Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, AUTÒNOMS I ENERGIA

Núm. 692900
Resolució del conseller d’Empresa, Autònoms i Energia, a proposta definitiva del director general d’Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per la qual es proposa el pagament de la subvenció de la convocatòria pública de subvencions per a l’any 2026 per al foment d’instal·lacions d’energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a persones físiques dins el Programa FEDER 2021-2027 (FOTOPAR2026)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data de la signatura electrònica (17 de septembre de 2026), el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha formulat la proposta definitiva següent:

Fets

1. El 25 de desembre de 2025, en el BOIB núm. 171, es va publicar la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia de 19 de desembre de 2025 per la qual s'aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions per a l'any 2026 per al foment d'instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a persones físiques dins el Programa FEDER 2021-2027.

2. El 02 de juny de 2026, en el BOIB núm. 69, es va publicar la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia per la qual s'amplia el crèdit assignat en la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia per la qual s'aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions 2026-2027 per al foment d'instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i microeòlica dirigida a persones físiques dins del Programa FEDER 2021-2027

3. El senyor Francesc Aguiló Pons (FOTOPAR26-37/2026) d'aquesta Resolució va obtenir una subvenció per a la implantació d'instal·lacions renovables.

4. El senyor Francesc Aguiló Pons (FOTOPAR26-37/2026) d'aquesta Resolució va presentar la documentació justificativa de les actuacions realitzades.

5. El 20 d'agost de 2026, es va emetre una proposta de resolució de minoració de la quantitat de l'ajut del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic (BOIB núm. 106, de 25 d'agost de 2026).

6. El 25 d'agost de 2026, el titular del expedient FOTOPAR26-37/2026, senyor Francesc Aguiló Pons, va presenta una al·legació a la proposta de resolució de minoració (BOIB núm. 106, de 25 d'agost de 2026).

7. Els serveis tècnics competents han acceptat la al·legació del senyor Francesc Aguiló Pons (FOTOPAR26-37/2026), i conclouen, un cop valorada la documentació aportada i atès que a la factura aportada es pot comprovar el cost de les bateries i el cost de la instal·lació de les bateries, es considera, que complint la resta de les bases de la convocatòria pública de referència, l'ajut concedit hauria de ser de 7.632,00 € en comptes de 6.979,99 €.

8. Els serveis tècnics competents han informat favorablement sobre el pagament de la subvenció al senyor Francesc Aguiló Pons (FOTOPAR26-37/2026) per un import de 7.632,00 €.

Fonaments de dret

1. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003,de 17 de novembre, general de subvencions.

3. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

4. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).

5. Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia de 19 de desembre de 2025 (BOIB núm. 171, de 25/12/25) per la qual s'aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions per a l'any 2026 per al foment d'instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a persones físiques dins el Programa FEDER 2021-2027.

6. La Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia de 28 de maig de 2026 per la qual s'amplia el crèdit assignat en la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia per la qual s'aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions 2026-2027 per al foment d'instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i microeòlica dirigida a persones físiques dins del Programa FEDER 2021-2027 (BOIB núm. 69, de 02 de juny de 2026).

Proposta de resolució definitiva

Propòs al conseller d'Empresa, Autònoms i Energia que dicti una resolució en els termes següents:

1. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament d'una subvenció al senyor Francesc Aguiló Pons (FOTOPAR26-37/2026) per un import de 7.632,00 €.

2. Establir que els beneficiaris estan obligats a complir el que disposa l'apartat onzè de la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 22 de desembre de 2023, així com els supòsits establerts en l'apartat tretzè en relació amb la concurrència d'ajuts.

3. Disposar que tota alteració de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, com també l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions públiques o ens públics, nacionals o internacionals, dona lloc a la revisió parcial o total de la subvenció i, per tant, al reintegrament de la quantitat corresponent més els interessos de demora.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Autònoms i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 17 de setembre de 2026)

El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez Per delegació del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia (BOIB núm. 97, de 24/07/25)

El director general proposant Diego Viu Domínguez