Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA, INNOVACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 360763
Modificació de l’Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca, de 2 de maig de 2018
Versió PDF
El Ple del Consell de Mallorca, en data 14 de maig de 2026, ha adoptat el següent acord:
"El Ple del Consell Insular de Mallorca, en data 2 de maig de 2018, va acordar ratificar l'acord mitjançant el qual es regulen la jornada i els horaris generals i especials del personal del Consell de Mallorca, adoptat per la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS en sessió de dia 30 de novembre de 2017, amb l'esmena d'errades de la de 9 de gener de 2018 (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018). La redacció original de l'article 3.3 de l'esmentat acord fou la següent: “3.Les hores de formació corresponents a cursos organitzats o impartits pel Consell de Mallorca o degudament reconeguts pel departament competent en matèria de funció pública, relacionats directament amb les funcions del lloc de treball, computen com a temps efectiu de treball. Només computen a aquest efecte els cursos dels quals s'ha obtingut el certificat d'aprofitament corresponent i que són de contingut diferent als ja fets, excepte els de reciclatge, d'acord amb l'establert en les instruccions del conseller o consellera competent en matèria de funció pública.”
La Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell Insular de Mallorca i de l'IMAS, en sessió realitzada dia 31 d'octubre de 2023, va aprovar, per unanimitat, una ampliació de les hores anuals de formació voluntària feta fora de l'horari laboral que pot donar lloc al seu còmput com a temps efectiu de treball. L'Administració informà que les hores es recuperarien de manera gradual, es començaria amb 20 hores, fins arribar a les 50 hores en tres anys.
Ja s'han efectuat les ampliacions corresponents als dos primers anys: al 2024 s'arribà a les 20 hores i al 2025 s'arribà a les 40 hores, mitjançant les corresponents modificacions de l'Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca, de data 2 de maig de 2018 i de les resolucions dictades a l'efecte.
Mitjançant resolució de la consellera executiva de Modernització i Funció Pública de 2 de novembre de 2016, sobre els criteris i procediment per sol·licitar el còmput d'hores de formació com a temps efectiu de treball, modificada per resolució del conseller executiu d'Hisenda, Innovació i Funció Pública, de 14 de novembre de 2025, es determina la formació reconeguda a la qual li serà aplicable l'ampliació de 50 hores.
L'article 3.3 de l'esmentat Acord, redactat conforme l'Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca de dia 12 de desembre de 2024 (BOIB núm. 165, de 17 de desembre de 2024), estableix el següent:
“3. Les hores de formació corresponents a cursos organitzats o impartits pel Consell de Mallorca o degudament reconeguts pel departament competent en matèria de funció pública, relacionats directament amb les funcions del lloc de treball, computen com a temps efectiu de treball, sempre que es duguin a terme en horari laboral. La formació voluntària feta fora de l'horari laboral computa com a temps efectiu de treball fins a un màxim de 40 hores anuals. Només computen a aquests efectes els cursos dels quals s'hagi obtingut el certificat d'aprofitament corresponent i que són de contingut diferent als ja fets, excepte els de reciclatge, d'acord amb l'establert en les instruccions del conseller o consellera competent en matèria de funció pública.”
A la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell Insular de Mallorca i de l'IMAS, en sessió realitzada dia 30 de gener de 2026, l'Administració comunicà que donarà compliment al compromís d'ampliar fins a les 50 hores anuals de formació voluntària feta fora de l'horari laboral que pot donar lloc al seu còmput com a temps efectiu de treball, sense que cap membre de la part social manifestàs dissentiment o formulàs cap objecció.
Consten a l'expedient de modificació de l'Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca, de 2 de maig de 2018, els 2 informes econòmics del Servei d'Administració Econòmica de 27 de març de 2026 i de 27 d'abril de 2026; l'informe econòmic de l'Institut de l'Esport Hípic de Mallorca, de 23 d'abril de 2026; La Resolució del Conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS, de 30 d'abril de 2026, de ratificació de l'acord de la sessió ordinària del 30 de gener de 2026 de la Mesa general de negociació conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell de Mallorca i l'IMAS sobre l'Aplicació de les 50 hores de formació per al 2026; l'informe de la Secció de Nòmines de l'IMAS, de 27 d'abril de 2026; l'informe econòmic de la responsable del Servei de Gestió Econòmica de l'IMAS sobre el compliment del principi d'estabilitat pressupostària, de 30 d'abril de 2026; l'informe jurídic favorable, de 31 de març de 2026, un segon informe jurídic complementari, de 30 d'abril de 2026; i l'informe favorable d'Intervenció General, de 4 de maig de 2026.
Per això, en ús de les atribucions conferides, propòs que el Ple del Consell Insular de Mallorca adopti el següent
ACORD
Primer. Modificar l'article 3.3 de l'Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca, de 2 de maig de 2018, mitjançant el qual es regula la jornada i els horaris generals i especials del personal al servei del Consell de Mallorca (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018), en la seva redacció actual segons la darrera modificació per acord de 12 de desembre de 2024 ((BOIB núm. 165, de 17 de desembre de 2024); el qual resta redactat de la manera següent:
“3. Les hores de formació corresponents a cursos organitzats o impartits pel Consell de Mallorca o degudament reconeguts pel departament competent en matèria de funció pública, relacionats directament amb les funcions del lloc de treball, computen com a temps efectiu de treball, sempre que es duguin a terme en horari laboral. La formació voluntària feta fora de l'horari laboral computa com a temps efectiu de treball fins a un màxim de 50 hores anuals. Només computen a aquests efectes els cursos dels quals s'hagi obtingut el certificat d'aprofitament corresponent i que són de contingut diferent als ja fets, excepte els de reciclatge, d'acord amb l'establert en les instruccions del conseller o consellera competent en matèria de funció pública.”
Segon. Aquest acord té efectes a partir del dia 1 de gener de 2026.
Tercer. Ordenar la publicació d'aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears."
Quart. Contra aquest Acord, que posa fi a la va administrativa, podeu interposar, alternativament, els recursos següents:
a) El recurs contenciós administratiu davant la secció Contenciosa Administrativa del Tribunal d'Instància de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
b) El recurs de reposició potestatiu davant el Ple del Consell de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, podeu interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs de reposició. Si ha transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició potestatiu i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenció administratiu en el termini de sis mesos comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altres recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998 de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, a la data de la signatura electrònica (15 de maig de 2026)
El conseller executiu d'Hisenda, Innovació i Funció Pública (per delegació del Consell Executiu, segons acord de dia 28 de setembre de 2022, BOIB núm. 128, d'1 d'octubre de 2022) Rafael Ángel Bosch Sans