Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS

Núm. 587386
Proposta de resolució del director general de Turisme per la qual es deneguen sol·licituds presentades en el marc de la convocatòria de subvencions per a millores en eficiència energètica i la innovació en matèria de processos i d’organització en l’àmbit turístic de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 21 de maig de 2026, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a millores en eficiència energètica i la innovació en matèria de processos i d'organització en l'àmbit turístic de les Illes Balears.

2. El termini per presentar sol·licituds es va iniciar el 8 de juny de 2026 i finalitza el 30 de setembre de 2026, d'acord amb el que estableix l'article 18 de la convocatòria.

3. El personal tècnic de la Direcció General de Turisme ha analitzat i avaluat les sol·licituds presentades per les entitats que es relacionen en l'annex i considera que han de ser denegades pels motius que en el mateix annex s'indiquen.

4. D'acord amb l'article 21 de la convocatòria, correspon al director general de Turisme formular al conseller de Turisme, Cultura i Esports la proposta de resolució per la qual es deneguen les sol·licituds presentades per les entitats que es relacionen en l'annex, pels motius allà exposats.

Les persones interessades disposen d'un tràmit d'audiència de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a fi de formular les al·legacions que considerin oportunes a través del tràmit electrònic específic de la Seu Electrònica de la CAIB. L'accés a aquest tràmit es pot fer des de la pàgina web ajutsturistics.caib.es.

No es consideren vàlides i, per tant, s'han de tenir per no presentades les al·legacions fetes a través d'un altre mitjà electrònic que no sigui el tràmit específic esmentat.

Fonaments de dret

1. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

2. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. L'Ordre del conseller de Turisme de 20 de juny de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de turisme, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de 26 de maig de 2005 i amb la correcció d'errors publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de 27 d'agost de 2005.

5. La Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a millores en eficiència energètica i la innovació en matèria de processos i d'organització en l'àmbit turístic de les Illes Balears, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el 21 de maig de 2026.

Proposta de resolució

Propòs al conseller de Turisme, Cultura i Esports que dicti una resolució en els termes següents:

1. Denegar les sol·licituds de subvenció presentades per les entitats que es relacionen en l'annex i pels motius allà exposats.

 

2. Publicar aquesta proposta de resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a l'efecte que les entitats sol·licitants puguin formular les al·legacions que considerin oportunes en el termini de deu dies hàbils, comptadors des de la publicació, d'acord amb allò disposat en l'article 21 de la convocatòria.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (7 d'agost de 2026)

El director general de Turisme Miguel Ángel Rosselló Jiménez

 

ANNEX

Núm. d'expedient Núm. GOIBE Sol·licitant Establiment Actuació Motiu de la denegació
TUR_ITS_EEI_29 GOIBE470723/2026 HOTEL BONSOL, SA HOTEL BONSOL «Substitución de dos acumuladores de ACS» L'actuació no compleix el requisit mínim de despesa subvencionable establert en la convocatòria. En concret, l'article 14.1.d) disposa expressament que s'estableix un import mínim de 10.000 euros, sense IVA, de despesa subvencionable per a cada sol·licitud presentada. L'import de la despesa subvencionable presentat amb la sol·licitud no arriba al llindar mínim exigit de 10.000 euros.
TUR_ITS_EEI_38 GOIBE513815/2026 C. B PRATS FERRER VICENTE Y DOS MÁS HOSTAL RESIDENCIA NICOLAU «Implantar una herramienta digital interna para la gestión operativa del departamento de limpieza de habitaciones» D'acord amb els requisits establerts en la convocatòria, no poden adquirir la condició de persones beneficiàries aquelles entitats que no tenguin personalitat jurídica pròpia. En aquest sentit, l'article 4 de la convocatòria limita la condició de beneficiàries a les persones físiques o jurídiques que compleixin els requisits prevists, sense incloure entre les possibles beneficiàries les entitats sense personalitat jurídica diferenciada. Així mateix, l'article 5.2 exigeix expressament que les persones jurídiques sol·licitants acreditin que es troben degudament constituïdes d'acord amb la normativa aplicable. Atès que les comunitats de béns constitueixen una entitat sense personalitat jurídica pròpia distinta de la dels seus comuners, i la convocatòria no preveu expressament la seva participació com a beneficiàries, aquestes no poden ser admeses com a subjectes beneficiaris de les subvencions regulades per aquesta convocatòria.
TUR_ITS_EEI_47 GOIBE519372/2026 APARTHOTEL CLUB POLLENSA SA PUERTO AZUL SUITE HOTEL «Proyecto de optimización en el proceso del ciclo del agua mediante un filtrado avanzado» No s'acredita que l'actuació objecte del projecte constitueixi una innovació en matèria de processos en els termes previstos a la Tipologia 3 - Innovació en matèria de processos. De la documentació aportada es desprèn que l'actuació consisteix principalment en la substitució del sistema de filtració de la piscina existent per un sistema multicartutx, així com en la instal·lació dels equips auxiliars necessaris per al seu funcionament i el seguiment posterior dels resultats obtinguts durant el període d'explotació.
Tot i que la memòria preveu una reducció dels consums d'aigua, productes químics i recursos de manteniment associats a la instal·lació, no queda degudament justificat que l'actuació impliqui la implantació d'un mètode de producció o de subministrament nou o significativament millorat, ni que es produeixi una transformació substancial dels processos de gestió o operació de l'establiment. La millora descrita deriva principalment de la incorporació d'un nou sistema de filtració i de les seves característiques tècniques, sense que s'acrediti de manera suficient l'existència d'un nou procés operatiu innovador diferenciat de la mera renovació o substitució d'equipaments.
En conseqüència, es considera que l'actuació presentada respon essencialment a una actuació de millora tècnica d'una instal·lació existent orientada a l'eficiència en el consum de recursos, però no acredita de forma suficient el compliment dels requisits exigits per a les actuacions d'innovació en matèria de processos objecte de la Tipologia 3 de la convocatòria.
TUR_ITS_EEI_49 GOIBE532416/2026 EIDENAI S.L ES BAULÓ PETIT HOTEL «Proyecto de optimización del consumo de recursos mediante la adecuación funcional de la piscina» L'actuació presentada no s'emmarca en cap de les tipologies subvencionables, tampoc en la Tipologia 3 - Innovació en matèria de processos. De la memòria aportada es desprèn que l'actuació consisteix principalment en l'adequació física de la piscina existent mitjançant el recreixement del fons, la reducció del volum útil d'aigua i l'execució de les obres i adaptacions constructives necessàries per assolir aquest objectiu. La finalitat perseguida és la disminució del consum d'aigua, de productes químics i dels recursos associats a l'explotació de la instal·lació, però no es descriu la implantació d'un mètode de producció o de subministrament nou o significativament millorat, ni s'acredita una transformació dels processos operatius de l'establiment en els termes exigits per a les actuacions d'innovació en processos.
La memòria identifica com a element principal de l'actuació la reforma de la piscina i la modificació de les seves característiques físiques, sense que es concreti la implantació de nous sistemes de gestió, procediments operatius, metodologies de treball, eines de control o mecanismes de digitalització que permetin considerar que es produeix una innovació de procés.
En conseqüència, l'actuació descrita té per objecte una millora constructiva i funcional de la instal·lació orientada a l'estalvi de recursos, però no acredita suficientment l'existència d'una innovació en matèria de processos susceptible d'acollir-se a la Tipologia 3 de la convocatòria.