Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, AUTÒNOMS I ENERGIA

Núm. 681320
Requeriment de documentació per al pagament de la subvenció en el tràmit de subvencions per al foment d’instal·lacions d’energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a persones físiques dins el Programa FEDER 2021-2027 (FOTOPAR 2026)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. El 25 de desembre de 2025, en el BOIB núm. 171, es va publicar la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia de 19 de desembre de 2025 per la qual per la qual s'aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions per a l'any 2026 per al foment d'instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a persones físiques dins el Programa FEDER 2021-2027.

2. El 02 de juny de 2026, en el BOIB núm. 69, es va publicar la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia per la qual s'amplia el crèdit assignat en la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia per la qual s'aprova, mitjançant el procediment de despesa anticipada, la convocatòria pública de subvencions 2026-2027 per al foment d'instal·lacions d'energia solar fotovoltaica i microeòlica adreçada a persones físiques dins el Programa FEDER 2021-2027.

3. Els serveis tècnics de la Direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic han examinat la documentació presentada per a la justificació i han detectat les anomalies indicades en la taula següent que l'interessat ha d'aportar, d'acord amb l'apartat desè de la resolució de la convocatòria de referència:

Expedient Sol·licitant NIF Anomalies
FOTOPAR26-174/2026 Juan Montserrat Galmes Sampol ***6651** - Memòria justificativa de l'actuació (document normalitzat 6): La capacitat d'emmagatzematge (kWh) que figura al document 6 (30,54) no coincideix amb la de la factura (32,152). - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la capacitat de les bateries. Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la potència de l'inversor. A les imatges aportades no està penjat el cartell de finançament europeu.
FOTOPAR26-176/2026 WAMBA SANCHEZ HERNANDEZ ***8179** - Memòria justificativa de l'actuació (document normalitzat 6): La potència unitària dels panells solars que figura al doc. 6 no coincideix amb la del certificat de l'instal·lador que s'ha presentat al registre d'autoconsum. - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): La potència unitària dels adhesius dels mòduls FV no coincideix amb la declarada al doc. 6 ni al registre d'autoconsum.
FOTOPAR26-746/2026 Maria Antonia Clar Bonet ***1905** - Factures i pagaments de l'actuació (subvenció > 6000 euros) : Els justificants de pagament aportats no cobreixen el total de la inversió realitzada. És necessari presentar els justificants de pagament restants. - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la capacitat de les bateries. Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la potència de l'inversor.
FOTOPAR26-304/2026 MARCO ALFREDO FERNANDEZ AGUILO ***4234** - Sol·licitud de pagament (document normalitzat 5): Falta indicar si s'ha concertat o no la execució parcial o total de la actuació a una persona o entitat vinculada. - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta aportar imatges de que la monitorització de dades de la instal·lació pertinent (producció d'energètica renovable en termes diari, mensual i anual, i el corresponent consum energètic per als mateixos períodes) és accessible des d'un dispositiu mòbil.
FOTOPAR26-209/2026 MAXIMILIAN FELSKE ****4524* - Certificats d'obligacions tributàries amb l'Estat, la CAIB i la Seguretat Social, si s'escau: El sol·licitant no està al corrent de les obligacions tributàries amb la ATIB. És necessari aportar certificat de la ATIB acreditant estar al corrent de pagaments pendents.
FOTOPAR26-136/2026 GIOELE BRIZIO ****7918* - Memòria justificativa de l'actuació (document normalitzat 6): La potència unitària dels mòduls (0.610kWp) no coincideix amb la potència unitària registrada (0.615kWp) - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta aportar imatges de la monitorització, on es pugui veure la producció diària, mensual i anual.
FOTOPAR26-242/2026 PERE TRIAS AULI ***4929** - Sol·licitud de pagament (document normalitzat 5): Falta indicar si s'ha concertat o no l'execució total o parcial de l'actuació a una persona o entitat vinculada. - Factures i pagaments de l'actuació (subvenció > 6000 euros) : Com els conceptes dels justificants de pagament no estan ben identificats, cal un justificant de l'empresa emissora de les factures de que ha cobrat el total de l'import. - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Les característiques tècniques de les plaques que es veuen a l'adhesiu no coincideixen amb les plaques facturades.
FOTOPAR26-277/2026 ENRIC GAIA MIRO ***6358** - Factures i pagaments de l'actuació (subvenció > 6000 euros) : S'ha de poder identificar l'ordenant de les transferències. - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta aportar imatges de que la monitorització de dades de la instal·lació pertinent (producció d'energètica renovable en termes diari, mensual i anual, i el corresponent consum energètic per als mateixos períodes) és accessible des d'un dispositiu mòbil. A les imatges aportades no està penjat el cartell de finançament europeu.
FOTOPAR26-141/2026 CARLOS FRAU CABOTA ***2522** - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta aportar imatges de que la monitorització de dades de la instal·lació pertinent (producció d'energètica renovable en termes diari, mensual i anual, i el corresponent consum energètic per als mateixos períodes) és accessible des d'un dispositiu mòbil.
FOTOPAR26-723/2026 Miriam Pons Olives ***4420** - Sol·licitud de pagament (document normalitzat 5): Falta indicar si s'ha concertat l'execució total o parcial de l'actuació a una persona o entitat vinculada.
FOTOPAR26-724/2026 GUILLERMO JOSE GRECH SANCHEZ ***4523** - Sol·licitud de pagament (document normalitzat 5): Manca indicar si ha sol·licitat o rebut algun altre ajut pel mateix concepte. - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la potència dels mòduls FV i de l'inversor. Falta aportar imatges de que la monitorització de dades de la instal·lació pertinent (producció d'energètica renovable en termes diari, mensual i anual, i el corresponent consum energètic per als mateixos períodes) és accessible des d'un dispositiu mòbil.
FOTOPAR26-516/2026 Georg Oliver Arpholm ****9749* - Factures i pagaments de l'actuació (subvenció > 6000 euros) : Com el concepte del justificant de pagament fa referència a un pressupost, cal entregar el pressupost indicat al concepte o un certificat de que l'empresa emissora de les factures ha cobrat l'import. - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la capacitat de les bateries. - En el cas de sistemes d'acumulació, garantia del fabricant amb una durada mínima de 5 anys: Manca presentar la garantia de les bateries que com a mínim ha de cobrir un període de cinc anys.
FOTOPAR26-755/2026 ANNA ROSZYK ****7381* - Sol·licitud de pagament (document normalitzat 5): Cal indicar si s'ha concertat o no l'execució total o parcial de l'actuació amb una persona o entitat vinculada. - Memòria justificativa de l'actuació (document normalitzat 6): La suma dels imports de les actuacions declarat al doc6 no coincideix amb l'import de les factures i del doc7. - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la capacitat de les bateries. Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la potència dels mòduls FV i de l'inversor.
FOTOPAR26-424/2026 LINGMEI DU ZHU ***2794** - Sol·licitud de pagament (document normalitzat 5): Manca presentar el doc. 5 de sol·licitud de pagament.
- Declaració responsable sobre la realització de l'actuació (document normalitzat 7): Per a subvencions superiors a 6.000 euros s'han d'annexar amb aquesta declaració responsable còpia les factures i justificants dels pagaments. Les factures han d'estar detallades per conceptes i preus unitaris valorats individualment, i han d'especificar clarament el nombre de plaques i la seva potència unitària. - Factures i pagaments de l'actuació (subvenció > 6000 euros) : Manca la seva presentació. - Memòria justificativa de l'actuació (document normalitzat 6): El doc. 6 presentat està incomplet, no s'han emplenat totes les dades tècniques de l'actuació realitzada. - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta aportar el reportatge fotogràfic complet, amb les plaques i la monitorització.
FOTOPAR26-851/2026 David James Barber ****2611* - Factures i pagaments de l'actuació (subvenció > 6000 euros) : Les factures han d'estar detallades per conceptes i preus unitaris. - Memòria justificativa de l'actuació (document normalitzat 6): La capacitat de les bateries declarada al doc. 6 (15.36kWh) no coincideix amb la declarada al registre de la instal·lació (5.12kWh). - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): La potència del panells indicada a l'adhesiu de les característiques tècniques (545W) no coincideix amb la potència dels panells registrada (535W)
FOTOPAR26-854/2026 DAVID JAVIER NICOLAS HUETE ***2284** - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la capacitat de les bateries i la marca, el model i la potència dels panells FV.
FOTOPAR26-1093/2026 ROCIO RIVAS THWAITE ***2315** - Sol·licitud de pagament (document normalitzat 5): Falta indicar si s'ha concertat o no l'execució total o parcial de l'actuació a una persona o entitat vinculada. - Memòria justificativa de l'actuació (document normalitzat 6): La capacitat d'emmagatzematge que figura al doc. 6 (10.570kWh) no coincideix amb la registrada i facturada (10kWh).
FOTOPAR26-1094/2026 JAIME TORRENS BOLET ***5478** - Declaració responsable sobre la realització de l'actuació (document normalitzat 7): La data que s'indica a la factura 134 no coincideix amb la data de la factura entregada. - Factures i pagaments de l'actuació (subvenció > 6000 euros) : La potència unitària indicada a la factura i al document 6 (0.425kWp) no coincideix amb el registre de la instal·lació (0.450kWp). - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta aportar imatges de la la monitorització de la producció en termes diaris, mensuals i anuals.
FOTOPAR26-1101/2026 MAGDALENA RIBOT RIERA ***3870** - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la potència dels mòduls FV i de l'inversor.
FOTOPAR26-1336/2026 PEDRO JOSE SILLERO RIOS ***8069** - Sol·licitud de pagament (document normalitzat 5): Falta indicar si s'ha concertat o no l'execució total o parcial a una persona/entitat vinculada. - Document fotogràfic (plaques, inversors i ferratina FEDER): Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la capacitat de les bateries. Falta presentar una imatge amb la placa de característiques tècniques on es pugui veure la marca, el model i la potència dels mòduls FV. El cartell entregat no correspon a la partida pressupostària assignada. Cal aportar el cartell d'ajuts cofinançats per la Unió Europea.

D'acord amb l'apartat desè punt 2 de la Resolució de la convocatòria, disposau d'un termini de quinze dies hàbils des de la publicació d'aquest requeriment al Butlletí Oficial de les Illes Balears. En cas que no presenteu la documentació esmentada es procedirà a la revocació de la subvenció, d'acord amb l'apartat desè punt 6 de la Resolució de la convocatòria.

 

(Signat electrònicament: 15 de setembre de 2026)

El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez