Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 503777
Resolució de concessió de les subvencions corresponents a la convocatòria de subvencions a petites i mitjanes empreses i entitats de l’Economia Social de Mallorca per a la implantació de la Responsabilitat Social en la seva gestió l’any 2026

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, en data 2 de juliol de 2026, va prendre la següent resolució:

«Antecedents

1. El 19 de març de 2026, la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local va prendre la resolució d'aprovació de la convocatòria de subvencions a petites i mitjanes empreses i entitats de l'Economia Social de Mallorca per a la implantació de la Responsabilitat Social en la seva gestió l'any 2026. En el BOIB núm. 36, de 21 de març de 2026, es va publicar l'extracte de la convocatòria de subvencions esmentada.

2. La Comissió avaluadora, reunida el 10 de juny de 2026, va examinar i avaluar les sol·licituds presentades.

Dintre del termini de presentació s'han rebut un total de 29 sol·licituds, corresponents a 29 entitats.

3. A l'acta de la Comissió avaluadora, es proposa desestimar una sol·licitud que no compleix amb els requisits prevists a la convocatòria. A continuació, es detalla l'entitat i les deficiències observades:

  • ASOC RESTAURANT WEEK BALEAR (ARWB): el projecte sol·licitat té per objectiu la implantació inicial d'una plataforma col·laborativa aplicada a l'ecosistema gastronòmic de Mallorca i la promoció del producte local, tot això sense especificar la modalitat d'actuació prevista ni l'estàndard o acció acreditable segons l'establert a la convocatòria. D'acord amb l'apartat 3.3 de la convocatòria només seran subvencionables les accions acreditables en l'àmbit de la Responsabilitat Social reconegudes a nivell nacional i internacional, que s'enquadrin en alguna de les modalitats establertes: elaboració de memòries de sostenibilitat, obtenció de certificacions o informes externs de verificació i adhesió a organitzacions. El projecte sol·licitat no s'enquadra en cap d'aquestes modalitats.

4. A l'acta de la Comissió avaluadora, es constata que les següents entitats han presentat renúncia a les seves sol·licituds:

  • Rilocost Services S.L: presentada la renúncia en data 27 de maig de 2026 (registre d'entrada núm. 58856/2026).
  • Isla Centinela S.L: presentada la renúncia en data 27 de maig de 2026 (registre d'entrada núm. 58855/2026).
  • Jardines Campaner SL: presentada la renúncia en data 27 de maig de 2026 (registre d'entrada núm. 58637/2026).
  • DEEJAYSGRUP SL Y MEDITERRANEAN CREATIVE HUB S.L.U. SEGUNDA UNIÓN TEMPORAL DE EMPRESAS LEY 18/1982: presentada la renúncia en data 27 de maig de 2026 (registre d'entrada núm. 59049/2026).
  • DENOMINACIÓ D'ORIGEN PROTEGIDA OLI DE MALLORCA: presentada la renúncia en data 4 de juny de 2026 (registre d'entrada núm. 61678/2026).

5. En data 11 juny de 2026 l'òrgan instructor ha emès informe relatiu al compliment per part de les entitats beneficiàries dels requisits per accedir a les subvencions.

6. A l'esmentat informe es fa constar que, una vegada assignats els imports subvencionables als projectes de les entitats sense ànim de lucre (aplicació 65.93101.48900), es comprova que hi ha un crèdit sobrant de 19.223,10 euros a l'aplicació (crèdits autoritzats i que no es preveuen disposar) que, d'acord amb l'apartat 2 de la convocatòria, es pot traspassar a l'altra línia, la corresponent a empreses i entitats amb ànim de lucre (65.93101.47900) que disposa d'un crèdit autoritzat per import de 50.000,00 euros. En qualsevol cas, la suma d'aquests imports no és suficient per finançar la totalitat dels imports sol·licitats a la línia de d'empreses i entitats amb ànim de lucre, per la qual cosa, s'ha fet l'assignació d'imports en proporció a les puntuacions atorgades i seguint el procediment previst a l'apartat 6 de la convocatòria tal com es detalla a l'acta de la Comissió avaluadora de 10 de juny de 2026.

7. Consta la resolució de la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, d'11 de juny de 2026, de redistribució dels crèdits prevists a la present convocatòria per tal d'acréixer el crèdit de la línia dempreses i entitats amb ànim de lucre amb el crèdit romanent de la línia d'entitats sense ànim de lucre pels imports abans esmentats.

8. Consta l'informe jurídic del cap de l'Oficina de Responsabilitat Social i el de fiscalització prèvia de la Intervenció delegada de La Misericòrdia (núm. 2026/3522).

Fonaments

Primer. D'acord amb l'article 33.2 k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny de consells insulars els consellers executius són l'òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions.

Segon. D'acord el Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca, de dia 28 de juliol de 2023, pel qual s'estableixen les competències dels Departaments del Consell Insular de Mallorca, modificat per Decret de 2 d'octubre de 2023, al Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local li correspon la competència relativa a les polítiques de responsabilitat social.

Tercer. D'acord amb l'establert a l'apartat 5 de la convocatòria, en cas que el crèdit previst a la convocatòria sigui superior a l'import total sol·licitat (un cop aplicat el límit màxim per projecte), com és el cas de la línia d'entitats sense ànim de lucre, i una vegada comprovat el compliment dels requisits establerts, es podran atorgar les subvencions per l'import sol·licitat.

En canvi, la suma dels imports sol·licitats pels projectes subvencionables de la línia d'empreses i entitats amb ànim de lucre és superior al crèdit previst a la convocatòria per a la qual cosa, d'acord amb el previst a l'apartat 5 de la convocatòria, s'ha d'aplicar el procediment de concurrència competitiva i avaluar els projectes d'acord amb els criteris establerts a l'apartat 6 de la convocatòria.

Quart. La Comissió d'avaluació és l'òrgan col·legiat d'existència preceptiva en els procediments de concurrència, la qual ha d'emetre l'informe en el que es concreta el resultat de l'avaluació de les sol·licituds en base al qual l'òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva. Les funcions i composició d'aquest òrgan estan previstes a l'apartat 8.5. de la convocatòria, d'acord amb l'article 18 de l'Ordenança General de Subvencions (en endavant, OGS).

Cinquè. La proposta de concessió de les presents subvencions s'ajusta a l'OGS i, específicament, al previst a l'article 27.1 de la mateixa normativa i s'ha realitzat conforme els principis de transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics establerts a la base 37 de les Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca de l'any 2026.

Atesos el antecedents i fonaments exposats, la consellera executiva de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local adopta la següent

RESOLUCIÓ

1. Acceptar la renúncia a les sol·licituds de subvencions corresponents a la convocatòria de subvencions a petites i mitjanes empreses i entitats de l'Economia Social de Mallorca per a la implantació de la Responsabilitat Social en la seva gestió l'any 2026 de les següents entitats:

Expedient Entitat NIF Projecte Import
sol·licitat
Incidències
1479768J Rilocost Services S.L B57808883 Implantació d'un sistema de responsabilitat social en un Centre Especial d'Ocupació basat en la gestió ambiental i el benestar psicosocial (Rilocost) 4.000,00 Presentada renúncia a la sol·licitud dia 27 de maig de 2026
1479809Q Isla Centinela S.L B07894405 Implantació d'un sistema de responsabilitat social en un Centre Especial d'Ocupació basat en la gestió ambiental i el benestar psicosocial 4.000,00 Presentada renúncia a la sol·licitud dia 27 de maig de 2026
1484913E Jardines Campaner SL B57785941 Certificació conforme a UNEv- EN ISO 9001 i UNE EN ISO
14001:2015
4.000,00 Presentada renúncia a la sol·licitud dia 27 de maig de 2026
1489551X DEEJAYSGRUP SL Y
MEDITERRANEAN CREATIVE
HUB S.L.U. SEGUNDA UNIÓN
TEMPORAL DE EMPRESAS
LEY 18/1982
U21923750 ATLÀNTIDA MALLORCA FILM
FEST 2026
4.000,00 Presentada renúncia a la sol·licitud dia 27 de maig de 2026
1490733N DENOMINACIÓ D'ORIGEN
PROTEGIDA OLI DE
MALLORCA
Q0700451H Implantació ISO 17065 i acreditació ENAC 4.000,00 Presentada renúncia a la sol·licitud dia 4 de juny de 2026

2. Desestimar la sol·licitud de subvenció corresponent a la convocatòria de subvencions a petites i mitjanes empreses i entitats de l'Economia Social de Mallorca per a la implantació de la Responsabilitat Social en la seva gestió l'any 2026 de la següent entitat per les deficiències indicades:

Expedient Entitat NIF Projecte Import
sol·licitat
1475061X ASOC RESTAURANT WEEK
BALEAR (ARWB)
G26609248 Implantación de un sistema de
Responsabilidad Social en Mallorca
Restaurant Week 2026
4.000,00
Incidències
El projecte sol·licitat té per objectiu la implantació inicial d'una plataforma col·laborativa aplicada a l'ecosistema gastronòmic de Mallorca i la promoció del producte local, tot això sense especificar la modalitat d'actuació prevista ni l'estàndard o acció acreditable segons l'establert a la convocatòria. D'acord amb l'apartat 3.3 de la convocatòria només seran subvencionables les accions acreditables en l'àmbit de la Responsabilitat Social reconegudes a nivell nacional i internacional, que s'enquadrin en alguna de les modalitats establertes: elaboració de memòries de sostenibilitat, obtenció de certificacions o informes externs de verificació i adhesió a organitzacions. El projecte sol·licitat no s'enquadra en cap d'aquestes modalitats.

3. Concedir les subvencions corresponents a la convocatòria de subvencions a petites i mitjanes empreses i entitats de l'Economia Social de Mallorca per a la implantació de la Responsabilitat Social en la seva gestió l'any 2026, per un import total de 80.000,00 euros, a les entitats i pels imports que s'indiquen al quadre següent.

4. Disposar una despesa a favor de les entitats següents, pels imports que es relacionen, dels quals 10.776,90 euros es finançaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 65.93101.48900 (entitats sense ànim de lucre) i 69.223,10 euros amb càrrec a l'aplicació

65.93101.47900 (empreses i entitats sense ànim de lucre):

  Empreses i entitats amb ànim de lucre    
Expedient Entitat NIF Modalitat d'actuació Import
sol·licitat
Puntuació Import concedit Observacions
1474515N THE RIGGING
POINT SL
B57828410 B) Obtenció certificacions C) Adhesió a organitzacions 4.000,00 35 3.760,24  
1476415C BALEARES DE
LIMPIEZA SA
A07204647 B) Obtenció certificacions 3.239,27 30 3.223,06  
1479863Q VITRAC, OBRA
PUBLICA SL
B57207714 B) Obtenció certificacions 4.000,00 45 4.000,00  
1484023T ESTUDIS
EFICIENTS
D'ENGINYERIA
2009 SL
B57606527 B) Obtenció certificacions 4.000,00 35 3.760,24 Es disminueix el pressupost de l'ISO 9001.
1485578D Bruper, SA A07166085 A) Memorias de
sostenibilitat
4.000,00 30 3.223,06  
1486677E GRABADOS
NAYBOR SA
A07209075 B) Obtenció certificacions 4.000,00 40 4.000,00  
1487462W CALIDAD
CROMATICA SL
B16544926 A) Memorias de
sostenibilitat B) Obtenció certificacions
4.000,00 30 3.223,06 Es disminueix el pressupost de l'ISO 9001.
1489580M A. F. TRANS
INTERNACIONAL
SL
B57346215 B) Obtenció certificacions C) Adhesió a organitzacions 3.882,00 40 3.882,00  
1489760M Y LANTIMAR
YACHTING SL
B57619850 B) Obtenció certificacions 4.000,00 40 4.000,00  
1489880D FRUITES I
VERDURES SON
MARCH, S.L.U
B07664675 A) Memorias de
sostenibilitat B) Obtenció certificacions C) Adhesió a organitzacions
4.000,00 30 3.223,06  
1489976M COMPAÑIA
HOTELERA SANT
JORDI SA
A07015597 B) Obtenció certificacions 4.000,00 30 3.223,06  
1490025E KELKO QUIMICA
SL
B07781925 B) Obtenció certificacions 4.000,00 40 4.000,00  
1490082J COMPAÑIA
HOTELERA
PLAYA PAGUERA
SA
A07020969 B) Obtenció certificacions 4.000,00 30 3.223,06  
1490128Y COMPAÑIA
HOTELERA
FLORIDA SA
A07014277 B) Obtenció certificacions 4.000,00 30 3.223,06  
1490161T ACUSA SA A08764193 B) Obtenció certificacions 4.000,00 35 3.760,24  
1490586J SALINAS DE
LEVANTE SA
A07006778 B) Obtenció certificacions 3.850,00 35 3.760,24  
1491135X Cooperativa
Agrícola Sant
Bartomeu, SCL
F07013303 B) Obtenció certificacions 1.647,60 35 1.647,60  
1491217K GUSTO
MUNDIAL
BALEARIDES SL
B57213357 B) Obtenció certificacions 4.000,00 30 3.223,06 Es disminueix el pressupost del software (Fjiol-Leadity).
1491306J REDICAN SL B38766085 B) Obtenció certificacions 3.645,00 35 3.645,00  
1491345N ASTILLEROS DE
MALLORCA SA
A07012826 B) Obtenció certificacions 4.000,00 30 3.223,06  
    Entitats sense ànim de lucre    
Expedient Entitat NIF Modalitat d'actuació Import
sol·licitat
Puntuació Import concedit Observacions
1473616P Fundació Estel de Llevant Salut Mental G07815905 B) Obtenció certificacions 4.000,00 30 4.000,00  
1476875Q APAEMA G57510737 A) Memòries sostenibilitat B) Obtenció certificacions C) Adhesió a organitzacions 3.858,54 40 3.858,54  
1480249C ASSOCIACIO
DE VEINS DE
PORT
POLLENÇA
G07029481 B) Obtenció certificacions 3.305,79 40 2.918,36 Es disminueix el pressupost de l'ISO 9001.

5. Notificar aquesta resolució als interessats i publicar-la a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB.»

Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de rebre aquesta notificació. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu/consellera executiva o davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.

 

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

(Signat electrònicament: 8 de juliol de 2026)

El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local Diego de la Fuente Rama