Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EMPRESA, AUTÒNOMS I ENERGIA

Núm. 99928
Resolució del conseller d’Empresa, Autònoms i Energia, a proposta definitiva del director general d’Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, per la qual es concedeixen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III 2025)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data de la signatura electrònica, el director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic ha formulat la proposta definitiva següent:

Fets

1.El 3 de juliol de 2025, es va publicar la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III 2025) mitjançant la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia d'1 de juliol de 2025.

2.Les persones o entitats que figuren en l'annex d'aquesta Proposta varen presentar una sol·licitud de subvenció en el marc de la convocatòria.

3.Els tècnics de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic han examinat les sol·licituds i han emès un informe favorable dels aspectes següents:

-Les persones o entitats sol·licitants, per la seva naturalesa, poden ser beneficiàries de subvencions.

-Les persones o entitats han adjuntat la documentació prevista en la convocatòria.

-Les persones o entitats sol·licitants estan al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i amb l'Administració tributària, tant l'estatal com l'autonòmica.

4.Els tècnics de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, en aplicació del procediment de concessió que estableix l'apartat novè de la Resolució esmentada, han informat favorablement sobre la concessió de les subvencions descrites en l'annex, les quals s'han calculat d'acord amb la Resolució de convocatòria d'aquests ajuts.

5.En data 29 d'agost de 2025 es va emetre la proposta de resolució provisional del director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic per la qual es concedeixen les subvencions en el marc de la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVES III 2025) (BOIB núm. 117 , de 4 de setembre de 2025).

6.En data 11 de novembre de 2025, Simon Mir Pujol, titular de l'expedient MOVESIII25-956/2025  , ha presentat un escrit en que indica que renuncia a la subvenció proposada.

7.En data 20 de novembre de 2025, Jose Larrea Capo, titular de l'expedient MOVESIII25-315/2025 , ha presentat un escrit en que indica que renuncia a la subvenció proposada.

8.En data 20 de novembre de 2025, Juan Amengual Binimelis, titular de l'expedient MOVESIII25-387/2025  , ha presentat un escrit en que indica que renuncia a la subvenció proposada.

9.S'han eliminat de l'annex d'aquesta Proposta els expedients següents, per  incompatibilitat amb un altra subvenció concedida pel mateix concepte (MOVES CAIB) :

Expedient MOVESIII-2025

Sol·licitant

Expedient MOVES-CAIB

MOVESIII25-89/2025

EDUARDO LAMAS LUGRIS

MOVES-CAIB-28/2025

MOVESIII25-379/2025

 CARLOS URQUIZAR HERRERA

MOVES-CAIB-52/2025

MOVESIII25-405/2025

BARTOMEU GOMILA GARAU

MOVES-CAIB-81/2025

MOVESIII25-549/2025

VICTOR MANUEL PARROT HERRERIAS

MOVES-CAIB-86/2025

MOVESIII25-567/2025

ANA MARIA FONT COMPANY

MOVES-CAIB-30/2025

MOVESIII25-569/2025

MARGALIDA CAPELLA ROIG

MOVES-CAIB-76/2025

10.S'ha exhaurit el termini que es concedia per presentar al·legacions.

11.Per complir els terminis administratius i del tancament pressupostari de l'exercici 2025 ha estat necessari assignar l'exercici de la justificació a 2026 a les sol·licituds en les quals s'ha indicat que l'exercici de justificació és el 2025.

Fonaments de dret

1.La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

3.El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).

4.L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia (BOIB núm. 72, de 24 de maig de 2008).

5.La Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia d'1 de juliol de 2025 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III 2025) (BOIB núm.85, de 3 de juliol de 2025).

Proposta de resolució definitiva

Propòs al conseller d'Empresa, Autònoms i Energia que dicti una resolució en els termes següents:

1,Aprovar la concessió d'una subvenció per actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (Programa MOVESIII 2025) per un import total de 50.100,00 euros i 12 beneficiaris. En l'annex d'aquesta proposta figuren les dades de cada beneficiari sobr ela concessió de la subvenció. 

 

2.Autoritzar i disposar la despesa de 50.100,00 euros als 12 beneficiaris que figuren en l'annex i pels imports que es detallen per cadascun d'ells, amb càrrec a la partida pressupostària indicada en l'annex dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.  Els  ajuts procedeixen del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic dels fons integrats en el patrimoni de l'EPE Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE), MP, procedents de les transferències que es rebin per a aquesta finalitat del servei 03 de la secció 23 dels pressupostos generals de l'Estat.

3.Disposar que les inversions objecte de la sol·licitud s'han de fer dins el període següent:

a) Beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria amb les lletres a), b), c) i f) : des de l'1 de gener de 2025 fins al 31 de desembre de 2026.

b) Petites i mitjanes empreses englobades en les lletres d) i e) i g) de l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria que hagin optat expressament en les sol·licituds del programa de suport al desplegament de la infraestructura de recàrrega (programa 2), que la concessió de les ajuts corresponents estigui sotmesa, específicament, als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 y 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea dels ajuts de minimis (DOUE de 15 de desembre de 2023): es de l'1 de gener de 2025 fins al 31 de desembre de 2026.

c) Beneficiaris indicats en l'apartat 2.1 d'aquesta convocatòria de les lletres d), e) i g) i no inclosos en l'incís anterior: per tal de mantenir l'efecte incentivador, amb posterioritat a la data de presentació de la sol·licitud fins al 31 de desembre de 2026.

4.Disposar que el termini  per justificar la realització de les activitats subvencionades com a màxim serà el 31 de desembre de 2026.

5.Establir que el pagament i la justificació s'han de fer d'acord amb el que disposa l'apartat onzè de la convocatòria de subvencions.

6-El vehicle objecte de la subvenció ha de figurar a la Base de vehicles de l'IDAE (http://coches.idae.es/base-datos/vehiculos-elegibles-programa-MOVES).

7-Establir que els beneficiaris estan obligats a complir el que disposa l'apartat catorzè de la Resolució del conseller de d'Empresa, Ocupació i Energia d'1 de juliol de 2025.

a) Dur a terme l'activitat o la inversió, o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Justificar la realització de l'activitat, i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

c) Comunicar a l'òrgan que la concedeix o, si escau, a l'entitat col·laboradora, la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

d) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica; i acreditar-ho, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió. En tot cas, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros.

e) Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme l'IDAE, a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes i qualsevol altra autoritat de control. Si del resultat d'aquestes actuacions de control es detecten irregularitats, es derivarà l'obligació de reintegrament de les quanties percebudes indegudament.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, amb les bases reguladores.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control, per un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació. Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l'operació cofinançada durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses.

h) Assegurar les mesures d'informació i publicitat establertes en l'article 20 del Reial decret 266/2021, de 13 d'abril.

i) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada, en la forma i dins els terminis que estableixi la convocatòria i, si escau, la resolució corresponent o les seves modificacions.

j) Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim, des de la justificació de la subvenció de dos anys per a les actuacions del programa 1 i de cinc anys per a les actuacions del programa 2.

k) Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció.

l) Donar compliment a la normativa comunitària, nacional i autonòmica aplicable en l'àmbit de contractació, subvencions, ajuts d'estat —Reglament (UE) 651/2014—, comptabilitat, publicitat, medi ambient i igualtat d'oportunitats.

m) Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l'operació cofinançada, o bé un codi comptable separat.

n) Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d'auditoria apropiada.

o) Reintegrar els fons percebuts indegudament com a conseqüència de les actuacions de comprovació fetes pels òrgans de control competents, i segons el que estableix el títol II de la Llei 38/2003.

p) Qualsevol altra obligació establerta en el Reial decret 266/2021.

8.Disposar que tota alteració de les condicions establertes per a la concessió de la subvenció, com també l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions públiques o ens públics, nacionals o internacionals, dona lloc a la revisió parcial o total de la subvenció i, per tant, al reintegrament de la quantitat corresponent més els interessos de demora.

9.D'acord amb l'article 9.3.d de l'Ordre HFP/1030/2021, el beneficiari té l'obligació de reconèixer l'origen i garantir la visibilitat del finançament de la Unió.

10.Sobre la compatibilitat d'ajuts amb el mercat interior (ajudes d'Estat)  s'aplica el següent:

a) Els ajuts a beneficiaris que siguin persones físiques que realitzin alguna activitat econòmica, per la qual ofereixin productes i serveis en el mercat, estan sotmesos als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) nº 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu als articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes mínimis.

b) Els ajuts a beneficiaris que siguin persones jurídiques que realitzin alguna activitat econòmica i/o mercantil, per la qual ofereixin productes i serveis en el mercat,  estan sotmesos al Reglament 651/2014 de la Comissió, de 177 de juny de 2014 (DOUE 187/1, de 26 de juny de 2014), per la qual es declaren determinades categories, d'ajuts compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles del Tractat, en la secció 7 sobre ajuts per a la protecció del medi ambient.

c) Els ajuts a la resta de beneficiaris que no realitzin alguna activitat econòmica, per la qual ofereixin productes i serveis en el mercat, no estan sotmesos al Reglament 651/2014 ni al Reglament (UE) nº 1407/2013 i per tant queden fora de les ajudes d'Estat.

11.Publicar aquesta Resolució al Butlletí  Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

 Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Autònoms i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 9 de febrer de 2026

El director general d'Economia Circular,Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez Per delegació del conseller d'Empresa, Autònoms i Energia (BOIB núm. 97, de 24/07/2025)

 

ANNEX Llista de beneficiaris als qual se'ls  atorga la subvenció per a actuacions de suport a la mobilitat elèctrica (programa MOVES III 2025)

Núm

Expedient

Data del registre entrada

Sol·licitant

NIF

Partida pressupostària

Tipus d'inversió

Import inversió (€)

Import subvenció (€)

CONCE

CONVO

1

MOVESIII25-71/2025

08/01/2025

DARDER ALDEGUER, MARIA DE LLUC

***8204**

2026/G/731A01/78000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle elèctric, categoria M1. Ajut sense desballestament de vehicle. (1)

34.382,15

4.500,00

0000025618/2025

14608/2025

2

MOVESIII25-79/2025

16/01/2025

ONDOÑO GARCIA, MIGUEL

***6022**

2026/G/731A01/78000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle elèctric, categoria M1. Ajut sense desballestament de vehicle. (1)

36.116,33

4.500,00

0000025619/2025

14608/2025

3

MOVESIII25-81/2025

09/01/2025

ROCH LLADSER, ALEXANDRA

***1469**

2026/G/731A01/78000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle elèctric, categoria M1. Ajut amb desballestament de vehicle. (1)

24.039,71

7.000,00

0000025620/2025

14608/2025

4

MOVESIII25-84/2025

17/01/2025

PONS XIFRE, MARIA ESPERANZA

***1085**

2026/G/731A01/78000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle elèctric, categoria M1. Ajut sense desballestament de vehicle. (1)

23.356,66

4.500,00

0000025621/2025

14608/2025

5

MOVESIII25-87/2025

17/01/2025

VILAS SANJULIAN, FRANCISCO JAVIER

***3891**

2026/G/731A01/78000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle híbrid endollable, categoria M1. Ajut sense desballestament de vehicle. (1)

38.669,41

2.500,00

0000025622/2025

14608/2025

6

MOVESIII25-316/2025

14/01/2025

MUCHA'S CRISTALES SL

***2979**

2026/G/731A01/77000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle elèctric, categoria M1. Ajut sense desballestament de vehicle. (3)

28.243,10

2.900,00

0000025777/2025

21072/2025

7

MOVESIII25-335/2025

16/01/2025

OCIBAR, SA

***8384**

2026/G/731A01/77000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle elèctric, categoria N1. Ajut amb desballestament de vehicle. (3)

27.131,36

4.000,00

0000025778/2025

21072/2025

8

MOVESIII25-380/2025

08/01/2025

INVINO POL SLU

***7512**

2026/G/731A01/77000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle híbrid endollable, categoria M1. Ajut sense desballestament de vehicle. (3)

40.123,96

2.900,00

0000025779/2025

 21072/2025

9

MOVESIII25-452/2025

09/01/2025

MARCOM ABOGADOS Y ASESORES TRIBUTARIOS SL

***3422**

2026/G/731A01/77000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle elèctric, categoria M1. Ajut sense desballestament de vehicle. (3)

42.700,91

2.900,00

0000025780/2025

21072/2025

10

MOVESIII25-458/2025

14/01/2025

Turienzo Rodriguez, Juan Carlos

***7345**

2026/G/731A01/78000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle híbrid endollable, categoria M1. Ajut sense desballestament de vehicle. (1)

30.859,80

4.500,00

0000025640/2025

14608/2025

11

MOVESIII25-499/2025

13/01/2025

HUGUET ROJAS, MARGARITA

***1464**

2026/G/731A01/78000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle elèctric, categoria M1. Ajut amb desballestament de vehicle. (1)

26.314,06

7.000,00

0000025641/2025

14608/2025

12

MOVESIII25-823/2025

08/01/2025

MARIMON ASOCIADOS JURIDICO LABORAL SL,

***5269**

2026/G/731A01/77000/00/19701/25183

Programa 1. Adquisició vehicle elèctric, categoria M1. Ajut sense desballestament de vehicle. (3)

43.082,28

2.900,00

0000025781/2025

21072/2025

 

Total d'expedients: 12

Primer beneficiari: DARDER ALDEGUER, MARIA DE LLUC

Darrer beneficiari: MARIMON ASOCIADOS JURIDICO LABORAL SL,

Total de la subvenció: 50.100,00

En cas del programa d'incentius 1, l'ajut és un valor fix que està limitat en funció del tipus de beneficiari d'acord amb el que estableix el Reial decret 266/2021, de 13 d'abril, pel qual s'aprova la concessió directa d'ajuts a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla per a l'execució de programes d'incentius lligats a la mobilitat elèctrica (MOVES III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Europeu.

(1) La concessió de l'ajut està sotmesa al requisits del Reglament (UE) núm. 2023/1315 de 23 de juny, de la Comissió, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 651/2014, de 23 de juny de 2023, aplicant-se l'exempció corresponent a la categoria d'ajuts per a la protecció del medi ambient (secció 7), articles 36 bis i 36 ter. 

(2) La concessió de l'ajut està sotmesa als requisits i límits establerts en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea dels ajuts de minimis (DOUE de 15 de desembre de 2023).

(3) La concessió de l'ajut queda fora dels ajuts d'Estat i, per tant, queden exemptes d'aplicació d'aquest Reglament 651/2014 i del Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023 (ajuts de minimis).