Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT, MEDI RURAL I ESPORTS

Núm. 526057
Resolució de modificació per errors materials de la resolució de declaració d’emergència cinegètica a l’illa de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 26 de juny de 2026 el conseller executiu de Medi Ambient, Medi Rural i Esports dictà resolució de declaració d'emergència cinegètica a l'illa de Mallorca.

2. En data 4 de juliol de 2026 es publicà dita resolució al BOIB número 84.

3. S'ha observat errors materials al punt 3 b) a. de l'esmentada resolució pel que fa als dies autoritzats respecte al control de tudó (Columba palumbus) i a la taula del annex “VEDATS: RESUM DE CAPTURES (a presentar pel titular del vedat) RESUM DE CAPTURES CORRESPONENT A L'EMERGÈNCIA CINEGÈTICA TEMPORAL PER AL CONTROL POBLACIONAL DEL TUDÓ (Columba palumbus) I COLOM (Columba livia) 2026”, tant a la versió castellana com catalana.

4. El Cap de Servei de Caça ha emès informe proposta per a la correcció dels errors materials detectats a la resolució.

Fonaments de dret

I. Pel que fa a la competència:

1. Llei Orgànica 1/2007, de 1 de març, per la qual s'aprova l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. (BOE núm. 52, d'1 de març de 2007)

2. Decret 106/2010, de 24 de setembre, sobre el traspàs als consells insulars de les funci-ons i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquestes institucions insulars que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria de caça i de regulació, vigilància i aprofitament dels recursos cinegètics, com també de pesca fluvial.

3. Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022).

4. Reglament Orgànic del Consell de Mallorca (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018).

5. Decret de Presidència del Consell de Mallorca pel qual es creen els departaments que n'han d'estructurar el Govern de 10 de juliol de 2023 (BOIB núm. 95, de 11.07.2023).

6. Decret de Presidència del Consell de Mallorca pel qual es creen les direccions insulars i les secretaries tècniques en què s'han d'estructurar els departaments de (BOIB núm. 97, de 13 de juliol de 2023).

7. Decret de Presidència pel qual s'estableixen les competències dels departaments del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 106 de 29 de juliol de 2023).

II. Pel que fa al procediment són d'aplicació:

1. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 03 d'abril de 2003).

2. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

Article 109.2 «Les Administracions Públiques podran, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instàncies dels interessats els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes».

Per tot el que s'ha exposat, el vicepresident segon i conseller executiu de Medi Ambient, Medi Rural i Esports dicta la següent,

Resolució

1. Modificar els errors materials del punt 3 b) a. de l'esmentada resolució pel que fa als dies autoritzats respecte al control de tudó (Columba palumbus) i a la taula del annex “VEDATS: RESUM DE CAPTURES (a presentar pel titular del vedat) RESUM DE CAPTURES CORRESPONENT A L'EMERGÈNCIA CINEGÈTICA TEMPORAL PER AL CONTROL POBLACIONAL DEL TUDÓ (Columba palumbus) I COLOM (Columba livia) 2026”, tant a la versió castellana com catalana, quedant de la següent manera:

On diu:

Versió catalana

b) Dies autoritzats i terrenys per desenvolupar el control poblacional mitjançant caça durant el període declarat d'emergència cinegètica temporal:

a. Vedats

  • Tudó: dies 2, 6, 9, 13, 16 i 20 d'agost de 2026

Annex: VEDATS: RESUM DE CAPTURES (a presentar pel titular del vedat)

RESUM DE CAPTURES CORRESPONENT A L'EMERGÈNCIA CINEGÈTICA TEMPORAL PER AL CONTROL POBLACIONAL DEL TUDÓ (Columba palumbus) I COLOM (Columba livia) 2026.

Versió castellana

b) Días autorizados y terrenos para desarrollar el control poblacional mediante caza durante el período declarado de emergencia cinegética temporal:

a. Cotos

  • Paloma torcaz: días 2, 6, 9, 13, 16 i 20 de agosto de 2026

Anexo: COTOS: RESUMEN DE CAPTURAS (a presentar por el titular del coto)

RESUMEN DE CAPTURAS CORRESPONDIENTE A LA EMERGENCIA CINEGÉTICA TEMPORAL PARA EL CONTROL POBLACIONAL DE LA PALOMA TORCAZ (Columba palumbus) Y LA PALOMA BRAVÍA (Columba livia) 2026.

Ha de dir:

Versió catalana

b) Dies autoritzats i terrenys per desenvolupar el control poblacional mitjançant caça durant el període declarat d'emergència cinegètica temporal:

a. Vedats

  • Tudó: dies 2, 6, 9, 13, 15, 16 i 20 d'agost de 2026

Annex: VEDATS: RESUM DE CAPTURES (a presentar pel titular del vedat)

RESUM DE CAPTURES CORRESPONENT A L'EMERGÈNCIA CINEGÈTICA TEMPORAL PER AL CONTROL POBLACIONAL DEL TUDÓ (Columba palumbus) I COLOM (Columba livia) 2026.

Versió castellana

b) Días autorizados y terrenos para desarrollar el control poblacional mediante caza durante el período declarado de emergencia cinegética temporal:

a. Cotos

  • Paloma torcaz: días 2, 6, 9, 13, 15, 16 y 20 de agosto de 2026

Anexo: COTOS: RESUMEN DE CAPTURAS (a presentar por el titular del coto)

RESUMEN DE CAPTURAS CORRESPONDIENTE A LA EMERGENCIA CINEGÉTICA TEMPORAL PARA EL CONTROL POBLACIONAL DE LA PALOMA TORCAZ (Columba palumbus) Y LA PALOMA BRAVÍA (Columba livia) 2026.

2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

En Palma, a data de la signatura electrònica (10 de juliol de 2026

El conseller executiu de Medi Ambient, Medi Rural i Esports Pedro Bestard Martínez)

(Signat electrònicament: 13 de juliol de 2026

El secretari general Antoni Benlloch Ramada)