Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 77257
Acord plenari de delegació de competències a l'EBAP per dur a terme el procés unificat per a la selecció de vacants de policia local de l'Ajuntament de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Corporació en sessió celebrada el dia 29 de gener de 2.026, va acordar per unanimitat dels membres presents, la delegació de competència per dur a terme procés unificat per la selecció de policies a l'Escola Balear d'Administració Pública amb el següent literal:

“1. Per mitjà de la Resolució de la consellera de Presidència, Coordinació de l'Acció de Govern i Cooperació Local de data 22 de desembre de 2025 (BOIB, núm.177, de 25 de desembre de 2025) s'atorga la possibilitat perquè els ajuntaments deleguin en l'EBAP les competències per dur a terme el procés unificat de selecció per cobrir les vacants de la categoria de policia dels cossos de la policia local, en aplicació de l'article 30.3 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

2. En virtut del punt 2 de l'annex 1 de l'esmentada resolució de la consellera de Presidència, Coordinació de l'Acció de Govern i Cooperació Local de data 22 de desembre de 2025, les competències que els ajuntaments han de delegar a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, mitjançant l'Escola Balear d'Administració Pública són les següents:

a) Aprovar les bases i la gestió del procés selectiu, que serà únic per a cada illa. Ladelegació inclou les competències per adoptar les resolucions necessàries per dur aterme la convocatòria i aprovar-ne les bases i el procés selectiu, sense que suposi l'alteració de la titularitat de la competència atribuïda a cada ajuntament.

b) Dur a terme tots els actes materials i jurídics que integren el procedimentd'oposició segons les bases de la convocatòria, i les normes sobre policieslocals i funció pública aplicables.

Aquests actes són, com a mínim, els següents:

- Recepcionar i gestionar les sol·licituds de participació i la documentació acreditativadel compliment dels requisits exigits en la convocatòria, així com el cobrament de les taxes que es preveuen en la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específicde taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Elaborar les resolucions de les llistes, tant les provisionals com les definitives, de les persones admeses i excloses en els procediments.

- Gestionar l'operatiu necessari per al desenvolupament material dels exercicis.

- Notificar i publicar els actes administratius i les resolucions relacionades amb elprocés selectiu.

- Determinar la composició del tribunal qualificador, nomenar-ne els membres i resoldre les possibles recusacions.

- Proposar l'adjudicació de destinacions dels aspirants que superin l'oposició perquè l'ajuntament corresponent els nomeni personal funcionari en pràctiques.

- La resta d'actuacions que siguin necessàries per al funcionament normal del procés selectiu, incloses les resolucions de reclamacions i els recursos potestatius de reposició que, si s'escau, es presentin i que derivin de la fase d'oposició del procés selectiu, amb la col·laboració jurídica de l'Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears.

La delegació no inclou les reclamacions i els recursos potestatius de reposició que es presentin amb relació a la fase de pràctiques en el municipi que s'haurà de desenvolupar a cada ajuntament.

3. L'Ajuntament de Calvià té aprovada l'Oferta d'Ocupació Pública de la Policia Local corresponent a l'any 2025 en les quals s'oferten un total de 6 places vacants de la categoria de policia local (BOIB, núm. 145, d'1 de novembre de 2025)

4. Aquesta Corporació municipal està interessada en participar en el procés unificat de selecció per cobrir les places vacants de la categoria de policia local dels cossos de polica local i procedir a delegar les competències necessàries per dur-ho a terme a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a través de l'Escola Balear d'Administració Pública. A la vista de l'exposat s'eleva al Ple de la Corporació, la següent

PROPOSTA D'ACORD

1. Delegar la gestió del procés selectiu de la categoria de policia dels cossos de la policia local de Calvià en favor de la Conselleria de Presidència, Coordinació de l'Acció de Govern i Cooperació Local del Govern de les Illes Balears, a través de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).

2. Establir que les competències objecte de delegació a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de la gestió del procés selectius dels cossos de la policia local, són les previstes en el punt 2 de l'Annex 1 de la Resolució de la consellera de Presidència, Coordinació de l'Acció de Govern i Cooperació Local de data 22 de desembre de 2025 (BOIB, núm.177, de 25 de desembre de 2025)

3. Delimitar la delegació a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de la gestió del procés selectius dels cossos de la policia local, a través de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) a les places vacants de la categoria de policia local previstes en l'oferta d'ocupació pública corresponent a l'any 2025, que suma un total de sis places. (BOIB, núm. 145, d'1 de novembre de 2025)

4. Notificar aquesta resolució a l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).

5. Publicar d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

 

Calvià, en la data de la firma electrònica (30 de gener de 2026)

La tinenta de batle delegada de Serveis Generals, Informàtica i Innovació, Comunicació, Transparència, Coordinació municipal i Educació. Isabel Bonet Saum (Delegació per resolució de Batlia de 21/11/2023)