Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 399105
Resolució de la directora general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual s’inicia el procediment de redistribució d’efectius a conseqüència del trasllat d’ensenyaments de l’IES Maria Àngels Cardona

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Resolució de 21 de maig de 2026 del conseller d'Educació i Universitats disposa la posada en funcionament del Centre Integrat de Formació Professional Ciutadella, amb el trasllat dels estudis de la família d'Hoteleria i turisme de l'IES Maria Àngels Cardona (BOIB núm. 66, de 26 de maig).

2. D'acord amb l'apartat 4 de la disposició addicional sisena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, durant els cursos escolars en els que no hagi concursos d'àmbit estatal, les Administracions educatives podran desenvolupar procediments de provisió referits a l'àmbit territorial la gestió del qual els correspongui, destinats a cobrir les seves places o llocs, tot això sense perjudici que en qualsevol moment puguin realitzar processos de redistribució o de recol·locació del professorat que en depengui.

3. La recol·locació i redistribució d'efectius és una mesura complementària a la provisió de llocs de treball per concurs de trasllats, quan, a conseqüència de la planificació educativa o per modificacions del sistema educatiu, es produeixi la fusió de diversos centres educatius en un, s'escindeixin centres o es traslladin o suprimeixin determinats ensenyaments en un centre educatiu que afecti a personal funcionari docent de carrera amb destinació definitiva.

4. Per tot l'exposat anteriorment, procedeix iniciar el procediment de redistribució, per tal que el personal afectat pel trasllat d'ensenyaments, pugui accedir a llocs de feina de la seva especialitat, sense perjudici del dret a declarar-se en situació de supressió.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

2. El Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents que preveu la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i altres procediments de provisió de places que ha de cobrir aquest personal (BOE núm. 263, de 30 d'octubre) modificat pel Reial decret 800/2022, de 4 d'octubre (BOE núm. 239, de 5 d'octubre) i pel Reial decret 677/2024, de 16 de juliol (BOE núm. 172, 17 de juliol).

3. La Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es disposa la posada en funcionament del Centre Integrat de Formació Professional Ciutadella, al terme municipal de Ciutadella, amb el trasllat dels estudis de la família d'Hoteleria i turisme de l'IES Maria Àngels Cardona (BOIB núm. 66, de 26 de maig).

4. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears atribueix a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats de la Conselleria d'Educació i Universitats, entre altres competències, l'ordenació i la gestió del personal docent.

Resolució

1. Iniciar el procediment de redistribució del personal funcionari de carrera amb destí definitiu a l'IES Maria Àngels Cardona, com a conseqüència de la Resolució de 21 de maig de 2026 del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'autoritza el trasllat dels estudis de la família d'Hosteleria i turisme.

2. Informar que a conseqüència del trasllat dels ensenyaments anteriorment esmentats, la plantilla orgànica de l'especialitat Formació i orientació laboral (0590105) a l'IES Maria Àngels Cardona quedarà reduïda a 1 plaça.

3. Informar que el personal funcionari de carrera afectat per aquest procediment es relaciona a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

4. Informar que el personal funcionari de carrera afectat ha d'emplenar l'imprès que s'adjunta com annex 2 a aquesta Resolució i establir l'ordre de preferència d'acord amb una de les opcions següents:

  • Restar en el centre d'origen (IES Maria Àngels Cardona).
  • Ser adscrits al nou centre (CIFP Ciutadella).
  • Ser considerats com a suprimits

En el supòsit que el nombre de persones que optin a restar en el centre d'origen o ser adscrits al nou centre sigui superior al nombre de places vacants, es tindrà en compte l'ordre de prioritat indicat a l'annex 2.

5. Informar que si el número de persones que opten a restar a al centre d'origen o a ser adscrits al nou centre és superior al nombre de places vacants s'ha de determinar qui és l'adjudicatari del lloc de treball d'acord amb el que estableix la disposició addicional segona del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, en la redacció donada pel Reial decret 677/2024, de 16 de juliol. 

En el cas que no obtinguin destinació definitiva a un dels dos centres han de passar a la situació de suprimits amb els drets que, per a l'obtenció d'una nova destinació definitiva, li reconeix el Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre. 

6. Informar que el lloc de treball obtingut mitjançant el procediment de redistribució té caràcter de destinació definitiva i el personal funcionari de carrera afectat ha d'incorporar-se al nou centre dia 1 de setembre de 2026.

No obstant això, i d'acord amb la disposició addicional tercera del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, es mantindrà, a efectes d'antiguitat en el nou centre, l'antiguitat generada en el seu centre d'origen.

7. Informar que el professorat que hagi optat a ser considerat com a suprimit està obligat a participar en el pròxim procés d'adjudicació de destinacions provisionals i en els successius concursos de trasllats que es convoquin fins que obtinguin destinació definitiva.

8. Informar que la direcció general de Personal Docent i Centres Concertats juntament amb el Departament d'Inspecció Educativa, assessorarà, orientarà i informarà al personal docent funcionari de carrera afectat pels citats procediments. Es donarà audiència mitjançant una reunió a què es convocarà al personal docent funcionari de carrera afectat, en la qual s'ha d'informar del termini per presentar l'annex 2 amb les seves opcions.

9. Informar que els llocs de treball afectats per aquests procediments han de ser tinguts en compte a l'hora de modificar la relació de llocs de treball, les plantilles orgàniques i determinar els canvis d'adscripció que pertoquin.

10. Publicar aquesta Resolució i els seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució no es pot interposar cap recurs, per tractar-se d'un acte de tràmit que no determina la impossibilitat de continuar el procediment, no decideix directa o indirectament el fons de l'assumpte, ni produeix indefensió o perjudici irreparable a drets o interessos legítims, conforme amb el que estableix l'article 112 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

(Signat electrònicament: 29 de maig de 2026)

La directora general de Personal Docent i Centres Concertats Joana Maria Cabrer Sureda Per delegació del conseller d'Educació i Universitats  (BOIB núm. 19, de 08/02/2024)

 

ANNEX 1  PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA AFECTAT

NIF

PERSONAL AFECTAT

CENTRE D'ORIGEN

ESPECIALITAT

***4047**

FORCADA MOLL, Mª ASSUMPCIO

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0590105

***7924**

MONSERRAT CALBO, EMMA

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0590105

***4024**

OLEO TORRES, FRANCESC

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0590106

***3764**

CAPO CASANOVAS, JOAN

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0591201

***3520**

GALMES LLULL, JAUME

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0591201

***4055**

ZORNOZA MARQUES, CATALINA

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0591201

***4634**

DOMINGO MOLL, JUAN

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0591201

***4138**

FLORIT DE LA FUENTE, JOAN BAPTISTA

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0591201

***4076**

LLUFRIU MOLL, FELIP

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0591201

***4338**

PONS CASTELL, SANTIAGO

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0591201

***3348**

TRIAS GOST, PERE

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0591201

***2960**

ROVIRA GABARRO, CLARA

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0591201

***9726**

RIUDAVETS GOMILA, SANTIAGO

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0598009

***4133**

MORALES BOSCH, JOSE MANUEL

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0590226

***3921**

PEDRAZA BAGUR, JOANA

IES MARIA ÀNGELS CARDONA

0598009

Documents adjunts