Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 685262
Resolució del director gerent de l’Escola Balear d'Administració Pública per la qual es cita a termini a les persones interessades en el recurs contenciós administratiu PA 288/2025 seguit davant el Jutjat Contenciós Administratiu núm.1, de Palma, contra la Resolució de la consellera de Presidència, Coordinació de l’Acció de Govern i Cooperació Local, de 26 d'agost de 2025, relativa al recurs d’alçada interposat contra l’acord del Tribunal Qualificador de 16 de juny de 2025, pel qual s'aprova la llista definitiva d'aprovats del segon examen del procés unificat per cobrir les places de la categoria de policia local per a l'any 2025
Versió PDF
Fets
1. La representació processal de la Sra. Helga Velasco Polo ha interposat recurs contenciós administratiu contra la Resolució de la consellera de Presidència, Coordinació de l'Acció de Govern i Cooperació Local, de 26 d'agost de 2025, relativa al recurs d'alçada interposat contra l'acord del Tribunal Qualificador, de 16 de juny de 2025, pel qual s'aprova la llista definitiva de persones aspirants que varen superar el segon exercici (proves físiques) del procés unificat 2025 per cobrir places de policia local en diversos municipis de les Illes Balears, en la qual la recurrent apareix com a No apte.
2. La pretensió en la qual es fonamenta el recurs contenciós administratiu interposat consisteix en que es declari la nul·litat de la Resolució de 26 d'agost de 2025 de la consellera de Presidència, Coordinació de l'Acció de Govern i Cooperació Local, així com l'Acord del Tribunal Qualificador de 16 de juny de 2025 i es reconegui el dret de la Sra. Velasco a ser declarada apta en la prova física o subsidiàriament s'ordeni la repetició de dita prova amb plenes garanties, davant un nou Tribunal o baix una supervisió independent.
Aquest recurs pot resultar rellevant per la resta d'aspirants admesos al procés selectiu unificat i convocats al segon exercici, en tant que són interessats directes, ja que una eventual estimació del recurs podria anular l'Acord del Tribunal de 16 de juny de 2025, i en conseqüència declarar apta a la interessada o ordenar la repetició de les proves físiques, amb totes les conseqüències que d'això es poden derivar.
3. El Decret de 5 de desembre de 2025 de la lletrada de l'Administració de Justícia, rebuda en aquest òrgan en data 9 de desembre de 2025, ha ordenat, entre d'altres coses, l'emplaçament de les parts interessades per a que puguin personar-se com a demandades davant l'òrgan judicial (Jutjat Contenciós Administratiu, nº 1) en el termini de nou dies.
4. Per l'anterior, en data 15 de setembre de 2026, el director gerent de l'EBAP ha dictat la resolució per la qual es remet còpia de l'expedient al Jutjat Contenciós Administratiu núm. 1 de Palma, i s'emplaça als interessats al procediment.
Fonaments de dret
1. L'article 49 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en relació amb els articles 40 i 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. En el punt 1.4 de les bases de la convocatòria aprovades per Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s'aproven pel procediment d'urgència la convocatòria, les bases, els temaris, els exercicis i es designa el tribunal qualificador d els proves selectives del procés unificat per cobrir les places de la categoria de policia dels municipis de Capdepera, Ciutadella, Llucmajor, Maó, Muro, Palma, Porreres, Sa Pobla, Sant Llorenç de Cardassar, Santa Eulàlia des Riu, Santanyí i Sóller (BOIB núm. 25, de 25 de febrer de 2025), que estableix que:
“D'acord amb l'article 45.1 b) de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren aquest procediment i s'hagin de notificar a les persones interessades, així com els de qualsevol procediment que se'n derivi (inclosos els anuncis de la interposició de qualsevol recurs en via administrativa o en via judicial i els tràmits d'audiència), en comptes de notificar-se , s'han de publicar a la Seu Electrònica (www.caib.es) i en el Portal de l'Opositor (http://oposicions.caib.es).
Tot això, sens perjudici que es publiquin el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes que les bases d'aquesta convocatòria determinin expressament que s'hagin de publicar.
En tot cas, només tenen efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de publicació prevists en aquesta convocatòria.”
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Citar a termini a les persones interessades que es poden veure afectades per la sentència que es dicti en el recurs contenciós administratiu seguit pels tràmits del procés abreviat 288/2025, perquè es puguin personar com a demandades davant el Jutjat Contenciós Administratiu núm. 1, de Palma, en el termini de nou dies, comptadors a patir de l'endemà de publicar-se aquesta resolució.
2. Comunicar a les persones interessades que, si es personen fora del termini indicat, se les considerarà part per als tràmits no preclosos, sense que per això s'hagi de retrotreure ni interrompre el curs del procediment. Si no compareixen oportunament, continuarà el procediment pels seus tràmits, sense que hi hagi lloc a efectuar-hi, en estrades o de qualsevol altra forma, notificacions de cap mena.
3. Ordenar la publicació d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el Portal de l'Opositor.
(Signat electrònicament:16 de setembre de 2026)
El director gerent de l'EBAP Pedro Siquier Gutiérrez