Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, AUTÒNOMS I ENERGIA

Núm. 436222
Resolució per la qual es modifica la Resolució del conseller d’Empresa, Autònoms i Energia, de 24 d’abril de 2025, per la qual es concedeixen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU, en la part que afecta l’expedient MOVES III-3486/2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 3 de juliol de 2021 es va publicar la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) mitjançant la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 28 de juny de 2021, modificada per la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 3 d'agost de 2022 (BOIB núm. 103, de 6 d'agost de 2022).

2. En data 23 de febrer de 2023, la entitat GRUPO EASYCHARGER S.A. (Exp. MOVESIII-3486/2021) va presentar la documentació per acollir-se a la convocatòria d'ajuts per l'adquisició de vehicles i va sol·licitar una subvenció de 16.541,40 euros per a l'adquisició d'infraestructura de recàrrega de 180 kW.

3. El tècnic, Antonio Soler Crespí, de la Direcció general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha examinat les sol·licituds i ha emès un informe favorable dels aspectes següents:

- Les persones o entitats sol·licitants, per la seva naturalesa, poden ser beneficiàries de subvencions.

- Les persones o entitats han adjuntat la documentació prevista en la convocatòria.

- Les persones o entitats sol·licitants estan al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i amb l'Administració tributària, tant l'estatal com l'autonòmica.

4. El 15 de gener de 2025 es va emetre un informe tècnic. Aquest informe conclou: «Atès que la documentació s'ha rebut conforme en temps i forma, revisat l'expedient i vist que compleix els requisits establerts a la convocatòria pública de referència, s'informa FAVORABLEMENT la proposta de concessió d'una subvenció de 16.541,40 euros.»

5. El dia 21 de febrer de 2025 es va publicar, en el BOIB núm. 21, la Proposta de resolució del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per la qual es concedeixen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa Moves III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Europeu, en què es proposava concedir a GRUPO EASYCHARGER S.A. (Exp. Moves III-3486/2021) una subvenció de 16.541,40 euros, ajuda establerta per a l'adquisició de la infraestructura de recàrrega 180 kW.

6. El 24 d'abril de 2025 es va emetre la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia per la qual es concedeixen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Europeu finançat por la Unió Europea-NextGenerationEU (BOIB n.º 55, de 1 d'agost de 2025). En aquesta Resolució, es concedia una subvenció, entre d'altres beneficiaris, al GRUPO EASYCHARGER S.A., amb NIF ***2774** (exp. MOVES III-3486/2021, CONCE 5588/2025), per un import de 16.541,40 euros, ajuda establerta per a l'adquisició de la infraestructura de recàrrega 180 kW, i se n'autoritzava i disposava la despesa al seu favor.

7. El dia 6 de maig de 2026, la Direcció General d'Energia va emetre un informe tècnic respecte a la subvenció atorgada a GRUPO EASY CHARGER S.A., segons el qual:

« En data 6 de maig de 2026, els serveis tècnics de la DG d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic s'adonen que s'ha comès un error en la concessió de l'ajuda, agafant la quantia de concessió de la subvenció inferior a un 40 % sobre la base imposable i no un 40 % sobre la base imposable, per tant, l'ajuda és de 41.353,50 euros en comptes dels 16.541,40 euros que se li havien concedit anteriorment. »

 

Aquest informe conclou:

« Una vegada valorada la documentació presentada i atès que es va cometre un error a l'hora de concedir l'ajuda, es considera que, complint la resta de les bases de la convocatòria pública de referència, s'informa que l'ajuda concedida hauria de ser de 41.353,50 € en comptes d'16.541,40 €. »

8. L'exercici pressupostari de 2025 es troba tancat, i s'ha de continuar la tramitació d'aquesta subvenció a càrrec del 2026. Atès que la convocatòria de referència no preveu aquesta anualitat, s'ha de tramitar mitjançant expedient CONCA, vinculat a l'expedient de concessió de la subvenció del beneficiari.

9. El beneficiari ha acreditat que compleixen amb els termes de pagament de la llei 3/2004, d'acord amb l'article 13,3 bis de la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions.

10. S'ha comprovat que existeix crèdit adequat i suficient a la partida 19701 G/731A01/77000/00 fons MR001 dels pressupostos vigents.

11. A nivell comptable, s'ha tancat l'expedient CONCE a càrrec de 2025 de l'expedient indicat (5588/2025) i s'ha obert un CONCA a càrrec del 2026 (11948/2026).

12. En data 23 de maig de 2026, el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, va dictar proposta de resolució per la qual es modifica la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia, de 24 d'abril de 2025, per la qual es concedeixen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU, en la part que afecta l'expedient MOVES III-3486/2021.

13. L'expedient MOVESIII-3486/2021, conté l'informe favorable de fiscalització prèvia de conformitat, amb el número HDE/2025/1279/17, de dia 25 de maig de 2026.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

2. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).

3. L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008).

4. El Reial decret 266/2021, de 13 d'abril, pel qual s'aprova la concessió directa d'ajudes a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla per a l'execució de programes d'incentius lligats a la mobilitat elèctrica (MOVES III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència europeu (BOE núm. 89, de 14 d'abril de 2021).

5. La Resolució del conseller de Transició Energètica i Sectors Productius de 28 de juny de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència europeu (BOIB núm. 88, de 3 de juliol de 2021), modificada per la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 3 d'agost de 2022 (BOIB núm. 103, de 6 d'agost de 2022).

6. L'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència, així com l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic per al seguiment del compliment de les fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

7. La Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual es modifica i s'amplia el crèdit de la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 28 de juny de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència europeu finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU (BOIB núm. 103, de 6 d'agost de 2022).

8. La Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual es modifica la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 28 de juny de 2021 per la qual es aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència europeu finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU (BOIB núm. 174, de 26 de desembre de 2023).

9. La Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual es modifica la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 28 de juny de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència europeu finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU (BOIB núm. 100, de 30 de juliol de 2024).

10. La Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual es modifica i s'amplia el crèdit de la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual es modifica i s'amplia el crèdit de la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 28 de juny de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència europeu finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU (BOIB núm. 161, de 12 de desembre de 2024).

11. La Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual es modifica la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència europeu finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU (BOIB núm. 172, de 31 de desembre de 2024).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Modificar la Resolució del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia de 24 d'abril de 2025 per la qual es concedeixen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència europeu finançat per la Unió Europea — NextGenerationEU, únicament en el sentit d'ampliar la quantia que correspon a GRUPO EASYCHARGER, S.A.

2. Aprovar la concessió d'una subvenció de 41.353,50 euros, en comptes dels 16.541,40 euros concedits per la Resolució de concessió de 24 d'abril de 2025 (BOIB núm. 55, de 1 de Maig de 2025), a GRUPO EASYCHARGER S.A. amb NIF ***2774**, número d'expedient i CONCA indicats en la taula següent:

Beneficiari

NIF

Expedient

CONCA

GRUPO EASYCHARGER S.A.

***2774**

MOVESIII-3486/2021

11948/2026

3. Autoritzar i disposar negativament la despesa de 16.541,40 euros per al beneficiàri indicat en el punt anterior, amb càrrec a la partida pressupostària G/731A01/77000/00/19701/MR001 de l'exercici 2025 i a l'expedient (CONCE 5588/2025), a efectes de procedir a la seva regularització i nova comptabilització en l'anualitat vigent.

4. Autoritzar i disposar la despesa de 41.353,50 euros amb càrrec a la partida pressupostària G/731A01/77000/00/19701/MR001 dels pressupostos de 2026 (CONCA 11948/2026). Els fons per a la concessió de l'ajuda procedeixen del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic; del Pla de recuperació, transformació i resiliència, i el Mecanisme de recuperació i resiliència (Fons NextGenerationEU).

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra la Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 98/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (26 de maig de 2026)

El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez Per delegació del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia (BOIB núm.97, de 24/07/2025)

Documents adjunts