Secció I. Disposicions generals
CONSELL DE GOVERN
Núm. 7129
Decret 19/2018, de 29 de juny, pel qual es regulen les funcions, la composició, l’organització i el règim de funcionament de la Comissió per a la Igualtat de Gènere, i l’elaboració de l’informe biennal relatiu a l’efectivitat del principi d’igualtat entre dones i homes
L’article 14 de la Constitució espanyola estableix que els espanyols i les espanyoles són iguals davant la llei, sense que pugui prevaler cap discriminació per raó de naixença, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. D’altra banda, l’article 9 disposa que correspon als poders públics promoure les condicions per tal que la llibertat i la igualtat de l’individu i dels grups en els quals s’integra siguin reals i efectives; remoure els obstacles que n’impedeixin o en dificultin la plenitud, i facilitar la participació de tots els ciutadans i totes les ciutadanes en la vida política, econòmica, cultural i social.
L’article 17 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears consagra el principi i el dret a la igualtat de tracte i la no discriminació per raó de sexe, i estableix que les administracions públiques han de vetlar en tot cas perquè les dones i els homes puguin participar plenament en la vida laboral, social, familiar i política sense discriminacions de cap tipus, i han de garantir que ho facin en igualtat de condicions.
La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, té per objecte establir i regular els mecanismes i dispositius, i també les mesures i els recursos, adreçats a promoure i garantir la igualtat d’oportunitats i la no discriminació per raó de sexe, en qualsevol dels àmbits, etapes i circumstàncies de la vida.
La consecució real de la igualtat de dones i homes constitueix un objectiu transversal que afecta totes les administracions públiques i tots els seus àmbits d’intervenció. Per això, per tal que l’acció institucional en aquesta matèria sigui realment efectiva, és fonamental que les mesures que cada administració prengui en el seu àmbit d’actuació es coordinin amb les que adoptin la resta d’administracions, siguin coherents amb aquestes i les complementin. En aquest sentit, a més d’una coordinació interna al si de cada administració, és necessària també l’existència d’una coordinació adequada entre les diferents administracions públiques.
Amb aquesta finalitat, l’article 20 de la Llei 11/2016 disposa la creació de la Comissió per a la Igualtat de Gènere com a òrgan encarregat de coordinar les polítiques i els programes que duen a terme les administracions autonòmica, insular i local en matèria d’igualtat de dones i homes. Aquesta Comissió s’adscriu a l’Institut Balear de la Dona.
En desplegament del que estableix la Llei esmentada, aquest Decret regula les funcions, la composició, l’organització i el règim de funcionament de la Comissió per a la Igualtat de Gènere. En aquesta Comissió hi han d’estar representats el Govern de les Illes Balears, els consells insulars, la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears i l’Ajuntament de Palma. D’altra banda, es crea al si de la Comissió el Grup Tècnic Interinstitucional amb la finalitat de prestar-li suport i assessorament tècnic, mitjançant la realització d’estudis, informes i propostes. Així mateix, es preveu que la Comissió pugui crear grups tècnics de treball amb la finalitat de tractar de qüestions d’una manera més específica o amb un caràcter més sectorial.
D’altra banda, la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, inclou, en el títol III, encapçalat amb la rúbrica «Mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l’actuació de les administracions públiques de les Illes Balears», l’obligació que el Govern elabori un informe biennal sobre el conjunt de les seves actuacions en relació amb l’efectivitat del principi d’igualtat entre dones i homes. Aquest informe periòdic ha de complir un doble objectiu: d’una banda, ha de ser l’instrument bàsic del Govern per avaluar l’efectivitat del principi d’igualtat entre dones i homes en el conjunt de les seves actuacions i, de l’altra, ha de servir de vehicle d’informació periòdica al Parlament de les Illes Balears sobre el compliment del principi esmentat.
Atès que en l’article 23.1 de la Llei esmentada s’estableix la necessitat de determinar, mitjançant un reglament, els termes que regulin l’elaboració de l’informe susdit, en virtut del que disposa la disposició final segona de la Llei, el Govern de les Illes Balears estableix en aquest Decret el contingut i el procediment d’elaboració de l’informe esmentat.
Així doncs, d’acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, la Conselleria de Presidència, amb la participació de l’Institut Balear de la Dona, impulsa aquests mandats normatius en virtut de les competències orgàniques que té atribuïdes mitjançant el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
En aquest sentit, d’acord amb els principis de necessitat i eficàcia, la iniciativa normativa en tramitació està justificada per raons d’interès general, concretament per la necessitat de complir els mandats normatius recollits en els articles 20 i 23 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes. Així mateix, s’identifiquen amb claredat els fins perseguits, com són, d’una banda, l’establiment d’un marc general i permanent de relació en matèria de polítiques de gènere, en el desenvolupament de les quals, a les Illes Balears, hi participen diverses entitats territorials i, de l’altra, fixar l’iter procedimental per elaborar l’informe biennal al qual ja s’ha fet referència. També queda justificat que el reglament és l’únic instrument per garantir la consecució d’aquests fins.
D’altra banda, d’acord amb el principi de proporcionalitat, la disposició conté la regulació imprescindible pel que fa a les prescripcions que determinen els articles 20 i 23 de la Llei 11/2016, més les connexes i complementàries, per atendre la necessitat que la norma ha de cobrir.
Així mateix, la normativa en qüestió, a fi de complir el principi de seguretat jurídica, s’integra, sense fissures, en un marc normatiu estable, predictible, integrat, clar i de certesa, que en facilita el coneixement i la comprensió.
Pel que fa al principi d’eficiència, s’ha de dir que la disposició no regula procediments amb càrregues administratives per als ciutadans ni per a les empreses.
Finalment, amb relació a la racionalització de la gestió dels recursos públics, cal remarcar que l’objecte de la norma no suposa crear una nova organització, sinó que únicament desplega la Comissió creada per la Llei 11/2016, com també determina el contingut i el procediment d’elaboració de l’informe biennal a què s’ha fet referència. I tampoc no duplica funcions que corresponen a altres òrgans ni crea llocs de feina ex professo.
Per tot el que s’ha exposat, a proposta de la consellera de Presidència, oït el Consell Consultiu de les Illes Balears, i havent-ho considerat el Consell de Govern en la sessió del dia 29 de juny de 2018,
DECRET
Capítol I
Disposicions generals
Article 1
Objecte
1. Aquest Decret té per objecte establir les funcions, la composició, l’organització i el règim de funcionament de la Comissió per a la Igualtat de Gènere (d’ara endavant, la Comissió), creada per l’article 20 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.
2. Així mateix, el Decret regula el contingut i el procediment d’elaboració de l’informe biennal relatiu a l’efectivitat del principi d’igualtat de dones i homes a què es refereix l’article 23.1 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.
Capítol II
Comissió per a la Igualtat de Gènere
Article 2
Naturalesa, adscripció i seu
1. La Comissió és l’òrgan col·legiat encarregat de coordinar les polítiques i els programes que duen a terme les administracions autonòmica, insular i local en matèria d’igualtat de dones i homes.
2. La Comissió s’adscriu a l’Institut Balear de la Dona, sense integrar-se en l’estructura jeràrquica d’aquest ens.
3. Als efectes de les sessions fetes en persona i a distància, d’acord amb l’article 17.5 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, la seu de la Comissió és la mateixa que la de l’òrgan al qual s’adscriu.
Article 3
Funcions
La Comissió exerceix les funcions següents:
a) Servir d’òrgan d’interlocució entre les administracions autonòmica, insular i local de la comunitat autònoma de les Illes Balears en matèria d’igualtat entre dones i homes, així com d’espai de trobada i posada en comú d’experiències, d’iniciatives i de propostes, amb la finalitat de generar sinergies entre els diferents nivells d’administració, de manera que s’optimitzin la gestió i els resultats de les polítiques d’igualtat de gènere.
b) Facilitar la congruència de les polítiques d’igualtat impulsades per les administracions competents en l’aplicació efectiva de les prescripcions contingudes en la Llei 11/2016.
c) Fer el seguiment de les accions comunes que emprenguin les administracions autonòmica, insular i local en desplegament de la normativa d’igualtat.
d) Proposar mecanismes i tècniques intersubjectives de relació entre les administracions a les quals afecta aquest Decret, a fi d’assolir una coordinació adequada de les seves intervencions i actuacions en matèria d’igualtat de dones i homes, en exercici de les competències que els són pròpies.
e) Participar en el procediment de formalització dels plans estratègics d’igualtat de dones i homes, i també prendre part en l’elaboració dels plans insulars d’igualtat, als quals es refereixen els apartats 1 i 2 de l’article 9 de la Llei 11/2016.
f) Participar en el procés d’elaboració dels protocols d’intervenció per a l’atenció a les víctimes de violència masclista, d’acord amb l’article 77 de la Llei 11/2016, a l’efecte d’assolir una coordinació interinstitucional adequada.
g) Proposar criteris per dirimir eventuals discrepàncies competencials entre les administracions representades en l’òrgan col·legiat que puguin sorgir en aplicació del que disposa la normativa reguladora en matèria d’igualtat de dones i homes, i formular proposicions per solucionar les controvèrsies que es puguin suscitar.
h) Participar en el procediment d’elaboració de l’informe biennal a què es refereix l’article 23.1 de la Llei 11/2016.
i) Exercir qualsevol altra funció que li sigui encomanada.
Article 4
Estructura
1. La Comissió funciona en ple i, eventualment, per a l’estudi de temes específics, en subcomissions.
2. Al si de la Comissió es constitueix, com a grup de treball permanent de suport i assessorament tècnic d’aquest òrgan col·legiat, el Grup Tècnic Interinstitucional, d’acord amb el que determina l’article 12 d’aquest Decret.
Article 5
Composició del Ple de la Comissió
1. El Ple de la Comissió està integrat per:
a) La presidenta, que ha de ser la directora de l’Institut Balear de la Dona.
b) Els vocals i les vocals:
1r. Una persona en representació de cadascuna de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb rang, almenys, de director o directora general.
2n. Una persona en representació de cadascun dels consells insulars, amb rang, almenys, de director o directora insular, o el càrrec insular corresponent.
3r. Tres persones en representació de la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears, amb rang, almenys, de regidor o regidora.
4t. Una persona en representació de l’Ajuntament de Palma, amb rang, almenys, de regidor o regidora.
2. El Ple de la Comissió té un secretari o secretària, que no en forma part com a membre però que hi participa necessàriament, amb veu i sense vot. El secretari o secretària ha de ser un funcionari o funcionària de l’Institut Balear de la Dona, que ha de designar la directora d’aquest organisme autònom.
3. El conseller o consellera corresponent ha de designar els vocals i les vocals en representació de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La resta de vocals s’han de designar d’acord amb les normes d’organització i funcionament de cadascuna de les institucions i entitats a les quals correspongui fer-ne la designació.
4. La designació dels membres o de les membres titulars per ser vocal de la Comissió ha d’anar acompanyada amb la designació de suplents que els substitueixin o les substitueixin en els supòsits d’absència, vacant o malaltia, o per qualsevol altra causa justificada.
5. Les designacions s’han de fer d’acord amb el principi de presència equilibrada de dones i homes en els termes que recull la Llei 11/2016.
Article 6
Atribucions del Ple de la Comissió
El Ple de la Comissió té les atribucions següents:
a) Exercir les funcions que estableix l’article 3 d’aquest Decret.
b) Aprovar el reglament intern i les normes de funcionament de l’òrgan col·legiat.
c) Aprovar les línies generals d’actuació de la Comissió.
d) Crear les subcomissions que consideri necessàries i establir-ne la denominació i la composició, així com els objectius encomanats, els terminis per assolir-los i les directrius d’actuació. Cada membre de les subcomissions ha de ser necessàriament vocal del Ple, i la presidència d’aquestes subcomissions correspon sempre a la presidenta del Ple de la Comissió, que pot delegar-la en el vocal o la vocal de l’òrgan col·legiat que consideri oportú.
e) Crear els grups de treball que determini.
f) Aprovar, si cal, les conclusions, recomanacions i propostes d’actuació que les subcomissions, el Grup Tècnic Interinstitucional o la resta de grups de treball, si escau, sotmetin a la seva consideració.
Article 7
Funcions de la presidència del Ple i de les subcomissions
1. Correspon a la presidència dels òrgans de la Comissió:
a) Exercir la representació del Ple o, si escau, de les subcomissions.
b) Disposar la convocatòria de les sessions ordinàries i de les extraordinàries, tant del Ple com, si pertoca, de les subcomissions, i fixar-ne l’ordre del dia, tenint en compte, si escau, les peticions de qualsevol membre de cadascun dels òrgans participants, sempre que hagin estat formulades amb prou antelació.
c) Presidir les sessions, moderar el desenvolupament dels debats i suspendre’ls per causes justificades.
d) Visar les actes i els certificats dels acords del Ple i, si n’hi ha, de les subcomissions.
e) Exercir totes les altres funcions que siguin inherents a la presidència.
2. En els casos de vacant, absència o malaltia, o per una altra causa legal, la presidenta del Ple o de les subcomissions ha de ser substituïda per un membre o una membre de l’òrgan col·legiat afectat en cada cas, que s’ha de determinar per un acord del Ple o de les subcomissions corresponents.
Article 8
Funcions de la secretaria del Ple i de les subcomissions
1. Correspon al secretari o secretària dels òrgans de la Comissió:
a) Assistir a les sessions, amb veu però sense vot.
b) Efectuar la convocatòria de les sessions de l’òrgan corresponent per ordre de la presidenta, així com les citacions a cada membre.
c) Rebre els actes de comunicació de cada membre amb l’òrgan, com ara notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualsevol altra classe d’escrits de què hagi de prendre coneixement.
d) Preparar el despatx dels assumptes, redactar i autoritzar les actes de les sessions, i arxivar i custodiar els documents en què constin les actuacions desenvolupades pel Ple o per les subcomissions, si n’hi ha.
e) Expedir els certificats referents a les consultes, els dictàmens i els acords aprovats.
f) Exercir les altres funcions que siguin inherents a la seva condició de secretari o secretària, en el marc del que disposa l’article 16.2 de la Llei 40/2015.
2. La designació per la presidenta de la Comissió del secretari o secretària del Ple de l’òrgan col·legiat ha d’anar acompanyada amb la designació del suplent o de la suplent que el substitueixi o la substitueixi en els supòsits d’absència, vacant o malaltia, o per qualsevol altra causa justificada.
3. Llevat d’acord en contra, el secretari o secretària del Ple de la Comissió també ho és de les subcomissions que es puguin constituir.
Article 9
Atribucions inherents a la condició de membre
1. Cada membre del Ple i de les subcomissions que es constitueixin al si de l’òrgan col·legiat ha de rebre, amb l’antelació mínima que preveu l’article 11.6 d’aquest Decret, la convocatòria amb l’ordre del dia de la sessió corresponent. La informació sobre els temes que constin en l’ordre del dia ha d’estar a disposició de cada membre en el mateix termini.
2. Els membres i les membres del Ple i de les subcomissions poden:
a) Participar en els debats de les sessions.
b) Exercir el seu dret a vot i formular el seu vot particular, així com expressar el sentit del seu vot i els motius que el justifiquen. No es pot abstenir en les votacions qui, per la seva qualitat d’autoritat o personal al servei de les administracions públiques, tengui la condició de membre de la Comissió en virtut del càrrec que exerceix.
c) Formular peticions, precs i preguntes.
d) Obtenir la informació necessària per complir les funcions assignades.
e) Exercir totes les altres funcions que siguin inherents a la seva condició.
3. Els membres i les membres del Ple de la Comissió han de:
a) Designar les persones integrants del Grup Tècnic Interinstitucional al qual fa referència l’article 12 d’aquest Decret.
b) Traslladar els acords adoptats per l’òrgan col·legiat a la conselleria, institució o entitat que representin i, si escau, impulsar-ne l’execució.
c) Mantenir la confidencialitat de les deliberacions i dels acords sempre que l’assumpte ho requereixi i així s’acordi.
4. Cap membre de la Comissió no es pot atribuir les funcions de representació reconegudes a aquest òrgan, llevat que el mateix òrgan les hi hagi atorgades de manera expressa per un acord adoptat vàlidament, per a cada cas concret.
5. El membre o la membre de l’òrgan que voti en contra dels acords o s’abstengui queda exempt o exempta de la responsabilitat que, si escau, se’n pugui derivar, de conformitat amb l’article 17.6 de la Llei 40/2015.
6. Cap membre de l’òrgan col·legiat no pot exercir aquestes funcions quan hi hagi conflicte d’interessos.
Article 10
Funcionament del Ple i de les subcomissions
1. Tant el Ple de la Comissió com les subcomissions queden vàlidament constituïts amb l’assistència de tres quartes parts, almenys, de membres amb dret a vot, i hi ha d’haver necessàriament la presidenta, o, en cas d’absència, la persona que la substitueixi, i el secretari o secretària de l’òrgan col·legiat corresponent.
2. El Ple de la Comissió adopta els acords mitjançant el vot favorable de les tres quartes parts de membres integrants.
3. Les subcomissions adopten els acords per majoria idèntica a la prevista en l’apartat anterior, si bé les seves propostes, als efectes d’eficàcia, han de ser referendades pel Ple de la Comissió.
4. De cada sessió se n’ha d’estendre una acta, que ha d’especificar necessàriament la relació de persones assistents, l’ordre del dia, les circumstàncies de lloc i temps en què s’ha duit a terme, els punts principals de la deliberació, així com el contingut dels acords, de conformitat amb el que estableix l’article 18 de la Llei 40/2015.
5. Les actes les signa el secretari o secretària amb el vistiplau de la presidenta, i s’han d’aprovar en la mateixa sessió o en la immediatament següent.
Article 11
Règim de sessions del Ple i de les subcomissions
1. El Ple de la Comissió ha de dur a terme, almenys, dues sessions ordinàries a l’any.
2. Les subcomissions han de dur a terme les sessions ordinàries necessàries per tractar dels assumptes que varen motivar-ne la constitució.
3. A més, el Ple i les subcomissions poden fer sessions extraordinàries a iniciativa de la presidenta de l’òrgan corresponent, de la meitat més un dels membres que l’integren en representació de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de la majoria absoluta dels membres designats per la Federació d’Entitats Locals que formen part de l’òrgan col·legiat en qüestió, de cada consell insular que en forma part, o de l’Ajuntament de Palma.
4. Quan sigui possible, per fer les sessions amb assistència presencial i a distància s’ha d’informar dels mitjans electrònics que es poden utilitzar, del sistema de connexió i, si escau, dels llocs en els quals estiguin disponibles els mitjans tècnics necessaris per assistir a la reunió i participar-hi, d’acord amb l’article 17 de la Llei 40/2015.
5. La sol·licitud de convocatòria de sessions extraordinàries s’ha de fer per escrit i ha de contenir la proposta motivada dels assumptes per tractar. En aquest cas, la presidenta ha de convocar la reunió extraordinària dins els quinze dies següents a la sol·licitud i l’ordre del dia ha d’incloure necessàriament els punts sol·licitats, si bé la presidenta n’hi pot addicionar d’altres.
6. La presidenta ha de disposar la convocatòria de la sessió amb un mínim de deu dies d’antelació i ha de fixar-ne l’ordre del dia, excepte en els casos de sessions extraordinàries, la convocatòria de les quals s’ha d’establir com a mínim dos dies abans de dur-se a terme. Tret que no sigui possible, les convocatòries s’han de trametre a cada membre per mitjans electrònics.
Article 12
Grup Tècnic Interinstitucional
1. El Grup Tècnic Interinstitucional està format per tantes persones com integrants té el Ple de la Comissió. Cada membre integrant ha de designar una persona de la institució o conselleria que representa, preferentment entre el personal tècnic encarregat de l’impuls i l’assessorament en matèria d’igualtat de dones i homes.
2. El Grup Tècnic Interinstitucional té com a finalitat prestar el suport i l’assessorament tècnic necessaris a cada membre del Ple o de les subcomissions, si n’hi ha, perquè puguin complir correctament les seves funcions.
3. Les funcions d’aquest Grup són fer estudis, informes i propostes en relació amb les qüestions que se li atribueixin, que s’han d’elevar, en tot cas, a la consideració del Ple.
4. La presidenta de la Comissió és qui designa la persona que ha d’exercir les funcions de coordinació al si del Grup Tècnic Interinstitucional.
Article 13
Grups tècnics de treball
1. El Ple de la Comissió pot acordar la constitució, conjunturalment, de grups tècnics de treball amb la finalitat de tractar de qüestions d’una manera més específica o amb un caràcter més sectorial.
2. L’acord pel qual es constitueixi un grup tècnic de treball n’ha de determinar la composició, les finalitats i el mode de funcionament. Les seves funcions han de ser fer estudis, informes i propostes en relació amb les qüestions atribuïdes.
Article 14
Suport administratiu i pressupost
1. El funcionament de la Comissió, en l’àmbit de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ha de ser atès amb els mitjans personals, tècnics i pressupostaris de l’Institut Balear de la Dona, i s’han de compartir tasques i responsabilitats amb la resta d’administracions participants en l’òrgan col·legiat en els termes que estableix l’apartat 3 de l’article 20 de la Llei 11/2016.
2. El funcionament de la Comissió no ha de suposar per a cap de les administracions que hi participin cap increment de personal laboral o funcionari ni de càrrecs de designació en la coordinació de la funcionalitat operativa de l’òrgan col·legiat esmentat.
Capítol III
Elaboració de l’informe biennal
Article 15
Contingut de l’informe
L’informe biennal ha de versar sobre els elements següents:
a) Les actuacions de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels ens que formen part del seu sector públic instrumental relacionades amb l’aplicació de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes, i, en particular, sobre l’aplicació i el desenvolupament de les previsions que indiquen els títols III, IV i V que, per raó de la matèria, afectin de manera específica les diferents conselleries.
b) El seguiment de les actuacions previstes en la planificació estratègica d’igualtat a què es refereixen els apartats 1, 2 i 3 de l’article 9 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.
c) Qualsevol altra informació sobre mesures adoptades per a la consecució efectiva de la igualtat real entre dones i homes no inclosa en les previsions anteriors.
Article 16
Procediment per a l’elaboració de l’informe
1. Totes les conselleries, els organismes públics i la resta d’ens concernits en l’elaboració de la proposta de l’informe biennal han de trametre a l’Institut Balear de la Dona, durant els mesos de gener dels anys que correspongui remetre al Parlament de les Illes Balears l’informe periòdic esmentat, la informació que, en l’àmbit de les seves respectives competències, els pertoqui lliurar, d’acord amb el que disposa l’article anterior.
2. En vista de la informació facilitada, l’Institut Balear de la Dona ha de redactar l’esborrany inicial de la proposta d’informe biennal en qüestió, que s’ha de sotmetre a la consideració de la Comissió per a la Igualtat de Gènere, perquè aquest òrgan col·legiat pugui pronunciar-se en un termini no superior a quinze dies des de la recepció de la documentació que pertoqui.
3. Una vegada evacuat el tràmit de consulta a la Comissió d’Igualtat de Gènere, o transcorregut el termini per fer-ho, l’Institut Balear de la Dona ha d’elaborar l’esborrany definitiu de l’informe periòdic.
4. Una vegada elaborat l’esborrany definitiu de la proposta de l’informe biennal corresponent, s’ha de sotmetre a la consideració de la consellera de Presidència, que ha de fixar la redacció definitiva de la proposta d’informe i l’ha d’elevar a la consideració del Consell de Govern perquè l’aprovi i posteriorment la trameti al Parlament de les Illes Balears.
Disposició addicional primera
Designació de vocals
En el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la data d’entrada en vigor d’aquest Decret, s’han de designar els vocals i les vocals a què es refereix l’article 5.1.b) d’aquest mateix Decret, així com els suplents i les suplents, que han de tenir el mateix rang que la persona que substitueixin.
Disposició addicional segona
Participació d’experts i organitzacions socials
Els òrgans i grups de treball de la Comissió, en funció dels temes de què s’hagi de tractar, poden convidar a participar en les seves reunions persones expertes i membres d’organitzacions representatives dels interessos socials i econòmics, quan considerin oportú demanar-los l’opinió.
Disposició final única
Entrada en vigor
Aquest Decret entra en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 29 de juny de 2018
|
La presidenta |
La consellera de Presidència |
Francesca Lluch Armengol i Socias |
Pilar Costa i Serra |
|