Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 218364
Acord del Consell de Govern de 20 de març de 2026 de validació de la Resolució del director de l’AETIB d’acceptació de la renúncia a l’execució del Projecte ITS 2023 Ext- 165 presentat per Conselleria de la Mar i cicle de l’Aigua amb càrrec al Pla Anual 2023 Extraordinari de l’impost per afavorir el turisme sostenible
Versió PDF
L'article 19 de la Llei 2/2016, de 30 de març, de l'impost sobre estades turístiques a les Illes Balears i de mesures d'impuls del turisme sostenible creà el fons per afavorir el turisme sostenible (en endavant ITS), que es nodreix de la recaptació total d'aquest impost.
D'acord amb l'apartat 3 de l'article esmentat i amb la redacció del Decret Llei 4/2025, d'11 d'abril, contra l'oferta il·legal, de mesures transitòries per a l'oferta i per la qualitat turística (BOIB núm. 46, de 15 d'abril de 2025), els recursos d'aquest fons s'han de destinar a finançar, totalment o parcialment, inversions i altres despeses que, en execució dels projectes que s'aprovin de conformitat amb el que disposa l'article següent de la mateixa Llei, tinguin per finalitat les actuacions que s'hi enumeren.
L'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears, en virtut del que estableix l'article 3 del Decret 18/2018, de 22 de juny, pel qual es reorganitza, es reestructura i es regula l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears, modificat pel Decret 4/2022, de 28 de febrer, té entre les seves finalitats elaborar l'estratègia de sostenibilitat com a element de minva dels impactes de l'activitat turística i de millora del posicionament, i, d'acord amb l'article 4.2 de l'esmentat Decret, és l'entitat encarregada de gestionar l'ITS.
El paràgraf sisè de l'Acord del Consell de Govern de 25 d'abril de 2025 (BOIB núm. 52, de 26 d'abril de 2025) pel qual es deixa sense efecte l'Acord del Consell de Govern de 16 de febrer de 2018 i s'actualitzen les mesures de control intern de l'ITS, autoritza els consellers competents en la matèria perquè dictin les instruccions que calguin amb relació als aspectes inherents a la gestió dels recursos integrants de l'ITS, com també amb els aspectes pressupostaris, comptables, de tresoreria i de control.
En el BOIB núm. 74, de 12 de juny de 2025, es publicà la Instrucció conjunta de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports i de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació de 9 de juny de 2025 per la qual es despleguen aspectes sobre la tramitació, la gestió i el procediment de control dels expedients de despesa que es financen amb l'ITS.
7.4 de la Instrucció, en les regles particulars amb relació a la tramitació interna de modificacions de projectes i renúncies a l'execució per les persones beneficiàries dels projectes que han obtingut finançament amb càrrec a l'ITS, estableix que, una vegada rebuda per l'AETIB aquesta comunicació formal de renúncia a l'execució del projecte, l'Agència ha de dictar una resolució per la qual accepta la devolució a iniciativa de la persona beneficiària, que ha d'elevar a validació del Consell de Govern, i n'ha de retre compte en la primera sessió del Ple d'ITS que es dugui a terme perquè aquest la ratifiqui. L'import de la devolució passarà a formar part del pressupost del pla anual següent.
L'entitat Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua té concedida per l'AETIB una transferència per un import d' 5.472.250,81€ d'euros per a l'execució del Projecte ITS 2023 Ext- 165 amb càrrec al Pla Anual 2023 Extraordinari.
El 26 de febrer de 2026, el cap del Departament Tècnic de Coordinació de la Conselleria de Mar i del Cicle de l'Aigua amb el vistiplau del seu Conseller demana formalment la renúncia al projecte, motivada per l'escrit de renúncia de l'Alcalde de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar davant la impossibilitat d'executar el projecte de construcció de l'emissari marí de l'EDAR de sa Coma.
El director de l'AETIB per Resolució del 10 de març de 2026 de l'AETIB, ha acceptat la devolució a iniciativa de la persona beneficiària.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller de Turisme, Cultura i Esports, en la sessió de dia 20 de març de 2026, adoptà entre d'altres l'Acord següent:
Primer. Validar la Resolució del director de l'AETIB d'acceptació de la renúncia a l'execució del Projecte ITS 2023 Ext- 165 amb càrrec al Pla Anual 2023 Extraordinari de l'ITS.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Tercer. Donar compte al Ple de la Comissió de l'ITS d'aquesta renúncia per tal que aquest import de devolució s'inclogui en el pressupost del proper pla anual.
Palma, en la data de la signatura electrònica (20 de març de 2026)
|
La secretària del Consell de Govern (Per suplència d'acord amb l'article 6.2 del Decret 7/2025 i de l'article 1 del Decret 9/2025, d'11 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears) Manuela García Romero |
El vicepresident (Per suplència d'acord amb l'article 7 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears) Antoni Costa Costa |