1.5. En relació amb la informació per als joves:

a) El reconeixement dels serveis d’informació jove, en les seves diferents tipologies, de conformitat amb el que estableix l’apartat 2 de l’article 40 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol.

b) Les activitats d’informació, documentació, orientació i assessorament adreçades als joves que prestin els centres d’informació jove la titularitat dels quals els correspongui.

c) L’assistència i el suport als centres d’informació jove, als punts d’informació jove, a les unitats d’informació jove, a les unitats d’informació i als serveis especialitzats que, tant si depenen d’entitats públiques com privades, s’integren en la Xarxa Balear de Serveis d’Informació Jove a què es refereix l’apartat 3 de l’article 38 de la Llei integral de joventut.

d) L’assessorament i el suport a la creació de nous serveis d’informació jove en l’àmbit insular afectat.

e) La programació i l’execució de la formació contínua del personal informador dels serveis d’informació jove radicats a l’illa de Mallorca.

f) La promoció de publicacions i de tot tipus de material informatiu adreçat a la joventut.

g) Les actuacions en matèria d’informació per a l’emancipació dels joves a l’illa de Mallorca, oficina d’emancipació jove, vinculades a plans i programes insulars de joventut, i en coordinació amb el Centre Balear d’Informació i Documentació per a la Joventut.

1.6. En relació amb la mobilitat geogràfica, els intercanvis i el turisme juvenil:

a) L’establiment de mesures de suport per afavorir els intercanvis i la mobilitat geogràfica dels joves que viuen a Mallorca.

b) L’organització de viatges i d’activitats de turisme de caràcter cultural i/o educatiu en condicions d’avantatge per als joves de Mallorca.

1.7. En relació amb les activitats de promoció artística i cultural per als joves:

a) La realització d’activitats que serveixin per divulgar l’obra de joves artistes.

b) La promoció d’activitats de desenvolupament cultural adreçades a joves.

c) El suport tècnic, material i econòmic als joves artistes.

1.8. En general, totes les funcions i tots els serveis que siguin inherents a les competències pròpies del Consell Insular de Mallorca en les matèries de joventut i lleure —de conformitat amb les atribucions que li atorguen l’Estatut d’autonomia i la resta de l’ordenament jurídic vigent—, sens perjudici de les potestats sobre aquestes matèries que l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es reserva, perquè afecten els interessos generals de les Illes Balears en conjunt, i que s’especifiquen en l’apartat C) d’aquest Acord de traspàs.

2. En el seu àmbit territorial, la vigilància, la inspecció i el control de les escoles de formació de temps lliure i de les activitats de temps lliure infantil i juvenil, i també de les instal·lacions, les entitats, els centres i els serveis per a la joventut, corresponen al Consell Insular de Mallorca, administració que també tindrà cura de la incoació, la tramitació, la resolució i l’execució dels procediments sancionadors que corresponguin per infracció de la normativa reguladora en matèria de joventut i lleure.

3. En les competències atribuïdes com a pròpies als consells insulars en matèria de joventut i lleure sobre les quals es traspassen les funcions i els serveis mitjançant aquest Acord, el Consell Insular de Mallorca exerceix la potestat reglamentària, de conformitat amb el que estableix l’article 72 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears.

4. Correspon al Consell Insular de Mallorca, en les matèries de les competències pròpies sobre les quals es traspassen les funcions i els serveis mitjançant aquest Acord i en el seu àmbit territorial, l’exercici de l’activitat de foment, sens perjudici de l’activitat que correspongui a l’Administració de la Comunitat Autònoma.

5. En els termes que s’estableixin reglamentàriament, el Consell Insular de Mallorca haurà de crear i gestionar, en el seu àmbit territorial, els instruments de publicitat formal equivalents al Cens de la Xarxa Balear de Serveis d’Informació Jove, al Cens d’escoles d’educació de temps lliure infantil i juvenil, al Cens de la Xarxa d’Instal·lacions Juvenils i al Cens d’entitats juvenils i d’entitats prestadores de serveis a la joventut a què es refereixen, respectivament, els articles 40, 42, 54 i 60 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol.

Corresponen al consell insular afectat, en el seu àmbit territorial, la inscripció, la cancel·lació i la pràctica de la resta d’assentaments que pertoquin dels actes i els acords que hagin d’accedir a aquests instruments de publicitat, de conformitat amb l’ordenament vigent.

C) Funcions i serveis que continuen sent exercits pel Govern i l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

1. Corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes d’aquest Acord i de les normes que el facin efectiu, les funcions i els serveis següents, els quals continuarà duent a terme:

1.1. Pel que fa a les relacions institucionals:

a) Les relacions amb l’Administració General de l’Estat i els ens que en depenen, les administracions de les altres comunitats autònomes i, en general, amb la resta d’institucions, organitzacions i entitats, nacionals o internacionals, quan aquestes es refereixin a àmbits de les matèries de joventut i lleure respecte a les quals s’hagin de desenvolupar actuacions considerades d’interès general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o que afectin interessos comuns de les administracions autonòmica i insulars.

Específicament, en el marc de les susdites relacions, l’Administració de la Comunitat Autònoma es reserva les atribucions següents:

a.1) L’articulació, directament o a través de l’Institut Balear de la Joventut, de protocols generals i convenis de col·laboració, i també de plans i programes d’actuació conjunta, amb l’Administració General de l’Estat i la seva Administració instrumental, en execució de polítiques i plans de joventut en el conjunt de les Illes Balears, i la coordinació, el seguiment i l’avaluació de les actuacions que s’hagin de dur a terme en el marc d’aquests instruments.

a.2) La gestió a les Illes Balears del programa Erasmus + Joventut i la participació en el si dels procediments establerts per l’Administració General de l’Estat per a la selecció de projectes i activitats que s’hagin d’executar en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma en el marc dels programes europeus d’acció comunitària en matèria de joventut i lleure, com també la facultat de formular propostes, davant les instàncies que pertoquin, per al finançament de les actuacions que s’hi vinculen.

a.3) Les actuacions que es deriven de la participació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el si del Consorci per a la Presència i Promoció de l’Alberguisme Juvenil (Xarxa Espanyola d’Albergs Juvenils) o en qualssevol altres organitzacions nacionals o internacionals en les quals s’integri per a la promoció de la mobilitat dels joves de les Illes Balears en el conjunt del territori nacional i en el d’altres països més enllà del seu àmbit territorial.

b) Les relacions amb el Consell de la Joventut de les Illes Balears i també amb altres ens organitzats de participació dels joves en l’àmbit autonòmic.

1.2. En relació amb els serveis d’informació per als joves:

a) La gestió del Centre Balear d’Informació i Documentació per a la Joventut, previst en l’article 39 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol, com a centre de coordinació de la Xarxa Balear de Serveis d’Informació Jove, que englobarà, entre d’altres, les actuacions següents:

— Promoure, amb la participació del Consell Insular de Mallorca, la creació i el manteniment d’espais comuns en el si de la Xarxa, entre d’altres, la Comissió de Qualitat, i fer-se càrrec també dels processos d’avaluació d’aquests espais.

— Determinar els itineraris i els continguts de la formació bàsica dels informadors joves en l’àmbit de la comunitat autònoma, com també convocar anualment el curs bàsic d’informadors joves de les Illes Balears, amb interlocució prèvia, en ambdós casos, amb el Consell Insular de Mallorca.

— Emetre informe, amb caràcter previ al reconeixement per la institució insular de nous serveis d’informació jove, en qualsevol de les seves tipologies, que ha de versar únicament sobre l’adequació als principis de coherència i complementarietat del nou servei projectat que inspiren el conjunt de la Xarxa Infojove de les Illes Balears.

b) El manteniment del servei especialitzat d’àmbit autonòmic, constituït en el marc dels acords de col·laboració subscrits amb l’Administració de l’Estat per facilitar la inserció laboral dels joves i el seu accés a l’habitatge en el conjunt de les Illes Balears.

1.3. En relació amb les escoles d’educació de temps lliure:

a) El reconeixement i la revocació del reconeixement de les escoles d’educació de temps lliure que tenguin seu a més d’una illa.

b) L’assistència a les escoles de formació d’educadors en el lleure infantil i juvenil l’àmbit d’actuació de les quals afecti més d’un ens insular.

c) L’expedició de títols de monitor/a i de director/a a instàncies de les escoles d’educació de temps lliure que tenguin seu a més d’una illa.

1.4. En relació amb les instal·lacions i els serveis destinats a activitats de lleure per a infants i joves:

a) La gestió i el finançament d’instal·lacions i serveis per als infants i joves que siguin de titularitat de la Comunitat Autònoma, si n’hi ha.

b) La creació, organització, finançament i gestió d’aquelles instal·lacions i serveis per a infants i joves que, per les seves característiques específiques, transcendeixin l’àmbit dels interessos propis dels consells insulars.

c) La creació i gestió, si escau, de centres i serveis en l’àmbit del lleure per a infants i joves que, per les seves característiques específiques, innovadores o experimentals, puguin afectar interessos comuns de les administracions autonòmica i insulars.

1.5. En relació amb els programes i les activitats per a infants i joves de naturalesa suprainsular:

a) La coordinació i l’execució dels programes i les activitats de lleure per a infants i joves la realització dels quals abasti més d’un territori insular.

b) L’organització de viatges i d’activitats de turisme de caràcter cultural i/o educatiu en condicions d’avantatge per als joves de les Illes Balears.

1.6. En relació amb les activitats de promoció artística i cultural per als joves:

a) Les activitats conduents a divulgar l’obra de joves artistes creadors en el conjunt de les Illes Balears i, en concret, la convocatòria dels certàmens anuals del programa cultural Art Jove.

1.7. En relació amb els productes específics per a la joventut:

a) La creació o la gestió de carnets per a joves d’àmbit autonòmic, estatal o internacional, sense perjudici de la coordinació amb els consells insulars en el si de la comissió interinsular.

1.8. En relació amb les titulacions de temps lliure i informació juvenil d’àmbit autonòmic:

a) La determinació dels currículums i els requisits de les titulacions esmentades.

b) L’expedició dels diplomes a proposta de les escoles d’educació de temps lliure amb seu a més d’una illa.

c) La regulació de les convalidacions respecte d’altres titulacions i, també, les homologacions i els reconeixements amb titulacions d’àmbit estatal i d’altres comunitats autònomes.

1.9. En relació amb la vigilància, la inspecció, el control d’instal·lacions, centres i serveis:

a) La inspecció d’instal·lacions, entitats, centres i serveis de naturalesa suprainsular.

1.10. En relació amb les estadístiques:

a) L’ordenació i la gestió de les estadístiques autonòmiques.

1.11. En general, la coordinació i l’execució de la política autonòmica en matèria de joventut i lleure en les seves manifestacions suprainsulars.

2. Com a instruments de publicitat formal en el conjunt de les Illes Balears, l’Administració de la Comunitat Autònoma mantindrà els censos que estableix la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, als quals fa referència el punt 5 de l’apartat B) d’aquest Acord. De conformitat amb el punt esmentat de l’apartat de què es tracta, corresponen al consell insular afectat en cada cas, en el seu àmbit territorial, la inscripció, la cancel·lació i la pràctica de la resta d’assentaments que pertoquin, dels actes i acords que hagin d’accedir a aquests instruments de publicitat, de conformitat amb l’ordenament vigent.

L’Administració de la Comunitat Autònoma únicament pot tramitar i resoldre els procediments d’inscripció, de cancel·lació i la resta d’assentaments que pertoquin en el Cens de la Xarxa Balear de Serveis d’Informació Jove, en el Cens d’escoles d’educació de temps lliure de les Illes Balears, en el Cens de la Xarxa d’Instal·lacions Juvenils de les Illes Balears i en el Cens d’entitats juvenils i d’entitats prestadores de serveis a la joventut de les Illes Balears, quan tenguin seu, tant unes com les altres, a més d’una illa.

3. En les matèries de joventut i lleure, que el Consell Insular de Mallorca assumeix com a pròpies, i de conformitat amb el que disposa l’apartat 3 de l’article 58 de l’Estatut d’autonomia, el Govern de les Illes Balears podrà establir-ne els principis generals, mitjançant reglament, garantint l’exercici de la potestat reglamentària dels consells insulars.

4. La coordinació de l’activitat del Consell Insular de Mallorca en matèria de joventut i lleure en tot allò que pugui afectar els interessos de la Comunitat Autònoma correspondrà al Govern de les Illes Balears, de conformitat amb el que estableix l’article 72 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears. En l’establiment dels mecanismes o instruments de coordinació corresponents, el Govern de les Illes Balears ha de comptar amb la participació necessària del consell insular.

D) Funcions i serveis en què han de concórrer les administracions autonòmica i insular

1. Per a l’exercici de les funcions i els serveis a què es refereix el punt 1.5 de l’apartat B) d’aquest Acord, en concurrència amb les que s’estableixen en el punt 1.2 de l’apartat C), l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular de Mallorca han de promoure la creació d’una comissió tècnica coordinadora. Aquest òrgan col·legiat ha d’estar format per representants tècnics d’ambdues administracions i, també, de la resta de consells insulars, als quals es convidarà a participar.

2. En els procediments i mecanismes d’interlocució que estableixi l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de les atribucions que aquesta es reserva de conformitat amb el que disposa el punt 1.1.a.1) de l’apartat C) d’aquest Acord de traspàs, hi ha de participar el Consell Insular de Mallorca, amb la finalitat que l’Administració insular, en l’exercici de les competències que li són pròpies en matèria de joventut i lleure, pugui presentar totes les propostes de projectes i activitats per desenvolupar en el seu àmbit territorial que consideri oportunes a fi que puguin ser considerades amb vista a ser incloses en els convenis i altres instruments de col·laboració que es puguin formalitzar entre l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i l’Administració General de l’Estat. Aquesta participació serà extensible als processos de seguiment i avaluació de les actuacions incloses en els instruments esmentats, quan aquestes afectin interessos específics del Consell Insular de Mallorca.

3. També s’ha de fer efectiva, a través dels mecanismes oportuns, la participació del Consell Insular de Mallorca, en els àmbits que pertoquin, en el desenvolupament de les actuacions que es derivin dels programes europeus d’acció comunitària en matèria de joventut i lleure als quals es refereix el punt 1.1.a.2) de l’apartat C) d’aquest Acord de traspàs.

4. S’impulsarà la fixació d’una posició comuna d’ambdues administracions, en el marc dels procediments que de mutu acord es determinin, en les actuacions que s’hagin de plantejar en el si de les organitzacions a les quals pertanyi la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per facilitar la mobilitat dels joves de les Illes Balears i a les que es refereix el punt 1.1.a.3) de l’apartat C) d’aquest Acord de traspàs.

5. Les delegacions de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears davant instàncies supracomunitàries han d’incloure la presència de representants del Consell Insular de Mallorca, quan s’hagin de desenvolupar actuacions d’interès comú d’ambdues administracions.

6. El Consell Insular de Mallorca participarà, en els àmbits que pertoquin, en els procediments d’elaboració dels plans autonòmics de joventut l’aprovació dels quals és competència del Govern de les Illes Balears. A la vegada, l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears farà el mateix en els procediments de realització del pla insular de joventut de Mallorca. Tot això amb la finalitat d’aconseguir la convergència necessària i la complementarietat d’actuacions a favor de la joventut en el conjunt de les Illes Balears, amb vista al compliment del principi de coherència.

7. El Consell Insular de Mallorca executarà, en el seu àmbit territorial, les mesures i les accions que li corresponguin, en l’exercici de les competències que li són pròpies en matèria de joventut i lleure, previstes en els plans autonòmics de joventut.

8. Ambdues administracions participaran conjuntament, cada una en l’àmbit de les seves competències pròpies, en la promoció de les condicions per a la participació lliure i eficaç de la joventut en el desenvolupament polític, social, econòmic i cultural, per a la qual cosa han de dissenyar les mesures i actuacions adequades.

9. L’Administració insular ha de facilitar a l’Administració de la Comunitat Autònoma, en interès general per a l’exercici de les competències autonòmiques que es projecten i incideixen en l’àmbit de la joventut i el lleure, les anotacions que efectuïn en els corresponents censos insulars a què es refereix el punt 5 de l’apartat B) d’aquest Acord.

La comunicació s’ha de fer al final de cada trimestre per escrit o per transmissió telemàtica amb els sistemes d’intercomunicació i de coordinació que garanteixin la compatibilitat informàtica.

10. L’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears haurà de subministrar al Consell Insular de Mallorca, en interès de les competències pròpies d’aquesta institució, les anotacions que formalitzi en el Cens d’escoles de formació de temps lliure de les Illes Balears, en el Cens de la Xarxa Balear de Serveis d’Informació Jove, en el Cens d’escoles d’educació de temps lliure de les Illes Balears, en el Cens de la Xarxa d’Instal·lacions Juvenils de les Illes Balears i en el Cens d’entitats juvenils i d’entitats prestadores de serveis a la joventut de les Illes Balears, quan els àmbits d’actuació, tant d’unes com de les altres, sigui suprainsular o de caràcter nacional amb delegació a les Illes Balears.

La comunicació s’haurà de fer al final de cada trimestre per escrit o per transmissió telemàtica amb els sistemes d’intercomunicació i de coordinació que garanteixin la compatibilitat informàtica.

11. En l’aspecte funcional, i sens perjudici de les competències respectives, s’han d’arbitrar fórmules de col·laboració entre l’Administració de la Comunitat Autònoma i el Consell Insular de Mallorca, extensibles a les altres institucions insulars, per al millor compliment de les funcions i els serveis a què es refereixen els punts 1.7 de l’apartat B) i 1.6 de l’apartat C).

E) Instruments i formes institucionals de col·laboració i cooperació de les administracions autonòmica i insular en l’àmbit de les matèries de joventut i lleure

1. L’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular de Mallorca, en consideració a la comunitat d’interessos que els vincula, s’han de prestar ajuda i auxili recíprocs per a un exercici efectiu de les funcions i els serveis inherents a les seves pròpies competències.

2. L’Administració de la Comunitat Autònoma pot subscriure amb el Consell Insular de Mallorca, en els àmbits de les seves competències respectives, protocols generals i convenis de col·laboració, i també aprovar plans d’actuació conjunta i fer ús dels instruments i les mesures de col·laboració que consideri adequats per a l’acompliment d’assumptes d’interès comú.

3. Ambdues administracions, directament o, si pertoca, a través dels seus ens instrumentals, han d’establir un marc general i permanent de relació en les matèries de joventut i lleure, entre d’altres, als efectes següents:

a) Cooperació, col·laboració, coordinació i informació en l’exercici mutu de les competències pròpies.

b) Establiment de mecanismes d’informació i col·laboració sobre les respectives polítiques públiques i els assumptes d’interès comú.

c) Impuls del seguiment i la resolució de conflictes en totes les qüestions d’interès comú.

4. En els assumptes que, en matèria de joventut i lleure, afectin interessos comuns de les institucions autonòmica i insulars, l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular de Mallorca hi participaran a través dels procediments o els òrgans multilaterals ja constituïts (Conferència Sectorial de Joventut) o els que, en el futur, s’estableixin legalment o reglamentàriament.

F) Personal funcionari adscrit a les funcions i els serveis que es traspassen

1. En la relació adjunta número 1 s’inclouen els llocs de treball de personal funcionari adscrits a les funcions i els serveis traspassats, els quals passen a dependre del Consell Insular de Mallorca en els termes prevists en les normes que els siguin aplicables i en les condicions que figuren en els seus expedients de personal.

2. El personal funcionari traspassat s’integrarà plenament en la funció pública del Consell Insular de Mallorca com a personal funcionari propi d’aquesta institució.

3. Aquest personal funcionari passarà a estar en situació administrativa de servei actiu en el Consell Insular de Mallorca i es regirà, mentre persisteixi en aquesta situació, per la legislació aplicable a les institucions insulars a les quals hagi estat traspassat.

4. El Consell Insular de Mallorca, a l’hora d’integrar el personal funcionari transferit com a propi, ha de respectar tots els drets que tenguin consolidats els afectats en l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, llevat dels endarreriments i de les indemnitzacions meritats abans de l’efectivitat d’aquest traspàs.

5. En l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el personal funcionari traspassat continuarà pertanyent als seus cossos o escales d’origen en la situació de serveis en altres administracions públiques i, en relació amb aquesta situació, mantindrà els drets que li correspongui, fins i tot el de participar en els concursos de trasllats que convoqui l’Administració esmentada, en igualtat de condicions que la resta dels membres del mateix cos o escala, perquè puguin mantenir així el dret permanent d’opció.

6. La conselleria competent en matèria de funció pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma notificarà el traspàs als interessats. Així mateix, trametrà al Consell Insular de Mallorca una còpia certificada de tots els expedients del personal traspassat i, també, els certificats d’havers referits a les quantitats meritades durant el 2018.

7. En el supòsit que fos necessari introduir correccions o rectificacions en la relació de personal esmentada, es duran a terme, amb la constatació prèvia d’ambdues administracions, mitjançant un certificat expedit per la secretaria conjunta de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars.

G) Instrumentació específica del traspàs al Consell Insular de Mallorca del personal laboral dependent de l’entitat pública empresarial Institut Balear de la Joventut

El traspàs del personal laboral dependent de l’Institut Balear de la Joventut (IBJOVE) al Consell Insular de Mallorca s’ha de formalitzar mitjançant un conveni que han de subscriure aquest Consell Insular i l’entitat pública empresarial concernida, el contingut del qual serà el que especifiqui un acord complementari del present Acord de traspàs.

Un cop signat el conveni entre les parts i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, es considerarà que constitueix una part inseparable del present Acord de traspàs.

H) Valoració del cost efectiu afecte a les funcions i els serveis que es traspassen

El finançament en euros corresponent a l’any 2018 inherent al cost efectiu anual de les funcions i els serveis que s’han de traspassar al Consell Insular de Mallorca es recull en la relació número 2.

Aquest finançament, pel que fa al Consell Insular de Mallorca, i d’acord amb el que disposa el paràgraf segon de l’article 15.4 de la Llei 3/2014, de 17 de juny, del sistema de finançament definitiu dels consells insulars, s’integrarà en la massa no homogènia de finançament. La valoració s’haurà d’actualitzar d’acord amb el que disposa l’article 14 de la Llei esmentada.

I) Béns, drets i obligacions que es traspassen

1. Es traspassen al Consell Insular de Mallorca el mobiliari, el material d’oficina i els equips tècnics necessaris per al compliment de les funcions i els serveis que la institució insular ha d’assumir.

2. El secretari general de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, en representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma, i la secretària tècnica del Departament de Desenvolupament Local, en representació del Consell Insular de Mallorca, elaboraran, en el termini d’un mes des de l’efectivitat d’aquest traspàs, l’inventari dels béns mobles que s’han de posar a disposició de la institució insular, els quals s’hauran d’especificar en l’acta de lliurament que han de formalitzar, amb els procediments previs que pertoquin, la consellera de Cultura, Participació i Esports de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el conseller executiu de Desenvolupament Local del Consell Insular de Mallorca.

J) Expedients en curs en la data d’efectivitat del traspàs

1. Correspon al Consell Insular de Mallorca continuar la tramitació dels expedients en curs en la data d’efectivitat del traspàs, sigui quina sigui la seva situació procedimental.

2. Correspon a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears resoldre els recursos administratius contra els actes i els acords dictats pels seus òrgans abans de la data d’efectivitat del traspàs, encara que el recurs s’interposi posteriorment.

3. No obstant el que estableixen els punts 1 i 2 d’aquest apartat, continuarà sent responsabilitat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, fins que conclogui, la tramitació del procediment de concessió de subvencions per dur a terme projectes habituals i/o puntuals d’activitats en matèria de joventut i per al manteniment de les entitats que treballen en l’àmbit juvenil corresponent a 2018, la convocatòria del qual està inserida en la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 13 de desembre de 2017 (BOIB núm. 159, de 28 de desembre), modificada per la Resolució del conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca —per suplència de la consellera de Cultura, Participació i Esports— de 29 de gener de 2018 (BOIB núm. 14, de 30 de gener). En conseqüència, l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per mitjà dels seus òrgans competents, serà l’encarregada de la instrucció, de la selecció de beneficiaris, de la resolució i del pagament dels ajuts atorgats, com també de l’exercici de la resta de facultats de gestió i avaluació d’aquests ajuts.

4. Així mateix, i no obstant el que determinen els punts 1 i 2 d’aquest apartat, els procediments de naturalesa sancionadora en matèries objecte d’aquest Acord de traspàs iniciats pels òrgans competents de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans del dia 1 d’octubre de 2018, data d’efectivitat del susdit Acord, continuaran sent tramitats per aquesta Administració fins a la seva terminació.

K) Regles intertemporals sobre responsabilitat patrimonial

El Consell Insular de Mallorca només es farà càrrec de les reclamacions de responsabilitat patrimonial que es produeixin un cop tengui efectivitat aquest traspàs de funcions i serveis.

Les reclamacions que tenguin origen en causes o fets que hagin ocorregut amb anterioritat a aquesta efectivitat s’hauran de substanciar davant l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

L) Subrogació en els drets i les obligacions de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears inherents a les funcions i els serveis que s’han de traspassar

Llevat que els supòsits expressament prevists en aquest Acord estableixin una altra cosa, el Consell Insular de Mallorca se subrogarà, a partir de la data d’efectivitat d’aquest Acord de traspàs, en els drets i les obligacions de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears inherents a les funcions i els serveis que es traspassen.

M) Documentació i expedients relatius a les funcions i els serveis que s’han de traspassar

El lliurament de la documentació i dels expedients relatius a les funcions i els serveis que es traspassen s’ha d’efectuar en el termini màxim d’un mes a partir d ela data d’efectivitat d’aquest Acord de traspàs.

N) Data d’efectivitat de l’Acord de traspàs

Es fixa el dia 1 d’octubre de 2018 com a data d’efectivitat d’aquest Acord de traspàs.

         

RELACIÓ NÚM. 1

LLOCS DE TREBALL DE PERSONAL FUNCIONARI QUE ES TRASPASSEN

Nom

Lloc codi

Tipus ocupació

Grup

Sou

Triennis

Altres retribucions bàsiques (12009)

Complement

destinació

(12100)

Complement específic

(12101)

Complement productivitat compensada (12102)

Indemnització per residència (12103)

Carrera professional

Seguretat social

Total

Joan Rosselló Ramis

Cap de la Secció VIII - F01130091

Funcionari/ària de carrera en propietat (A1)

C1

10.083,76

2.238,66

2.366,02

6.688,80

7.507,32

3.726,84

787,68

3.420

9.985,08

46.804,16

Carmen Ventura Obrador

Cap del Negociat VIII - F01110180

Funcionari/ària interí/ina (A41)

A1/A2

14.972,58

1.775,88

1.846,10

6.241,08

4.835,52

7.344,72

1.125,36

10.513,08

48.654,32

Victòria Moreno Lorente

Cap del Negociat XI - F01110182

Funcionari/ària de carrera en propietat (A1)

C1

10.083,79

1.704,41

1.576,16

5.107,80

4.349,16

3.726,84

787,68

3.420

8.332,03

39.087,87

   

 

RELACIÓ NÚM. 2

COST EFECTIU

 

COST EFECTIU DEL TRASPÀS AL CONSELL INSULAR DE MALLORCA DE LES FUNCIONS I ELS SERVEIS INHERENTS A LES COMPETÈNCIES PRÒPIES D’AQUESTA INSTITUCIÓ INSULAR QUE ACTUALMENT EXERCEIX LA CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS

EUROS 2018

Despeses

Despeses de personal

Costs directes

141.181,97 €

Costs indirectes

29.251,29 €

Despeses en béns corrents i serveis

15.437,16 €

Transferències corrents

200.000,00 €

Inversions reals

3.929,14 €

Total despeses

389.799,56 €

 

Ingressos

0,00 €

Total ingressos

0,00 €

  

Cost efectiu net

389.799,56 €

COST EFECTIU DEL TRASPÀS AL CONSELL INSULAR DE MALLORCA DELS SERVEIS INHERENTS A LES COMPETÈNCIES PRÒPIES D’AQUESTA INSTITUCIÓ INSULAR QUE ACTUALMENT EXERCEIX L’INSTITUT BALEAR DE LA JOVENTUT

EUROS 2018

Despeses

Despeses de personal

153.692,02 €

Despeses en béns corrents i serveis

259.104,00 €

Transferències corrents

0,00 €

Inversions reals

2.500,00 €

Total despeses

415.296,02 €

 

Ingressos

64.400,00 €

Total ingressos

64.400,00 €

 

Cost efectiu net

350.896,02 €

  

Costs perifèrics

13.043,00 €

 

Cost efectiu net total (389.799,56 €+350.896,02 €+13.043,00 €)

753.738,58 €

I, perquè consti, expedim aquest certificat.

 

Palma, 30 de juliol de 2018

Els secretaris de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars

Bartolomé Mora Martí i Rosa Salord Oleo

 

Vist i plau: la presidenta i la vicepresidenta de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars

Pilar Costa i Serra i Susana Irene Mora Humbert