Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 340266
Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual s’actualitza d’ofici la borsa única de personal funcionari interí del cos administratiu amb els aspirants que han superat com a mínim, una prova en el procés selectiu per a l'ingrés, pel torn lliure, a l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 165, de 20 de desembre de 2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant la Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social de 3 de setembre de 2025, es va constituir la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos Administratiu de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 119, de 6 de setembre).

2. En data 24 d'octubre de 2025, mitjançant la Resolució de la vicepresidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública, es va iniciar el procediment d'actualització ordinària i periòdica de l'esmentada borsa única.

3. En data 4 de desembre de 2025 es va publicar en el BOIB núm. 160 la Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual s'aproven les llistes definitives i s'actualitza la borsa única de personal funcionari interí del cos administratiu de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponent al tall de dia 7 de novembre.

4. En data 21 de març de 2026 es va publicar al BOIB núm. 36 la Resolució de la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social per la qual s'aprova la llista d'aspirants que han superat les proves selectives per a l'ingrés pel torn lliure, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, al cos administratiu, per a l'illa de Mallorca de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i s'ofereixen els llocs de feina, convocades per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat, de 19 de desembre de 2022 (BOIB núm. 165, de 20 de desembre de 2022).

5. Els punts 6 i 10 de les bases aprovades regulen l'actualització d'ofici de la borsa única.

6. Segons el punt 6.2 de les bases, l'actualització d'ofici de la borsa amb la incorporació de noves persones que siguin preferents es podrà realitzar de forma directa amb la modificació de la llista. En aquest darrer cas, les persones que perdin la preferència obtindran el nou ordre de prelació sense publicar una llista provisional de mèrits als efectes de permetre que puguin participar en les crides. En cas d'empat en la puntuació de les persones que perden la preferència, l'odre final s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris esmentats a la base 17, amb la particularitat de què la condició de víctima de violència de gènere sols s'aplicarà si consta aquesta informació al·legada amb anterioritat a l'actualització. Això no obstant, la persona interessada disposa d'un termini de 7 dies hàbils comptadors des de la publicació de la llista d'actualització d'ofici de la borsa per al·legar aquesta circumstància. En aquest cas, l'EBAP ha de procedir a modificar l'odre publicat en el termini de 15 dies.

Fonaments de dret

1. L'article 54.1.a) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. L'article 12 de l'annex del Decret 31/2012, de 13 d'abril, `pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).

3. L'article 6.3.c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

4. El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. L'article 38.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que, per tal que els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, es requereix l'aprovació expressa i formal d'aquest òrgan, i que: «Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació de la normativa reglamentària corresponent, si s'escau».

6. L'article 10.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (d'ara endavant, TREBEP) disposa que són personal funcionari interí els que, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, són nomenats com a tals per a l'exercici de funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan es produeixi alguna de les circumstàncies següents:

a) L'existència de places vacants quan no sigui possible cobrir-les per funcionaris de carrera, per un màxim de tres anys en els termes que preveu l'apartat 4.

b) La substitució transitòria dels titulars, durant el temps estrictament necessari.

c) L'execució de programes de caràcter temporal, que no podran tenir una durada superior a tres anys, ampliable fins a dotze mesos més per les lleis de funció pública que es dictin en desplegament d'aquest Estatut.

d) L'excés o l'acumulació de tasques per un termini màxim de nou mesos, dins d'un període de divuit mesos.

7. L'article 10.2 del TREBEP disposa que els procediments de selecció de funcionaris interins han de ser púbics, i s'han de regir en tot cas pels principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

8. L'article 15.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que els procediments de selecció d'aquest personal s'han d'establir reglamentàriament i han de respectar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i també han d'obeir a criteris de celeritat i eficiència.

9. El Decret 7/2025, d'11 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. El Decret 8/2025, d'11 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears.

11. El Decret 10/2025, de 14 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Actualitzar d'ofici de la borsa única de personal funcionari interí del cos administratiu, amb la incorporació com a preferents de les persones que han participat en el procés selectiu d'ingrés referenciat en els antecedents (BOIB núm. 165, de 20 de desembre de 2022), amb l'ordre de prelació determinat amb la suma de la puntuació obtinguda en els diferents exercicis, d'acord amb el punt 9 de l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals d'11 de juliol de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant personal funcionari, en els termes establerts a l'annex d'aquesta Resolució.

2. Informar que les persones que deixen de ser preferents respecte de la borsa anterior (BOIB núm. 160, de 4 de desembre de 2025) disposen d'un termini de 7 dies hàbils comptadors des del següent a la publicació de la llista d'actualització d'ofici de la borsa per acreditar la condició de víctima de violència de gènere que vulguin fer valer per resoldre els empats de puntuació que es produeixin, així com la titulació i el certificat de nivell de coneixements de llengua catalana exigits per formar part de la borsa, cas que aquests no estiguin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

3. Informar a les persones que s'incorporen com a preferents que la preferència es predica respecte a la cobertura de llocs de feina de l'illa on s'han presentat en el procediment d'ingrés.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a la pàgina web https://oposicions.caib.es. Igualment s'ha de comunicar al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, perquè en faci la difusió oportuna.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 7 de maig de 2026)

La consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social Catalina Teresa Cabrer González

Documents adjunts