Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, AUTÒNOMS I ENERGIA

Núm. 145650
Resolució del conseller d’Empresa, Autònoms i Energia per la qual es revoca parcialment la Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia de 28 de juny de 2024 per la qual es revoquen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU en la part que afecta a l’expedient MOVESIII-3216/2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El 3 de juliol de 2021, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (d'ara endavant, BOIB) núm. 88, la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 28 de juny de 2021, per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Europeu.

Aquesta resolució fou modificada per la resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, per la qual es modifica i amplia el crèdit de la convocatòria MOVES III (BOIB núm. 103, de 6 d'agost de 2022); la resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, per la qual es modifica i amplia el crèdit de la convocatòria (BOIB núm. 142, de 19 d'octubre de 2023); la resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, per la qual es modifica la convocatòria MOVES III (BOIB núm. 174, de 26 de desembre de 2023); i la resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual es modifica la convocatòria MOVES III (BOIB núm. 100, de 30 de juliol de 2024).

2. El 13 de gener de 2023, el senyor Guillermo Rosselló Amengual, amb DNI **084****, va presentar, en nom i representació de l'entitat Bordoy Caprice, SL, amb NIF B06836605, una sol·licitud per acollir-se a la convocatòria abans esmentada, a fi de subvencionar la implantació d'una infraestructura de recàrrega de vehicle elèctric, per un import pressupostat de 5.455,97 euros —enviament núm. ENV/3585/2023.

3. El 3 de maig de 2023, la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic va informar favorablement sobre la concessió d'una subvenció per import de 1.636,79 euros a l'entitat Bordoy Caprice, SL.

4. El 25 de maig de 2023, es va publicar en el BOIB núm. 69 la Proposta de resolució del director general d'Energia i Canvi Climàtic, de 17 de maig de 2023, per la qual es concedeixen les subvencions en el marc de la convocatòria pública per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III), dins el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu, finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU.

En aquesta proposta figurava l'expedient MOVESIII-3216/2021, corresponent a l'entitat sol·licitant Bordoy Caprice, SL, amb indicació que es tractava d'un tipus d'inversió «PRVE 7,4kW», amb un import de subvenció de 1.636,79 euros, sobre un import total d'inversió de 5.455,97 euros.

5. L'1 de juliol de 2023, es va publicar en el BOIB núm. 89 la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, per la qual es concedeixen les subvencions de la convocatòria abans esmentada.

Aquesta resolució va aprovar la concessió i autoritzar i disposar la despesa de 1.636,79 euros a l'entitat Bordoy Caprice, SL, i va condicionar el pagament de l'ajut al compliment de les condicions que estableix l'apartat Onzè (Pagament i justificació de les activitats) de la convocatòria pública de subvencions.

6. El 21 de maig de 2024, l'entitat beneficiària va presentar documentació justificativa de l'ajut atorgat.

7. El 22 de maig de 2024, la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, un cop revisada la documentació de justificació presentada, va emetre un informe que proposà la revocació de l'ajut atorgat a l'entitat Bordoy Caprice, SL.

8. L'11 de juny de 2024, es va publicar en el BOIB núm. 78 la Proposta de resolució provisional del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, de 3 de juny de 2024, per la qual es revoquen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu.

En aquesta Proposta de revocació figurava una llista de beneficiaris proposats per revocar-los la subvenció, entre els quals es trobava l'entitat Bordoy Caprice, SL, amb el motiu de revocació següent: «L'import de les factures és inferior al pressupost inicial».

9. El 28 de juny de 2024, el senyor Guillermo Rosselló Amengual va presentar, en nom i representació de l'entitat Bordoy Caprice, SL, un escrit d'al·legacions a la proposta de revocació a dalt esmentada —registre d'entrada núm.GOIBE414140/2024.

10. El 2 de juliol de 2024, es va publicar en el BOIB núm. 87 la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, de 28 de juny de 2024, a proposta definitiva del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, per la qual es revoquen les subvencions en el marc de la convocatòria pública esmentada.

Aquesta Resolució revocà l'ajut atorgat per import de 1.636,79 euros a l'entitat Bordoy Caprice, SL, a causa que «L'import de les factures és inferior al pressupost inicial».

11. El 2 d'agost de 2024, el senyor Guillermo Rosselló Amengual va presentar, en nom i representació de l'entitat Bordoy Caprice, SL, un recurs potestatiu de reposició contra la resolució a dalt esmentada —registre d'entrada núm. GOIBE485740/2024.

12. El 2 de febrer de 2026, el Departament Jurídic i Contractació de la Conselleria d'Empresa, Autònoms i Energia emet un informe favorable sobre l'estimació parcial del recurs de reposició interposat per l'entitat Bordoy Caprice, SL.

14. En data 4 de febrer de 2026, es va dictar resolució en els termes següents:

1. Estimar parcialment el recurs potestatiu de reposició interposat pel senyor Guillermo Rosselló Amengual, amb DNI **084****, en nom i representació de l'entitat Bordoy Caprice, SL, amb NIF B06836605, contra la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, a proposta definitiva del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, de 28 de juny de 2024 i publicada en el BOIB núm. 87, 2 de juliol de 2024, per la qual es revoquen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Europeu finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU —exp. MOVES III- 3216/2021.

2. Ordenar el pagament de l'import de 1.277,60 euros a l'entitat Bordoy Caprice, SL.

3. Notificar aquesta resolució a la part interessada

Fonaments de dret

1. El conseller d'Empresa, Autònoms i Energia és l'òrgan competent per a resoldre el procediment atès el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears), competència delegada en el director general d'Economia Circular, Transició energètica i Canvi Climàtic per la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 20 de juliol de 2023 de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria (BOIB núm. 103, de 22 de juliol de 2023).

2. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

3. L'article 109.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que «les administracions públiques poden revocar, mentre no hagi transcorregut el termini de prescripció, els seus actes de gravamen o desfavorables, sempre que aquesta revocació no constitueixi dispensa o exempció no permesa per les lleis, ni sigui contrària al principi d'igualtat, a l'interès públic o a l'ordenament jurídic.»

4. Per tant, havent-se estimat parcialment el recurs presentat per Bordoy Caprice, SL. , contra la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, de 28 de juny de 2024, a proposta definitiva del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, per la qual es revoquen les subvencions en el marc de la convocatòria pública esmentada, és procedent revocar parcialment la citada Resolució de revocació de la subvenció.

Així mateix, aquesta revocació no constitueix una dispensa o exempció que no estigui permesa per la llei, ni és contrària al principi d'igualtat, a l'interès general o a l'ordenament jurídic.

5. La Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 28 de juny de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu (BOIB núm. 88, de 3 de juliol de 2021).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Revocar parcialment la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia, a proposta definitiva del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, de 28 de juny de 2024 i publicada en el BOIB núm. 87, 2 de juliol de 2024, per la qual es revoquen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Europeu finançat per la Unió Europea-NextGenerationEU , en la part que afecta a l'expedient MOVES III- 3216/2021.

2. Retrotreure les actuacions al moment anterior en què es va dictar la Resolució de revocació i continuar la tramitació del pagament de l'import de 1.277,60 euros a l'entitat Bordoy Caprice, SL. (expedient MOVESIII-3216/2021).

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Autònoms i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 23 de febrer de 2026)

El director general d'Economia Circular,  Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez Per delegació del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia (BOIB núm. 97, de 24/07/2025)