Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 218785
Correcció d’errades advertides en la Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual s’aproven el calendari, les zones escolars, les adscripcions, els criteris operatius i la documentació necessària per al desenvolupament dels processos d’adscripció, admissió i matriculació d’alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i educació especial a les Illes Balears per al curs escolar 2026-2027

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En el BOIB núm. 29 de 5 de març de 2026 es va publicar Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual s'aproven el calendari, les zones escolars, les adscripcions, els criteris operatius i la documentació necessària per al desenvolupament dels processos d'adscripció, admissió i matriculació d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics als nivells de segon cicle d'educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat i educació especial a les Illes Balears per al curs escolar 2026-2027.

2. S'han detectat diverses errades materials en el text de la Resolució esmentada que és necessari corregir:

a) A l'Annex 3, Zones escolars, s'ha de corregir el nom i l'adreça del CEIP Ses Roques. El nom correcte és CEIP Ses Deveres i l'adreça és Camí de Ses Deveres s/n.

b) L'annex 3, Zones escolars, contempla que l'IES Quartó de Portmany ofereix el batxillerat d'Arts per la via d'Arts Plàstiques, Imatge i Disseny quan realment aquest centre no ofereix aquesta modalitat de batxillerat.

c) A l'Annex 4, Adscripcions, s'ha de corregir el nom del CEIP Ses Roques. S'ha de substituir pel nom correcte: CEIP Ses Deveres.

d) L'Annex 6 punt 17, fa referència al curs 2026-2027 i hauria de fer referència al curs 2025-2026.

e) A l'Annex 12, Sol·licitud d'escolarització a centres sostinguts amb fons públics, a la sol·licitud d'adscripció de batxillerat hi consten erròniament la modalitat d'Arts Plàstiques i Disenny i la modalitat d'Arts escèniques. S'annexa el document correcte al final de la resolució.

Fonaments de dret

1. L'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que ha dictat l'acte o la disposició. Així mateix, la rectificació d'errors ha d'especificar, si escau, els efectes jurídics que se'n deriven i s'ha de notificar o publicar preceptivament quan faci referència a actes que han estat notificats o publicats.

2. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Corregir les errades detectades a l'Annex 3.

On diu:

ANNEX 3

Zones escolars

(...)

- Zona C: Caimari

07006573 CEIP Ses Roques C. de la Lluna, 14

(...)

Eivissa

(...)

Batxillerat d'Arts

Només per al batxillerat d'Arts, per a la via d'Arts Plàstiques, Imatge i Disseny, l'Escola d'Art d'Eivissa, de Sant Josep de sa Talaia, l'IES Quartó de Portmany, de Sant Antoni de Portmany, l'IES Xarc, de Santa Eulària des Riu, i el CC Nuestra Señora de la Consolación, d'Eivissa (Vila) es consideren, a l'efecte d'aplicar el barem, zona única per a Eivissa i Formentera.

Només per al batxillerat d'Arts, per a la via de Música i Arts Escèniques, l'IES Quartó de Portmany, de Sant Antoni de Portmany, es considera, a l'efecte d'aplicar el barem, zona única per a Eivissa i Formentera.

Ha de dir:

ANNEX 3

Zones escolars

(...)

- Zona C: Caimari

07006573 CEIP Ses Deveres Camí de Ses Deveres, s/n

(...)

Eivissa

(...)

Batxillerat d'Arts

Només per al batxillerat d'Arts, per a la via d'Arts Plàstiques, Imatge i Disseny, l'Escola d'Art d'Eivissa, de Sant Josep de sa Talaia, l'IES Xarc, de Santa Eulària des Riu, i el CC Nuestra Señora de la Consolación, d'Eivissa (Vila) es consideren, a l'efecte d'aplicar el barem, zona única per a Eivissa i Formentera.

Només per al batxillerat d'Arts, per a la via de Música i Arts Escèniques, l'IES Quartó de Portmany, de Sant Antoni de Portmany, es considera, a l'efecte d'aplicar el barem, zona única per a Eivissa i Formentera.

2. Corregir l'errada detectada a l'Annex 4.

On diu:

ANNEX 4

Adscripcions

(...)

Inca

CEIP Es Puig (Lloseta)

CEIP Es Putxet (Selva)

CEIP Es Torrentet (Biniamar)

CEIP Llevant

CEIP Miquel Duran i Saurina

CEIP Montaura (Mancor de la Vall)

CEIP Nuredduna

 

CEIP Ses Roques (Caimari)

CEIP S'Olivar (Moscari)

IES Berenguer d'Anoia

IES Inca

Ha de dir:

ANNEX 4

Adscripcions

(...)

Inca

CEIP Es Puig (Lloseta)

CEIP Es Putxet (Selva)

CEIP Es Torrentet (Biniamar)

CEIP Llevant

CEIP Miquel Duran i Saurina

CEIP Montaura (Mancor de la Vall)

CEIP Nuredduna

CEIP Ses Deveres (Caimari)

CEIP S'Olivar (Moscari)

IES Berenguer d'Anoia

IES Inca

3. Corregir l'errada detectada en l'Annex 6.

On diu:

ANNEX 6

Documentació que s'ha de presentar i aclariments sobre els criteris d'aplicació del barem (adscripció/admissió)

(...)

17. Altres circumstàncies rellevants apreciades justificadament per l'òrgan competent del centre (criteris de centre)

Per justificar el fet d'haver estat escolaritzat en una escoleta de titularitat pública (EI) o en una escoleta de primer cicle d'educació infantil privada autoritzada (CEI):

  • Les escoletes autoritzades figuren en l'oferta educativa que cada any publica la Conselleria d'Educació i Universitats. A l'efecte d'aconseguir la puntuació per aquest criteri, s'ha d'acreditar una escolarització mínima de quatre mesos dins el curs acadèmic 2026-2027.

Per acreditar la condició de fill d'antic alumne del centre:

Ha de dir:

ANNEX 6

Documentació que s'ha de presentar i aclariments sobre els criteris d'aplicació del barem (adscripció/admissió)

(...)

17. Altres circumstàncies rellevants apreciades justificadament per l'òrgan competent del centre (criteris de centre)

Per justificar el fet d'haver estat escolaritzat en una escoleta de titularitat pública (EI) o en una escoleta de primer cicle d'educació infantil privada autoritzada (CEI):

  • Les escoletes autoritzades figuren en l'oferta educativa que cada any publica la Conselleria d'Educació i Universitats. A l'efecte d'aconseguir la puntuació per aquest criteri, s'ha d'acreditar una escolarització mínima de quatre mesos dins el curs acadèmic 2025-2026.

Per acreditar la condició de fill d'antic alumne del centre:

  • S'ha de deixar constància d'aquest fet mitjançant un certificat del director del centre. Si les dades figuren en la plataforma per a la gestió educativa no farà falta presentar documentació acreditativa.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (20 de març de 2026)

La directora general de Planificació i Gestió Educatives Catalina Maria Ginart Serrano

Documents adjunts