Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 805365
Decret de Presidència de l’Agència Menorca Talaiòtica núm. 3/2026, en relació amb l’actualització dels membres del Consell Rector de l’Agència Menorca Talaiòtica (exp. 7401-2026-000001)
Versió PDF
Atès l'acord del Ple del Consell Insular de Menorca, adoptat en la sessió de caràcter ordinari de 20 de desembre de 2021 (BOIB núm. 14 de 27 de gener de 2022), pel qual s'aprovaren definitivament la constitució i els estatuts de l'Agència Menorca Talaiòtica com a organització especialitzada sense personalitat jurídica pròpia dependent del Consell Insular de Menorca i adscrita al departament competent en matèria de patrimoni històric;
Atès que els Estatuts de l'Agència Menorca Talaiòtica estableixen que aquesta s'estructura internament en cinc òrgans de caràcter executiu –la Presidència, la Vicepresidència, el Consell Rector, la Comissió Executiva i la Direcció– i dos òrgans de caràcter bàsicament consultiu –el Consell Social i el Consell Científic–;
Atès que l'article 10 dels estatuts abans esmentats preveu expressament que el Consell Rector de l'Agència Menorca Talaiòtica ha d'estar format pels membres següents:
a) El/la president/a.
b) El/la vicepresident/a.
c) El director o la directora insular que tengui atribuïdes les competències de patrimoni històric, en el cas que no recaigui en aquesta persona la Vicepresidència de l'Agència.
d) Un alcalde o alcaldessa de l'illa en representació de la Comissió de Presidents de les Corporacions Locals de Menorca, a proposta d'aquesta comissió, que ha de designar titular i suplent.
e) Una persona en representació de la Conselleria del Govern de les Illes Balears que tengui atribuïdes les competències en matèria de patrimoni cultural, a proposta d'aquest, que ha de designar titular i suplent.
f) Una persona en representació del Ministeri del Govern d'Espanya que tengui atribuïdes les competències en matèria de Patrimoni Mundial, a proposta d'aquest, que també ha de designar titular i suplent.
g) El/la director/a de l'Agència Menorca Talaiòtica o un membre del personal tècnic de l'Agència, que hi assisteix amb veu però sense vot.
h) El/la director/a insular competent en matèria d'ordenació del territori.
i) El/la director/a insular competent en matèria d'ordenació turística.
j) El/la director/a de l'Agència Menorca Reserva de la Biosfera.
k) El/la cap del Servei de Patrimoni Històric.
l) El/la director/a de la Fundació Foment del Turisme de Menorca.
m) El/la coordinador/a científic/a de l'IME.
n) Dues persones en representació del Consell Científic a proposta d'aquest òrgan, que ha de designar titulars i suplents.
o) Dues persones en representació del Consell Social a proposta d'aquest òrgan, que ha de designar titulars i suplents.
Atès el Decret de Presidència de l'Agència Menorca Talaiòtica núm. 10/2024, de dia 11 d'octubre de 2024, en relació al nomenament dels membres del Consell Rector de l'Agència Menorca Talaiòtica (BOIB núm. 145, de 5 de novembre de 2024).
Atès el Decret 5/2026, de 6 de febrer, pel qual es disposa el nomenament del senyor Llorenç Perelló Rosselló com a director general de Cultura, amb efectes des del dia 6 de febrer de 2026, el qual substitueix a la senyora Ricarda Margarita Vicens Schluhe, qui tenia atribuïdes les competències en matèria de patrimoni cultural i estava nomenada com a suplent del Consell Rector de l'Agència Menorca Talaiòtica en representació de la Conselleria del Govern de les Illes Balears.
Atès que, ara per ara, no hi ha designada la persona que ocuparà la Direcció de l'Agència Menorca Talaiòtica, després de la renúncia de l'anterior titular, amb efectes de data 1 de novembre de 2025 i que, en tant no es cobreixi aquesta vacant, d'acord amb els Estatuts es preveu que formi part del Consell Rector un membre del personal tècnic de l'Agència, que hi assisteix amb veu però sense vot, i atès que actualment es compta amb la tècnica arqueòloga, es designa a la senyora Bàrbara Jordi Petrus.
Atesa la jubilació de Joana Gual Cerdó, cap del Servei de Patrimoni històric del CIM i membre titular del Consell Rector.
Atesa la sol·licitud del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de les Illes Balears (CDLIB), Secció d'Arqueologia, amb registre d'entrada núm. GE/007408/2025, d'11 de març de 2025, del canvi de representant al Consell Científic de l'Agència Menorca Talaiòtica, i sol·licita el canvi del senyor Ramón Martín pel senyor Pau Sureda Torres, quedant aquest com a suplent en el Consell Rector en representació del Consell Científic de l'AMT, d'acord amb el Decret de Presidència de l'Agència Menorca Talaiòtica núm. 1/2026 (BOIB núm. 100, d'11 de'agost de 2026).
Atès que s'ha de convocar el Consell Rector de l'Agència Menorca Talaiòtica.
Vist el Decret de la presidència del Consell Insular de Menorca núm. 103/2023, de 14 de juliol (BOIB núm. 99 de 18-7-2023), en el qual es delega la presidència de l'Agència Menorca Talaiòtica en el senyor Juan Domingo Pons Torres, conseller executiu cap del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports;
De conformitat amb les atribucions que em confereix la normativa vigent i, en particular, la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars;
RESOLC
PRIMER. Cessar com a membres vocals del Consell Rector de l'Agència Menorca Talaiòtica a:
SEGON. Nomenar com a membres del Consell Rector de l'Agència Menorca Talaiòtica a:
QUART. Notificar aquesta resolució a les persones interessades i donar-ne compte al Ple en la primera sessió que tengui.
CINQUÈ. Disposar la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici que tengui efectes des de la data en què s'hagi dictat.
Maó, 27 d'octubre de 2026
El president de l'Agència Menorca Talaiòtica Juan Domingo Pons Torres (DP 103/2023, de 14 de juliol) (BOIB núm. 99, de 18-7-2023)