Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 426624
Resolució de la directora gerenta de l’Hospital Universitari Son Espases del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es convoca la provisió, pel procediment de concurs, del lloc de feina de cap del secció de Control de Gestió de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital Universitari Son Espases del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

És necessari cobrir el lloc de feina de cap de secció de Control de Gestió corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Universitari Son Espases del Servei de Salut de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. Els articles 29 i 30 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut (BOE núm. 301, de 17 de desembre de 2003).

2. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social (BOE núm. 8, de 9 de gener de 1999).

3. La disposició final dissetena de la Llei 4/2025, de 18 de juliol, d'actuacions urgents destinades a l'obtenció de sòl mitjançant projectes residencials estratègics a les Illes Balears, que estableix els diferents nivells de català exigibles al personal estatutari de gestió i serveis (BOIB núm. 97, de 24/07/2025).

4. L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022 (BOIB núm. 70, de 31 de maig de 2022).

5. L'article 46 de la Llei 7/2024, de 11 de desembre, de mesures urgents de simplificació i racionalització administratives de les administracions públiques de les Illes Balears, relatiu a les formes de provisió dels llocs singularitzats.

6. L'Acord del Consell de Govern de 22 de desembre de 2023 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de 4 de desembre de 2023, pel qual s'estableix un barem únic de puntuació dels mèrits de coneixement de català aplicable a tots els procediments selectius, de provisió i mobilitat del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 173, de 23 de desembre de 2023).

7. La Resolució de la consellera de Salut, de 10 de juliol de 2025, per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari als òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 17/07/2025), en virtut de la qual es delega a les persones titulars de les gerències territorials, en relació amb el personal adscrit a la seva gerència, la competència de convocar i resoldre tots els procediments de provisió de llocs de cabdalia, assimilats i singularitzats, exceptuant  les cabdalies de servei, i també la remoció del personal que hagi accedit a dits llocs als casos previstos legalment.  

Per això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per proveir, pel sistema de concurs, el lloc de feina de cap de secció de Control de Gestió corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Universitari Son Espases del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren a l'annex 1.

3. Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren a l'annex 2.

4. Aprovar el barem de mèrits aplicable a aquesta convocatòria, que figura a l'annex 3.

5. Publicar el model de sol·licitud i el model de projecte de gestió i organització per accedir al lloc de feina que s'ofereix en aquesta convocatòria, accessibles en el portal web www.ibsalut.es.

6. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el portal web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es).

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant qualsevol jutjat contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

Palma, data a la signatura electrònica (8 de juny de 2026)

La directora gerenta de l'Hospital Universitari Son Espases  Granados Ulecia Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Lloc de feina que s'ha de proveir

Es convoca el lloc de feina de cap de secció de Gestió de Control corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència de l'Hospital Universitari Son Espases del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Característiques generals

El règim jurídic del lloc de feina en qüestió és el que estableix la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, i les disposicions que la despleguen. El càrrec s'ha d'ocupar en règim de dedicació exclusiva.

3. Requisits dels aspirants

3.1. Requisits generals

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per mitjà d'una norma legal.

b) Tenir un nomenament com a personal estatutari fix que, en la data de publicació d'aquesta convocatòria, estigui en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de lloc i presti servei en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut.

També hi pot participar a les convocatòries de llocs de feina el personal funcionari de carrera que, en la data de la publicació d'aquesta convocatòria, estigui en la situació de servei actiu o en la situació de reserva de lloc de feina i presti servei en qualsevol administració pública.

Així mateix, hi pot optar el personal estatutari, interí en vacant, que compleixi la resta dels requisits que preveu la convocatòria, circumscrivint-se la seva possible selecció a l'absència de personal fix, i per un període màxim d'un any.

c) Tenir una titulació oficial que habiliti per a l'exercici professional del lloc de feina (o estar en condicions d'obtenir-la dins del termini per presentar sol·licituds):

  • Subgrup A1: llicenciatura o grau.
  • Subgrup A2: diplomatura o grau.
  • Subgrup C1: batxillerat i/o formació professional de grau superior.

d) Acreditar els coneixements de català corresponents al nivell B2, de conformitat amb el punt 7 de la disposició final dissetena de la Llei 4/2025, que modifica la disposició addicional quinzena de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

e) Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament.

f) Tenir setze anys complerts i no sobrepassar l'edat de jubilació forçosa.

g) No haver estat separat del servei -per mitjà d'un expedient disciplinari- de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni estar inhabilitat amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni, si escau, per a la professió corresponent.

En els casos de persones d'altres estats esmentades en el paràgraf a), no estar inhabilitat, per sanció o pena per a l'exercici professional o per accedir a funcions o serveis públics en el seu estat, ni haver estat separat mitjançant sanció disciplinària de cap de les seves administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.

3.2. Requisits específics

a) Ser personal estatutari fix de gestió i serveis o personal funcionari de carrera dels subgrups A1, A2 i C1 que en la data de la publicació de la convocatòria estigui en servei actiu o en reserva de plaça i presti servei en una institució sanitària del Sistema Nacional de Salut o en qualsevol altra administració pública.

b) Presentar un projecte de gestió i organització relacionat amb les funcions del lloc de feina i objectius del servei, segons el model publicat en el portal web www.ibsalut.es.

c) Tenir reconegut el nivell II de carrera professional (la capacitació professional ha de ser en els grups de classificació de gestió i serveis al qual s'opta).

d) Haver prestat serveis per un període mínim de 18 mesos a una Unitat de Control de Gestió a institucions sanitàries del Servicio de Salut de les Illes Balears.

Així mateix, en cas de participar personal estatutari interí en plaça vacant, haurà de complir els requisits establerts en aquest apartat.

3.3. Acreditació dels requisits

a) Els requisits s'han de complir el darrer dia del termini per presentar sol·licituds en la forma que la convocatòria determini i s'ha de mantenir fins a la presa de possessió.

b) L'acreditació dels requisits ha de fer-se efectiva en el moment de presentar la sol·licitud.

c) El personal del Servei de Salut de les Illes Balears no ha d'acreditar documentalment els requisits generals d'aquesta convocatòria —excepte el nivell de coneixements de català—, perquè l'òrgan competent fa les comprovacions necessàries d'ofici, llevat que l'aspirant s'hi oposi manifestament en la sol·licitud.

d) Respecte a l'acreditació del requisit de capacitació lingüística ha d'acreditar-se, d'acord amb la normativa vigent, per mitjà d'un certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o qualsevol dels expedits, reconeguts com a equivalents o homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin el nivell corresponent.

e) El personal que no pertany al Servei de Salut de les Illes Balears ha d'aportar la documentació acreditativa –original o una copia autèntica- de tots els requisits dels termes establerts a l'apartat 3.3.a).

4. Característiques del lloc de feina i funcions que s'han d'exercir

La persona que obtingui el lloc de feina dependrà del cap del Servei de Control de Gestió i ha d'exercir les funcions pròpies del cap de secció de Control de Gestió de l'Hospital Universitari Son Espases del Servei de Salut de les Illes Balears, entre les quals hi ha les següents:

1. Dissenyar i elaborar Quadres de Comandament.

2. Coordinar i liderar a l'equip de professionals del servei.

3. Fomentar la polivalència i la formació continua de l'equip.

4. Realitzar el seguiment i l'anàlisi de la Contractació d'Efectius per Col·lectius (FTEs).

5. Realitzar el seguiment i l'anàlisi del Despesa i/o consum en Bens i  Serveis.

6. Revisar i controlar els processos d'imputació de despeses i consums als diferents Centres de Cost.

7. Realitzar el control i seguiment del Contracte de Gestió del Sector Ponent. Presupuestació, anàlisi de compliment i/o justificació de desviacions, previsions anuals (Forecast).

8. Dissenyar i avaluar informes de seguiment econòmic-assistencial que vinculin les variacions de despesa amb les variacions d'activitat i que aportin un reflex de l'avaluació econòmica del Sector Ponent.

9. Valorar econòmicament les noves accions.

10. Elaborar i realitzar el seguiment periòdic dels Contractes de Gestió dels Serveis. Donar suport i assessorar als responsables assistencials per a un adequat anàlisi conjunt de la informació i dades econòmic-assistencials.

11. Realitzar comptabilitat analítica.

12. Elaborar estadístiques i reporting d'informació requerits per usuaris interns del Sector o per organismes externs.

13. Realitzar procediments de Liquidació de Programes Especials.

14. Explotar dades des dels diferents Sistemes d'Informació i gestionar la seva extracció i visualització a través del Power BI – SIHUSE: SAP R3, SAP R/H, GESCOT, Millenium, Sophia, AIDA i altres sistemes d'informació.

15. Participar en la implantació de nous SSII destinats a la millora de l'accés a la informació econòmic-assistencial.

16. Altres funcions que li siguin encomanades per la Direcció de l'Hospital.

5. Tràmit de sol·licitud

5.1. Per participar en la convocatòria, els aspirants han de presentar la sol·licitud i el projecte de gestió i organització d'acord amb els models publicats en el portal web www.ibsalut.es (Professionals>Treballa amb nosaltres> Llocs de comandament estatutari > Llocs de comandament intermedi de Gestió i Serveis) dins el termini de vint (20) dies hàbils comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5.2. La sol·licitud es pot formalitzar en el Registre de l'Hospital Universitari Son Espases o mitjançant qualsevol de les vies previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s'han d'adreçar a l'òrgan competent. (DIR3: A04005003)

5.3. Junt amb la sol·licitud, els aspirants han d'aportar els documents que acreditin els requisits específics i la que s'especifiqui a l'apartat 6 de la convocatòria. Per altra banda, els aspirants que no treballin al Servei de Salut de les Illes Balears han de presentar també els documents acreditatius dels requisits generals.

5.4. Els documents aportats han de ser documents originals o copies autèntiques.

5.5. Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicaran en el portal web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) les llistes provisionals d'admesos i exclosos, especificant la causa de l'exclusió.

En cas de participar personal interí per vacant, aquestes llistes provisionals d'admesos i exclosos es desglossaran en una llista preferent, per al personal fixe, i una altre subsidiària, per al personal interí, atès que la selecció d'aquest personal dependrà de l'absència de personal fixe seleccionable.   

5.6. Els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals per presentar reclamacions —que no tindran caràcter de recurs— o per esmenar, si escau, el defecte que n'hagi motivat l'exclusió o corregir errors detectats en la consignació de les dades personals.

5.7. Posteriorment es publicaran en el mateix portal web les llistes definitives de candidats admesos i exclosos, en els termes assenyalats a l'apartat 5.5. respecte a la participació de personal interí, amb la causa d'exclusió de cadascun. Alhora, es publicarà la llista provisional de puntuacions dels mèrits dels candidats.

5.8. Atenent als principis d'eficiència i celeritat, en el supòsit que només hi concorri un candidat, i sempre que compleixi les condicions i els requisits establerts a l'apartat 7.5. de l'Acord, amb independència de la puntuació mínima per adjudicar el lloc de feina, se'l pot eximir de valorar els mèrits al·legats i se li pot adjudicar directament el lloc de feina.

6. Documentació que s'ha d'aportar

6.1. Sol·licitud per participar en el procés selectiu i projecte de gestió i organització.

Els models d'aquests documents es poden descarregar en el portal web www.ibsalut.es, seguint la ruta Professionals > Treballa amb nosaltres > Llocs de comandament estatutari > Llocs de comandament intermedi de gestió i serveis.

6.2. Documentació relativa als requisits establerts a l'apartat 3.

7. Sistema de selecció

7.1. El procediment per proveir aquest lloc de feina és el concurs específic, de manera que es valora si els mèrits s'adeqüen a les característiques del lloc.

7.2. Els mèrits acreditats es valoren amb referència a la data de venciment del termini per presentar sol·licituds.

7.3. Els mèrits al·legats es poden acreditar per mitjà de la documentació següent:

a) Antiguitat, experiència professional i grau de carrera professional: certificat expedit per l'administració pública corresponent.

b) Estudis acadèmics reglats i formació de postgrau: còpia autèntica del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers).

c) Si es presenten títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació del ministeri competent en matèria d'educació.

d) Coneixements de català: certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) o bé expedit o homologat per l'òrgan competent en matèria de certificació de català o reconegut com a equivalent per la normativa autonòmica vigent.

Cursos de formació: només es valora la formació acreditada per mitjà de certificats d'aprofitament.

7.4. En el procés de valoració dels mèrits es pot exigir formalment al candidat que aclareixi el contingut de certs documents que hagi adjuntat o que aporti la documentació addicional que es consideri necessària per comprovar els mèrits al·legats.

7.5. Els mèrits són valorats per la Comissió de Valoració, els membres de la qual figuren a l'annex 2. Tots els membres de la Comissió tenen la condició de personal estatutari fix o funcionari de carrera en una plaça, una categoria, un cos, un grup o una escala per als quals s'exigeixi tenir una titulació de nivell acadèmic igual o superior que la que s'exigeix per al lloc de feina que s'ofereix. El fet de pertànyer a la Comissió és sempre a títol individual, de manera que no se'n pot formar part en representació d'una altra persona.

8. Resolució de la convocatòria i efectes

8.1. D'acord amb el punt 10.1 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022, la Comissió de Valoració ha d'elaborar una llista amb les puntuacions dels mèrits de cada candidat i ha d'elevar a l'òrgan competent una proposta motivada de nomenament del que hagi obtingut la puntuació més alta. No obstant això, de forma motivada pot proposar que la convocatòria es declari deserta si no hi ha concorregut cap aspirant que compleixi els requisits o que assoleixi la puntuació mínima prevista.

8.2. L'òrgan competent per resoldre ha de dictar una resolució provisional del concurs, en la qual ha d'indicar la puntuació obtinguda per cada aspirant que hagi estat admès i que s'ha de publicar en el portal web www.ibsalut.es.

8.3. Es poden presentar al·legacions contra aquesta resolució en el termini de set dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació.

Les al·legacions registrades s'han de resoldre per mitjà de la resolució en la qual es publiquin la llista de definitiva i el nomenament del candidat designat per ocupar el lloc de feina -o bé la declaració que la convocatòria ha quedat deserta, o en el seu cas-, que s'ha de fer pública en el mateix portal web i també en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.4. El candidat designat ha de prendre possessió del lloc de feina dins el termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a la qual es refereix el punt anterior. No obstant això, l'òrgan convocant pot prorrogar aquest termini si el candidat designat ho sol·licita i ho justifica degudament.

8.5. En el cas que, per qualsevol motiu, el candidat designat no prengui possessió del lloc de feina, l'òrgan competent pot designar el candidat de la llista que el segueixi per ordre de puntuació.

8.6. El candidat designat obtindrà un nomenament per ocupar el lloc de feina convocat i la seva situació serà la següent:

a) Si té la condició de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears amb plaça al mateix centre, ocuparà el lloc de feina com a personal estatutari de la seva categoria en el mateix centre.

b) Si té la condició de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears amb plaça en un altre centre, passarà a ocupar directament el lloc de feina al centre de destinació i quedarà en situació de reserva respecte de la seva plaça estatutària.

c) Si té la condició d'estatutari d'un altre servei de salut, passarà a ocupar directament el lloc de feina en el centre de destinació i quedarà en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació aplicable.

d) Si té la condició de funcionari de carrera amb plaça en una altra administració pública, passarà a ocupar directament el lloc de feina en el centre de destinació i quedarà en la situació administrativa que li correspongui segons la legislació aplicable.

8.7. Els efectes econòmics i administratius del nomenament només es produiran en haver tingut lloc la presa de possessió del lloc de feina.

8.8. El treballador nomenat no pot participar en concursos de provisió de llocs de feina durant un termini mínim de dos anys comptadors des del dia en què hagi pres possessió del lloc. Aquesta previsió no és aplicable en els supòsits de remoció o supressió del lloc de feina, de redistribució d'efectius o altres supòsits de mobilitat forçosa.

8.9. En els supòsits de renúncia o de cessament en el lloc de feina per les causes establertes en el punt 16 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022, aquest treballador deixarà d'ocupar el lloc obtingut i passarà a ocupar la plaça bàsica de la seva categoria des de la data en què el supòsit sigui efectiu.

9. Cessament

9.1. Són causes de cessament en el lloc de feina obtingut les que estableix el punt 16 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022.

9.2. Així mateix, en cas de renúncia o cessament, és aplicable el que estableix aquest mateix punt de l'Acord.

9.3. D'igual mode, segons lo disposat al punt 6.1.f) de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022, quan la persona adjudicatària tingui la condició de personal interí per vacant, el nomenament serà per un període d'un any, sent el seu cessament de caràcter automàtic.

10. Avaluació de l'acompliment

10.1. El treballador nomenat ha de superar l'avaluació de l'acompliment professional i del compliment dels objectius del lloc de feina obtingut. Per tant, la continuïtat en el lloc de feina queda vinculada a superar aquesta avaluació.

10.2. La primera avaluació s'ha de dur a terme en complir el primer any d'ocupació efectiva del lloc de feina; aquest termini es compta des de la data de la presa de possessió.

10.3. Els objectius del lloc de feina el compliment dels quals és objecte de l'avaluació de l'acompliment prevista a l'article 14 de l'Acord pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears tenen, com a finalitat principal, aplicar el marc legal vigent en matèria de personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

10.4. A aquest efecte s'ha d'aplicar el procediment d'avaluació establert en el punt 15 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022.

 

ANNEX 2 Comissió de Valoració

Càrrec

Nom

Titulars

President/a

Montserrat Martín Barricarte

Secretari/ària

Luisa Nogués Sánchez

Vocal titular 1

Julia Diaz Montolio

Suplents

President/a

Mª José Bauza Alonso

Secretari/ària

Elena Mª Villaverde Bellido

Vocal suplent 1

Bartomeu Ramón Nicolau

 

ANNEX 3 Barem de mèrits

L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 estableix els mèrits següents:

A. Mèrits generals de consideració necessària (màxim: 50 punts)

Es valoren:

1. Antiguitat

2. Nivell de coneixements de català

3. Grau de carrera professional

4. Formació

4.1. Estudis acadèmics reglats

4.2. Formació de postgrau

4.3. Formació continuada i de perfeccionament

B. Mèrits específics relacionats amb el lloc de feina (puntuació màxima: 61 punts)

Es valoren:

1. Currículum professional

3. Projecte de gestió i organització

3. Entrevista personal

A continuació, es desglossa cadascun dels mèrits que es valoren.

A. MÈRITS GENERALS DE CONSIDERACIÓ NECESSÀRIA                                              Màxim: 50 punts

1. Antiguitat                                                                                                                                   Puntuació màxima: 20 punts

Serveis prestats                                                                                                                                      Puntuació

En una categoria de gestió i serveis del subgrup A1............................................................................... 0,20/mes

En una categoria de gestió i serveis del subgrup A2............................................................................... 0,18/mes

En una categoria de gestió i serveis del subgrup C1............................................................................... 0,16/mes

Es computa per mesos de servei en el Sistema Nacional de Salut o en altres administracions públiques; no es poden computar els serveis prestats simultàniament amb altres que també s'al·leguin.

2. Nivell de coneixements de català                                                                                Puntuació màxima: 5 punts

Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acrediti, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'acumula a la del primer. En qualsevol cas, només es valoren els certificats d'un nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés a la funció pública d'acord amb la normativa vigent en el moment de la convocatòria.

Per participar en un procediment per cobrir llocs de feina adscrits conjuntament a diferents cossos, escales i categories s'ha de tenir el certificat de coneixements de català corresponent al cos o l'escala de més exigència.

Nivell de català                                                                                                                                            Puntuació

C1 (certificat de nivell de suficiència)................................................................................................................ 3

C2 (certificat de nivell superior)......................................................................................................................... 4

LA (certificat de llenguatge administratiu)........................................................................................................ +1

3. Grau de carrera professional                                                                                     Puntuació màxima: 15 punts

Es valora segons el nivell de carrera professional consolidat. Els nivells no són acumulables.

En el cas que el nivell del grau de carrera professional sigui un requisit específic, només es valora el nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés.

Nivell de carrera                                                                                                                                    Puntuació

III ..................................................................................................................................................................11,5

IV.................................................................................................................................................................... 15

4. Formació                                                                                                                  Puntuació màxima: 10 punts

4.1. Estudis acadèmics reglats i completats de nivell igual o superior i diferents de la titulació requerida per al nomenament en la categoria d'origen que estiguin directament relacionats amb el lloc de feina que s'ha de proveir

Titulació                                                                                                                                                       Puntuació

Per cada títol igual al requerit per a la categoria d'origen................................................................................. 3

Per cada títol superior al requerit per a la categoria d'origen............................................................................ 4,5

En el cas que es presenti més d'una titulació, s'ha d'especificar quines corresponen a formació i quina correspon al requisit general.

Els estudis que donen accés a les titulacions de grau no són acumulables.

4.2. Formació de postgrau

Puntuació

Màster oficial universitari.................................................................................................................................. 6

Titulacions universitàries pròpies                                                                                                            Puntuació

LRU                                                                                                         ECTS

Màster....................................................................................................... 2,0................................................ 4,5

Especialista............................................................................................... 1,5................................................ 3,0

Expert....................................................................................................... 1,0................................................ 2,0

Cursos....................................................................................................... 0,5................................................ 1,0

4.3. Formació continuada i de perfeccionament

Puntuació en hores

Puntuació en crèdits

ECTS

LRU

Per cada 10 hores:

0,05 punts

Per cada crèdit

(25 hores): 0,20 punts

Per cada crèdit

(10 hores): 0,05 punts

Només es valora la formació continuada dels darrers deu anys.

No es valoren com a mèrit els estudis que siguin un requisit previ i necessari per cursar els estudis que es valorin. A aquest efecte, es considera requisit previ i necessari la titulació conduent a una altra titulació o que quedi absorbida per una altra titulació valorada com a mèrit.

Es valoren tots els cursos de formació certificats amb aprofitament, impartits o promoguts per les entitats següents:

  • Qualsevol administració pública de base territorial o entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic).

  • Qualsevol universitat i escola d'administració pública.

  • Els cursos impartits en el marc dels acords de formació continuada i per a l'ocupació de les administracions públiques i per les organitzacions sindicals, quan siguin promotores d'aquests acords.

  • Els cursos certificats per la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut per als llocs de feina que tinguin com a requisit pertànyer a un cos de l'escala o una titulació sanitària. En aquests casos, els cursos es valoren d'acord amb els crèdits certificats per l'esmentada Comissió de Formació Continuada.

  • La valoració d'aquests cursos formatius es pot quantificar en funció de la durada, la dificultat i, si escau, la superació de proves sobre matèries relacionades directament amb les funcions pròpies del lloc de feina ofert.

B. MÈRITS ESPECÍFICS                                                                                                      Màxim: 61 punts

1. Currículum professional                                                                                                     Puntuació màxima: 22 punts

  • La valoració del currículum es quantifica segons la naturalesa del lloc de feina ofert, tenint en compte l'experiència en llocs de feina semblants o la semblança entre el contingut tècnic i l'especialització dels llocs ja ocupats amb els del lloc ofert.

  • L'experiència professional com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut es valora de la mateixa manera que els serveis prestats en la mateixa categoria que la del lloc de feina ofert sempre que es compleixin els requisits exigits per participar en el procediment de provisió durant el temps en què s'hagi ocupat el càrrec directiu. També es poden valorar les aptituds i els rendiments estimats en altres llocs ocupats anteriorment.

1.1. Llocs de feina en relació amb el lloc ofert

Serveis prestats                                                                                                                                        Puntuació

Haver ocupat llocs de comandament amb un complement de destinació superior al nivell 24............... 0,20/mes

Haver ocupat llocs de comandament amb un complement de destinació igual al nivell  24.............................................................................................................................................................. 0,15/mes

Haver ocupat llocs de comandament amb un complement de destinació inferior al nivell 24................. 0,10/mes

1.2. Altres experiències professionals relacionades amb el lloc de feina ofert

Serveis prestats                                                                                                                                      Puntuació

Haver prestat servei com a directiu en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut en el subgrup A1..................................................................... 0,20/mes

Haver prestat servei com a directiu en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut en el subgrup A2..................................................................... 0,18/mes

Haver prestat servei com a directiu en institucions sanitàries del Sistema Nacional de Salut en el subgrup C1..................................................................... 0,16/mes

Haver prestat servei en llocs de feina amb funcions idèntiques al lloc que s'ofereix................................................................................................................. 0,15/mes

Haver prestat altres serveis en llocs de feina semblants o amb contingut tècnic i especialització semblants................................................................................. 0,10/mes

2. Projecte de gestió i organització                                             Puntuació màxima: 22 punts

Els candidats han de presentar un projecte de gestió i organització relacionat amb l'àmbit d'actuació del lloc de feina que es convoca, que s'ha d'ajustar a l'entorn i als recursos humans i materials disponibles a la unitat administrativa en la qual s'enquadra el lloc de feina. Aquest projecte s'ha d'elaborar d'acord amb els objectius del lloc que determina aquesta convocatòria i es pot requerir que s'exposi i es defensi en sessió pública.

Fase                                                                                                                                                           Puntuació

Fonamentació..................................................................................................................................................... 5

Objectius i capacitació........................................................................................................................................ 9

Coordinació i seguiment..................................................................................................................................... 8

3. Entrevista personal                                                                                                  Puntuació màxima: 17 punts

Fase                                                                                                                                                            Puntuació

Nivell competencial........................................................................................................................................ 7

Actitud............................................................................................................................................................. 10​​​​​​​