Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA
Núm. 493331
Resolució del Conseller Executiu de Turisme d’habilitació com a guia oficial de turisme de les Illes Balears, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca, de les persones declarades aptes per la Comissió Avaluadora en relació amb les proves realitzades el 30 de maig de 2026
Versió PDF
ANTECEDENTS
Primer. El Decret 20/2015, de 17 d'abril, dictat en desenvolupament de la Llei 8/2012 de turisme de les Illes Balears en el seu capítol X estableix una nova regulació de la professió de guia de turistes i visitants a Balears, més moderna i d'acord amb les necessitats actuals del mercat i introdueix, entre altres coses, noves vies per a l'habilitació de guies de manera directa i mitjançant la superació de proves.
Segon. El Decret 20/2015, en l'article 137 apartat 4, estableix la possibilitat d'obtenir l'habilitació a qui, en els termes i condicions fixades en l'apartat 2, superi unes proves que han de fixar les administracions turístiques competents, en aquest cas, el Consell Insular de Mallorca.
Tercer. En data 9 de febrer de 2026, es va dictar la Resolució núm. 2725 del Conseller Executiu de Turisme per la qual s'aproven la convocatòria, les bases i els temaris de les proves per a l'habilitació com a guia oficial de turisme de les Illes Balears, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca (BOIB núm. 20 de 12 de febrer de 2026).
Quart. En data 16 d'abril de 2026, en compliment del previst a la Base setena de la Convocatòria de les proves per a l'habilitació com a guia oficial de turisme de les Illes balears, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca, expirat el termini de presentació de sol·licituds i esmena d'errors i una vegada revisades, es varen publicar al tauler d'anuncis del Consell Insular de Mallorca les llistes provisionals d'admesos i exclosos, amb indicació individualitzada de les causes d'exclusió de les persones interessades que no havien estat admeses.
Amb la publicació de les llistes provisionals, es va obrir un termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació perquè els interessats poguessin presentar les al·legacions que consideressin oportunes.
Cinquè. En data 30 d'abril de 2026, va finalitzar el període d'al·legacions. Finalitzat el període d'al·legacions i davant l'absència d'al·legacions formulades pels interessats, es va aprovar la llista definitiva de persones admeses i la llista provisional de persones excloses en relació amb les proves per a l'habilitació com a guia oficial de turisme de les Illes Balears, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca. Així mateix, es va procedir a la designació dels membres de la Comissió Avaluadora.
Sisè. En data 30 de maig de 2026, es varen realitzar les proves d'habilitació com a guia oficial de turisme de les Illes Balears, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca.
Setè. En data 9 de juny de 2026, es varen publicar els resultats provisionals de les proves d'habilitació com a guia oficial de turisme de les Illes Balears, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca, i es va informar a les persones aspirants que disposaven d'un termini de 3 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació per sol·licitar la revisió de les seves proves a la Comissió Avaluadora. Tres persones aspirants varen sol·licitar la revisió de les seves proves dins termini.
Vuitè. En data 23 de juny de 2026, realitzades les revisions de les proves sol·licitades, la Comissió Avaluadora va publicar al tauler d'anuncis del Consell Insular de Mallorca els resultats per blocs i la qualificació final definitius de cada una de les persones aspirants admeses a les proves d'habilitació com a guia oficial de turisme de les Illes Balears, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca, realitzades el 30 de maig de 2026.
FONAMENTS DE DRET
I. Decret 20/2015, de 17 d'abril, dictat en desenvolupament de la Llei 8/2012 de turisme de les Illes Balears, en particular, el seu Capítol X.
II. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú a les administracions públiques.
III. Bases reguladores de la Convocatòria, aprovades mitjançant la Resolució núm. 2725 del Conseller Executiu de Turisme per la qual s'aproven la convocatòria, les bases i els temaris de les proves per a l'habilitació com a guia oficial de turisme de les Illes Balears, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca (BOIB núm. 20 de 12 de febrer de 2026).
Per tot allò que s'ha exposat, i d'acord disposa la Base setena abans esmentada,
RESOLC
PRIMER. Habilitar com a guia oficial de turisme de les Illes Balears, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca, a les persones declarades aptes per la Comissió Avaluadora de les proves d'habilitació de referència realitzades el passat 30 de maig de 2026. La relació de les persones declarades aptes s'inclou com a ANNEX I del present Acord.
SEGON. Donar compte de la present Resolució al Servei d'Ordenació Turística del Consell Insular de Mallorca, als efectes previstos en el punt resolutiu tercer.
TERCER. Advertir a les persones declarades aptes que als efectes de la seva inscripció en el Registre d'Empreses, Activitats i Establiments Turístics i l'obtenció del carnet de Guia de Turisme de les Illes Balears de les persones hauran de realitzar el tràmit pertinent davant el Servei d'Ordenació Turística del Consell Insular de Mallorca.
En aquest sentit, es facilita l'enllaç següent: https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=75344
QUART. Ordenar la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquest acte, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant aquest conseller executiu o davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant la secció Contenciosa Administrativa del Tribunal d'Instància, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant la secció Contenciosa Administrativa del Tribunal d'Instància, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
(Signat electrònicament: 29 de juny de 2026
El conseller executiu de Turisme Guillem Ginard Sala
El secretari general Antoni Venlloch Ramada)
ANNEX I Llistat de les persones declarades aptes a les proves d'habilitació com a guia oficial de turisme de les Illes Balears, en l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca
|
LLINATGES I NOM |
NIF |
RESULTAT |
SEGONA LLENGUA ESTRANGERA |
|---|---|---|---|
|
PARRA MAYOLAS ANNA |
3998***** |
Apte |
Italià |
|
ELWART KAMILA TERESA |
Y611***** |
Apte |
Polonès |
|
MECFEL ANNA ZOFIA |
Y560***** |
Apte |
Polonès |
|
SERRANO MORENO GUILLERMO DE BORJA |
4899***** |
Apte |
Italià |
|
FEMENIA SASTRE PERE JOAN |
4346***** |
Apte |
Italià |
|
LISCAKOVA JANA |
Y675***** |
Apte |
Eslovac |
|
BLASCO CASTILLO PABLO |
4317***** |
Apte |
Italià |
|
TAY DINA |
Y752***** |
Apte |
Francès |
|
SKUPNIEWICZ AGATA |
Y169***** |
Apte |
Polonès |
|
SANCHEZ SERRANO ALBERTO |
4313***** |
Apte |
Alemany |
|
FELDMEIER FRANK ADOLF |
X338***** |
Apte |
Alemany |
|
BOSCH UUTTU MARIA GABRIELA |
4317***** |
Apte |
Italià |
|
NOLTE JESSICA |
X058***** |
Apte |
Alemany |
|
PICH ESTEVE CLAUDIA |
4318***** |
Apte |
Francès |