Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, FUNCIÓ PÚBLICA I DIÀLEG SOCIAL

Núm. 721198
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual es disposa la inscripció i el dipòsit en el Registre de Convenis i Acords Col·lectius de Treball i Plans d’Igualtat de les Illes Balears, de l'Acta de Constitució de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu sectorial del comerç de 17 de juny de 2026 i la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (codi de conveni 07000195011981)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 17 de juny de 2026, els membres de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu sectorial del comerç es van reunir per aprovar la constitució de la Comissió Paritària del conveni.

2. En data 18 de juny de 2026, el senyor Antonio Font Mas, en representació de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu, va sol·licitar el registre, el dipòsit i la publicació de la citada Acta.

Fonaments de dret

1. L'article 90.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

2. El Reial Decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius, acords col·lectius de treball i plans d'igualtat.

3. L'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Inscriure i dipositar l'Acta de la constitució de la Comissió Paritària del Conveni col·lectiu del sector comerç, de 17 de juny de 2026, en el Registre de Convenis i Acords Col·lectius de les Illes Balears.

2. Disposar la publicació de l'esmentada acta en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Ordenar la traducció del text a la llengua catalana i fer constar que la versió en castellà és el text original subscrit per la Comissió Paritària.

4. Notificar aquesta Resolució a la persona interessada.

 

Palma, signat electrònicament (6 d'agost de 2026)

La directora general de Treball i Salut Laboral Maria de la Luz Moreno Romero Per delegació de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social (BOIB 99, de 26 de juliol de 2025)

 

 

ACTA DE CONSTITUCIÓ DE LA COMISSIÓ PARITÀRIA DEL CONVENI COL·LECTIU DEL SECTOR DE COMERÇ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA DE LES ILLES BALEARS

ASSISTENTS

Per AFEDECO

Antonio Vilella Paredes

DNI: 42****98V

Antonio Font Mas

DNI: 42****27F

Manuel Sánchez Rubio

DNI: 43****52G

Per PIMECO

Mónica Sakhrani Valls

DNI: 43****46R

Per FeSMC-UGT-Balears

José García Relucio

DNI: 42****61K

M. Belén Cordoba Dorsch

DNI: 49****31V

Lorenzo Navarro Jimeno

DNI: 43****57K

Per la Federació de Serveis de CCOO de les Illes Balears

Carmen María Carmona Burguillos

DNI: 44****24X

Per la Federació de Serveis de la USO de les Illes Balears

María del Mar Sigüenza Amengual

DNI: 43****23W

Secretari

Antonio Font Mas

DNI: 42****27F

A Palma de Mallorca, el 17 de juny de 2026, es reuneixen les persones que es relacionen al marge en el despatx professional de BUFETE ANTONIO FONT, amb la finalitat de constituir la COMISSIÓ PARITÀRIA DEL CONVENI COL·LECTIU DEL SECTOR DE COMERÇ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA DE LES ILLES BALEARS, d'acord amb el que estableixen els seus articles 73, 74 i concordants.

 

​​​​​​​Abans d'obrir la sessió, es pren l'acord de nomenar presidenta de la Comissió la Sra. M. Belén Córdoba Dorsch i el secretari d'actes el lletrat Sr. Antonio Font Mas.

1r. Designació dels membres de la Comissió Paritària. Tal com recull l'article 73 del Conveni, la Comissió Paritària està formada per 10 membres, 5 per part de la representació empresarial i 5 per la sindical. Concretament:

Per part de la representació empresarial

Per AFEDECO

Antonio Vilella Paredes

Bartolomé Servera Jaume

Manuel Sánchez Rubio

Per PIMECO

Mónica Sakhrani Valls

Per ASCOME PIME-MENORCA i PIMEEF

Vicente Planells Roig

Per FeSMC-UGT-Balears

José García Relucio

M. Belén Córdoba Dorsch

Lorenzo Navarro Jimeno

Per la Federació de Serveis de CCOO de les Illes Balears

Carmen María Carmona Burguillos

Per la Federació de Serveis de la USO de les Illes Balears

María del Mar Sigüenza Amengual

Les parts acorden que les persones titulars, si escau, poden ser substituïdes per les suplents que en el seu moment designarà cada una de les parts.

Les consultes s'han de formular a través d'alguna de les representacions signants d'aquest Conveni, i aquestes, si escau, les elevarà a la Comissió.

2n. Les parts acorden crear una comissió de treball, formada per les mateixes persones, per abordar el sistema de classificació professional, així com les funcions de cada lloc de treball. La primera reunió es durà a terme el mes de setembre de 2026.

3r. Facultar i autoritzar el secretari d'actes el lletrat Antonio Font Mas, perquè pugui fer tots els tràmits, accions, escrits i gestions que siguin necessaris conforme a dret, per tal d'efectuar la sol·licitud en el registre d'aquest acord normatiu, per la via corresponent, fins i tot la telemàtica o la que, si escau, se li pugui indicar i per a la seva sol·licitud posterior de publicació en el BOIB als efectes generals corresponents, i tot això amb la finalitat de desplegar les conseqüències jurídiques que se'n derivin, facultat i autorització que, en aquest acte, el lletrat indicat accepta en els mateixos termes.

I, perquè així consti i sense que hi hagi més assumptes per tractar, s'aixeca la sessió a les 11 hores, en el lloc i la data ut supra.