Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS
Núm. 608169
Institut Menorquí d’Estudis. Acord del Consell Rector de l’Institut Menorquí d’Estudis de data 30 de juliol de 2026, relatiu a la concessió dels ajuts a la investigació de l’IME 2025 (exp. I0015-2025- 000007)
Versió PDF
Vistes les bases i la convocatòria per a la concessió de beques d'investigació de l'IME per a l'any 2025, aprovades pel Consell Rector de l'Institut Menorquí d'Estudis de data 6/08/2025 i publicades al BOIB núm. 125 de data 18/09/2025.
Atesos els informes dels avaluadors externs i de les diferents seccions de l'IME;
Els membres del Consell Científic, constituït en comissió avaluadora, a partir dels informes d'avaluació externa i dels informes de les seccions, i de conformitat amb la base 10a de les bases reguladores de la convocatòria dels ajuts a la investigació 2025, per unanimitat acorden aprovar la puntuació que s'indica més avall per a cada una de les línies d'ajut, desglossada d'acord amb els criteris de valoració previstos a les bases, als diferents projectes d'investigació presentats.
A més, la comissió avaluadora acorda de proposar al Consell Rector la reducció proporcional de l'import de cada ajut perquè la suma total sigui de 30.000 € per a cadascuna de les línies.
I atesa la proposta del president de l'Institut Menorquí d'Estudis;
Per unanimitat dels sis membres assistents de Consell Rector, s'aprova el següent acord:
Primer.- Aprovar la puntuació i ordenació de major a menor puntuació de les sol·licituds d'ajuts a la investigació corresponents a la convocatòria de l'any 2025 que es detallen a l'annex.
Segon.- Concedir un ajut a les sol·licituds d'ajuts a la investigació 2025 a aquelles que han obtingut una major puntuació fins arribar a un import total màxim de 60.000 €, amb càrrec a la partida 4630-780000 Ajuts a la investigació del pressupost de l'IME 2025 i 2026, amb les condicions establertes a les bases reguladores, amb el termini de lliurament dels treballs i la forma de pagament que s'estableix en cada cas.
Tercer.- Desestimar la resta de sol·licituds per manca de crèdit pressupostari, atès que l'import total de les sol·licituds és superior al crèdit disponible i d'acord amb el que estableix la base 2a de les Bases reguladores.
Quart. - Publicar al BOIB l'edicte corresponent.
Contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar els recursos següents:
- En el termini d'un mes a partir de l'endemà del dia de la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs potestatiu de reposició davant aquest Consell Rector. Aquest recurs s'entendrà desestimat si no s'hagués notificat la resolució quan hagi transcorregut un mes des que s'hagués interposat. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat Contenciós Administratiu de Palma.
- En el termini de dos mesos a partir de l'endemà del dia de la publicació d'aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma sempre que no s'hagués interposat recurs potestatiu de reposició, atès que en aquest cas s'hauria d'esperar que se'n dicti resolució.
Tot això sens perjudici que es pugui utilitzar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.
Tot l'anterior s'ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.
ANNEXOS
Annex 1: investigadors novells
Annex 2: investigadors consolidats
Signat en el lloc i la data que consta en la signatura electrònica(14 d'agost de 2026)
El president Juan Domingo Pons Torres (DP 120/2025 de 1.09.2025) (BOIB núm. 117 de 4.09.2025)